Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR464753
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR464753/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Directiestatuut SED organisatie
Geldend van 30-01-2015 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2015
Intitulé
Directiestatuut SED organisatieHet algemeen bestuur van de SED organisatie,
Gelet op artikel 30, lid 5 van de Gemeenschappelijke Regeling SED organisatie;
Besluit:
Vast te stellen het navolgende;
Directiestatuut SED organisatie
Artikel 1: Algemene bepalingen
De directie is het hoogste ambtelijke orgaan in de organisatie, binnen de kaders die door het algemeen bestuur zijn vastgesteld.
Artikel 2: Samenstelling en werkwijze directie
-
1. De directie bestaat uit een algemeen directeur en twee directeuren. De directie is een collegiaal functionerend orgaan.
-
2. De term algemeen directeur duidt op de algehele en algemene verantwoordelijkheid van dealgemeen directeur als hoofd van de organisatie en als verantwoordelijke voor de in artikel 3 genoemde verantwoordelijkheden.
-
3. Onverminderd de eindverantwoordelijkheid van de algemeen directeur bevordert de gehele directie de samenhang van het beleid, het beheer en het integraal werken.
-
4. De directie besluit zoveel mogelijk op basis van unanimiteit. Bij het ontbreken van unanimiteit beslist de algemeen directeur.
-
5. De algemeen directeur is voorzitter van de directie.
-
6. De directie is opdrachtnemer van het dagelijks bestuur. De directie kan de opdrachten verdelen.
-
7. Het algemeen bestuur regelt bij afwezigheid van een of meer van de directeuren de vervanging.
-
8. De directie verdeelt haar taken in portefeuilles.
Artikel 3: Verantwoordelijkheden directie
De directie is onder andere verantwoordelijk voor:
- a.
de ontwikkeling van het functioneren van de ambtelijke organisatie in brede zin;
- b.
de strategische beleidsontwikkeling;
- c.
de planning en control inclusief een jaarlijks concernwerkplan;
- d.
de organisatorische samenhang door kaderstelling en control op het gebied van bedrijfsvoering;
- e.
de aansturing van de afdelingshoofden met inbegrip van periodiek overleg en verslaglegging daarvan;
- f.
het leggen van verbindingen en het onderhouden van werkrelaties met andere overheden, instellingen, verenigingen en bedrijven;
- g.
goed werkgeverschap en een goede werksfeer in de gehele organisatie.
Artikel 4: Bevoegdheden directie en ondertekening
-
1. De directie beschikt over de bevoegdheden die genoemd staan in artikel 30 van de Gemeenschappelijke Regeling SED organisatie en over de bevoegdheden die op grond van de mandaatregeling aan hen is opgedragen.
-
2. De algemeen directeur, en in voorkomende gevallen zijn vervanger, ondertekent de stukken die namens de directie uitgaan.
-
3. De algemeen directeur, en in voorkomende gevallen zijn vervanger, ondertekent eveneens de stukken die genoemd zijn in artikel 30 lid 7 van de Gemeenschappelijke Regeling SED organisatie.
Artikel 5: Ondernemingsraad
-
1. De directie, in haar hoedanigheid van leidinggevende van de organisatie, wordt aangemerktals ondernemer in de zin van de Wet op de Ondernemingsraden. De directie wordt in diehoedanigheid vertegenwoordigd door de algemeen directeur.
-
2. De algemeen directeur onderhoudt het contact met de Ondernemingsraad. Bij afwezigheidvan de algemeen directeur wordt de directie vertegenwoordigd door een directeur.
Artikel 6: Slotbepalingen
-
1. Dit directiestatuut treedt in werking op de dag na die van bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2015.
-
2. Dit besluit kan worden aangehaald als “Directiestatuut SED organisatie”.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl