Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR116529
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR116529/1
Regeling vervallen per 02-02-2015
Privacyreglement BRP gemeente Oldambt
Geldend van 13-10-2011 t/m 01-02-2015
Intitulé
Privacyreglement BRP gemeente OldambtArtikel 1
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt;
gelezen het voorstel van de afdeling Publiekszaken d.d. 27 september 2011;
Gelet op de bepalingen van de:
• Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
• Wet bescherming persoonsgegevens en
• Verordening gemeentelijke basisregistratie personen Oldambt (verordening BRP);
B E S L U I T :
vast te stellen het volgende reglement:
Reglement voor de gemeentelijke basisregistratie personen van de gemeente Oldambt
(reglement BRP),
luidende als volgt:
Artikel 1 Begripsbepalingen
Dit reglement verstaat onder:
a. de Wet: de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
b. besluit: het Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
c. verordening: de Verordening gemeentelijke basisregistratie personen vastgesteld door de gemeenteraad d.d. 28 september 2011;
d. basisadministratie: de geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens over de bevolking van de gemeente Oldambt als bedoeld in artikel 2 van de wet;
e. basisregistratie personen: de basisadministratie aangevuld met de geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens over personen die niet behoren tot de bevolking van de gemeente Oldambt;
f. GBA-V: de verstrekkingsvoorziening als bedoeld in artikel 66a van het besluit;
g. autorisatiebesluit: een besluit als bedoeld in artikel 91, eerste lid, van de wet betreffende de systematische verstrekking van persoonsgegevens uit de GBA-V of uit de basisadministraties van andere gemeenten;
h. ingeschrevene: degene ten aanzien van wie een persoonslijst als bedoeld in artikel 1 van de wet GBA, in de basisadministratie is opgenomen;
i. geregistreerde: degene die niet behoort tot de bevolking van de gemeente Oldambt en over wie de verantwoordelijke persoonsgegevens heeft opgenomen in de basisregistratie personen;
j. authentiek gegeven: een in de basisregistratie personen opgenomen gegeven dat op grond van artikel 3a van de wet als authentiek wordt aangemerkt;
k. aangehaakt gegeven: in de basisregistratie personen over de ingeschrevenen opgenomen gegeven anders dan ter uitvoering van de wet;
l. verantwoordelijke: het orgaan dat verantwoordelijk is voor de verwerking van persoonsgegevens in de basisregistratie personen en de uitvoering van het autorisatiebesluit;
m. bewerker: degene die, niet werkzaam binnen de gemeentelijke organisatie, het geheel of een gedeelte van het geautomatiseerde systeem onder zich heeft waarmee de basisregistratie personen wordt gevoerd;
n. beheerder: de functionaris die namens de verantwoordelijke is belast met de dagelijkse zorg voor de basisregistratie personen en het beheer van het autorisatiebesluit;
o. afnemer: bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1:1, 1e lid van de Algemene wet bestuursrecht;
p. binnengemeentelijke afnemer: elke afnemer die een orgaan is van de gemeente;
q. derde: elke andere persoon of instelling dan een afnemer, een ingeschrevene of een geregistreerde;
r. vrije derde: een derde als bedoeld in artikel 100 van de wet.
Artikel 2 Beheer van de gemeentelijke basisregistratie personen
1. Beheerder van de gemeentelijke basisregistratie personen is de manager afdeling Publiekszaken.
2. De beheerder is bevoegd nadere invulling te geven aan:
a. (te leggen) verbanden met andere gemeentelijke registraties;
b. (rechtstreekse) toegang tot de basisadministratie middels andere geautomatiseerde toepassingen;
c. verstrekkingen aan binnengemeentelijke afnemers of daaraan gelijkgestelden, die geen rechtstreekse toegang hebben tot de basisregistratie personen.
Artikel 3 Authentieke gegevens
Met inachtneming van het bepaalde in de artikelen 4, 5 en 6, worden tenminste de authentieke gegevens verstrekt aan alle binnengemeentelijke afnemers die deze gegevens uit de basisregistratie personen nodig hebben voor de vervulling van hun taken, zodanig dat deze afnemers aan hun verplichtingen krachtens de artikelen 3b en 62 van de wet kunnen voldoen.
Artikel 4 Rechtstreekse toegang tot de basisregistratie personen en de GBA-V
1. Rechtstreekse toegang tot de basisregistratie personen hebben:
a. de beheerder en de door hem aangewezen medewerkers van de afdeling Publiekszaken;
b. voor zover niet in een convenant geregeld en voor zover met inachtneming van de artikelen 88
en 89 van de wet de in Bijlage 1 bij dit reglement vermelde binnengemeentelijke afnemers.
2. De in bijlage 1 genoemde binnengemeentelijke afnemers hebben rechtstreekse toegang tot de in die bijlage vermelde gegevens in de basisregistratie personen. Zij mogen deze gegevens slechts gebruiken voor de uitvoering van de hun bij wet of door het gemeentebestuur opgedragen taken.
3. Voor zover daartoe geautoriseerd krachtens het autorisatiebesluit, hebben de in bijlage 1 genoemde binnengemeentelijke afnemers, rechtstreekse toegang tot de in die bijlage vermelde gegevens in de GBA-V. Zij mogen deze gegevens slechts gebruiken voor de uitvoering van de hun bij wet of door het gemeentebestuur opgedragen taken.
4. Zij hebben de richtlijnen van de beheerder met betrekking tot beveiliging en bescherming van de persoonlijke levenssfeer op te volgen.
Artikel 5 Verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers
Met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de wet worden aan de in bijlage 2 vermelde binnengemeentelijke afnemers de in die tabel aangegeven gegevens systematisch verstrekt ten behoeve van de eveneens in die tabel aangegeven doeleinden.
Artikel 6 Verbanden met andere gemeentelijke registraties
1. Op grond van artikel 96 van de wet, met het oog op het met elkaar in verband brengen, van verwerkingen van persoonsgegevens, worden vanuit de basisregistratie aan de in bijlage 3 genoemde beheerders van andere gemeentelijke registraties gegevens verstrekt.
2. De betreffende gegevens kunnen in een convenant worden vastgelegd.
Artikel 7 Telefonische verzoeken om gegevensverstrekking
Aan buitengemeentelijke afnemers, verplichte derden, als bedoeld in artikel 98 van de wet, en andere gemeenten worden telefonisch slechts in bijzondere omstandigheden, ter beoordeling van de beheerder, inlichtingen verstrekt.
Artikel 8 Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
Met inachtneming van artikel 100, tweede lid van de wet kunnen, in andere gevallen dan bedoeld in de artikelen 98 en 99 van de wet, aan de in bijlage 4 bij dit reglement aan te geven overige verzoekers gegevens worden verstrekt voor wat betreft de daarbij aangegeven gegevens en uitsluitend voor de daarbij aangegeven doeleinden en voor zover de persoonlijke levenssfeer daardoor niet onevenredig wordt geschaad.
Artikel 9 Terugmeldplicht
1. Een binnengemeentelijke afnemer die gerede twijfel heeft over de juistheid van een authentiek
gegeven dat hij verstrekt heeft gekregen uit de basisregistratie personen, de basisadministratie persoonsgegevens van andere gemeenten of de GBA-V doet hiervan mededeling aan de beheerder.
2. De beheerder regelt de wijze waarop de mededelingen worden gedaan.
3. De beheerder regelt de wijze waarop de kennisgeving aan de binnengemeentelijke afnemer naar
aanleiding van een melding wordt gedaan, met inachtneming van het bepaalde in artikel 62 van de wet en de artikelen 62 en 63 van het besluit.
4. In bijlage 5 worden de binnengemeentelijke afnemers aangewezen die tevens mededeling doen in
verband met andere dan authentieke gegevens die aan hen verstrekt zijn. Aangegeven wordt welke
gegevens het betreft.
Artikel 10 Protocolplicht
De beheerder houdt van het verstrekken van gegevens een protocol bij.
Artikel 11 Recht op inzage en kennisneming van verstrekking
1. Verzoeken om inzage en verzoeken om mededeling van verstrekkingen aan derden ten aanzien van gegevens van geregistreerden en aangehaakte gegevens worden ingediend bij de beheerder.
2. De beheerder beslist namens de verantwoordelijke op de in het eerste lid genoemde verzoeken.
3. De beheerder kan van de verzoeker verlangen dat deze zich in persoon bij hem vervoegt, ter vaststelling van de identiteit van de verzoeker.
Artikel 12 Recht op correctie
1. Verzoeken om verbetering, aanvulling of verwijdering van gegevens van geregistreerden en aangehaakte gegevens worden schriftelijk ingediend bij de beheerder.
2. De beheerder beslist namens de verantwoordelijke op de in het eerste lid genoemde verzoeken.
3. De beheerder kan van de verzoeker verlangen dat deze zich in persoon bij hem vervoegt, ter vaststelling van de identiteit van de verzoeker.
Artikel 13 Verwijdering van gegevens
Gegevens van geregistreerden en aangehaakte gegevens worden door de beheerder uit de basisregistratie personen verwijderd na een daartoe strekkend besluit van de verantwoordelijke.
De beheerder verwijdert deze gegevens binnen 3 maanden na dit besluit.
Artikel 14 Beveiliging
De beheerder treft ten behoeve van de technische en organisatorische beveiliging de maatregelen als vermeld in het vastgestelde beveiligingsplan.
Artikel 15 Vernietiging
Vernietiging van gegevens van geregistreerden en aangehaakte gegevens geschiedt met inachtneming van de Archiefwet 1995.
Artikel 16 Slotbepaling
1. Dit reglement wordt aangehaald als “Privacyreglement BRP gemeente Oldambt”.
2. Het reglement ligt ter inzage in het gemeentehuis.
3. Dit reglement treedt - na behoorlijk te zijn bekendgemaakt - in werking op de dag na die bekendmaking.
Aldus besloten in de vergadering van het college van
burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt,
d.d. 4 oktober 2011.
De secretaris, De burgemeester,
De heer H.J.J. Groothuis De heer P. Smit
BIJLAGE 1
Lijst van binnengemeentelijke afnemers met een raadpleegmogelijkheid in de basisregistratie en de GBA-V
De medewerkers van de volgende organisatieonderdelen van de gemeente Oldambt hebben rechtstreekse toegang tot de basisregistratie en tot de GBA-V, voor zover daartoe geautoriseerd op grond van het autorisatiebesluit. De bevoegdheid van rechtstreekse raadpleging van de GBA-V, blijkt uit het feit dat in de kolom Gegevensset GBA-V de benodigde gegevens zijn aangekruist.
Organisatieonderdeel Wettelijk kader Gegevensset
Basisregistratie
Gegevensset
GBA-V
Afdeling Publiekszaken
Team GBA
Team Burgerlijke stand
Inwonerszaken
Beleid
Kwaliteit en applicatiebeheer Taken ter uitvoering van het Burgerlijk Wetboek (Burgerlijke Stand), Besluit Burgerlijke Stand, Wet op de Lijkbezorging, Wet justitiële documentatie, de wet GBA, de Kieswet, de Paspoortwet, de Wegenverkeerswet, de Nationaliteitswetgeving en het CRIB. Alle algemene, verwijsgegevens, bijzondere en administratieve gegevens. Alle gegevens die in de GBA-V geraadpleegd kunnen worden.
Afdeling Publiekszaken
Callcenter/receptie
Taken ter uitvoering van de wet GBA, de Paspoortwet en de Wegenverkeerswet Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-gegevens over gezag
-gegevens over de nationaliteit
-adresgegevens
-administratienummer en BSN van betrokkene en gerelateerden
-naamgebruik.
Bijzondere gegevens:
Bijlage 2 Art.59 lid 1 Besluit GBA:
-gegevens over het reisdocument
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-gegevens nav in onderzoek gestelde gegevens
-code geheimhouding Niet van toepassing.
Afdeling Publiekszaken
Team Belastingen Heffing:
-Gemeentewet Hoofdstuk XV
-gemeentelijke belasting-verordeningen
Invordering:
Leidraad invordering gemeentelijke belastingen Oldambt Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-adresgegevens
-administratienummer en BSN van betrokkene en gerelateerden
-naamgebruik.
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-gegevens nav in onderzoek gestelde gegevens
-code geheimhouding De gegevens opgenomen in Autorisatiebesluit BZK.
Afdeling Publiekszaken
Leefomgeving
Team Vergunningen -Drank- en Horecawet
-Wet op de Kansspelen
-Winkeltijdenwet
-Algemene Plaatselijke Verordening (APV) Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-adresgegevens
-administratienummer en BSN van betrokkene
-naamgebruik.
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-code geheimhouding De gegevens opgenomen in Autorisatiebesluit BZK.
Afdeling Publiekszaken
KCC
Domein WIZ/WMO -Wet Maatschappelijke Ondersteuning
-Algemene Bijstandswet
-Wegenverkeerswet 1994
en:
-Verordening Voorzieningen Maatschappelijke Ondersteuning
-Verordening Wwb en WIJ Cliëntenparticipatie
-Verordening Participatiefonds Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-gegevens over het gezag
-gegevens over de nationaliteit
-gegevens over het verblijfsrecht
-adresgegevens
-administratienummer en BSN van betrokkene en gerelateerden
-naamgebruik.
Bijzondere gegevens:
Bijlage 2 Art.59 lid 1 Besluit GBA:
-gegevens over het reisdocument
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-gegevens nav in onderzoek gestelde gegevens
-code geheimhouding De gegevens opgenomen in Autorisatiebesluit BZK
Afdeling Samenleving
Team WMO Wet Maatschappelijke Ondersteuning
en:
Verordening Voorzieningen Maatschappelijke Ondersteuning Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-gegevens over het gezag
-gegevens over de nationaliteit
-adresgegevens
-administratienummer en BSN van betrokkene en gerelateerden
-naamgebruik.
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-gegevens nav in onderzoek gestelde gegevens
-code geheimhouding De gegevens opgenomen in Autorisatiebesluit BZK.
Afdeling Samenleving
Coördinatie Zorgnetwerken Wet Maatschappelijke Ondersteuning, rijksregeling Maatschappelijke Opvang, Vrouwenopvang en Verslavingszorg en de regelgeving met betrekking tot het Centrum Jeugd en Gezin, OGGz-hulpverlening en ketenzorg voor dak- en thuislozen (Netwerk Ondersteunend Informatie-systeem (NOIS)) Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-gegevens over het gezag
-gegevens over de nationaliteit
-adresgegevens
-BSN van betrokkene en gerelateerden.
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-gegevens nav in onderzoek gestelde gegevens
-code geheimhouding Niet van toepassing
Afdeling Samenleving
Leerplicht
Leerlingenvervoer
Verordening leerlingen-vervoer en Leerplichtwet Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-gegevens over het gezag
-adresgegevens
-BSN van betrokkene en gerelateerden.
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-code geheimhouding Niet van toepassing
Afdeling Samenleving
Kinderopvang Wet Kinderopvang Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-gegevens over het gezag
-adresgegevens
-BSN van betrokkene en gerelateerden.
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-gegevens nav in onderzoek gestelde gegevens
-code geheimhouding Niet van toepassing
Afdeling Ondersteuning
Team Gegevensbeheer en WOZ Uitvoering belastingwetgeving Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-adresgegevens
-administratienummer en BSN van betrokkene
-naamgebruik.
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-code geheimhouding
De gegevens opgenomen in Autorisatiebesluit BZK.
Afdeling Beheer & Realisatie
Begraafplaatsadministratie Wet op de lijkbezorging
en:
Verordening op beheer en gebruik van de begraafplaatsen Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-adresgegevens
-administratienummer en BSN van betrokkene en gerelateerden
-naamgebruik.
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-code geheimhouding De gegevens opgenomen in Autorisatiebesluit BZK.
Afdeling Ruimte en Economie
-Gemeentegarantie
-Grondzaken
-Ontwikkeling Woningwet, het BW, Wet RO en Wet op de Kadasters Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-adresgegevens
-BSN van betrokkene
-naamgebruik Niet van toepassing.
Afdeling Ruimte en Economie
Team Handhaving en toezicht Financiële verhoudingswet (woningvoorraad-statistiek t.b.v. CBS) Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-adresgegevens Niet van toepassing.
Afdeling Werk & Inkomen Wet Werk & Bijstand, Wet investeren in jongeren, Besluit bijstandverlening zelfstandigen, Wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers en Wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen. Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-gegevens over het gezag
-gegevens over de nationaliteit
-gegevens over het verblijfsrecht
-adresgegevens
-administratienummer en BSN van betrokkene en gerelateerden
-naamgebruik.
Bijzondere gegevens:
Bijlage 2 Art.59 lid 1 Besluit GBA:
-gegevens over het reisdocument
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-gegevens nav in onderzoek gestelde gegevens
-code geheimhouding De gegevens opgenomen in Autorisatiebesluit BZK.
De verantwoordelijke (= het College van B&W) kan, indien noodzakelijk nadere aanwijzingen geven met betrekking tot beveiliging en ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer.
Alle binnengemeentelijke afnemers beschikken hooguit over een beperkte gedeeltelijke inzage.
BIJLAGE 2
Lijst van binnengemeentelijke afnemers waar systematisch gegevens aan worden verstrekt uit de basisregistratie personen
Organisatieonderdeel Waarvoor Gegevensset
Afdeling Publiekszaken
Team Belastingen Heffing:
-Gemeentewet Hoofdstuk XV
-gemeentelijke belastingverordeningen
Invordering:
Leidraad invordering gemeentelijke belastingen Oldambt Mutatiegegevens met betrekking tot adreswijziging, emigratie, immigratie, overlijden, vervolginschrijving en vervolguitschrijving.
Afdeling Ruimte en Economie
-Gemeentegarantie
-Grondzaken
-Ontwikkeling Woningwet, het BW, Wet RO en Wet op de Kadasters Mutatiegegevens met betrekking tot persoon, adreswijziging, emigratie, overlijden, vernaming, vervolg-inschrijving en vervolguitschrijving.
Afdeling Samenleving
Team WMO Wet Maatschappelijke Ondersteuning
en:
Verordening Voorzieningen Maatschappelijke Ondersteuning Mutatiegegevens met betrekking tot persoon, adreswijziging, emigratie, overlijden, vernaming, vernummering, vervolginschrijving en vervolg-uitschrijving.
Afdeling Samenleving
Leerplicht
Leerlingenvervoer Uitvoering van de leerplichtadministratie en actualisatie van het bestand
(leerplicht, vroegtijdig schoolverlaten en het Digitaal Onderwijsloket) Persoonsgegevens, oudergegevens, nationaliteitgegevens, inschrijvings-gegevens, verblijfplaatsgegevens en gezag/curatelegegevens met betrekking tot de groep 0 tot 27 jarigen.
Afdeling Werk & Inkomen
(Stichting Welzijn Oldambt
Bureau Vluchtelingen & Nieuwkomers Oldambt) Uitvoering van de Wet Inburgering Mutatiegegevens met betrekking tot persoon, verblijfstitels, adreswijziging, emigratie, immigratie nieuwkomers, overlijden en vervolginschrijving.
Afdeling Publiekszaken
Team GBA Uitvoering van de richtlijnen inzake de gelukswensen die namens de Koningin door kabinet van CdK in de provincie Groningen worden verzonden. Gegevens met betrekking tot persoon, adres, overlijden en verwijsgegevens voor de groep 100, 105 jaar en ouder.
Gegevens met betrekking tot persoon, huwelijk/partnerschapsregistratie, adres, overlijden en verwijsgegevens van de huwelijksjubilea van 60, 65, 70 en 75 jaar.
Afdeling Ondersteuning
Bestuurssecretariaat Uitvoering van de richtlijnen inzake de gelukswensen die door het gemeentebestuur worden verzonden of overgebracht. Gegevens met betrekking tot persoon, adres, overlijden en verwijsgegevenss voor de groep 100 jaar en ouder.
Gegevens met betrekking tot persoon, huwelijk/partnerschapsregistratie, adres, overlijden en verwijsgegevens van de huwelijksjubilea van 60, 65, 70 en 75 jaar.
BIJLAGE 3
Lijst van binnengemeentelijke afnemers waaraan, met het oog op het met elkaar in verband brengen van verwerkingen van persoonsgegevens, gegevens worden verstrekt
Registratie Waarvoor Gegevensset
Key2Datadistributie Distribueren van GBA-gegevens aan Key2Datadistributie waarna vervolgens op grond van autorisatie binnengemeentelijke afnemers automatisch voorzien worden van voor hem/haar relevante GBA-gegevens. Conform de specificaties in DDS.
Key2GH Verwerken van gebruikersmutaties via
GBA-WOZ koppeling t.b.v. correcte aanslagoplegging. Mutatiegegevens met betrekking tot adreswijziging, emigratie, immigratie, overlijden, vervolginschrijving en vervolguitschrijving.
GWS4all Bijhouden van de GWS4all applicatie door het opvoeren van nieuwe cliënten. Algemene gegevens:
Bijlage I Wet GBA:
-gegevens over de burgerlijke staat
-gegevens over het gezag
-gegevens over de nationaliteit
-gegevens over het verblijfsrecht
-adresgegevens
-administratienummer en BSN van betrokkene en gerelateerden
-naamgebruik.
Bijzondere gegevens:
Bijlage 2 Art.59 lid 1 Besluit GBA:
-gegevens over het reisdocument
Administratieve gegevens:
Bijlage 3 Art.59 lid 2 Besluit GBA:
-gegevens nav in onderzoek gestelde gegevens
-code geheimhouding
BIJLAGE 4
Lijst van vrije derden waaraan gegevens worden verstrekt
Wie Waarvoor Welke cate-
gorie
Welke gegevens Geheim-houding Le-ges Basis
Bibliotheek (geen onderdeel van de gemeente) Voor de bijhouding van de ledenadministratie Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Buitenlandse EU-overheden Ter uitvoering van de opgedragen taken Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Buitenlandse niet EU-overheden (met passend beschermings-niveau Art. 76 WBP)
www.cbpweb.nl Ter uitvoering van de opgedragen taken en er moet sprake zijn van een Nederlands publiek belang!
Advies: toestemming burger vragen. Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Art. 76 WBP
Buitenlandse rechtspersonen Ter uitvoering van de opgedragen taken Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Crematoria, begraafplaatsen (niet-gemeentelijke) Voor de bijhouding van registraties verband houdende met het begraven en cremeren. Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Culturele organisaties Voor de aan deze organisaties opgedragen taken. Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Fondsverwervende organisaties Voor de aan deze organisaties opgedragen taken. Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Inburgeringsbureaus
(niet gemeentelijk) Voor het bijhouden van de ledenadministratie Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Instellingen/organisaties ten behoeve van:
- Maatschappelijke
dienstverlening
- Algemene/geestelijke
gezondheidszorg
- Kinderopvang
- Jeugdwelzijnswerk
- Ouderenzorg
- Gehandicaptenzorg
- Werkvoorziening zijnde
Synergon Voor de aan deze organisaties opgedragen taken. Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Kerken
(niet zijnde de SILA) Voor het bijhouden van de ledenadministratie Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Kredietbank
(privaatrechtelijk, bijvoorbeeld een stichting) Voor de aan deze organisatie opgedragen taken. Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Migrantenorganisaties Voor het bijhouden van de ledenadministratie Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
N.V. Winschoter PT (Publiq) Voor de aan deze organisatie opgedragen taken Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Onderwijsinstellingen
Voor het bijhouden van de ledenadministratie Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Ouderenorganisaties Voor het bijhouden van de ledenadministratie Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA
Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Patiëntenverenigingen Voor het bijhouden van de ledenadministratie Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Pensioenfondsen Voor de aan deze organisaties opgedragen taken. Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Plaatselijke afdelingen van politieke partijen Voor het bijhouden van de ledenadministratie Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Reclassering/verslaafdenzorg Voor de aan deze organisaties opgedragen taken. Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Sportorganisaties en -verenigingen Voor het bijhouden van de ledenadministratie Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Thuiszorgorganisaties Voor de aan deze organisaties opgedragen taken. Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Vakorganisaties
Voor het bijhouden van de ledenadministratie Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Verenigingen en stichtingen met maatschappelijk of filantropisch doel Voor de aan deze organisaties opgedragen taken. Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Vrouwenorganisaties Voor het bijhouden van de ledenadministratie Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Woningbouwverenigingen/ woningcorporaties die in de gemeente Oldambt als verhuurder werkzaam zijn Ten behoeve van de bijhouding van de huurdersadministratie en de woningtoewijzing Vrije derde
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
Ziekenhuizen
Voor het uitoefenen van patiëntenzorg, het verlenen van medische zorg en het innen van rekeningen ivm die zorg Vrije derde Maximaal de gegevens genoemd in art. 100, lid 2 Wet GBA Mogelijk Ja Art. 100 Wet GBA
BIJLAGE 5
Lijst van binnengemeentelijke afnemers, die zijn aangewezen tevens mededeling te doen in verband met andere dan authentieke gegevens die aan hen verstrekt zijn.
Organisatieonderdeel Gegevens
In de gemeente Oldambt niet van toepassing
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl