Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR390472
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR390472/1
Regeling vervallen per 11-06-2021
Verordening cliëntenparticipatie Participatiewet ISWI
Geldend van 01-01-2016 t/m 10-06-2021
Intitulé
Verordening cliëntenparticipatie Participatiewet ISWIDe raad van de gemeente Oude IJsselstreek;
gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders d.d. 17 november 2015;
gelet op artikel 47 van de Participatiewet
besluiten vast te stellen
Verordening cliëntenparticipatie Participatiewet Oude IJsselstreek
Artikel 1 Overleg met cliëntenraden
- 1.
Het College voert minimaal twee maal per jaar overleg met de cliëntenraden van de deelnemende gemeenten.
- 2.
Tot de onderwerpen waarover overleg plaatsvindt behoort in ieder geval de beleidsvoornemens zoals vastgelegd in het jaarlijks beleidsplan, de resultaten van het gevoerde beleid zoals vastgelegd in het jaarlijks beleidsverslag en de uitkomsten van het onderzoek naar de kwaliteit van de dienstverlening als bedoeld in artikel 2.
- 3.
Ieder lid van de cliëntenraad is bevoegd agendapunten aan te dragen.
- 4.
Tot de onderwerpen waarover geen overleg plaatsvindt, behoren in ieder geval:
- •
individuele klachten, bezwaarschriften, en andere zaken die een individueel karakter dragen, dan wel betrekking hebben op individuele klanten;
- •
de uitvoering van wettelijke voorschriften voor zover bij de uitvoering geen of nauwelijks ruimte voor eigen beleid aanwezig is.
- 5.
De Gemeenteraad vraagt over beleidsvoornemens van het College advies aan de cliëntenraden op een dusdanig tijdstip dat dit advies van wezenlijke invloed kan zijn op het te nemen besluit.
- 6.
De cliëntenraad brengt gevraagd en ongevraagd advies uit in verband met door het College of de Gemeenteraad voorgenomen beleid.
- 7.
Het advies als bedoeld in het zesde lid wordt uiterlijk 10 werkdagen voordat het College of de Gemeenteraad voornemens is het beleid vast te stellen uitgebracht door toezending aan de gemeente..
Artikel 2 Kwaliteit van de dienstverlening
- 1.
De gemeente voert periodiek onderzoek uit naar de kwaliteit van haar dienstverlening.
- 2.
In verband met het bepaalde in lid 1 wordt minimaal één maal per twee jaar een klanttevredenheidsonderzoek gehouden.
- 3.
Het onderzoek als bedoeld in lid 2 richt zich op:
- •
de kwaliteit van de procesgang;
- •
de kwaliteit van de klantbehandeling;
- •
de kwaliteit van het geleverde product.
Artikel 3 Citeertitel
Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening cliëntenparticipatie Participatiewet Oude IJsselstreek.
Artikel 4 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking met ingang met van 1 januari 2016.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het gemeenteraad van 10 december 2015
De griffier, De voorzitter,
M. Looman S.P.M. de Vreeze
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl