Regeling vervallen per 17-07-2014

Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Bijlagen

Geldend van 31-10-2013 t/m 16-07-2014

Intitulé

Bijlagen bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van 21 oktober 2009 nrs. 166769, 166787, 166831, 166832 en 169257, gewijzigd bij besluit van B. en W. van 22 maart 2011 nrs. 216349 en 216353 (1e) en 8 februari 2013 nrs. 295714, 296983, 297213, 297294, 297681 (2e), en 18 oktober 2013, nr. 331255 (3e)

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Putten;

 

gelet op het bepaalde in artikel 5 van de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

 

b e s l u i t:

 

vast te stellen de 3e wijziging van de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens:

 

Bijlage 1 Verbanden met andere gemeentelijke registraties

Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

 

Verbanden met andere gemeentelijke registraties

De gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van de gemeente Putten is gekoppeld aan het Basisregistratie Systeem Civision Makelaar Gegevens (CMG)

De volgende afdelingen hebben toegang tot de basisadministratie waarbij alleen gegevens verstrekt worden die noodzakelijk zijn voor de aan hen opgedragen taak:

  • -

    Afdeling Financiën

Voor: Gemeentelijke belastingen en heffingen en voor de bijhouding van het gegevensbestand voor de Wet waardering onroerende zaken.

Beheerder is het hoofd afdeling Financiën.

 

  • -

    Afdeling Samenleving

Voor: de uitvoering van de Wmo en de Wwb en het uitvoeren van taken voor de leerplicht en het leerlingenvervoer.

Beheerder is het hoofd afdeling Samenleving.

 

  • -

    Afdeling Interne Zaken

Voor: het registreren van inkomende en uitgaande documenten.

Beheerder is het hoofd afdeling Interne Zaken.

 

  • -

    Afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken

Voor: de bijhouding van de Begraafplaatsadministratie en het invullen van formulieren met behulp van DigiD die op de website beschikbaar worden gesteld.

Beheerder is het hoofd afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken.

 

  • -

    Afdeling Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu

Voor: het registreren van vergunningen op het gebied van bouwen en milieu, het registreren van meldingen en het verrichten van werkzaamheden in het kader van handhaving.

Beheerder is het hoofd afdeling Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu.

Bijlage 2 Lijst van binnengemeentelijke afnemers met een raadpleegmogelijkheid

Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

 

Lijst van binnengemeentelijke afnemers met een raadpleegmogelijkheid

 

De medewerkers van de volgende organisatieonderdelen hebben toegang tot de gegevens in de basisadministratie.

De toegang wordt als volgt geregeld:

door inzage/raadpleging via Basis Registratie Systeem Civision Makelaar Gegevens (CMG/CML)

of,

rechtstreekse inzage/raadpleging door het softwarepakket Cipers/GidaB

Organisatie onderdeel

Wettelijk kader

Gegevensset

Alle afdelingen

Voor zover nodig voor de taken genoemd in de naast liggende kolom

De volgende wettelijke taken:

Gemeentelijke belastingen

Afvalstoffenheffing

WOZ

Gemeentelijke opsporingsambtenaren BOA

Uitkeringen werk en bijstand

Winkeltijden

Drank- en horecabedrijf

Kansspelen

Huisvesting

Omgevingsvergunning

(Wabo)

Algemene plaatselijke verordening (Apv)

Wmo

Invalidenparkeerkaart

Bijzondere opnemingen

psychiatrische ziekenhuizen

Grafrechten

Rampenbestrijding

Gevonden voorwerpen

Volmachtverlening Kieswet

Naturalisatie

Sociale werkvoorziening

Leerplicht (ouders)

Dispensatie niet openbare archiefstukken

Naamswijziging

Pensioenen raadsleden en wethouders

Wachtgelden gemeentepersoneel

GBA

Burgerlijke Stand

Burgerservicenummer en verder alle gegevens die relevant zijn voor de uitvoering van de desbetreffende taak.

Bewaking daarvan vindt plaats door toekenning van een aurorisatie op medewerkersniveau

De navolgende organisatieonderdelen hebben toegang tot de basisregistratie personen voor uitsluitend de binnengemeentelijke personen

Organisatie onderdeel

Wettelijk kader/taken

Gegevensset

Afdeling BPOB

Cluster Burgerzaken

(rechtstreeks in GBA)

Wet justitiële documentatie, Paspoortwet en Regelgeving Rijbewijzen, Wet op de Lijkbezorging

Begraafplaatsadministratie 

Alle gegevens van de persoonslijst en verwijsgegevens

Cluster Bestuur

(via CMG)

Juiste tenaamstelling voor publiceren van persberichten, behandeling bezwaren, beroepen en andere juridische procedures, uitvoering van taken in verband met het permanent bewonen van recreatieparken en ten behoeve van de voorbereiding voor Koninklijke Onderscheiding

Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, verwijsgegevens, gezinssamenstelling, kindgegevens, oudergegevens, adresgegevens

Cluster Personeel en Organisatie

(via CMG)

Voor het bijhouden van de Personeelsadministratie en voor het controleren van de gegevens in de Basisregistratie Gebouwen en adressen

Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, adresgegevens

Afdeling Samenleving

(via CMG)

Voor de uitvoering van de Wet Inburgering

Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens,

Verwijsgegevens,

gezinssamenstelling, Verblijfstitelgegevens, kindgegevens, nationaliteitsgegevens, oudergegevens, adresgegevens

Afdeling Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu

(via CMG)

Voor handhavingsprocedures, bouwvergunningsprocedures en bezwaarprocedures en voor het opmaken van contracten ten behoeve van grondaankoop

Persoonsgegevens,

burgerlijke staat gegevens,

verwijsgegevens, adresgegevens

Afdeling Financiën

(via CMG)

Voor het voeren van de debiteuren en crediteuren administratie

Persoonsgegevens, verwijsgegevens, adresgegevens

Afdeling Interne Zaken

(via CMG)

Voor het actueel houden van het documentair informatiesysteem

Persoonsgegevens,

burgerlijke staat gegevens, gezinssamenstelling, verblijfsadressen

De verantwoordelijke (= het college van B en W) kan, indien noodzakelijk, nadere aanwijzingen geven met betrekking tot beveiliging en ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

Bijlage 3 Lijst van binnengemeentelijke afnemers waar systematisch gegevens aan worden verstrekt uit de GBA

Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

 

Lijst van binnengemeentelijke afnemers waar systematisch gegevens aan worden verstrekt uit de GBA

Wie

Waarvoor

Gegevensset

Burgemeester

Voor het uitoefenen van zijn taak

Persoonsgegevens

Overlijdensgegevens

Huwelijksgegevens

Afdeling Samenleving

Voor de uitvoering van de Wmo

Persoonsgegevens bij: Overlijden

Afdeling Financiën

Voor de uitvoering van heffingen en de uitvoering van deurwaarderstaken

Persoonsgegevens bij: Geboorten

Binnenverhuizing

Vestiging

Overlijden

Emigratie

Vertrek

Openbare Werken

Voor het uitoefenen van de taak als begraafplaatsbeheerder

Persoonsgegevens bij: Overlijden

Afdeling Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu

Voor handhavingsprocedures

Persoonsgegevens A-nummer Burgerservicenummer

Bijlage 4 Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt

Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

 

Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt

 

Lijst van vrije derden waaraan gegevens worden verstrekt.

Wie

Waarvoor

Gegevensset

Woningstichting Putten

Voor de bijhouding van de huurdersadministratie en de woningtoewijzing

Maximaal de gegevens genoemd in art. 100 lid 2 van de Wet GBA

Instellingen/organisaties ten behoeve van:

Maatschappelijke dienstverlening

Algemene/geestelijke gezondheidszorg

Kinderopvang

Jeugdwelzijnswerk

Ouderenzorg

Gehandicaptenzorg

Werkvoorziening

Voor de aan deze organisaties opgedragen taken

Maximaal de gegevens genoemd in art. 100 lid 2 van de Wet GBA

Pensioenfondsen

Voor de aan deze organisaties opgedragen taken

Maximaal de gegevens genoemd in art. 100 lid 2 van de Wet GBA

Mutatiegegevens (maximaal de gegevens genoemd in artikel 100, lid 2 van de Wet GBA) worden verstrekt aan:

Wie

Waarvoor

Gegevensset

Stichting Welzijn Putten

Voor het welzijnswerk onder inwoners van Putten van 75 jaar en ouder

Mutatie gegevens van overlijden, vestiging, binnenverhuizing, vertrek en emigratie

Ziekenhuis St. Jansdal en Meander Ziekenhuis

Voor de bijhouding van patiëntengegevens

Mutaties van overlijden

Bijlage 5 Terugmelding op andere dan de authentieke gegevens is de GBA

Aan binnengemeentelijke afnemers worden naast authentieke gegevens ook andere dan authentieke gegevens verstrekt.

In deze bijlage is een overzicht opgenomen van de binnengemeentelijke afnemers die een terugmelding doen op andere dan de authentieke gegevens in de GBA, waarbij is aangegeven welke gegevens dit betreft.

Organisatie onderdeel

Taken

Gegevensset

Afdeling Financiën

Heffingen/Waarderen

A-nummer

Adreshistorie

Onderzoeksgegevens

Burgerlijke staat gegevens

Gegevens gezinshoofd

Afdeling Samenleving

Wmo/Wwb/Leerplicht

A-nummer

Adreshistorie

Onderzoeksgegevens

Burgerlijke staat gegevens

Rijkscode nationaliteit

BPOB

Begraafplaatsadministratie

A-nummer

Adreshistorie

Onderzoeksgegevens

Burgerlijke staat gegevens

BRM

Vergunningen/Handhaving

A-nummer

Adreshistorie