Instructie secretaris Omgevingsdienst Rivierenland

Geldend van 28-03-2013 t/m heden

Intitulé

Instructie secretaris Omgevingsdienst Rivierenland

Artikel 0 Dit artikel moet nog worden gesplitst

Instructie secretaris Omgevingsdienst Rivierenland.

Het Algemeen Bestuur van de Omgevingsdienst Rivierenland

Gelet op

Artikelen 18 en 27, van de Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Rivierenland;

Besluit vast te stellen:

De instructie secretaris Omgevingsdienst Rivierenland.

Artikel 1: Begripsbepalingen

In dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder: a. bestuur: het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur van de Omgevingsdienst;

  • b.

    deelnemers: de rechtspersonen achter de deelnemende colleges van gemeenten, bedoeld in artikel 1:1, vierde lid, van de Algemene wet bestuursrecht, en de provincie Gelderland;

  • c.

    secretaris: de directeur van de Omgevingsdienst, bedoeld in artikel 27 lid 1 van de regeling;

  • d.

    functionaris: een functionaris van de ambtelijke organisatie van de Omgevingsdienst, aangesteld krachtens publiekrechtelijk besluit dan wel een

arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht;

  • e.

    Omgevingsdienst: de Omgevingsdienst Rivierenland, bedoeld in artikel 3 van de regeling;

  • f.

    regeling: de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Rivierenland.

Artikel 2: Taken en verantwoordelijkheden ter ondersteuning van het bestuur

  • 1.

    De secretaris is verantwoordelijk voor een goede voorbereiding van de vergaderingen van het bestuur.

  • 2.

    De secretaris draagt er gevraagd en ongevraagd zorg voor dat de leden van het bestuur over de informatie kunnen beschikken die zij nodig hebben om hun functie naar behoren uit te kunnen oefenen.

  • 3.

    De secretaris draagt zorg voor een gedegen en tijdige advisering aan het bestuur over de door het bestuur te nemen besluiten.

  • 4.

    De secretaris is verantwoordelijk voor een snel en adequaat verloop van voor het proces van besluitvorming noodzakelijke procedures en bevordert een voortvarende uitvoering van de besluiten van het bestuur.

  • 5.

    De secretaris draagt er zorg voor dat de door het bestuur genomen besluiten worden vastgelegd in een besluitenlijst en dat een presentielijst wordt bijgehouden.

  • 6.

    De secretaris draagt er zorg voor dat vanuit de Omgevingsdienst afgeronde adviezen en voorstellen worden voorbereid ten behoeve van het bestuur.

Artikel 3: Afwezigheid en bereikbaarheid

De secretaris stelt, bij afwezigheid van ten minste zeven aaneengesloten dagen, de voorzitter van het bestuur hiervan in kennis en zorgt voor een adequate vervanging.

Artikel 4: Slotbepalingen

Dit besluit wordt aangehaald als ‘Instructie secretaris Omgevingsdienst Rivierenland’.

Artikel 5: Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de dag volgend op de dag van bekendmaking.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het algemeen bestuur van de Omgevingsdienst Rivierenland op 10 december 2012,

de voorzitter, de secretaris,

C.A.H. Zondag A. Schipper