Regeling vervallen per 01-01-2015

Richtlijnen ten behoeve van jubilea en afscheid e.d. 2013 gemeente Noordoostpolder

Geldend van 01-01-2015 t/m 31-12-2014

Intitulé

Richtlijnen ten behoeve van jubilea en afscheid e.d. 2013 gemeente Noordoostpolder.

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Noordoostpolder,

overwegende dat:

de huidige richtlijnen bijstelling behoeven,

B E S L U I T :

vast te stellen de volgende

Richtlijnen ten behoeve van jubilea en

afscheid e.d. 2013gemeente Noordoostpolder.

Inleiding

Ieder jubileum, ieder afscheid e.d. is anders.

Het gaat immers om omstandigheden en wensen, die per persoon erg verschillend kunnen zijn. Daarom zijn dit richtlijnen, zodat iedere medewerker de aandacht krijgt die past bij de situatie en die hij/zij kan waarderen.

Met deze richtlijnen geven we aan wat mogelijkheden zijn. Het blijft echter maatwerk.

De medewerker bepaalt in overleg met zijn direct leidinggevende wat wenselijk is.

We gaan er vanuit dat de keuzes die gemaakt worden passen binnen de financiële mogelijkheden die in de richtlijnen staan. Alle in deze regeling genoemde bedragen zijn inclusief BTW en eventuele kosten die verbonden zijn aan de betreffende attentie.

Aan de onderstaande gelegenheden kan de volgende aandacht worden geschonken:

Persoonlijke vieringen

Persoonlijke vieringen:

 

Huwelijk/Geregistreerd partnerschap

Persoonlijk cadeau/bloemen, ter waarde van maximaal € 100

Geboorte kind/adoptie

Bloemen, ter waarde van maximaal € 25

50e verjaardag

Koek in de vorm van Abraham/Sarah, ter waarde van maximaal € 25

Ziekte:

 

Langer dan 3 weken ziek en/of ziekenhuisopname

Bloemen/fruitmand/andere attentie ter waarde van maximaal € 25

Ambts- en dienstjubileumvieringen

Als de jubileumviering binnen 6 maanden wordt gevolgd door een afscheidsviering, dan worden de vieringen gecombineerd. Dit geldt ook voor ambts- en een jubileumvieringen die binnen een periode van 6 maanden plaatsvinden.

12,5 jaar gemeentedienst (NOP):

  • -

    koffie met gebak op de werkplek met directe collega’s van het team/cluster;

  • -

    persoonlijk cadeau/bloemen, ter waarde van maximaal € 100.

25/40 jaar in gemeentedienst (NOP):

  • -

    receptie in kantine gemeentehuis/gemeentewerf óf ;

  • -

    etentje met partner en directe collega’s van het team/cluster + op aanwijzing vande jubilaris max. 10 collega’s uit de organisatie;

  • -

    ter waarde van maximaal € 40 per persoon;

  • -

    persoonlijk cadeau/bloemen, ter waarde van maximaal € 480.

25/40 jarig ambtsjubileum:

  • -

    koffie met gebak op de werkplek met directe collega’s van het team/cluster;

  • -

    bloemen, ter waarde van maximaal € 25;

  • -

    gratificatie.

Afscheidsvieringen

Dienstverband tot en met 3 jaar, uitzendkrachten, stagiaires, gedetacheerden en andere externen:

  • -

    afscheid van het team/cluster met gebak;

  • -

    persoonlijk cadeau/bloemen, ter waarde van maximaal € 40.

Dienstverband langer dan 3 jaar :

  • -

    receptie voor medewerkers bestuursdienst, leden college burgemeester en wethouders, specifieke contacten met raadsleden en/of externe contacten óf;

  • -

    extern borrelen/lunchen met partner en directe collega’s van het team/cluster;

  • -

    ter waarde van maximaal € 15 per persoon;

  • -

    cadeau gemeente naar keuze, ter waarde van € 40;

  • -

    persoonlijk cadeau/bloemen ter waarde van € 15 per dienstjaar.

Directe collega’s als genodigden voor borrel/lunch of etentjezijn:

1.

als het een medewerker betreft:

- directe collega’s van het eigen team/cluster;

 

- teamleider/manager.

2.

als het een manager betreft:

- medewerkers eigen cluster

 

- collega managers van de eigen eenheid

 

- directeuren

3.

als het een directeur betreft:

- teamleiders/managers van de eigen eenheid

 

- collega directeuren

 

- gemeentesecretaris

 

- college van burgemeester en wethouders

Aanvullende afspraken met betrekking tot recepties (afscheid of jubilea)

Aanvangstijd:

medewerkers binnendienst vanaf 16.00 uur (vrijdags 15.30 uur)

medewerkers buitendienst vanaf 15.30 uur

Duur:

anderhalf uur

Consumpties:  

drankje + hapje  

Genodigden:  

medewerkers bestuursdienst, collegeleden en externen (bv. oud-collega’s, familie, relaties) in overleg met de teamleider/manager/ directeur, tenzij de medewerker het in kleinere kring wil vieren

Externe vieringen

Externe vieringen vinden binnen de grenzen van de gemeente Noordoostpolder plaats. De locatie wordt in overleg met de direct leidinggevende van betrokkene bepaald.

Verantwoordelijkheden bij uitvoering

De teamleider/manageris verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van geboorte, huwelijk/geregistreerd partnerschap, datum receptie, aanvragen cadeau/bloemen e.d..

Cluster S&O/P&O is (inhoudelijk) verantwoordelijk voor het vastleggen van:

  • ·

    de ruimte (recepties);

  • ·

    de cadeaus;

  • ·

    de receptie;

  • ·

    de afstemming tussen bestuur, team/cluster en de betreffende medewerker en cluster Service voor wat de uitvoering betreft (deze afstemming vindt vooraf plaats).

Cluster S&O/Service is verantwoordelijk voor de uitvoering op het gebied van:

  • ·

    indeling ruimte (binnen gemeentehuis);

  • ·

    catering;

  • ·

    verdere organisatie.

Slotbepalingen

  • 1. De medewerker bepaalt in overleg met zijn direct leidinggevende op welke wijze het afscheid/jubileum wordt gevierd.

  • 2. Op welke wijze er ook aandacht aan het afscheid/jubileum wordt geschonken, het college van burgemeester en wethouders zal, als aanbieder van de faciliteiten, de viering altijd bijwonen, of zich laten vertegenwoordigen.

  • 3. Behalve clusters kennen we de afdeling Culturele Zaken en de Griffie, voor deze medewerkers gelden dezelfde richtlijnen.

  • 4. Deze richtlijnen treden in werking met ingang van 1 januari 2013.

  • 5. Zij kunnen worden aangehaald als “Richtlijnen t.b.v. jubilea en afscheid e.d. 2013”.

  • 6. Hierbij worden de in november 2009 vastgestelde “richtlijnen ten behoeve van jubilea, afscheid e.d. 2010” ingetrokken.

Ondertekening

Emmeloord, 11 december 2012
Het college van burgemeester en wethouders voornoemd,
De secretaris,     de burgemeester,