Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR634987
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR634987/1
Regeling vervallen per 01-01-2022
Mandaatbesluit Regio Gooi en Vechtstreek 2020
Geldend van 01-01-2020 t/m 31-12-2021
Intitulé
Mandaatbesluit Regio Gooi en Vechtstreek 2020Het dagelijks bestuur, respectievelijk de voorzitter van het openbaar lichaam Regio Gooi en Vechtstreek;
gelet op het bepaalde in de artikelen 17, 19 en 26 van de Gemeenschappelijke Regeling Regio Gooi en Vechtstreek;
gelet op afdeling 10.1.1 Mandaat van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
Overwegende dat het in het kader van het periodiek actualiseren van het Mandaatbesluit Regio Gooi en Vechtstreek 2018 noodzakelijk is een nieuw mandaatbesluit vast te stellen;
Overwegende dat het in het kader van de inwerkingtreding van de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren per 1 januari 2020 noodzakelijk is het onderdeel ‘personeel en organisatie’ in overeenstemming te brengen met de op 1 januari 2020 geldende rechtspositieregeling van de Regio;
BESLUIT
1. Vast te stellen het Mandaatbesluit Regio Gooi en Vechtstreek 2020 met geactualiseerd bevoegdhedenregister.
2. In te trekken het Mandaatbesluit Regio Gooi en Vechtstreek 2018 inclusief bevoegdhedenregister.
3. De uitoefening van de bevoegdheden die staan vermeld in het bevoegdhedenregister behorende bij het Mandaatbesluit Regio Gooi en Vechtstreek 2020 te verlenen aan de daarin genoemde functionarissen.
4. Ten aanzien van de uitoefening van de onder 3. vermelde bevoegdheden de navolgende voorschriften vast te stellen.
Artikel 1 Begripsbepalingen
In dit besluit wordt een aantal begrippen gehanteerd, waaronder het volgende wordt verstaan:
1. Ten aanzien van mandaat
a. Mandaat: de bevoegdheid om in naam van het bestuursorgaan (de mandaatgever) besluiten te nemen.
b. Gemandateerde: degene die het mandaat ontvangt.
2. Ten aanzien van volmacht
a. Volmacht: de bevoegdheid om het openbaar lichaam te vertegenwoordigen bij het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen ter uitvoering van daarop betrekking hebbende besluiten die door of namens het bestuursorgaan zijn genomen.
b. Gevolmachtigde: degene die de volmacht ontvangt.
3. Ten aanzien van machtiging
a. Machtiging: de bevoegdheid om namens het bestuursorgaan handelingen te verrichten niet zijnde besluiten en/of privaatrechtelijke rechtshandelingen.
b. Gemachtigde: degene die gemachtigd wordt.
4. Ten aanzien van ondermandaat
De bevoegdheid om het verleende mandaat door te geven aan een ander binnen de organisatie.
5. Ten aanzien van substitutie
De bevoegdheid om de verleende volmacht door te geven aan een ander binnen de organisatie.
6. Ten aanzien van ondertekeningsmandaat
De bevoegdheid om een besluit van een bestuursorgaan namens het bestuursorgaan te ondertekenen.
7. Dagelijks bestuur: het dagelijks bestuur van Regio Gooi en Vechtstreek.
8. Voorzitter: de voorzitter van het dagelijks bestuur van Regio Gooi en Vechtstreek bevoegd tot vertegenwoordiging van het openbaar lichaam ter zake van het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen.
9. Regio: het openbaar lichaam “Regio Gooi en Vechtstreek” als bedoeld in artikel 1 van de Gemeenschappelijke Regeling Regio Gooi en Vechtstreek.
10. Ambtelijke organisatie: de ambtelijke organisatie van Regio Gooi en Vechtstreek.
11. Algemeen directeur: de algemeen directeur van Regio Gooi en Vechtstreek.
12. Bestuurssecretaris: de functionaris aangewezen als secretaris van het algemeen bestuur en van het dagelijks bestuur.
13. Manager: de navolgende functionarissen aangesteld als manager of als adjunct-manager van de eenheden:
- Facilitair Bedrijf
- GAD
- GGD
- Inkoop en Contractbeheer
- Jeugd en Gezin
- Maatschappelijke Dienstverlening
- Sturing
- RBL
14. Coördinator: de functionarissen aangesteld als coördinator, teammanager, programmamanager GGD.
15. Medewerkers: iemand in dienst van de Regio niet zijnde algemeen directeur, bestuurssecretaris, manager of coördinator.
16. Bevoegdhedenregister: het register (nr. 19.0014393) met daarin het overzicht van verleende mandaten, volmachten en machtigingen dat bij het Mandaatbesluit 2020 hoort.
Artikel 2 Algemeen
Bij de uitoefening van de bevoegdheden in mandaat, volmacht dan wel machtiging wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, verordeningen, regelingen, besluiten, aanwijzingen en richtlijnen, hoe ook genaamd, van Europese, rijks, provinciale en gemeentelijke wetgevers of andere bestuursorganen in acht genomen.
Artikel 3 Verantwoordelijkheid
De uitoefening van de bevoegdheden in mandaat, volmacht dan wel machtiging vindt plaats in naam en onder verantwoordelijkheid van het Dagelijks Bestuur.
Artikel 4 Reikwijdte mandaat, volmacht en machtiging: instructies en voorschriften
-
1. De verlening van de bevoegdheden in mandaat, volmacht dan wel machtiging geschiedt in de ruimste zin des woords voor zover direct te maken hebbend met de opgedragen taken.
-
2. De gemandateerde is bevoegd tot het verrichten van alle handelingen, benodigd voor de voorbereiding, bekendmaking en uitvoering van een door hem krachtens mandaat genomen besluit.
-
3. De uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden geschiedt binnen de grenzen en met inachtneming van het ter zake geldende recht, specifiek met inachtneming van artikel 10:3 Algemene wet bestuursrecht en de bij of krachtens wettelijke regelingen door het dagelijks bestuur vastgestelde richtlijnen, beleidsregels, evenals de financiële afspraken die gelden op grond van de regeling voor de uitoefening van de betreffende taak.
-
4. Eenieder aan wie krachtens dit besluit mandaat, volmacht of machtiging (of het recht van substitutie) is verleend past de algemene dan wel specifieke instructie als bedoel in artikel 10:6 Algemene wet bestuursrecht, van het dagelijks bestuur, respectievelijk de Voorzitter toe.
-
5. Het dagelijks bestuur zorgt er voor dat de algemeen directeur over aan het dagelijks bestuurbekende informatie beschikt die noodzakelijk is voor een correcte uitvoering van degemandateerde bevoegdheden. De algemeen directeur zorgt er voor dat de personen aan wie hij ondermandaat verleent eveneens kunnen beschikken over de informatie bedoeld in de eerste volzin.
-
6. Waar volmacht is verleend tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen ter uitvoering van een daarop betrekking hebbend besluit wordt onder de volmacht ook begrepen het bewaken van de uitvoering van die rechtshandeling, waartoe onder meer worden gerekend ingebrekestelling, ontbinding, vorderen van nakoming, opzegging van een overeenkomst en alle andere besluiten, die hiermee verband (kunnen) houden, met uitzondering van de beslissing tot het voeren van een rechtsgeding.
-
7. Een in mandaat te nemen besluit mag niet worden genomen, indien:
- a.
het besluit leidt tot afwijking van of aanvulling op het tot dan toe gevoerde beleid, dan wel indien precedentwerking te verwachten is;
- b.
het besluit niet past binnen de daartoe bestemde budgetten dan wel er geen dekking is voor de financiële gevolgen van het besluit;
- c.
sprake is van betrokkenheid van meerdere eenheden en één van de betrokken eenheden over het te nemen besluit een afwijkend of negatief advies heeft uitgebracht;
- d.
er persoonlijke betrokkenheid van de gemandateerde of gevolmachtigde bij het te nemen besluit bestaat;
- e.
de financiële en/of andere gevolgen voor de Regio niet volledig kunnen worden overzien.
- a.
Artikel 5 Ondertekening
In de ondertekening dient tot uitdrukking te worden gebracht, dat het besluit is genomen krachtens mandaat. Hierbij wordt de volgende formulering aangehouden:
“namens het dagelijks bestuur van de Regio,
Directeur/Manager/Coördinator/teammanager/medewerker…………….
handtekening en naam”
Artikel 6 Ondertekeningsmandaat
Aan de bestuurssecretaris en aan de algemeen directeur wordt mandaat verleend tot ondertekening van besluiten genomen door het dagelijks bestuur en door de voorzitter. Dit dient uit het besluit te blijken. Hierbij wordt de volgende formulering aangehouden:
“overeenkomstig het door het dagelijks bestuur/de voorzitter van de Regio genomen besluit,
De bestuurssecretaris óf De algemeen directeur,
handtekening en naam”
Artikel 7 Ondermandaat/Substitutie
-
1. Indien en voor zover niet anders is aangegeven is het de algemeen directeur en de managers toegestaan ondermandaat en het recht van substitutie (doorgeven van volmacht en machtiging) aan anderen binnen de organisatie te verlenen tenzij dit uitdrukkelijk in het bevoegdhedenregister is verboden. Op een verleend ondermandaat en op de doorgegeven volmacht en machtiging zijn alle bepalingen van het Mandaat- Volmacht- Machtigingsbesluit Regio Gooi en Vechtstreek 2020 van overeenkomstige toepassing.
-
2. Ondermandatering en het doorgeven van volmacht geschieden bij schriftelijk besluit door de oorspronkelijke gemandateerde of gevolmachtigde. De oorspronkelijke gemandateerde of gevolmachtigde blijft verantwoordelijk voor de uitvoering van de ondergemandateerde of doorgegeven bevoegdheden. Deze ondergemandateerde of doorgegeven bevoegdheden worden onder verantwoordelijkheid van de algemeen directeur in een overzicht opgenomen.
-
3. Ondermandaten en de doorgegeven volmachten worden ter kennis van het dagelijks bestuur gebracht.
-
4. Bij ondermandaat geschiedt de ondertekening op de wijze als bepaald in artikel 5, waarbij voor gemandateerde de naam en functie van de ondergemandateerde moet worden ingevuld.
Artikel 8 Informatie en overlegplicht
-
1. De gemandateerde, gevolmachtigde of degene die in de plaats van de gevolmachtigde de (rechts)handeling verricht, stelt het dagelijks bestuur in kennis van krachtens mandaat te nemen besluiten en/of verrichte (rechts)handelingen waarvan moet worden aangenomen dat kennisneming door het dagelijks bestuur gewenst is. Hier is in ieder geval sprake van indien:
- a.
de maatschappelijke, beleidsmatige, politieke, juridische of financiële omstandigheden daartoe aanleiding geven;
- b.
advies nodig is van anderen dan de gemandateerde of onder hem ressorterende medewerkers en het advies niet aansluit op het eigen standpunt van gemandateerde dan wel niet tot dezelfde uitkomsten leidt;
- c.
de algemeen directeur of de manager het noodzakelijk acht af te wijken van de door hetdagelijks bestuur vastgestelde kaders en beleid.
- a.
-
2. De algemeen directeur en de managers dragen zorg voor periodieke verslaglegging van de door hem in mandaat en onder zijn verantwoordelijkheid werkzame personen krachtens mandaat genomen besluiten en van krachtens volmacht verrichte rechtshandelingen via de reguliere planning en controlecyclus, een en ander in overleg met het dagelijks bestuur.
Artikel 9 Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als ‘Mandaatbesluit Regio Gooi en Vechtstreek 2020’.
Artikel 10 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2020. Per die datum wordt het Mandaatbesluit Regio Gooi en Vechtstreek 2018 inclusief bevoegdhedenregister ingetrokken
Ondertekening
J.J. Bakker
secretaris
P.I. Broertjes
voorzitter
Bijlage Bevoegdhedenregister behorend bij het Mandaatbesluit Regio Gooi en Vechtstreek 2020
Vastgesteld 19-12-2019 (nr.:19.0014393)
De uitoefening van alle volgens dit register gemandateerde bevoegdheden, verleende volmachten en machtigingen gelden altijd slechts ten aanzien van de taken binnen het werkgebied van de betreffende eenheid of team.
|
Omschrijving bevoegdheid |
Bestuursorgaan/ Rechtspersoon |
Aan wie |
Soort bevoegdheid |
Nadere voorwaarden en bijzonderheden |
Ondertekenen |
|||||
1. |
Het afdoen van brieven van feitelijke aard en het voeren van correspondentie |
Dagelijks Bestuur Voorzitter |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren |
Machtiging |
|
2. |
Het ondertekenen van routinematige verzoek en mededelingen aan overheidsorganen |
Dagelijks Bestuur Voorzitter |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren |
Machtiging |
|
Vertegenwoordiging buiten rechte |
|||||
3. |
Het doen van aangifte van strafbare feiten |
Dagelijks Bestuur Voorzitter |
Algemeen directeur Managers |
Machtiging |
|
4. |
Vertegenwoordiging van de Regio bij een buitengerechtelijke rechtshandeling nadat het DB heeft besloten tot het verrichten van de privaatrechtelijke rechtshandeling |
Voorzitter |
Algemeen directeur Managers |
Machtiging |
Het gaat hier om de ondertekening van contracten waartoe het DB heeft besloten |
Afdoening bezwaarschriften en verzoek om kostenvergoeding |
|||||
5. |
Beslissen op verzoeken om kostenvergoeding in verband met behandeling bezwaar; Algemene wet bestuursrecht (Awb) artikel 7:15 |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers |
Mandaat |
|
6. |
Verdagen van de beslissing op bezwaar; Awb artikel 7:10 lid 3 |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers |
Mandaat |
|
Vaststellen verweerschrift in bestuursrechtelijke procedures |
|||||
7. |
Opstellen en vaststellen verweerschrift in het kader van een procedure op grond van de Awb |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren Juristen Facilitair Bedrijf |
Machtiging |
|
8. |
Het maken van bezwaar, het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening en het instellen van hoger beroep |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Juristen Facilitair Bedrijf |
Mandaat, Machtiging |
|
Aansprakelijkstellingen |
|||||
9. |
Aansprakelijk stellen van derden inzake beschadiging van eigendommen van de Regio en persoonlijk letsel van medewerkers van de Regio, inclusief de mededeling omtrent verschuldigde schadevergoeding |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren Juristen Facilitair Bedrijf |
Volmacht |
|
10. |
Beslissen op schadeclaims van derden in de privaatrechtelijke sfeer voor zover het gaat om bedragen van niet meer dan € 25.000,00 |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Juristen Facilitair Bedrijf |
Volmacht |
|
Wet openbaarheid van bestuur |
|||||
11. |
Nemen van beslissingen op grond van de Wet openbaarheid van bestuur |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Juristen Facilitair Bedrijf |
Mandaat |
|
Wet hergebruik van overheidsinformatie |
|||||
12. |
Nemen van beslissingen op grond van de Wet hergebruik van overheidsinformatie |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Juristen Facilitair Bedrijf |
Mandaat |
|
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) |
|||||
13. |
De uitoefening van de taken vermeld in artikel 13 van de AVG (te verstrekken informatie wanneer persoonsgegevens bij betrokkene worden verzameld) en artikel 14 van de AVG (te verstrekken informatie wanneer persoonsgegevens niet van de betrokkene zijn verkregen) |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren Medewerkers |
Machtiging |
|
14. |
De uitoefening van de taken vermeld in artikel 15 (recht van inzage van betrokkene), artikel 16 (recht op rectificatie), artikel 17 (recht op gegevenswissing ("recht op vergetelheid") artikel 18 (recht op beperking van de verwerking) en artikel 19 (kennisgevingsplicht inzake rectificatie of wissing van persoonsgegevens of verwerkingsbeperking). |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren |
Machtiging |
|
15. |
De uitoefening van de taken vermeld in artikel 21 (recht van bezwaar) van de AVG |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren |
Machtiging |
|
16. |
De uitoefening van de taken vermeld in artikel 30 (register van de verwerkingsactiviteiten) van de AVG |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur |
Machtiging |
|
17. |
Het melden van een inbreuk in verband met persoonsgegevens aan de toezichthoudende autoriteit (artikel 33 AVG) en aan betrokkene (artikel 34 AVG) |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Juristen Facilitair Bedrijf |
Machtiging |
Het dagelijks bestuur wordt direct geïnformeerd in geval een datalek geconstateerd is en er gemeld is aan de Autoriteit persoonsgegevens |
18. |
De uitoefening van de taken vermeld in de artikelen 33, 34, 35 tot en met 39 en artikel 43 van de Wbp |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren |
Machtiging |
|
19. |
De beoordeling van gerechtvaardigd zijn verzet tegen verwerking persoonsgegevens op grond van art. 40 Wbp |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers |
Mandaat |
|
Algemene wet bestuursrecht |
|||||
20. |
De uitoefening van de taken vermeld in paragraaf 4.1.3.1 van de Awb (beslistermijn) |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren Juristen Facilitair Bedrijf |
Machtiging |
|
21. |
De uitoefening van alle bevoegdheden op grond van paragraaf 4.1.3.2. van de Awb (dwangsom bij niet tijdig beslissen) |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren Juristen Facilitair Bedrijf |
Mandaat |
|
Klachtenregeling en Klachtafhandeling |
|||||
22. |
Het afhandelen van klachten over een gedraging van een medewerker of coördinator |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers |
Mandaat Machtiging |
Voorzover het in overwegende mate de eigen eenheid betreft; met uitzondering van klachten over diens eigen handelen |
23. |
Het afhandelen van klachten over een gedraging van een manager of over eenheid overstijgende klachten |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur |
Mandaat Machtiging |
|
24. |
Het aanwijzen van een klachtenfunctionaris als bedoeld in artikel 7 lid 1 Klachtenregeling Veilig Thuis Gooi en Vechtstreek en in artikel 7 lid 1 Klachtenregeling Regio Gooi en Vechtstreek |
|
Algemeen directeur |
Mandaat |
|
25. |
Het aanwijzen van een klachtenfunctionaris als bedoeld in artikel 4 lid 1 Klachtenregeling voor zorgverlening in de zin van de Wkkgz Regio Gooi en Vechtstreek |
|
Algemeen directeur |
Mandaat |
De klachtenfunctionaris bij de RAV wordt aangewezen door de directeur RAV. Voor de overige organisatieonderdelen waarvoor de WKKGZ relevant is wordt de klachtenfunctionaris aangewezen door de algemeen directeur |
Tijdelijke subsidieregeling Huishoudelijke Hulp Toelage Gooi en Vechtstreek |
|||||
26. |
Vaststellen subsidiebedrag |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Manager RVE Sturing |
Mandaat |
|
Aanvragen subsidie |
|||||
27. |
Aanvragen subsidie voor zover dienstbaar aan de taakuitoefening door de Regio |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren |
Machtiging |
|
Aanvragen vergunningen, ontheffingen, vrijstellingen e.d. |
|||||
28. |
Aanvragen vergunningen, ontheffingen, vrijstellingen e.d. voor zover dienstbaar aan de taakuitoefening door de Regio |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren |
Machtiging |
In afstemming met juristen Facilitair Bedrijf |
Privaatrechtelijke rechtshandelingen |
|||||
29. |
Besluiten tot inkoop van goederen en diensten en het geven van opdracht tot het uitvoeren van werken en het aangaan van een overeenkomst voor zover liggend op het werkterrein van de eenheid/het team en met uitzondering van inhuur en uitlening van personeel:
|
Dagelijks Bestuur |
29a. Algemeen directeur Managers 29b. Algemeen directeur Managers |
Mandaat Volmacht |
27a. Goedkeuring programmacontroller vereist |
30. |
Besluiten tot inhuur en uitlening van personeel betreffende de functie van manager |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur |
Mandaat Volmacht |
|
31. |
Besluiten tot inhuur en uitlening van personeel betreffende de functie van coördinator |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers |
Mandaat Volmacht |
|
32. |
Besluiten tot inhuur en uitlening van personeel anders dan genoemd onder nummers 30 en 31, voor zover liggend op het werkterrein van de eenheid/team |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren |
Mandaat Volmacht |
|
33. |
Besluiten tot andere privaatrechtelijke rechtshandelingen dan genoemd onder nummer 29, voor zover daarbij middelen van de Regio worden aangewend, voor zover liggend op het werkterrein van de eenheid/het team, waartoe o.m. behoren het aangaan van een verwerkersovereenkomst, en het stuiten van verjaring |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren |
Mandaat Volmacht |
|
34. |
Het beheren en in gebruik geven van (ruimten in) gebouwen van de Regio of andere bij de Regio in beheer zijnde accommodaties |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren |
Mandaat Volmacht |
|
35. |
Het afsluiten van verzekeringsovereenkomsten en het prolongeren daarvan |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers |
Mandaat Volmacht |
In afstemming met juristen Facilitair Bedrijf |
Financiën |
|||||
36. |
Het aangaan van verplichtingen ten laste van de posten van de begroting van de betreffende eenheid |
Dagelijks Bestuur |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht |
|
37. |
Het aangaan van geldleningen |
Dagelijks Bestuur |
Concern controller |
Volmacht |
Van elke opneming van geldlening in het kader van geldleningen met een looptijd van één jaar of meer dient in de eerstvolgende DB-vergadering mededeling te worden gedaan |
Personeel en organisatie |
|||||
38. |
Indienen van stukken en het voeren van verweer in het kader van een civiele procedure |
Regio |
Algemeen directeur Managers Coördinatoren Juristen Facilitair Bedrijf |
Machtiging |
|
39. |
Het instellen van een vordering in kort geding, (tussentijds) hoger beroep en cassatie in het kader van een civiele procedure |
Regio |
Algemeen directeur Managers Juristen Facilitair Bedrijf |
Machtiging |
|
40. |
Alle bevoegdheden ter uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Hoofdstuk 2 Arbeidsovereenkomst Cao Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties (SGO) en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling Regio Gooi en Vechtstreek bij Hoofdstuk 2 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers (Coördinatoren) |
Volmacht Machtiging |
De verlening van de volmacht geldt met uitzondering van de uitoefening van de bevoegdheden ten aanzien van de functionarissen zelf; er is dan immers sprake van persoonlijke betrokkenheid van de gevolmachtigde bij het te nemen besluit. |
41. |
Alle bevoegdheden ter uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Hoofdstuk 3 Salaris, salaristoelagen en vergoedingen Cao SGO en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling bij Hoofdstuk 3 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging |
Zie opmerking onder 40. |
42. |
Alle bevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Hoofdstuk 5 Arbeidsduur en werktijden Cao SGO en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling bij Hoofdstuk 5 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging |
Zie opmerking onder 40. De volmacht geldt niet bij toepassing van artikel 5.1 Cao SGO uitbreiding arbeidsduur van 36 naar maximaal 40 uur per week. |
43. |
Alle bevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Hoofdstuk 6 Vakantie en verlof Cao SGO en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling bij Hoofdstuk 6 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging |
Zie opmerking onder 40. |
44. |
Alle bevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Hoofdstuk 7 Arbeidsongeschiktheid Cao SGO en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling bij Hoofdstuk 7 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging |
Zie opmerking onder 40. |
45. |
Alle bevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Hoofdstuk 8 Duurzame inzetbaarheid Cao SGO en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling bij Hoofdstuk 8 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging |
Zie opmerking onder 40. Ontheffing van de terugbetalingsverplichting op grond van de studiefaciliteitenregeling na instemming algemeen directeur. |
46. |
Alle bevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Hoofdstuk 9 Van werk naar werk Cao SGO en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling bij Hoofdstuk 9 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging |
Zie opmerking onder 40. |
47. |
Alle bevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Hoofdstuk 10 Uitkeringen Cao SGO en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling bij Hoofdstuk 10 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging |
Zie opmerking onder 40. |
48. |
Alle bevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Hoofdstuk 11 Rechten en plichten Cao SGO en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling bij Hoofdstuk 11 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging |
Zie opmerking onder 40.
|
49. |
Alle bevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Hoofdstuk 12 Lokaal overleg met vakbonden Cao SGO en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling bij Hoofdstuk 12 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging |
Zie opmerking onder 40. |
50. |
Alle bevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Bijlage 5 Overgangsbepalingen uit Hoofdstukken CAR-UWO 31/12/2019: Bijlage 5A Overgangsrecht hoofdstuk 3 CAR-UWO net toelichting per 1 januari 2016 Bijlage 5B Verlof voormalige verlofspaarmogelijkheid Bijlage 5C Aanspraken bij ongeschiktheid wegens ziekte of een gebrek Bijlage 5D Ontslag Cao SGO en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling bij Bijlage 5 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging Mandaat |
Zie opmerking onder 40. |
51. |
Alle bevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Bijlage 6 Ongewijzigde hoofdstukken CAR-UWO 31/12/2019 Bijlage 6A De gemeentelijke levensloopregeling Bijlage 6B Wachtgeld Bijlage 6C Bovenwettelijke werkloosheidsuitkering Bijlage 6D Uitkeringsregeling ontslag Bijlage 6E Suppletie Cao SGO en de lokale regelingen uit de Arbeidsvoorwaardenregeling bij Bijlage 6 Cao SGO |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging Mandaat |
Zie opmerking onder 40. |
52. |
Alle bevoegdheden tot uitvoering en toepassing in individuele gevallen geregeld in Titel 10 Arbeidsovereenkomst van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek |
Regio |
Algemeen directeur Managers |
Volmacht Machtiging |
Zie opmerking onder 40. Dit betreft (aanvullende) regels over onder andere ontslag, disciplinaire straffen en arbeidsongeschiktheid wegens ziekte of gebrek. |
|
|||||
Afvalstoffenverordening Regio Gooi en Vechtstreek 2017 |
|||||
53. |
Aanwijzing andere inzameldienst dan de GAD (art. 4 lid 1 sub a) |
Dagelijks Bestuur |
Manager GAD |
Mandaat |
|
54. |
Het vaststellen van een omschrijving van de bestanddelen van huishoudelijke afvalstoffen als bedoeld in artikel 7 lid 1 van de Afvalstoffenverordening (art. 7 lid 2) |
Dagelijks Bestuur |
Manager GAD |
Mandaat |
|
55. |
Het aanwijzen van (delen) van het grondgebied van de Regio waar omgekeerd wordt ingezameld (art. 8 lid 6) |
|
|
|
|
56. |
Het stellen van nadere regels over het afzonderlijk aanbieden dan wel achterlaten op een inzamelplaats van bestanddelen van huishoudelijke afvalstoffen (art. 9 lid 3) |
Dagelijks Bestuur |
Manager GAD |
Mandaat |
|
57. |
Het stellen van regels over de aanwijzing en het gebruik van inzamelmiddelen en inzamelvoorzieningen (art. 11 lid 2) |
Dagelijks Bestuur |
Manager GAD |
Mandaat |
|
58. |
Het stellen van nadere regels voor categorieën van percelen (art. 11 lid 6) |
Dagelijks Bestuur |
Manager GAD |
Mandaat |
|
59. |
Het aanwijzen van bestanddelen van bedrijfsafvalstoffen die worden ingezameld door een aangewezen inzameldienst. |
Dagelijks Bestuur |
Manager GAD |
Mandaat |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl