Regeling vervallen per 01-04-2017

Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren bij de gemeente Noordoostpolder

Geldend van 01-12-2007 t/m 31-03-2017

Intitulé

Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren bij de gemeente Noordoostpolder

Grondslag: artikel 15:1e CAR/UWO

Artikel 1

Deze regeling is van toepassing op de volgende functies:

  • 1.

    gemeentesecretaris

  • 2.

    directeur

  • 3.

    eenheidsmanager

  • 4.

    brandweercommandant

Artikel 2

Deze regeling heeft ten doel te regelen op welke wijze nevenwerkzaamheden openbaar worden gemaakt die de belangen van de dienst, voorzover deze in verband staan met de functievervulling, kunnen raken en die verricht worden door de ambtenaar die een functie als bedoeld in artikel 1 van deze regeling vervult.

Artikel 3

Openbaarmaking van de nevenwerkzaamheden geschiedt door een actuele opgave van nevenwerkzaamheden op de website van de gemeente Noordoostpolder te plaatsen. In het-huis-aan-huisblad “De Noordoostpolder” zal de openbaarmaking op de website worden aangekondigd.

Artikel 4

De opgave vermeldt:

  • a.

    de hoofdfunctie (bijvoorbeeld: gemeentesecretaris)

  • b.

    de nevenwerkzaamheden en de instanties waarbij deze verricht worden (bijvoorbeeld: 1e : voorzitter bestuur Stichting X; 2e: adviseur bij de Raad voor Y)

  • c.

    de datum van ingang van de nevenwerkzaamheden

  • d.

    de eventueel aan het uitoefenen van de nevenwerkzaamheden gestelde beperkingen (bijvoorbeeld: de functionaris dient zich in zijn nevenfunctie als adviseur bij de Raad voor Y te onthouden van adviezen met betrekking tot projecten in de gemeente)

Artikel 5

De gemeentesecretaris is verantwoordelijk voor de opgave van nevenwerkzaamheden van de ambtenaren die een functie als bedoeld in artikel 1 van deze regeling vervullen.

Artikel 6

Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 december 2007 en behoort bij het besluit van het college van 13 november 2007.