Regeling vervallen per 01-01-2020

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oegstgeest houdende Regeling vergoeding zakelijk gebruik communicatiemiddelen gemeente Oegstgeest

Geldend van 06-04-2017 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2017

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oegstgeest houdende Regeling vergoeding zakelijk gebruik communicatiemiddelen gemeente Oegstgeest

Het bevoegd gezag van de Gemeente Oegstgeest:

gelet op artikel 160, eerste lid, sub c, gemeentewet;

gelet op artikel 125, lid 2 van de Ambtenarenwet,

gelet op gelet op de verordening Werkgeverscommissie d.d. 28 juni 2012,

gelet op de bereikte overeenstemming in het Georganiseerd Overleg d.d. 27 januari 2017 ;

BESLUITEN:

vast te stellen de navolgende Regeling vergoeding zakelijk gebruik communicatiemiddelen gemeente Oegstgeest.

1. Begrips bepalingen

In deze reegeling wordt verstaan onder:

  • 1.1

    ambtenaar

    de ambtenaar als bedoeld in artikel 1:1 en de werknemer, met wie een arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht is aangegaan, als bedoeld in artikel 2:5 van de CAR;

  • 1.2

    bevoegd gezag:

    het college van Burgemeester en Wethouders, of de Werkgeverscommissie van de Raad van de gemeente Oegstgeest.

2. Relatie met CAR/overige regelingen

Deze regeling is een nadere uitwerking van hetgeen is bepaald in artikel 15:1:25 CAR/UWO.

3. Doel regeling

De telefonische bereikbaarheid van de betreffende ambtenaren op de aangewezen functies te garanderen.

4. Bereikbaarheid op een eigen mobiele telefoon

  • 4.1 De ambtenaren op de functies die al dan niet tijdens de voor hen vastgestelde werktijden op de eigen mobiele telefoon bereikbaar dienen te zijn. Hiertoe behoren in ieder geval de volgende functies:

    • medewerker dagelijks beheer

    • medewerker communicatie

  • 4.1a De ambtenaar ontvangt maandelijks een netto vergoeding van € 11,56 per maand. (peildatum: 1 januari 2017).

  • 4.1b De vergoeding wordt beëindigd indien en voor zover van de ambtenaar niet langer wordt verwacht dat hij bereikbaar is, of hij uit andere hoofde een vergoeding ontvangt in verband met bereikbaarheid.

5. Bereikbaarheid op een mobiele telefoon danwel andere personen dienen te kunnen bereiken

  • 5.1 De ambtenaren op de functies die door het bevoegd gezag zijn aangewezen om al dan niet buiten de voor hen vastgestelde werktijden telefonisch bereikbaar te zijn danwel andere personen dienen te kunnen bereiken. Hiertoe behoren in ieder geval de volgende functies:

    • gemeentesecretaris/algemeen directeur

    • directeur

    • concerncontroller

    • projectleider directievoerder

    • teammanager

    • teamleider

    • medewerker handhaving

    • senior toezichthouder openbareruimte

    • toezichthouder GOA-APV

    • beheerder/conciërge

    • senior adviseur

    • griffier

    • plaatsvervangend griffier

  • 5.1a De gemeente stelt aan de ambtenaar een mobiele telefoon ter beschikking, ingeval deze voor meer dan 10% wordt aangewend voor zakelijk gebruik.

  • 5.1b De ambtenaar ondertekent een gebruikersovereenkomst met de gemeente.

  • 5.1c De ambtenaar ontvangt geen financiële tegemoetkoming.

  • 5.2 Het bevoegd gezag kan in uitzonderlijke gevallen besluiten aan een ambtenaar als bedoeld onder 4.1 in plaats van een mobiele telefoon een netto vergoeding te verstrekken voor het gebruik van een eigen mobiele telefoon.

  • 5.2a De ambtenaar ontvangt maandelijks een nettovergoeding van € 34,53 (peildatum: 1 januari 2017).

  • 5.2b De vergoeding wordt beëindigd indien en voor zover van de ambtenaar gedurende meer dan 2 maanden niet langer wordt verwacht dat hij bereikbaar is, of indien hij uit andere hoofde een vergoeding ontvangt in verband met zijn bereikbaarheid.

  • 5.2c De vergoeding wordt eveneens beeïndigd indien de eigen mobiele telefoon voor minder dan 10% wordt aangewend voor zakelijk gebruik.

6. Indexering vergoedingen

De in deze regeling genoemde bedragen zullen jaarlijks op 1 januari worden verhoogd met toepassing van het indexcijfer voor de consumentenprijzen Jaarmutatie CPI ‘Alle bestedingen’ van de maand september van het voorafgaande kalenderjaar , vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek.

7. Uitvoering regeling

De regeling wordt uitgevoerd door de Service-eenheid HRM

8. Beslissingen in onvoorziene gevallen

Het bevoegd gezag kan daar waar de regeling niet in voorziet, of kennelijk onredelijk uitwerkt, afwijkend besluiten.

9. Slotbepalingen

  • 1. De regeling Vergoeding communicatiemiddelen gemeente Oegstgeest en de regeling Onkostenvergoeding bereikbaarheid worden hierbij ingetrokken.

  • 2. Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2017.

Ondertekening

Aldus vastgesteld te Oegstgeest, op 28 maart 2017

Burgemeester en wethouders van Oegstgeest,

H.A. Leegstra

secretaris

E.R. Jaensch

burgemeester