Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR148528
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR148528/1
Regeling vervallen per 01-04-2014
Mandaatlijst 2012
Geldend van 02-02-2012 t/m 31-03-2014 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2012
Intitulé
Mandaatlijst 2012MANDAATLIJST 2012Geldig vanaf 1 januari 2012
Artikel 1
ALGEMENE VOOR ALLE AFDELINGEN GELDENDE MANDAATBEVOEGDHEDEN
|
omschrijving mandaat |
gemandateerd aan: |
A |
Het doen van aankopen en het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken/levering van goederen en diensten voorzover betrekking hebbend op het taakgebied van het dienstonderdeel en binnen het kader van de gewone taakuitoefening, met inachtneming van geldende werkafspraken en binnen de daartoe vastgestelde budgetten. |
allen |
B |
Mandaten en ondermandaten als gevolg van het aanwijzingsbesluit heffingsambtenaar op basis van de Regeling gemeentelijke belastingen 2005. Deze mandaten worden jaarlijks bij besluit van het college van burgemeester en wethouders vastgesteld. |
zie betreffende regeling |
Afdeling Advies & Ondersteuning (A&O)
nr. |
omschrijving mandaat: |
gemandateerd aan: |
1 |
Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen. |
Afdelingshoofd |
2 |
Voorlichter |
|
3 |
Beslissen op aanvraag zwangerschap- en/of bevallingsverlof. |
Medewerker beleid en advies AMedewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E |
4 |
Afdelingshoofd |
|
5 |
Toekennen van gratificaties bij jubilea. |
SecretarisMedewerker beleid en advies AMedewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E |
6 |
Toepassing verplaatsingskostenverordening. |
Medewerker beleid en advies AMedewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E |
7 |
Jaarlijks indexeren vergoedingen leden commissie bezwaar- en beroepschriften. |
AfdelingshoofdJuridisch medewerker A |
8 |
Beslissen op aanvraag vergoeding reis- en verblijfskosten t.b.v. vrijwilligers brandweer. |
Commandant |
9 |
Beslissing omtrent deelname aan dienstcursussen alsmede toekenning van verlof en onkostenvergoeding terzake t.b.v. vrijwilligers brandweer. |
Commandant |
10 |
Toekennen van gratificaties bij jubilea t.b.v. vrijwilligers brandweer. |
Commandant |
11 |
Het verlenen van toestemming voor het ruimen van conventionele explosieven. |
Ambtenaar openbare orde en veiligheid |
12 |
Goedkeuren programma van eisen van een brandmeldinstallatie of ontruimingsinstallatie als bedoeld in het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken. |
Medewerker proactie en preventie BMedewerker proactie en preventie C |
13 |
Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof. |
Afdelingshoofd |
14 |
Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte. |
Afdelingshoofd |
Afdeling Bouwen, Milieu en Handhaving (BMH)
nr. |
omschrijving mandaat: |
gemandateerd aan: |
15 |
Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen. |
Afdelingshoofd |
16 |
Indienen bij Inspectie van aanvragen om ontheffing voor het houden van verkoping in inrichting in de zin van de Drank- en Horecawet. |
Medewerker vergunningverlening B |
17 |
Opvragen van justitiële inlichtingen over personen uit de algemene documentatieregisters ten behoeve van de Drank- en Horecawet. |
Medewerker vergunningverlening B |
18 |
Verlenen van drank- en horecavergunningen. |
Afdelingshoofd |
19 |
Verlenen ontheffing op grond van de Winkeltijdenwet. |
Medewerker vergunningverlening B |
20 |
Verlenen aanwezigheidsvergunningen voor speelautomaten ingevolge de Wet op de kansspelen. |
Afdelingshoofd |
21 |
Verlenen vergunning houden loterij ingevolge de Wet op de kansspelen. |
Afdelingshoofd |
22 |
Verlenen van vergunningen en ontheffingen op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). |
Afdelingshoofd |
23 |
Het met toepassing van de Algemene wet bestuursrecht buiten behandeling laten van aanvragen voor een omgevingsvergunning ingevolge de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo). |
Afdelingshoofd |
24 |
Verlenen omgevingsvergunning die is voorbereid met de uitgebreide procedure als bedoeld in artikel 3.10 van de Wabo, indien geen zienswijzen zijn ontvangen. |
Afdelingshoofd |
25 |
Verlenen omgevingsvergunning die is voorbereid met de reguliere procedure als bedoeld in artikel 3.9 van de Wabo. |
Afdelingshoofd |
26 |
Beslissen op een sloopmelding ingevolge artikel 8.21 van de Bouwverordening Reimerswaal. |
Medewerker handhaving B |
27 |
Afhandelen van een melding als bedoeld in artikel 8.40 Wet milieubeheer. |
Afdelingshoofd |
28 |
Vooraankondiging bestuursdwang c.q. dwangsombeschikking. |
Afdelingshoofd |
29 |
Besluit voorgenomen bestuursdwang c.q. dwangsom met mogelijkheid Awb-zienswijze. |
Afdelingshoofd |
30 |
Ambtshalve aanpassen van de bouwsom bij een aanvraag omgevingsvergunning activiteit bouw. |
Medewerker vergunningverlening AMedewerker Beleid en Advies C |
31 |
Verlenen omgevingsvergunning activiteit bouw waarin een afwijking als bedoeld in de bouwverordening wordt toegestaan, of waarbij een ontheffing wordt verleend als bedoeld in het Bouwbesluit. |
Afdelingshoofd |
32 |
Intrekken omgevingsvergunning indien geen bezwaren zijn ingediend door derde belanghebbende. |
Afdelingshoofd |
33 |
Eerste aanschrijving tot stillegging clandestiene bouw. |
Afdelingshoofd |
34 |
Beslissen op aanvragen om subsidie voor particuliere woningverbetering in het kader van de Subsidieverordening Dorpsvernieuwing Reimerswaal. |
Afdelingshoofd |
35 |
Afhandelen gebruiksmelding in het kader van het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken. |
Afdelingshoofd |
36 |
Goedkeuren programma van eisen van een brandmeldinstallatie of ontruimingsinstallatie als bedoeld in het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken. |
Medewerker proactie en preventie BMedewerker proactie en preventie C |
37 |
Besluiten tot het toepassen van bestuursdwang voor het ontmantelen van een hennepkwekerij en het nemen van besluiten tot het opleggen van een invorderingsbeschikking. |
|
38 |
Ondertekening van voorgeschreven openbare bekendmakingen voorzover tot het werkveld van sector behorend (zie ook afd. REO). |
Afdelingshoofd |
39 |
Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof. |
Afdelingshoofd |
40 |
Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte. |
Afdelingshoofd |
Afdeling Dienstverlening
nr. |
omschrijving mandaat: |
gemandateerd aan: |
41 |
Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen. |
Afdelingshoofd |
42 |
Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof. |
Afdelingshoofd |
43 |
Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte. |
Afdelingshoofd |
44 |
Behandelen en afhandelen van alle adviesverzoeken om geslachtsnaamwijziging. |
Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E |
45 |
Behandelen van alle adviesverzoeken om naturalisatie. |
Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E |
46 |
Positief adviseren verband houdende met de Rijkswet op het Nederlanderschap. |
Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E |
47 |
Het uitoefenen van de in de Kieswet, Kiesbesluit en Uitvoeringsvoorschriften aan burgemeester en wethouders en aan de burgemeester opgedragen taken m.b.t. het werkveld verkiezingen m.u.v: - vernietiging van de verzegelde pakketten- benoeming leden stembureaus;- aanwijzing stemlokalen- indeling gemeenten in stemdistrictenvaststelling vergoedingen;- de taken van de burgemeester als voorzitter van hoofdstembureau. |
Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E |
48 |
Het uitoefenen van, in de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland, opgedragen taken, zoals aanvraag/afgifte van paspoorten en Europese identiteitskaart. |
Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie |
49 |
Opvragen van gegevens uit de strafregisters en justitiële documentatiedienst alsmede afgifte van verklaringen omtrent gedrag. |
Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie |
50 |
Verstrekken en weigeren van inlichtingen uit de gemeentelijke basisadministratie. |
Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie |
51 |
Afgifte van rijbewijzen en inhouding van afgegeven rijbewijzen. |
Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie |
52 |
Het nemen van besluiten in het kader van de Wet GBA. |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E |
53 |
Legalisatie van handtekeningen. |
Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie |
54 |
Het verlenen van vergunning, verlof of laissez-passez op basis van de Wet op de lijkbezorging. |
Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie |
55 |
Afgifte of weigering van een gehandicaptenparkeerkaart. |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies DMaatschappelijk werker B |
56 |
Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof. |
Afdelingshoofd |
57 |
Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte. |
Afdelingshoofd |
Afdeling Financiën (FIN)
nr. |
omschrijving mandaat: |
gemandateerd aan: |
58 |
Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen. |
Afdelingshoofd |
59 |
Verlenen van uitstel van betaling aan debiteuren. |
Afdelingshoofd |
60 |
Oninbaar verklaren van vorderingen tot € 453,78 indien vordering niet mogelijk/reëel is. |
Portefeuillehouder |
61 |
Aangaan van vaste geldleningen en kasgeldleningen en uitlenen (kas)geldleningen binnen het raam van de jaarlijks te nemen moederraadsbesluiten. |
Afdelingshoofd |
62 |
Beslissen over schadegevallen waarvoor WA-verzekering geldt, maximaal tot eigen risico en conform de polisvoorwaarden. |
Afdelingshoofd |
63 |
Uitvoeren van mutaties in afgesloten verzekeringscontracten. |
Afdelingshoofd |
64 |
Aansprakelijkstelling voor schade aan gemeente-eigendommen. |
Afdelingshoofd |
65 |
Ondertekening begrotingswijziging. |
Afdelingshoofd |
66 |
Nummering van gebouwen. |
AfdelingshoofdMedewerkers beleid en advies cluster gegevensbeheer |
67 |
Naamgeving openbare ruimte. |
AfdelingshoofdMedewerkers beleid en advies cluster gegevensbeheer |
68 |
Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof. |
Afdelingshoofd |
69 |
Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte. |
Afdelingshoofd |
Afdeling Gemeentewerken (GW)
nr. |
omschrijving mandaat: |
gemandateerd aan: |
70 |
Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen. |
Afdelingshoofd |
71 |
Uitgifte graven, koopaktes; verlening grafsteenvergunningen. |
Administratief medewerker AFinancieel medewerker BMedewerker beleid en advies E |
72 |
Uitgeven en opzeggen van ligplaatsen havens voor zowel bedrijfsmatig gebruik (vissers e.d.) als voor privé jachten. |
Financieel medewerker B |
73 |
Uitgifte volkstuintjes. |
Administratief medewerker A |
74 |
Opzegging volkstuintjes. |
Afdelingshoofd |
75 |
Aanwijzen en intrekken invalidenparkeerplaatsen. |
Afdelingshoofd |
76 |
Aansprakelijkstellingen. |
Afdelingshoofd |
77 |
Ontheffingen Wegenverkeersreglement t.b.v. bijzonder vervoer. |
Afdelingshoofd |
78 |
Vergunningverlening sportvissersvaartuigen. |
Afdelingshoofd |
79 |
Verlenen vergunningen kabels en leidingen t.b.v. nutsbedrijven met uitzondering van hoofdtransportleiding. |
Afdelingshoofd |
80 |
Instemmingsbesluiten op grond van de Telecommunicatiewet. |
Afdelingshoofd |
81 |
Het nemen van een positief besluit naar aanleiding van een melding voor het realiseren van een uitweg. |
Afdelingshoofd |
82 |
Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof. |
Afdelingshoofd |
83 |
Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte. |
Afdelingshoofd |
Afdeling Onderwijs en Welzijn (O+W)
nr. |
omschrijving mandaat: |
gemandateerd aan: |
84 |
Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen. |
Afdelingshoofd |
85 |
Verlenen van uitstel van indiening budgetproducten (begro-ting/rekening/rapportages) van derden op basis van de Algemene Subsidieverordening. |
Afdelingshoofd |
86 |
Subsidiëring kadervormende activiteiten, inclusief afwijzing. |
Administratief medewerker B |
87 |
Aanwijzing/benoeming sporters die jaarlijks voor huldiging in aanmerking komen, inclusief de afwijzingen. |
Administratief medewerker B |
88 |
Vaststelling jaarsubsidies. |
Afdelingshoofd |
89 |
Besluitvorming ten aanzien van eenmalige subsidies (zowel positief als nega-tief) op grond van de diverse deelverordeningen, voorzover het betreffende plafondbedrag niet wordt overschreden. |
Medewerker beleid en advies A t/m EAdministratief medewerker B |
90 |
Besluitvorming m.b.t. het leerlingenvervoer binnen de regio (= Midden-Zeeland + West-Brabant). |
Medewerker beleid en advies AAdministratief medewerker B |
91 |
Besluitvorming inzake leerlingenvervoer buiten de regio. |
Afdelingshoofd |
92 |
Opleggen van een aanwijzing ingevolge art. 65, lid 3 van de Wet Kinderopvang. |
Medewerker beleid en advies D |
93 |
Subsidiëring godsdienstlessen op openbare basisscholen. |
Medewerker beleid en advies E |
94 |
Besluiten tot het aangaan van verhuurovereenkomsten voor gemeentelijke accommodaties. |
Administratief medewerker B |
95 |
Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof. |
Afdelingshoofd |
96 |
Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte. |
Afdelingshoofd |
Afdeling Ruimtelijke- en Economische Ontwikkeling (REO)
nr. |
omschrijving mandaat: |
gemandateerd aan: |
97 |
Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen. |
Afdelingshoofd |
98 |
Beslissen op verzoek tot vaststelling subsidiabele restauratiekosten rijksmonumenten. |
Medewerker beleid en advies D |
99 |
Verlenen van een omgevingsvergunning ingevolge artikel 2.12, lid 1, onder a, sub 1 van de Wabo |
Afdelingshoofd |
100 |
Verlenen van een omgevingsvergunning ingevolge artikel 2.12, lid 2 van de Wabo |
Afdelingshoofd |
101 |
Verlenen van een omgevingsvergunning ingevolge artikel 2.12, lid 1, onder a, sub 2 van de Wabo |
Afdelingshoofd |
102 |
Beslissen op aanvraag voor een omgevingsvergunning ingevolge artikel 2.1, lid 1, onder b van de Wabo (= uitvoeren werk/werkzaamheden; voorheen “aanleg-vergunning”). |
Afdelingshoofd |
103 |
Instemmen met verkoop van huurwoningen van R&B Wonen (incl. royeren hypotheek en aanvragen boekwaardeverlaging). |
Afdelingshoofd |
104 |
Beslissen op verzoeken tot omzetting gegarandeerde geldleningen. |
Administratief medewerker C |
105 |
Reserveren en verkoop van bouwgrond voor woningbouw volgens vastgestelde prijzen. |
Juridisch medewerker BMedewerker beleid en advies BMedewerker beleid en advies D |
106 |
Reserveren en verkoop van bouwgrond voor bedrijfsvestiging volgens vastgestelde prijzen. |
Juridisch medewerker BMedewerker beleid en advies BMedewerker beleid en advies D |
107 |
Periodieke trendmatige aanpassing van huren en pachtsommen; het tijdig op-zeggen van pachtcontracten. |
Juridisch medewerker BAdministratief medewerker C |
108 |
Ondertekenen van voorgeschreven openbare bekendmakingen voorzover tot het werkveld van de sector behorend (zie ook afd. BMH). |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies A |
109 |
Afwikkelen aansprakelijkstelling gemeente als gevolg van vernietigde besluiten of te nemen besluiten. |
Afdelingshoofd |
110 |
Toekennen van een starterslening op basis van artikel 3 van de Verordening Stimuleringsfonds Starterslening. |
Medewerker beleid en advies C |
111 |
Verhuur plaatsen vrachtwagenparkeerterrein. |
Secretaresse C |
112 |
Indienen van zienswijzen omtrent aanvragen en ontwerpvergunningen ex artikel 19d Natuurbeschermingswet 1998. |
Afdelingshoofd |
113 |
Opdracht verlenen aan extern adviseur tot het laten uitvoeren van onderzoeken naar aanleiding van een planschadeclaim. |
AfdelingshoofdMedewerker projecten A |
114 |
Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof. |
Afdelingshoofd |
115 |
Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte. |
Afdelingshoofd |
Afdeling Sociale Zaken (SOZ)
nr. |
omschrijving mandaat: |
gemandateerd aan: |
116 |
Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen. |
Afdelingshoofd |
117 |
Fiattering uitbetalingslijsten uitkeringen, voorlopige betalingen en overige betalingsopdrachten aan de hand van ontvangen facturen etc. |
Financieel medewerker AFinancieel medewerker BICT medewerker A |
118 |
Besluiten op verzoeken/heronderzoeken/ rapportage inzake de WWB (incl. minimabeleid), BBZ, WI, IOAW, IOAZ, Reïntegratie, WSW en terugvordering en verhaal inclusief negatieve beslissingen met uitzondering van gesanctioneerde uitkeringen (wekelijkse rapportage aan portefeuillehouder). |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker BMaatschappelijk werker CFinancieel medewerker A |
119 |
Beslissingen tot sanctionering van uitkeringen. |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AFinancieel medewerker A |
120 |
Specificaties t.b.v. bedrijfsverenigingen, S.V.B. e.d. betreffende verrekening van uitkeringen, maandelijkse aangifte en afdracht loonheffing. |
Financieel medewerker AFinancieel medewerker B |
121 |
Afgifte verklaringen aan diverse instanties (zoals woningbouwverenigingen, studiefinanciering) betreffende het inkomen van uitkeringsgerechtigden. |
Financieel medewerker AFinancieel medewerker B |
122 |
Beslissen op aanvragen om uitkeringen/heronderzoeken/beëindiging etc. (inclusief negatieve beslissingen). |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker BMaatschappelijk werker C |
123 |
Besluiten over verhaal en terugvordering van uitkeringen en overige besluiten betreffende de debiteuren-administratie en beslaglegging. |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AFinancieel medewerker AFinancieel medewerker B |
124 |
Besluiten op aanvragen, trajectplannen, heronderzoeken en beëindigingen in het kader van de Wet Inburgering (WI). |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker C |
125 |
Beslissing en ondertekening voor het afgeven van een verklaring en een verzoekschrift ten behoeve van de schuldenaar gericht aan de Rechtbank Middelburg voor het doen van een beroep op de Wet schuldsanering natuurlijke personen (WSNP). |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker A |
126 |
Beslissing en ondertekening van uitstroom gerichte trajectplannen en de daarbij behorende beschikkingen in het kader van de Wet werk en bijstand. |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker B |
127 |
Besluiten rolstoelvoorzieningen, woonvoorzieningen en huishoudelijke hulp in-gevolge de Wet maatschappelijke ondersteuning. |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker BMaatschappelijk werker C |
128 |
Besluiten collectief vervoer ingevolge de Wet maatschappelijke ondersteuning. |
AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker BMaatschappelijk werker C |
129 |
Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof. |
Afdelingshoofd |
130 |
Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte. |
Afdelingshoofd |
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl