Besluit van de directeur Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid van 22 maart 2017 inzake plaatsvervanging van de directeur en verdeling van verantwoordelijkheden, rollen en taken binnen het directieteam van de Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid

Geldend van 11-12-2019 t/m heden

Intitulé

Besluit van de directeur Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid van 22 maart 2017 inzake plaatsvervanging van de directeur en verdeling van verantwoordelijkheden, rollen en taken binnen het directieteam van de Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid

Besluit van de directeur Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid van 22 maart 2017 inzake plaatsvervanging van de directeur en verdeling vanverantwoordelijkheden, rollen en taken binnen het directieteam van de Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid

De directeur,

Gelet op

- De Vervangingsregeling directeur Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid;

- De Regeling ambtelijke organisatie Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid;

Besluit als volgt:

Artikel 1. Aanwijzing eerste en tweede plaatsvervanger

Vervallen.

Artikel 2. Verantwoordelijkheden, rollen en taken van het directieteam

1. Het directieteam, bestaande uit de directeur en de adjunct-directeur, is als collectief verantwoordelijk is voor de strategische agenda, de generieke kaderstelling en de sturing op de totaalopgave van de Omgevingsdienst voor het primaire proces en de bedrijfsvoering.

2. De binnen het directeam gemaakte afspraken over verantwoordelijkheden, rollen en taken zijn als volgt:

a. De directeur is voorzitter van het directieteam en eindverantwoordelijk voor het functioneren van de organisatie.

b. Besluitvorming binnen het directieteam is één en ondeelbaar. Een besluit van de directeur of van de adjunct-directeur geldt als een besluit van het directieteam. Formeel blijft de directeur eindverantwoordelijk voor het genomen besluit.

c. Als collectief is het directieteam verantwoordelijk voor:

i. De strategische agendasetting van de Omgevingsdienst;

ii. Het vertalen van maatschappelijke ontwikkelingen en voorstellen van het bestuur naar de consequenties voor de organisatie;

iii. De organisatie en bedrijfsvoering van de Omgevingsdienst, alsmede de ontwikkeling daarvan;

iv. Integrale aansturing en sturing op de totaalopgave van de Omgevingsdienst;

v. Sturing op unitoverstijgende opgaven, thema’s, ketens en processen.

d. De leden van het directieteam onderhouden de contacten met de bestuurders van de deelnemers in de gemeenschappelijke regeling op strategisch concernniveau (eigenarenkant).

e. De directeur en de adjunct-directeur zijn aanspreekpunt voor alle unitmanagers bij vraagstukken die betrekking hebben op de in onderdeel c genoemde onderwerpen. De directeur is formeel de enig leidinggevende van de unitmanagers.

Artikel 3. Kennisgeving aan het dagelijks en algemeen bestuur

Overeenkomstig het bepaalde in artikel 4, derde lid, van de Regeling ambtelijke organisatie Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid wordt dit besluit ter kennis gebracht aan het dagelijks bestuur. Het besluit wordt tevens ter kennis gebracht aan het algemeen bestuur.

Artikel 4. Slotbepalingen

1. Dit besluit wordt conform artikel 3:41 van de Algemene wet bestuursrecht bekend gemaakt dooruitreiking van een afschrift ervan aan de in artikel 1 genoemde personen.

2. Dit besluit wordt conform artikel 3:42 van de Algemene wet bestuursrecht tevens bekend gemaakt in het publicatieblad van de Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid.

3. Dit besluit treedt in werking op 1 april 2017.

Aldus vastgesteld te Dordrecht op 22 maart 2017.

De directeur van de Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid,

Mr. R. Visser