Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR97054
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR97054/4
Regeling vervallen per 17-07-2014
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Bijlagen
Geldend van 31-10-2013 t/m 16-07-2014
Intitulé
Bijlagen bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van 21 oktober 2009 nrs. 166769, 166787, 166831, 166832 en 169257, gewijzigd bij besluit van B. en W. van 22 maart 2011 nrs. 216349 en 216353 (1e) en 8 februari 2013 nrs. 295714, 296983, 297213, 297294, 297681 (2e), en 18 oktober 2013, nr. 331255 (3e)Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Putten;
gelet op het bepaalde in artikel 5 van de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
b e s l u i t:
vast te stellen de 3e wijziging van de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens:
Bijlage 1 Verbanden met andere gemeentelijke registraties
Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Verbanden met andere gemeentelijke registraties
De gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van de gemeente Putten is gekoppeld aan het Basisregistratie Systeem Civision Makelaar Gegevens (CMG)
De volgende afdelingen hebben toegang tot de basisadministratie waarbij alleen gegevens verstrekt worden die noodzakelijk zijn voor de aan hen opgedragen taak:
- -
Afdeling Financiën
Voor: Gemeentelijke belastingen en heffingen en voor de bijhouding van het gegevensbestand voor de Wet waardering onroerende zaken.
Beheerder is het hoofd afdeling Financiën.
- -
Afdeling Samenleving
Voor: de uitvoering van de Wmo en de Wwb en het uitvoeren van taken voor de leerplicht en het leerlingenvervoer.
Beheerder is het hoofd afdeling Samenleving.
- -
Afdeling Interne Zaken
Voor: het registreren van inkomende en uitgaande documenten.
Beheerder is het hoofd afdeling Interne Zaken.
- -
Afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken
Voor: de bijhouding van de Begraafplaatsadministratie en het invullen van formulieren met behulp van DigiD die op de website beschikbaar worden gesteld.
Beheerder is het hoofd afdeling Bestuur, Personeel, Organisatie en Burgerzaken.
- -
Afdeling Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu
Voor: het registreren van vergunningen op het gebied van bouwen en milieu, het registreren van meldingen en het verrichten van werkzaamheden in het kader van handhaving.
Beheerder is het hoofd afdeling Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu.
Bijlage 2 Lijst van binnengemeentelijke afnemers met een raadpleegmogelijkheid
Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Lijst van binnengemeentelijke afnemers met een raadpleegmogelijkheid
De medewerkers van de volgende organisatieonderdelen hebben toegang tot de gegevens in de basisadministratie.
De toegang wordt als volgt geregeld:
door inzage/raadpleging via Basis Registratie Systeem Civision Makelaar Gegevens (CMG/CML)
of,
rechtstreekse inzage/raadpleging door het softwarepakket Cipers/GidaB
Organisatie onderdeel |
Wettelijk kader |
Gegevensset |
Alle afdelingen Voor zover nodig voor de taken genoemd in de naast liggende kolom |
De volgende wettelijke taken: Gemeentelijke belastingen Afvalstoffenheffing WOZ Gemeentelijke opsporingsambtenaren BOA Uitkeringen werk en bijstand Winkeltijden Drank- en horecabedrijf Kansspelen Huisvesting Omgevingsvergunning (Wabo) Algemene plaatselijke verordening (Apv) Wmo Invalidenparkeerkaart Bijzondere opnemingen psychiatrische ziekenhuizen Grafrechten Rampenbestrijding Gevonden voorwerpen Volmachtverlening Kieswet Naturalisatie Sociale werkvoorziening Leerplicht (ouders) Dispensatie niet openbare archiefstukken Naamswijziging Pensioenen raadsleden en wethouders Wachtgelden gemeentepersoneel GBA Burgerlijke Stand |
Burgerservicenummer en verder alle gegevens die relevant zijn voor de uitvoering van de desbetreffende taak. Bewaking daarvan vindt plaats door toekenning van een aurorisatie op medewerkersniveau |
De navolgende organisatieonderdelen hebben toegang tot de basisregistratie personen voor uitsluitend de binnengemeentelijke personen
Organisatie onderdeel |
Wettelijk kader/taken |
Gegevensset |
Afdeling BPOB |
||
Cluster Burgerzaken (rechtstreeks in GBA) |
Wet justitiële documentatie, Paspoortwet en Regelgeving Rijbewijzen, Wet op de Lijkbezorging Begraafplaatsadministratie |
Alle gegevens van de persoonslijst en verwijsgegevens |
Cluster Bestuur (via CMG) |
Juiste tenaamstelling voor publiceren van persberichten, behandeling bezwaren, beroepen en andere juridische procedures, uitvoering van taken in verband met het permanent bewonen van recreatieparken en ten behoeve van de voorbereiding voor Koninklijke Onderscheiding |
Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, verwijsgegevens, gezinssamenstelling, kindgegevens, oudergegevens, adresgegevens |
Cluster Personeel en Organisatie (via CMG) |
Voor het bijhouden van de Personeelsadministratie en voor het controleren van de gegevens in de Basisregistratie Gebouwen en adressen |
Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, adresgegevens |
Afdeling Samenleving (via CMG) |
Voor de uitvoering van de Wet Inburgering |
Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, Verwijsgegevens, gezinssamenstelling, Verblijfstitelgegevens, kindgegevens, nationaliteitsgegevens, oudergegevens, adresgegevens |
Afdeling Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu (via CMG) |
Voor handhavingsprocedures, bouwvergunningsprocedures en bezwaarprocedures en voor het opmaken van contracten ten behoeve van grondaankoop |
Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, verwijsgegevens, adresgegevens |
Afdeling Financiën (via CMG) |
Voor het voeren van de debiteuren en crediteuren administratie |
Persoonsgegevens, verwijsgegevens, adresgegevens |
Afdeling Interne Zaken (via CMG) |
Voor het actueel houden van het documentair informatiesysteem |
Persoonsgegevens, burgerlijke staat gegevens, gezinssamenstelling, verblijfsadressen |
De verantwoordelijke (= het college van B en W) kan, indien noodzakelijk, nadere aanwijzingen geven met betrekking tot beveiliging en ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer.
Bijlage 3 Lijst van binnengemeentelijke afnemers waar systematisch gegevens aan worden verstrekt uit de GBA
Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Lijst van binnengemeentelijke afnemers waar systematisch gegevens aan worden verstrekt uit de GBA
Wie |
Waarvoor |
Gegevensset |
Burgemeester |
Voor het uitoefenen van zijn taak |
Persoonsgegevens Overlijdensgegevens Huwelijksgegevens |
Afdeling Samenleving |
Voor de uitvoering van de Wmo |
Persoonsgegevens bij: Overlijden |
Afdeling Financiën |
Voor de uitvoering van heffingen en de uitvoering van deurwaarderstaken |
Persoonsgegevens bij: Geboorten Binnenverhuizing Vestiging Overlijden Emigratie Vertrek |
Openbare Werken |
Voor het uitoefenen van de taak als begraafplaatsbeheerder |
Persoonsgegevens bij: Overlijden |
Afdeling Bouwen, Ruimtelijke ordening en Milieu |
Voor handhavingsprocedures |
Persoonsgegevens A-nummer Burgerservicenummer |
Bijlage 4 Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
Behorende bij de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
Lijst van vrije derden waaraan gegevens worden verstrekt.
Wie |
Waarvoor |
Gegevensset |
Woningstichting Putten |
Voor de bijhouding van de huurdersadministratie en de woningtoewijzing |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100 lid 2 van de Wet GBA |
Instellingen/organisaties ten behoeve van: Maatschappelijke dienstverlening Algemene/geestelijke gezondheidszorg Kinderopvang Jeugdwelzijnswerk Ouderenzorg Gehandicaptenzorg Werkvoorziening |
Voor de aan deze organisaties opgedragen taken |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100 lid 2 van de Wet GBA |
Pensioenfondsen |
Voor de aan deze organisaties opgedragen taken |
Maximaal de gegevens genoemd in art. 100 lid 2 van de Wet GBA |
Mutatiegegevens (maximaal de gegevens genoemd in artikel 100, lid 2 van de Wet GBA) worden verstrekt aan:
Wie |
Waarvoor |
Gegevensset |
Stichting Welzijn Putten |
Voor het welzijnswerk onder inwoners van Putten van 75 jaar en ouder |
Mutatie gegevens van overlijden, vestiging, binnenverhuizing, vertrek en emigratie |
Ziekenhuis St. Jansdal en Meander Ziekenhuis |
Voor de bijhouding van patiëntengegevens |
Mutaties van overlijden |
Bijlage 5 Terugmelding op andere dan de authentieke gegevens is de GBA
Aan binnengemeentelijke afnemers worden naast authentieke gegevens ook andere dan authentieke gegevens verstrekt.
In deze bijlage is een overzicht opgenomen van de binnengemeentelijke afnemers die een terugmelding doen op andere dan de authentieke gegevens in de GBA, waarbij is aangegeven welke gegevens dit betreft.
Organisatie onderdeel |
Taken |
Gegevensset |
Afdeling Financiën |
Heffingen/Waarderen |
A-nummer Adreshistorie Onderzoeksgegevens Burgerlijke staat gegevens Gegevens gezinshoofd |
Afdeling Samenleving |
Wmo/Wwb/Leerplicht |
A-nummer Adreshistorie Onderzoeksgegevens Burgerlijke staat gegevens Rijkscode nationaliteit |
BPOB |
Begraafplaatsadministratie |
A-nummer Adreshistorie Onderzoeksgegevens Burgerlijke staat gegevens |
BRM |
Vergunningen/Handhaving |
A-nummer Adreshistorie |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl