Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR19727
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR19727/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Regeling rookvrije werkplek
Geldend van 01-06-2012 t/m 31-12-2019
Intitulé
Regeling rookvrije werkplekBurgemeester en wethouders van Rotterdam,
Gelezen het voorstel van de wethouder van Middelen en Sport van 27 juli 2004, (04BSD13930);
Gelet op artikel 102, eerste lid, van het Ambtenarenreglement juncto artikel 10 en 11a, eerste lid, Tabakswet;
Besluiten:
vast te stellen de hierna volgende REGELING rookvrije werkplek.
Artikel 1
In dienstgebouwen geldt, met uitzondering van daartoe speciale afgesloten rookruimten, een rookverbod.
Artikel 2
Concerndirecteuren treffen zodanige maatregelen dat medewerkers in staat worden gesteld hun werkzaamheden te verrichten zonder daarbij hinder of overlast van roken door anderen te ondervinden.
Artikel 3
-
1. Dit besluit kan worden aangehaald als “Regeling rookvrije werkplek”.
-
2. Dit besluit treedt in werking op de dag volgende op die van plaatsing in het Gemeenteblad.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van 3 augustus 2004.
De Secretaris,
A. Liedorp, l.s.
.J.G. Janssens, l.b.
ARTIKELSGEWIJZE TOELICHTING
Artikel 1
Sinds 1 januari 2004 heeft iedere medewerker recht op een rookvrije werkplek. Alleen als voor 100% gegarandeerd kan worden dat niemand schade ondervindt van het roken op werkkamers en dergelijke is roken daar toegestaan. De ruimte om in werkruimtes te roken is daarmee praktisch gereduceerd tot nul. De roker is aangewezen op aparte, goed geventileerde rookruimtes.
Artikel 2
Met ingang van 1 januari 2004 is rookvrij werken de norm. Alle ruimtes waar een medewerker tijdens zijn werk komt, moeten rookvrij zijn.
Werkgevers zijn verplicht zodanige maatregelen te treffen dat werknemers in staat worden gesteld hun werkzaamheden te verrichten zonder daarbij hinder of overlast van roken door anderen te ondervinden.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl