Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR323489
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR323489/1
Regeling melding en openbaarmaking nevenfuncties voor ambtenaren bij de gemeente Oldambt 2013
Geldend van 01-01-2014 t/m heden
Intitulé
Regeling melding en openbaarmaking nevenfuncties voor ambtenaren bij de gemeente Oldambt 2013Burgemeester en Wethouders van de gemeente Oldambt;
Gelezen het voorstel van de afdeling dienstverlening, cluster P. en O.;
Overwegende dat op grond van artikel 5:1e van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling (CAR) en de Uitwerkingsovereenkomst (UWO) een regeling moet worden getroffen voor de melding en openbaarmaking van nevenfuncties;
Gehoord de commissie Georganiseerd Overleg en na verkregen instemming van de Ondernemingsraad;
Gelet op artikel 15:1e van de CAR/UWO en artikel 160, lid 1, onder c van de Gemeentewet;
b e s l u i t e n:
vast te stellende de navolgende “Regeling melding en openbaarmaking nevenfuncties voor ambtenaren bij de gemeente Oldambt 2013”, luidende als volgt:
Artikel 1 Begripsomschrijving
Ambtenaar: De ambtenaar in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR-UWO.
Artikel 2 Toepassing
a. de regeling voor het melden van nevenfuncties is van toepassing op de ambtenaren in dienst van de gemeente Oldambt.
b. de regeling voor het openbaar maken van nevenfuncties is van toepassing op de functie van gemeentesecretaris.
Artikel 3 Doel
Deze regeling heeft ten doel te regelen:
a. op welke wijze nevenfuncties moeten worden gemeld die een ambtenaar verricht of voornemens is te gaan verrichten, die de belangen van de dienst, voor zover deze in verband staan met zijn functievervulling, kunnen raken.
b. op welke wijze nevenwerkzaamheden openbaar worden gemaakt die de belangen van de dienst, voor zover deze in verband staan met de functievervulling, kunnen raken en die verricht worden door de ambtenaar die een functie als bedoeld in artikel 2, sub b van deze regeling vervult.
Artikel 4 Meldingswijze
Melding van de nevenfunctie vindt schriftelijk plaats bij de direct leidinggevende. De gemeentesecretaris meldt zijn nevenfuncties bij de burgemeester.
Artikel 5 Inhoud van de melding
De melding omvat:
a. de functie die de ambtenaar bekleed bij de gemeente Oldambt;
b. de nevenwerkzaamheden en de instanties waarbij deze verricht worden;
c. de datum van ingang van de nevenwerkzaamheden.
Artikel 6 Registratie
De gemelde nevenfunctie(s) worden centraal geregistreerd door de afdeling P&O en bewaard in het persoonsdossier van de betreffende ambtenaar.
Artikel 7 Melding wijzigingen
De ambtenaar als bedoeld in artikel 2, sub a. is verplicht wijzigingen te melden overeenkomstig het bepaalde in artikel 4 en 5.
Artikel 8 Verstrekking nadere gegevens
De ambtenaar als bedoeld in artikel 2, sub a is verplicht, op verzoek van het college, de gemeentsecretaris of de direct leidinggevende nadere gegevens te verstrekken over de nevenfunctie.
Artikel 9 Wijze van openbaarmaking
Openbaarmaking van de nevenwerkzaamheden geschiedt door een actuele opgave van nevenwerkzaamheden te plaatsen op de internetsite van de gemeente Oldambt.
Artikel 10 Inhoud openbaarmaking
De opgave op de internetsite vermeldt:
a. de hoofdfunctie;
b. de nevenwerkzaamheden en de instanties waarbij deze verricht worden;
c. de datum van ingang van de nevenwerkzaamheden;
d. de eventueel aan het uitoefenen van de nevenwerkzaamheden gestelde beperkingen.
Artikel 11 Citeertitel en inwerkingtreding
Deze regeling kan worden aangehaald als: “Regeling melding en openbaarmaking nevenfuncties van ambtenaren bij de gemeente Oldambt 2013” en treedt - na behoorlijk te zijn bekendgemaakt - in werking op 1 januari 2014.
Aldus besloten op 7 januari 2014.
Burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt
De secretaris, De burgemeester,
H.J.J. .Groothuis P. Smit.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl