Regeling vervallen per 01-01-2016

Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp

Geldend van 01-01-2015 t/m 31-12-2015

Intitulé

Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp

 

De directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;

gelet op het Mandaatbesluit 2011 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 9 november 2010, de Organisatieregeling 2006 en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluiten:

ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met VII van dit besluit.

Ondertekening

Pijnacker, 9 november 2010.
De directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers voornoemd,
Voor dezen,
De secretaris,
Drs. J.P.R. Woudstra

Bijlage I Alle afdelingen

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

I.1

A2

Namens de burgemeester, het college of de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een vergunning, van subsidie, indienen van declaraties, het doen van meldingen en ondertekenen van aanvraagformulieren

medewerkers van de afdelingen

 

I.2

A3

In de gelegenheid stellen van: a. belanghebbenden en ingezetenen om inspraakreacties naar voren te brengen bij inspraakprocedures; b. een ieder om zienswijzen naar voren te brengen bij zienswijzenprocedures

medewerkers van de afdelingen

 

I.3

A4

In de gelegenheid stellen een aanvraag, binnen een gestelde termijn, aan te vullen

senioren en teamleiders en senior projectleider Dienstverlening-WMO-OOV

 

I.4

A5

Verdagen van beslistermijnen bij het nemen van een beschikking

medewerkers van de afdelingen

 

I.5

A6

Verdagen beslissing op bezwaarschriften

medewerkers van de afdelingen

 

I.6

A7

Besluiten verzenden, bekend maken, daarvan mededeling doen in de Staatscourant en langs elektronische weg

medewerkers van de afdelingen

 

I.7

A8

Voeren van correspondentie in het kader van openbare aanbestedingen, gericht op rechtsgevolgen

medewerker inkoop en aanbesteding van de afdeling Bedrijfsvoering

 

Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

II.1

PZGB2

Verstrekken bewijs van in leven zijn

Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

II.2

PZGB3

Uitoefenen overige bevoegdheden Wet gemeentelijke basisadmini-stratie persoonsgegevens, met uitzondering van de regel-gevende bevoegdheden genoemd in de artikelen 14, 96 en 100 van deze wet

Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

 

II.3

PZGB6

Verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus

Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

II.4

PZGB7

Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters

Senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken1e lijn, Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV en senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer Medewerker van Frontoffice Publiekszaken 2e lijn voor zover het betreft Inlichtingen uit het strafregister en de algemene documentatieregisters van de Justitiële informatiedienst in het kader van naturalisatie- of optieverzoeken

 

II.5

PZGB8

Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzen

Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

II.6

PZGB9

Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek

Klantadviseur A en B van de afdeling Frontoffice Publiekszaken

 

II.7

PZGB10

Verstrekken van kiezerspas en volmacht

Senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer

 

II.8

PZGB12

Uitreiken uittreksel in het kader van het verkrijgen van het Nederlanderschap

Klantadviseur A en B van de afdeling Frontoffice Publiekszaken Dit (onder)mandaat berust op het afzonderlijk besluit van de burgemeester van 31 maart 2010 nr. 2010.04777 en het daarop gebaseerde besluit van het hoofd van de afdeling Frontoffice Publiekszaken van 8 januari 2013.

 

Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

III.1

PZMZ1

Het nemen van beslisingen op het gebied van Wet- en (plaatselijke) regelgeving op het gebied van de sociale voorzieningen en inburgering en individuele voorzieningen van ondersteuning en jeugdhulp

Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV en senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Werk, Inkomen en Onderwijs Teamleider Kernteams en Regieteam

 

III.2

PZMZ2

Urgentieverklaring woningzoekende

senior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

Uitsluitend indien niet wordt afgeweken van het advies van de Toetsingscommissie Huisvesting.

III.3

PZMZ3

Besluiten tot een verzoekschrift in het kader van de Wet schuldsanering natuurlijke personen en het afgeven van de gemeentelijke verklaringen in het kader van de Wet schuldsanering natuurlijke personen

senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

 

III.4

PZMZ4

Vergoeding voor leerlingenvervoer

senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

 

III.5

PZMZ5

Leerplichtzaken

senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

 

III.6

PZMZ6

Gehandicaptenparkeerkaart

Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV

 

Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, onderdeel Ruimtelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

IV.1

PZRZ1

In behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies

senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

Indien het verzoek ontvankelijk is.

IV.2

PZRZ2

Huisvestingsvergunning particulieren

Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en de Team-leider Frontoffice Publiekszaken accountteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.3

PZRZ3

Nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen

Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV

 

IV.4

PZRZ5

Plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordeningen met de daarbij behorende besluiten.

senior beleidsmedewerker Ruimtelijke zaken en overige beleidsmedewerkers van het taakveld Ruimtelijke zaken

 

IV.5

PZRZ6

Vergunning voor tijdelijke verhuur van een woning

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountteam en Ruimtelijke Zaken

Vergunningverlening vindt plaats met inachtneming van de toetsingscriteria genoemd in/op basis van de Leegstandswet

IV.6

PZRZ7

Ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.7

PZRZ8

Ontheffing straatartiest

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.8

PZRZ9

Ontheffing bijzonder gebruik van de weg

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.9

PZRZ10

Vergunning evenement

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.10

PZRZ11

Vergunning afwijking sluitingstijd; tijdelijke sluiting

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.11

PZRZ12

Waarmerken verkoopregister

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.12

PZRZ13

Ontheffing voor het plaatsen of hebben op de weg van caravans e.d.

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.13

PZRZ14

Ontheffing parkeren van reclamevoertuigen

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.14

PZRZ15

Collectevergunning

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.15

PZRZ16

Standplaatsvergunning

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.16

PZRZ17

Vergunning snuffelmarkten

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.17

PZRZ18

Vergunning kansspel

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.18

PZRZ19

Verbieden klein kansspel

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.19

PZRZ20

Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.20

PZRZ21

Ontheffing voor het schenken van zwak-alcoholhoudende drank bij een bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard voor een aaneengesloten periode van ten hoogste twaalf dagen

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.21

PZRZ22

Ontheffing voor het houden van een openbare vermakelijkheid op zondagen voor 13.00 uur

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

IV.22

PZRZ23

Startersleningen

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

Bijlage V Afdeling Frontoffice Publiekszaken Economische en Maatschappelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

V.1

PZEMZ1

Vergunning speelgelegenheid

Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV

 

V.2

PZEMZ2

Ontheffing overige geluidhinder

Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV en teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

V.3

PZEMZ3

Gebruiksvergunning

Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV en teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken

 

Bijlage VI Afdeling Frontoffice Publiekszaken, onderdeel Milieu en Bouw- en Woningtoezicht

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

VI.1

PZ MBW1

Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken.

 

VI.2

PZ MBW2

Alle correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang

Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken.

 

VI.3

PZ MBW3

Correspondentie betreffende een sloopmelding

Ondermandaat toegestaan aan teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken en medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken

 

Bijlage VII Afdeling Wijkbeheer

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

VII.1

WBH3

Uitvoeren van de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp 2002

marktmeester

 

VII.2

WBH6

Verlenen en vaststellen van bijdragen uit de “Doe-het-zelf-pot”

wijkmanagers

Verwezen wordt ook naar de door het college vastgestelde “Spelregels verstrekken bijdragen Doe-het-zelf-pot”

Bijlage VIII Afdeling Beheer Openbare Ruimte

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

VIII.1

BOR5

Handhaven krachtens de Wet algemene bepalingen omgevings-recht, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij een bouwwerk met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn - ambtshalve besluiten om niet op te treden tegen ambtelijk geconstateerde geringe overtredingen van artikel 2.1, 2.3 en 2.3a Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, - intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten

teamleider en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VIII.2

BOR6

Milieuhandhaving bij bedrijven, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn - een besluit tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten

teamleider en medewerkers belast met handhaving.

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VIII.3

BOR7

Handhaven bij illegale (afval)stort buiten bedrijven, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten

teamleider Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VIII.4

BOR8

Handhaven openbare ruimte, inclusief intrekking van deze besluiten en besluiten om niet op te treden, met uitzondering van niet spoedeisende besluiten op grond van de bepalingen over evenementen, toezicht op openbare inrichtingen en speelgelegenheden en seksinrichtingen, sekswinkels, escortbedrijven, straat en raamprostitutie e.d.

teamleider Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VIII.5

BOR9

Handhaving Woningwet, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten.

teamleider Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VIII.6

BOR10

Besluiten betreffende de toepassing van bestuursdwang.

teamleider Handhaving

 

VIII.7

BOR16

Besluiten tot vaststelling van de hoogte van de kosten bij de toepassing van bestuursdwang

teamleider Handhaving

 

VIII.8

BOR17

Beschikking betreffende de invordering van een dwangsom

teamleider Handhaving

 

VIII.9

BOR18

Handhaving bodemkwaliteit inclusief: - een besluit in spoedeisen geval; - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn - intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten

teamleider en medewerkers belast met handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VIII.10

BOR19

Besluit tot toepassing van bestuursdwang bij fout of hinderlijk gestalde (brom)fietsen, wees(brom)fietsen of verwaarloosde (brom)fietsen

teamleider en medewerkers belast met handhaving.

 

VIII.11

BOR20

Toekennen van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen en standplaatsen

teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte

 

Bijlage IX Afdeling Interne Dienstverlening

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

IX.1

IDV1

Het bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend: a. het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving b. het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers c. het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie d. het plaatsen van aantekeningen op het brondocument e. het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie f. het verstrekken van een bewijs van inschrijving g. het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd h. het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie i. het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn j. het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties k. het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening

1. De onderdelen a t/m k aan de senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling DIA 2. De onderdelen g, h en i aan de Frontoffice-medewerker A 2e lijn van de afdeling Frontoffice Publiekszaken.

 

Bijlage X Privaatrechtelijke mandaten

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

X.1

PM4

Besluiten tot verhuur van en aangaan of actualiseren van verhuurovereenkomsten voor(sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Baken

medewerker verhuur accommodaties van de afd. Wijkbeheer

 

X.2

PM6

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten de grens van de Europese drempelwaarde.

projectleiders en budgethouders medewerkers van de afdelingen griffier

tot en met een bedrag van € 50.000. voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure. tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken en opdrachten voor leveringen en diensten bij onderhandse enkelvoudige en onderhandse meervoudige aanbesteding

X.3

PM7

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten vanaf de grens van de Europese drempelwaarde.

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

X.4

PM8

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken tot en met een bedrag van € 500.000

projectleiders medewerkersvan de afdelingen

tot en met een bedrag van € 100.000 voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

X.5

PM9

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 500.001 tot en met een bedrag van € 2.500.000

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

X.6

PM10

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 2.500.001

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

X.7

PM17

Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering (m.u.v. bedrijfsterreinen)

teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR)

 

X.8

PM18

Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten met verkopende partijen over de verkopersbijdrage starterslening

Ondermandaat toegestaan aan de senior Frontoffice Publieksaken 1e lijn Betreft het afzonderlijke besluit van het college van 21 mei 2013