Regeling vervallen per 15-06-2023

Onderwerp: aangepaste verordening commissie accountantscontrole

Geldend van 15-04-2007 t/m 14-06-2023

Intitulé

Onderwerp: aangepaste verordening commissie accountantscontrole

De Raad van de gemeente Nuenen ca.;

gezien het voorstel van de Werkgroep Dualisering d.d. 15 maart 2004;

gezien het voorstel van het Presidium d.d. 9 januari, 8 februari en 1 maart 2007;

gelet op de desbetreffende bepalingen in de Gemeentewet, de Controleverordening Gemeente Nuenen ca. en de Verordening op de Raadscommissies 2002;

BESLUIT:

I. in te stellen een Commissie voor de Accountantscontrole;

II. hiervoor vast te stellen onderstaande

AANGEPASTE VERORDENING COMMISSIE ACCOUNTANTSCONTROLE

Artikel 1 Taak commissie

De commissie heeft de volgende taken:

  • a.

    het gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen aan de Raad over alle aspecten van de accountantscontrole;

  • b.

    het voorbereiden van een programma van eisen ten behoeve van een te sluiten contract met de accountant;

  • c.

    het onderzoeken van de mogelijkheid om accountantsdiensten regionaal in te kopen;

  • d.

    het optreden als gesprekspartner namens de Raad met de accountanten over specifieke aandachtspunten voor de accountantscontrole, de rapportages en de uit te brengen managementletters.

Artikel 2 Samenstelling commissie

  • 1.

    De commissie bestaat uit 4 leden, waarvan tenminste 2 leden lid zijn van de gemeenteraad, de overige leden kunnen worden benoemd uit de burgercommissieleden, zoals bedoeld in artikel 4 lid 4 van de Verordening op de Raadscommissies 2002;

  • 2.

    de voorzitter wordt door de commissie uit zijn midden benoemd;

  • 3.

    als adviseurs worden aan de commissie toegevoegd de portefeuillehouder financiën en de controller.

Artikel 3 Openbaarheid

De vergaderingen van de commissie zijn niet openbaar.

Artikel 4 Overige bepalingen

Behoudens het hier in de artikelen 1 t/m 3 bepaalde, zijn de bepalingen van de Verordening op de Raadscommissies 2002 van overeenkomstige toepassing.

Artikel 5 Inwerkingtreding

Deze verordening treedt in werking op 15 april 2007.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in zijn openbare vergadering van 29 maart 2007.

DE RAAD VOORNOEMD,

voorzitter,
griffier.