Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR73218
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR73218/10
Regeling vervallen per 01-01-2016
Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-Nootdorp
Geldend van 01-01-2015 t/m 31-12-2015
Intitulé
Ondermandaatbesluit gemeente Pijnacker-NootdorpDe directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
gelet op het Mandaatbesluit 2011 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 9 november 2010, de Organisatieregeling 2006 en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluiten:
ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met VII van dit besluit.
Ondertekening
Bijlage I Alle afdelingen
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
I.1 |
A2 |
Namens de burgemeester, het college of de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een vergunning, van subsidie, indienen van declaraties, het doen van meldingen en ondertekenen van aanvraagformulieren |
medewerkers van de afdelingen |
|
I.2 |
A3 |
In de gelegenheid stellen van: a. belanghebbenden en ingezetenen om inspraakreacties naar voren te brengen bij inspraakprocedures; b. een ieder om zienswijzen naar voren te brengen bij zienswijzenprocedures |
medewerkers van de afdelingen |
|
I.3 |
A4 |
In de gelegenheid stellen een aanvraag, binnen een gestelde termijn, aan te vullen |
senioren en teamleiders en senior projectleider Dienstverlening-WMO-OOV |
|
I.4 |
A5 |
Verdagen van beslistermijnen bij het nemen van een beschikking |
medewerkers van de afdelingen |
|
I.5 |
A6 |
Verdagen beslissing op bezwaarschriften |
medewerkers van de afdelingen |
|
I.6 |
A7 |
Besluiten verzenden, bekend maken, daarvan mededeling doen in de Staatscourant en langs elektronische weg |
medewerkers van de afdelingen |
|
I.7 |
A8 |
Voeren van correspondentie in het kader van openbare aanbestedingen, gericht op rechtsgevolgen |
medewerker inkoop en aanbesteding van de afdeling Bedrijfsvoering |
|
Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
II.1 |
PZGB2 |
Verstrekken bewijs van in leven zijn |
Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn |
|
II.2 |
PZGB3 |
Uitoefenen overige bevoegdheden Wet gemeentelijke basisadmini-stratie persoonsgegevens, met uitzondering van de regel-gevende bevoegdheden genoemd in de artikelen 14, 96 en 100 van deze wet |
Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer |
|
II.3 |
PZGB6 |
Verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus |
Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn |
|
II.4 |
PZGB7 |
Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters |
Senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken1e lijn, Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV en senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer Medewerker van Frontoffice Publiekszaken 2e lijn voor zover het betreft Inlichtingen uit het strafregister en de algemene documentatieregisters van de Justitiële informatiedienst in het kader van naturalisatie- of optieverzoeken |
|
II.5 |
PZGB8 |
Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzen |
Medewerkers van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn |
|
II.6 |
PZGB9 |
Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek |
Klantadviseur A en B van de afdeling Frontoffice Publiekszaken |
|
II.7 |
PZGB10 |
Verstrekken van kiezerspas en volmacht |
Senior/ teamleider van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer |
|
II.8 |
PZGB12 |
Uitreiken uittreksel in het kader van het verkrijgen van het Nederlanderschap |
Klantadviseur A en B van de afdeling Frontoffice Publiekszaken Dit (onder)mandaat berust op het afzonderlijk besluit van de burgemeester van 31 maart 2010 nr. 2010.04777 en het daarop gebaseerde besluit van het hoofd van de afdeling Frontoffice Publiekszaken van 8 januari 2013. |
|
Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
III.1 |
PZMZ1 |
Het nemen van beslisingen op het gebied van Wet- en (plaatselijke) regelgeving op het gebied van de sociale voorzieningen en inburgering en individuele voorzieningen van ondersteuning en jeugdhulp |
Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV en senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Werk, Inkomen en Onderwijs Teamleider Kernteams en Regieteam |
|
III.2 |
PZMZ2 |
Urgentieverklaring woningzoekende |
senior/ teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken |
Uitsluitend indien niet wordt afgeweken van het advies van de Toetsingscommissie Huisvesting. |
III.3 |
PZMZ3 |
Besluiten tot een verzoekschrift in het kader van de Wet schuldsanering natuurlijke personen en het afgeven van de gemeentelijke verklaringen in het kader van de Wet schuldsanering natuurlijke personen |
senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken |
|
III.4 |
PZMZ4 |
Vergoeding voor leerlingenvervoer |
senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken |
|
III.5 |
PZMZ5 |
Leerplichtzaken |
senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken |
|
III.6 |
PZMZ6 |
Gehandicaptenparkeerkaart |
Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV |
|
Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, onderdeel Ruimtelijke Zaken
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
IV.1 |
PZRZ1 |
In behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies |
senior/teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken |
Indien het verzoek ontvankelijk is. |
IV.2 |
PZRZ2 |
Huisvestingsvergunning particulieren |
Senior/teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn en de Team-leider Frontoffice Publiekszaken accountteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.3 |
PZRZ3 |
Nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen |
Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV |
|
IV.4 |
PZRZ5 |
Plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordeningen met de daarbij behorende besluiten. |
senior beleidsmedewerker Ruimtelijke zaken en overige beleidsmedewerkers van het taakveld Ruimtelijke zaken |
|
IV.5 |
PZRZ6 |
Vergunning voor tijdelijke verhuur van een woning |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountteam en Ruimtelijke Zaken |
Vergunningverlening vindt plaats met inachtneming van de toetsingscriteria genoemd in/op basis van de Leegstandswet |
IV.6 |
PZRZ7 |
Ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.7 |
PZRZ8 |
Ontheffing straatartiest |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.8 |
PZRZ9 |
Ontheffing bijzonder gebruik van de weg |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.9 |
PZRZ10 |
Vergunning evenement |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.10 |
PZRZ11 |
Vergunning afwijking sluitingstijd; tijdelijke sluiting |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.11 |
PZRZ12 |
Waarmerken verkoopregister |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.12 |
PZRZ13 |
Ontheffing voor het plaatsen of hebben op de weg van caravans e.d. |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.13 |
PZRZ14 |
Ontheffing parkeren van reclamevoertuigen |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.14 |
PZRZ15 |
Collectevergunning |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.15 |
PZRZ16 |
Standplaatsvergunning |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.16 |
PZRZ17 |
Vergunning snuffelmarkten |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.17 |
PZRZ18 |
Vergunning kansspel |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.18 |
PZRZ19 |
Verbieden klein kansspel |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.19 |
PZRZ20 |
Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.20 |
PZRZ21 |
Ontheffing voor het schenken van zwak-alcoholhoudende drank bij een bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard voor een aaneengesloten periode van ten hoogste twaalf dagen |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.21 |
PZRZ22 |
Ontheffing voor het houden van een openbare vermakelijkheid op zondagen voor 13.00 uur |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
IV.22 |
PZRZ23 |
Startersleningen |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
Bijlage V Afdeling Frontoffice Publiekszaken Economische en Maatschappelijke Zaken
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
V.1 |
PZEMZ1 |
Vergunning speelgelegenheid |
Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV |
|
V.2 |
PZEMZ2 |
Ontheffing overige geluidhinder |
Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV en teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
V.3 |
PZEMZ3 |
Gebruiksvergunning |
Senior Projectleider Dienstverlening-WMO-OOV en teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken |
|
Bijlage VI Afdeling Frontoffice Publiekszaken, onderdeel Milieu en Bouw- en Woningtoezicht
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
VI.1 |
PZ MBW1 |
Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken. |
|
VI.2 |
PZ MBW2 |
Alle correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang |
Teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken. |
|
VI.3 |
PZ MBW3 |
Correspondentie betreffende een sloopmelding |
Ondermandaat toegestaan aan teamleider Frontoffice Publiekszaken accountantteam en Ruimtelijke Zaken en medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn Ruimtelijke Zaken |
|
Bijlage VII Afdeling Wijkbeheer
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
VII.1 |
WBH3 |
Uitvoeren van de Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp 2002 |
marktmeester |
|
VII.2 |
WBH6 |
Verlenen en vaststellen van bijdragen uit de “Doe-het-zelf-pot” |
wijkmanagers |
Verwezen wordt ook naar de door het college vastgestelde “Spelregels verstrekken bijdragen Doe-het-zelf-pot” |
Bijlage VIII Afdeling Beheer Openbare Ruimte
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
VIII.1 |
BOR5 |
Handhaven krachtens de Wet algemene bepalingen omgevings-recht, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij een bouwwerk met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn - ambtshalve besluiten om niet op te treden tegen ambtelijk geconstateerde geringe overtredingen van artikel 2.1, 2.3 en 2.3a Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, - intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten |
teamleider en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VIII.2 |
BOR6 |
Milieuhandhaving bij bedrijven, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn - een besluit tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten |
teamleider en medewerkers belast met handhaving. |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VIII.3 |
BOR7 |
Handhaven bij illegale (afval)stort buiten bedrijven, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten |
teamleider Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VIII.4 |
BOR8 |
Handhaven openbare ruimte, inclusief intrekking van deze besluiten en besluiten om niet op te treden, met uitzondering van niet spoedeisende besluiten op grond van de bepalingen over evenementen, toezicht op openbare inrichtingen en speelgelegenheden en seksinrichtingen, sekswinkels, escortbedrijven, straat en raamprostitutie e.d. |
teamleider Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VIII.5 |
BOR9 |
Handhaving Woningwet, inclusief: - een besluit in spoedeisend geval - een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, - intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluiten. |
teamleider Handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VIII.6 |
BOR10 |
Besluiten betreffende de toepassing van bestuursdwang. |
teamleider Handhaving |
|
VIII.7 |
BOR16 |
Besluiten tot vaststelling van de hoogte van de kosten bij de toepassing van bestuursdwang |
teamleider Handhaving |
|
VIII.8 |
BOR17 |
Beschikking betreffende de invordering van een dwangsom |
teamleider Handhaving |
|
VIII.9 |
BOR18 |
Handhaving bodemkwaliteit inclusief: - een besluit in spoedeisen geval; - een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn - intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten |
teamleider en medewerkers belast met handhaving |
Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder |
VIII.10 |
BOR19 |
Besluit tot toepassing van bestuursdwang bij fout of hinderlijk gestalde (brom)fietsen, wees(brom)fietsen of verwaarloosde (brom)fietsen |
teamleider en medewerkers belast met handhaving. |
|
VIII.11 |
BOR20 |
Toekennen van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen en standplaatsen |
teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte |
|
Bijlage IX Afdeling Interne Dienstverlening
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
IX.1 |
IDV1 |
Het bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend: a. het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving b. het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers c. het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie d. het plaatsen van aantekeningen op het brondocument e. het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie f. het verstrekken van een bewijs van inschrijving g. het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd h. het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie i. het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn j. het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties k. het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening |
1. De onderdelen a t/m k aan de senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling DIA 2. De onderdelen g, h en i aan de Frontoffice-medewerker A 2e lijn van de afdeling Frontoffice Publiekszaken. |
|
Bijlage X Privaatrechtelijke mandaten
Nr. |
Grondslag |
Onderwerp |
Aan |
Bijzondere voorwaarden |
X.1 |
PM4 |
Besluiten tot verhuur van en aangaan of actualiseren van verhuurovereenkomsten voor(sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Baken |
medewerker verhuur accommodaties van de afd. Wijkbeheer |
|
X.2 |
PM6 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten de grens van de Europese drempelwaarde. |
projectleiders en budgethouders medewerkers van de afdelingen griffier |
tot en met een bedrag van € 50.000. voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure. tot het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken en opdrachten voor leveringen en diensten bij onderhandse enkelvoudige en onderhandse meervoudige aanbesteding |
X.3 |
PM7 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten vanaf de grens van de Europese drempelwaarde. |
medewerkers van de afdelingen |
voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
X.4 |
PM8 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken tot en met een bedrag van € 500.000 |
projectleiders medewerkersvan de afdelingen |
tot en met een bedrag van € 100.000 voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
X.5 |
PM9 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 500.001 tot en met een bedrag van € 2.500.000 |
medewerkers van de afdelingen |
voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
X.6 |
PM10 |
Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 2.500.001 |
medewerkers van de afdelingen |
voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure |
X.7 |
PM17 |
Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering (m.u.v. bedrijfsterreinen) |
teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) |
|
X.8 |
PM18 |
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten met verkopende partijen over de verkopersbijdrage starterslening |
Ondermandaat toegestaan aan de senior Frontoffice Publieksaken 1e lijn Betreft het afzonderlijke besluit van het college van 21 mei 2013 |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl