Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR654306
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR654306/1
Besluit beperking openbaarheid archiefbescheiden en verklaring van overbrenging
Geldend van 18-02-2021 t/m heden
Intitulé
Besluit beperking openbaarheid archiefbescheiden en verklaring van overbrengingHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt,
Conform het advies van de beheerder van de gemeentelijke archiefbewaarplaats;
Gelet op artikel 12 en 15 van de Archiefwet 1995 en artikel 9 en 10 van het Archiefbesluit 1995;
Besluit:
Artikel I
De nader gespecificeerde archiefbescheiden, welke zijn opgenomen in de onderstaande inventarissen, over te brengen naar de gemeentelijke archiefbewaarplaats:
• Inventaris van de archieven van de gemeente Nieuwolda 1930-1989
• Inventaris van de archieven van de gemeente Reiderland 1990-2009
• Inventaris van de archieven van de gemeente Scheemda 1990-2009
• Inventaris van de archieven van de gemeente Winschoten 1990-2009
Artikel II
Beperkingen te stellen aan de openbaarheid van de archiefbescheiden van de gemeente Oldambt zoals opgenomen in de bij dit besluit horende bijlagen, in verband met privacygevoelige gegevens en ter eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer. De archiefbescheiden met beperkte openbaarheid mogen alleen geraadpleegd worden met toestemming van burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt.
Artikel III
Dit besluit treedt in werking op de dag na die van bekendmaking.
Ondertekening
Aldus besloten in de collegevergadering van 09 februari 2021
Het college van burgemeester en wethouders
De secretaris, De burgemeester,
B. Aukema C.Y. Sikkema
Het college van burgemeester en wethouders (zorgdrager) verklaart de in het besluit genoemde archiefbescheiden te hebben overgebracht naar de archiefbewaarplaats.
De secretaris, De burgemeester,
B. Aukema C.Y. Sikkema
De gemeentesecretaris (beheerder) verklaart de in het besluit genoemde archiefbescheiden in de archiefbewaarplaats te hebben opgenomen.
De secretaris,
B. Aukema
Bezwaar maken tegen dit besluit
Wat kunt u doen als u het niet eens bent met dit besluit?
U kunt tegen dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders conform artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb).
Dit bezwaarschrift moet binnen zes weken na de dag van verzending van het besluit zijn ingediend.
Een bezwaarschrift moet worden gericht aan:
Burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt
Secretariaat adviescommissie bezwaarschriften
Kamer algemene zaken
Postbus 175
9670 AD Winschoten
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten:
a. de naam en het adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d. de gronden van het bezwaar.
Een bezwaarschrift kan ook digitaal worden ingediend.
Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk daarvoor en voor meer informatie over bezwaar en beroep op de site van de gemeente, https://www.gemeente-oldambt.nl/bezwaar-en-beroep.
Een bezwaarschrift schorst echter de werking van dit besluit niet. Op grond van artikel 8:81 van de AWB kunt u wel de voorzieningenrechter van de Rechtbank te Groningen, sector Bestuursrecht, Postbus 150, 9700 AD Groningen, verzoeken een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijld spoed, gelet op de betrokkenbelangen, dat vereist. Voorwaarde is dan wel dat u ook een bezwaarschrift moet hebben ingediend. Voor het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening is een griffierecht verschuldigd. Het verzoek om een voorlopige voorziening te treffen kan ook digitaal worden ingediend bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.
Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Op genoemde site staan de precieze voorwaarden voor het indienen van een voorlopige voorziening vermeld.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl