Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR372212
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR372212/1
Instructie secretaris Omgevingsdienst Rivierenland
Geldend van 28-03-2013 t/m heden
Intitulé
Instructie secretaris Omgevingsdienst RivierenlandArtikel 0 Dit artikel moet nog worden gesplitst
Instructie secretaris Omgevingsdienst Rivierenland.
Het Algemeen Bestuur van de Omgevingsdienst Rivierenland
Gelet op
Artikelen 18 en 27, van de Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Rivierenland;
Besluit vast te stellen:
De instructie secretaris Omgevingsdienst Rivierenland.
Artikel 1: Begripsbepalingen
In dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder: a. bestuur: het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur van de Omgevingsdienst;
- b.
deelnemers: de rechtspersonen achter de deelnemende colleges van gemeenten, bedoeld in artikel 1:1, vierde lid, van de Algemene wet bestuursrecht, en de provincie Gelderland;
- c.
secretaris: de directeur van de Omgevingsdienst, bedoeld in artikel 27 lid 1 van de regeling;
- d.
functionaris: een functionaris van de ambtelijke organisatie van de Omgevingsdienst, aangesteld krachtens publiekrechtelijk besluit dan wel een
arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht;
- e.
Omgevingsdienst: de Omgevingsdienst Rivierenland, bedoeld in artikel 3 van de regeling;
- f.
regeling: de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Rivierenland.
Artikel 2: Taken en verantwoordelijkheden ter ondersteuning van het bestuur
- 1.
De secretaris is verantwoordelijk voor een goede voorbereiding van de vergaderingen van het bestuur.
- 2.
De secretaris draagt er gevraagd en ongevraagd zorg voor dat de leden van het bestuur over de informatie kunnen beschikken die zij nodig hebben om hun functie naar behoren uit te kunnen oefenen.
- 3.
De secretaris draagt zorg voor een gedegen en tijdige advisering aan het bestuur over de door het bestuur te nemen besluiten.
- 4.
De secretaris is verantwoordelijk voor een snel en adequaat verloop van voor het proces van besluitvorming noodzakelijke procedures en bevordert een voortvarende uitvoering van de besluiten van het bestuur.
- 5.
De secretaris draagt er zorg voor dat de door het bestuur genomen besluiten worden vastgelegd in een besluitenlijst en dat een presentielijst wordt bijgehouden.
- 6.
De secretaris draagt er zorg voor dat vanuit de Omgevingsdienst afgeronde adviezen en voorstellen worden voorbereid ten behoeve van het bestuur.
Artikel 3: Afwezigheid en bereikbaarheid
De secretaris stelt, bij afwezigheid van ten minste zeven aaneengesloten dagen, de voorzitter van het bestuur hiervan in kennis en zorgt voor een adequate vervanging.
Artikel 4: Slotbepalingen
Dit besluit wordt aangehaald als ‘Instructie secretaris Omgevingsdienst Rivierenland’.
Artikel 5: Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag volgend op de dag van bekendmaking.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het algemeen bestuur van de Omgevingsdienst Rivierenland op 10 december 2012,
de voorzitter, de secretaris,
C.A.H. Zondag A. Schipper
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl