Regeling vervallen per 24-03-2022

Privacyreglement basisregistratie personen Schouwen-Duiveland

Geldend van 06-01-2014 t/m 23-03-2022 met terugwerkende kracht vanaf 06-01-2014

Intitulé

Privacyreglement basisregistratie personen Schouwen-Duiveland

Burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland;

gezien het voorstel van de Afdeling Werken, Wonen, Leven van 21 mei 2014 registratienummer

gelet op de artikelen 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen en de Wet bescherming persoonsgegevens;

overwegende dat de Verordening GBA 2013 met ingang van 6 januari 2014 vervangen is door de Verordening BPR;

overwegende dat het daardoor noodzakelijk het Privacyreglement GBA 2013 te vervangen door het Privacyreglement BRP;

besluiten :

vast te stellen het volgende:

Privacyreglement basisregistratie personen Schouwen-Duiveland

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1 Begripsbepalingen

Dit reglement verstaat onder (in alfabetische volgorde):

aangehaakte gegevens: gegevens die niet behoren tot de verplichte gegevensset van de BRP, maar die de gemeente per persoon bijhoudt voor eigen gebruik.

algemene gegevens: de gegevens als bedoeld in artikel 2.7, eerste lid, onder a, van de Wet BRP

authentiek gegeven: een gegeven als bedoeld in artikel 1.6 van de Wet BRP en artikel 2 van het Besluit BRP

autorisatie: het verlenen van (rechtstreekse) toegang tot de BRP-gegevens

beheerder: een daartoe door het college van burgemeester en wethouders aangewezen functionaris die is belast met het beheer van de BRP

besluit BRP: het Besluit Basisregistratie personen

binnengemeentelijke afnemer: een overheidsorgaan van de gemeente

BRP de basisregistratie personen van de gemeente

derde: een natuurlijk persoon, niet zijnde een overheidsorgaan of een ingeschrevene en elke rechtspersoon die niet krachtens publiekrecht is ingesteld, noch met enig openbaar gezag is bekleed

ingeschrevene: degene ten aanzien van wie een persoonslijst in de BRP is opgenomen

reglement: het Privacyreglement BRP

verantwoordelijke: het college van burgemeester en wethouders

verordening: de Verordening basisregistratie personen

Wet BRP: De Wet basisregistratie personen

Artikel 2. Doel van de verbanden, toegang of verstrekking van BRP-gegevens

  • 1. Binnengemeentelijke afnemers krijgen toegang tot de BRP, dan wel de beschikbare gegevens in de BRP worden verstrekt, voor de goede vervulling van hun taak.

  • 2. Met inachtneming van het bepaalde in de artikelen 4, 5 en 6 regelt de verantwoordelijke de toegang tot de BRP dan wel de verstrekking uit de BRP voor de binnengemeentelijke afnemers die gegevens daaruit nodig hebben voor de goede vervulling van hun taken, zodanig dat deze afnemers aan hun verplichtingen krachtens de artikelen 1.7 en 2.34 van de Wet BRP kunnen voldoen.

  • 3. In bijlage 1 bij dit reglement worden de in het eerste en tweede lid bedoelde afnemers aangewezen.

Artikel 3. Beheer van BRP

Beheerder van de BRP is het hoofd van de afdeling Wonen, Werken en Leven.

Hoofdstuk 2. Bepalingen met betrekking tot de BRP

Artikel 4. Verbanden met andere gemeentelijke registraties

Op grond van artikel 3.8 van de Wet BRP, met het oog op het met elkaar in verband brengen van verwerkingen van persoonsgegevens, worden aan de in bijlage 2 bij dit reglement vermelde binnengemeentelijke afnemers in de bijbehorende tabel aangegeven algemene en administratieve gegevens verstrekt.

Artikel 5. Rechtstreeks toegang tot de BRP

Rechtstreekse toegang tot de BRP hebben:

  • 1.

    de beheerder;

  • 2.

    de door de beheerder aangewezen ambtenaren die werkzaam zijn bij de cluster Burgerzaken van de afdeling Wonen, Werken en Leven;

  • 3.

    de in bijlage 3 bij dit reglement genoemde binnengemeentelijke afnemers, voor wat betreft de in deze bijlage genoemde gegevens, ten behoeve van de daarbij aangegeven doelen.

Artikel 6. Verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben en de gegevens die worden verstrekt

  • 1. Aan de in bijlage 4 bij dit reglement vermelde binnengemeentelijke afnemers worden de in deze bijlage genoemde gegevens systematisch verstrekt ten behoeve van de daarbij aangegeven doelen.

  • 2. Op schriftelijk verzoek kunnen aan andere overheidsorganen systema¬tisch of incidenteel gegevens verstrekt worden.

  • 3. De beheerder beslist over honorering van een schriftelijk verzoek om verstrekking van een niet in bijlage 3 bij dit reglement genoemde selectie. In het besluit worden tenminste de volgende punten schriftelijke vastgelegd:

    • -

      het doel waarvoor de gegevens uit de BRP nodig zijn;

    • -

      de op deze registraties betrekking hebbende wettelijke regelingen en privacyreglementen;

    • -

      een limitatieve en exacte opsomming van de benodigde gegevens.

  • 4. De op grond van lid 3 uitgevoerde selecties worden in een register opgenomen.

Artikel 7. Verstrekkingen aan derden

  • 1. Met inachtneming van de bepalingen van artikel 3.9 Wet BRP kunnen aan de in bijlage 5 bij dit reglement vermelde derden de gegevens, zoals vermeld in artikel 3.9, lid 4 van de Wet BRP worden verstrekt.

  • 2. Het verzoek dient schriftelijk en met redenen omkleed te worden ingediend.

  • 3. De beheerder kan van de verzoeker verlangen dat deze zich in persoon bij hem vervoegt, ter vaststelling van de identiteit van de verzoeker.

Artikel 8. Telefonische gegevensverstrekkingen aan binnengemeentelijke afnemers

Aan binnengemeentelijke afnemers kunnen op telefonisch verzoek slechts incidenteel in aantoonbaar spoedeisende of dringende gevallen gegevens worden verstrekt indien:

  • a.

    buiten twijfel is dat het verzoek afkomstig is van een daartoe bevoegd persoon binnen de organisatie. Een en ander op basis van vooraf nadrukkelijk gemaakte afspraken en aan met name genoemde personen en:

  • b.

    de gegevens nodig zijn voor vervulling van de taken van de binnengemeentelijke afnemer.

Hoofdstuk 3. Aangehaakte gegevens

Artikel 9. Doel van de aangehaakte gegevens

De BRP heeft voor wat betreft de aangehaakte gegevens tot doel:

  • 1.

    informatie te leveren aan de cluster burgerzaken van de afdeling Werken, Wonen en Leven ter uitvoering van activiteiten, verband houdende met de taken die bij deze cluster moeten worden uitgevoerd;

  • 2.

    de binnengemeentelijke afnemers te voorzien van gegevens, voor zover deze gegevens noodzakelijk zijn voor de vervulling van taken van die overheidsorganen;

  • 3.

    een ingeschrevene van hem betreffende gegevens te voorzien;

  • 4.

    statistische informatie te leveren.

Artikel 10. Aangehaakte gegevens

  • 1. Van ingeschrevenen kunnen in de BRP de in bijlage 6 bij dit reglement genoemde aangehaakte gegevens opgenomen zijn.

  • 2. De verantwoordelijke kan besluiten de aangehaakte gegevens uit te breiden dan wel te verminderen.

Artikel 11. Wijze van verkrijging

Aangehaakte gegevens in de BRP worden verkregen door opgave van de ingezetene, door het geautomatiseerde systeem gegenereerde gegevens, door ambtenaren Burgerzaken in het kader van de uitvoering van wettelijke bepalingen, van overheidsorganen en derden.

Artikel 12. Verbanden, toegang en verstrekkingen

Aan binnengemeentelijke afnemers, ten aanzien van wie dit reglement voorziet in verbanden (artikel 4), toegang (artikel 5) en verstrekkingen (artikel 6), kan toegang tot de aangehaakte gegevens worden verleend, mits deze noodzakelijk zijn ter uitvoering van hun taken of bevoegdheden.

Artikel 13. Verwijdering van gegevens

Aangehaakte gegevens worden door de beheerder uit de BRP verwijderd na een daartoe strekkend besluit van de verantwoordelijke. De beheerder verwijdert deze gegevens binnen één jaar nadat het besluit is genomen.

Artikel 14. Protocolplicht van aangehaakte gegevens

De beheerder houdt het verstrekken van aangehaakte gegevens als bedoeld in artikel 12, aan overheidsorganen als bedoeld in artikel 6, gedurende het jaar volgend op de verstrekking bij, voor zover aannemelijk is dat het achterwege laten daarvan het belang van de betrokken persoon onevenredig schaadt.

Artikel 15. Rechten van de burger

Op de aangehaakte gegevens zijn alle rechten van de burger, genoemd in de Wet BRP, van toepassing.

Hoofdstuk 4. Overige bepalingen

Artikel 16. Beveiliging

De beheerder treft ten behoeve van de technische en organisatorische beveiliging de maatregelen als vermeld in het beveiligingshandboek *GBA 2013*.

Artikel 17. Terugmeldplicht

  • 1. Een overheidsorgaan dat gerede twijfel heeft over de juistheid van een authentiek en/of een niet-authentiek gegeven dat hij verstrekt heeft gekregen uit de BRP, doet hiervan mededeling aan de verantwoordelijke.

  • 2. De verantwoordelijke regelt de wijze waarop de mededelingen worden gedaan;

  • 3. De verantwoordelijke regelt de wijze waarop de kennisgeving aan de binnengemeentelijke afnemer naar aanleiding van een terugmelding wordt gedaan, met inachtneming van het bepaalde in artikel 2.34 van de Wet BRP en artikelen 27 en 28 van het Besluit BRP.

Artikel 18. Slotbepalingen

  • 1.

    Dit Privacyreglement treedt met terugwerkende kracht in werking op 6 januari 2014.

  • 2.

    Het Privacyreglement GBA 2013 van 3 september 2013 wordt, gelijktijdig met de inwerkingtreding van de Wet basisregistratie personen op 6 januari 2014, ingetrokken.

  • 3.

    Dit reglement ligt ter inzage bij de verantwoordelijke voor de BRP.

Ondertekening

Zierikzee, 3 juni 2014
Burgemeester en wethouders voornoemd,
De secretaris, de burgemeester,
M.van den Heuvel G.C.G.M. Rabelink

Bijlage 1 Overheidsorganen van de gemeente

 

 

 

 

Overheidsorgaan

 

Werkzaamheden

Wijze van gegevensverstrekking

 

 

 

Inzage

Zie bijlage 2

voor gegevens

Zie bijlage 2

voor gegevens

Systematisch

NAW-gegevens

NAW-gegevens

Verband

Zie bijlage 4

Voor gegevens

Zie bijlage 4

Voor gegevens

Ad hoc

Wordt geprotocolleerd

Wordt geprotocolleerd

Bedrijfsvoering 1

Bestuurssecretariaat

Registratie gegevens raadsleden

Ja

Communicatie

Koninklijke onderscheidingen

Ja

Huwelijksjubilea v.a. 50 jr/100+-jarigen

1 x per maand

Ja

Nieuwe inwoners >18 jaar

1 x per jaar

Ja

Personeel en Organisatie

Pensioen raadsleden

Wachtgeld gemeentepersoneel

Personeelsadministratie

Ja

Gemeentearchief

Dispensatie niet openbare archiefstukken

Ja

Juridische Zaken

Secretariaat Commissie bezwaarschriften

Schadeclaim

Aansprakelijk stellen van derden

 

 

 

Ja

Bedrijfsvoering 2

Financiën

Invordering debiteuren

Deurwaarderstaken

Profiel Fin

Profiel Deurw

 

 

Ja

Informatie en automatisering

Applicatiebeheer

Profiel Applicatiebeheer

 

 

Ja

Documentaire Informatievoorziening

Postregistratie

 

 

Profiel COR

Ja

Ja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Werken, Wonen, Leven

Burgerzaken

Beheer en bijhouding BRP

Burgerlijke Stand

Reisdocumenten

Rijbewijzen

Naturalisatie

Uitvoering Kieswet

CRIB

Afgifte parkeervergunningen

Gevonden voorwerpen

Begraafplaatsenadministratie

Digitaal loket

Applicatiebeheer

Profiel BRP

Profiel Balie

Profiel Bijzondere Wetten

Profiel Superuser

1x per twee weken bestand inwoners t.b.v. digitaal loket

Profiel BPA

 

 

 

Samenleving

Administratie dorps- en adviesraden

Ja

Project "Boekstart" ter bevordering van taalontwikkeling

1 x per kwartaal geadresseerde brieven aan ouders/verzorgers van geborenen

Ja

Preventieve huisbezoeken

3 x per jaar / indien gewenst opgaaf inwoners van 75 jaar en ouder

Ja

Wet werk en bijstand

Uitvoering Wet werk en bijstand

Profiel SoZa

1 x per maand opgaaf nieuwe inwoners met code verblijfstitel 26 of 27

Profiel GWS

Ja

Zorg

Uitvoering Wet maatschappelijke ondersteuning

Uitvoering wet bijzondere opneming in psychiatrische ziekenhuizen

Bestrijding infectieziekten

Profiel SoZa

 

Profiel GWS

Ja

 

 

 

 

 

 

 

 

Ruimte & Milieu

Vergunningverlening

Omgevingsvergunning

Profiel BMZ

 

Profiel ADR

Ja

Ontwikkelingsbedrijf

 

 

 

 

Ja

Recreatie, Economie en Bijzondere Wetten

Wet op de kansspelen

Winkeltijdenwet

Drank- en Horecawet

Algemene plaatselijke verordening

Afgifte (tijdelijke) gebruiksvergunning

Woningontruiming

Profiel Bijz. Wetten

 

 

Ja

Basisregistratie Adressen en Gebouwen

Beheer en bijhouding BAG

Profiel Belastingen

 

 

Ja

Openbare Werken

Uitvoeringsbedrijf

openbare ruimte

Beheer en onderhoud openbare ruimte

Ja

Inzamelen, verwerken e.d. van afvalstoffen

Bestrijding plaagdieren

Profiel RDSD

Handhaving

Controle naleving wet- en regelgeving

 

Maandelijks opgaaf op pandsoort de (intergemeentelijke) verhuizingen, immi-/ emigratie en overledenen

 

Ja

Bestuurscie. De Zuidhoek

 

Personeelsadministratie

 

 

 

Ja

Samenwerkingsverband Welzijnszorg Oosterschelderegio (SWVO)

 

Administratieve uitvoering Wet maatschappelijke ondersteuning

 

 

 

Ja

Regionaal Bureau Leerplicht en Regionale Meld- en Coördinatiefunctie Oosterschelderegio (RBL/RMC Oosterschelderegio)

)

 

Uitvoering Leerplichtwet en Regionale Meld- en Coördinatiefunctie Samenwerkingsverband Welzijnszorg Oosterschelderegio (SWVO)

 Samenwerkingsverband Welzijnszorg Oosterschelderegio (SWVO)

 

 

 

 

 

Profiel LBA

 

Ja

Samenwerkingsverband Belastingen Middelburg, Vlissingen en Schouwen-Duiveland

 

Uitvoering van taken op het gebied van belastingwetgeving

Profiel Belastingen

1x p/week

Verhuizingen

Vestigingen

Immigraties

Overledenen

Profiel BAS

Ja

Bijlage 2 Lijst van overheidsorganen van de gemeente waaraan, met het oog op het met elkaar in verband brengen van verwerkingen van persoonsgegevens gegevens worden verstrekt.

De hieronder genoemde gemeentelijke bestanden krijgen door middel van het datadistibutiesysteem (Key2Data) persoonsgegevens ten behoeve van het actueel houden van deze bestanden voor de uitvoering van de publiekrechtelijke taken.

Applicatie

Afdeling

Doel

Gegevens (zie tabel bij deze bijlage)

Key2Begraven

Werken, Wonen, Leven

Cluster Burgerzaken

Beheer en bijhouding begraafplaatsenadministratie

Profiel BPA

GWS

Werken, Wonen, Leven

Clusters WWB en Zorg

Uitvoering Wet werk en bijstand

Uitvoering Wet maatschappelijke ondersteuning

Profiel GWS

MVV/ADR

Ruimte & Milieu

Cluster Vergunningverlening

Omgevingsvergun-ning

Profiel ADR

Corsa

Bedrijfsvoering 2

Documentaire Informatievoorziening

Verzending en registratie post

Profiel COR

VGS

Samenwerkingsverband Belastingen Middelburg, Vlissingen en Schouwen-Duiveland

Uitvoering belastingwetgeving

Profiel BAS

LBA

Regionaal Bureau Leerplicht en Regionale Meld- en Coördinatiefunctie Oosterschelde regio (RBL/RMC Oosterschelderegio)

Uitvoering Leerplichtwet en Regionale Meld- en Coördinatiefunctie

Profiel LBA

VGS

Samenwerkingsverband Belastingen Middelburg, Vlissingen en Schouwen-Duiveland

Uitvoering belastingwetgeving

Profiel BAS

 

 

 

Gegevenssets bijlage 2 Privacyreglement GBA 2013

Rubriek

Omschrijving

ADR

BPA

COR

GWS

LBA

VGS

10110

A-nummer

X

X

X

X

X

X

10120

BSN

X

X

X

X

X

X

10210

Voornamen

X

X

X

X

X

X

10220

Titel/predikaat

X

X

X

X

X

10230

Voorvoegsels

X

X

X

X

X

X

10240

Geslachtsnaam

X

X

X

X

X

X

10310

Geboortedatum

X

X

X

X

X

X

10320

Geboorteplaats

X

X

X

X

X

10330

Geboorteland

X

X

X

X

10410

Geslachtsaanduiding

X

X

X

X

X

X

16110

Aanduiding naamgebruik

X

X

X

X

X

X

26210

Datum ingang afstamming

X

36210

Datum ingang afstamming

X

40511

Nationaliteit PL

X

X

46510

Aanduiding bijzonder Nederlanderschap

X

50610

Datum huwelijk

X

X

X

X

50620

Plaats huwelijk

X

50710

Datum huwelijksontbinding

X

X

X

X

50740

Reden huwelijksontbinding

X

X

50741

Reden huwelijksontbinding (oms)

X

60810

Datum overlijden

X

X

X

X

X

X

60820

Plaats overlijden

X

X

60830

Land overlijden

X

X

76700

Groep Opschorting

X

76720

Reden opschorting

X

77010

Indicatie geheimhouding

X

X

X

X

X

X

80910

Gemeente inschrijving

X

X

X

X

X

X

80920

Datum inschrijving gemeente

X

X

X

81110

Straatnaam

X

X

X

X

X

X

81120

Huisnummer

X

X

X

X

X

X

81130

Huisletter

X

X

X

X

X

X

81140

Huisnummer toevoeging

X

X

X

X

X

X

81150

Aanduiding bij huisnummer

X

X

X

X

X

X

81160

Postcode

X

X

X

X

X

X

81170

Woonplaatsnaam

X

X

X

X

X

81180

Identificatiecode verblijfplaats

X

X

X

X

X

X

81310

Land adres buitenland

X

X

81320

Datum aanvang adres buitenland

X

X

X

81330

Regel 1 adres buitenland

X

X

X

X

X

X

81340

Regel 2 adres buitenland

X

X

X

X

X

X

81350

Regel 3 adres buitenland

X

X

X

X

X

81410

Land vanwaar ingeschreven

X

X

81420

Datum vestiging in Nederland

X

X

103910

Aanduiding verblijfstitel

X

X

103911

Aanduiding Verblijfstitel (oms)

X

103920

Vervaldatum verblijfstitel

X

X

103930

Ingangsdatum verblijfstitel

X

113210

Indicatie gezag

X

X

113310

Indicatie curatele

X

546510

Aanduiding bijzonder Nederlanderschap

X

 

Bijlage 3 Lijst van overheidsorganen van de gemeente met een raadpleegmogelijkheid in de BRP

Overheidsorgaan

Werkzaamheden

Gegevensset (zie bijgevoegde tabel)

 

 

 

Bedrijfsvoering 2

 

 

Financiën

Invordering debiteuren

Deurwaarderstaken

Profiel Fin

Profiel Deurw

Informatie en Automatisering

Applicatiebeheer

Profiel Applicatiebeheer

Werken, Wonen, Leven

 

 

Burgerzaken

Beheer en bijhouding BRP

Burgerlijke Stand

Reisdocumenten

Rijbewijzen

Naturalisaties

Uitvoering Kieswet

CRIB

Parkeervergunningen

Gevonden voorwerpen

Begraafplaatsenadministratie

Applicatiebeheer

Profiel GBA,Profiel Balie en Profiel Superuser

Werk, Inkomen en Zorg

Uitvoering:

Wet werk en bijstand

Wet maatschappelijke ondersteuning

Wet bijzondere opneming in Psychiatrische ziekenhuizen

Bestrijding infectieziekten

Profiel SOZA

Ruimte & Milieu

 

 

Vergunningverlening

Omgevingsvergunning

Profiel BMZ

Recreatie, Economie en Bijzondere wetten

Wet op de kansspelen

Winkeltijden

Drank- en Horecawet

Algemene plaatselijke verordening

Afgifte (tijdelijke) gebruiksvergunning

Parkeervergunningen

Woningontruiming

Profiel Bijz. Wetten

Basisregistratie Adressen en Gebouwen

Beheer en bijhouding

Profiel Belastingen

Openbare Werken

 

 

Uitvoeringsbedrijf openbare ruimte

Inzamelen en verwerken e.d. van afvalstoffen

Bestrijding plaagdieren

Profiel RDSD

Samenwerkingsverband Belastingen Middelburg, Vlissingen en Schouwen-Duiveland

 

 

 

 

 

 

Uitvoering taken op het gebied van belastingwetgeving

Profiel Belastingen

De lijst van gegevens die de desbetreffende overheidsorganen mogen raadplegen (bijgevoegde tabel) is op aanvraag beschikbaar. Wegens de omvang kan deze lijst niet in de CVDR geplaatst worden.

Bijlage 4 Lijst overheidsorganen van de gemeente waar systematisch gegevens aan worden verstrekt uit de BRP

Overheidsorgaan

Werkzaamheden

Gegevensset

 

 

 

Bedrijfsvoering 1

 

 

Communicatie

Representatieve taak

1 x per maand selecties: 100+ jarigen; huwelijksjubilea en 1 x per jaar nieuwe inwoners > 18 jaar

 

 

 

Werken, Wonen, Leven

 

 

Burgerzaken

Burgerzaken

Actualisering digitaal loket

1 x per twee weken: bestand inwoners

Samenleving

Project "Boekstart" ter bevordering taalontwikkeling

1 x per kwartaal geadresseerde brieven aan ouders/verzorgers van geborenen

 

Preventieve huisbezoeken

3 x per jaar / indien gewenst opgaaf inwoners 75 jaar en ouder

Wet werk en bijstand

Inburgering nieuwkomers

1 x per maand nieuwe inwoners met verblijfstitel 26 en 27

Openbare werken

 

 

Handhaving

Handhaving

Controle naleving wet- en regelgeving

1 x per week op pandsoort de betreffende (intergemeentelijke) verhuizingen, immi- en emigraties

Samenwerkingsverband Belastingen Middelburg, Vlissingen en Schouwen-Duiveland

Uitvoering van taken op het gebied van belastingwetgeving

1 x per week mutatiegegevens:

(intergemeentelijke) verhuizingen, immi-/ emigratie, en overledenen

 

 

 

Bijlage 5 Lijst van vrije derden waaraan gegevens kunnen worden verstrekt

Toelichting:

Op grond van artikel 2 van de Verordening BRP kunnen aan een derde gegevens worden verstrekt als:

  • 1.

    die derde voorafgaande schriftelijke toestemming hiervoor heeft van de ingeschrevene of

  • 2.

    de gegevens worden gevraagd door een derde ten behoeve van het verrichten van werkzaamheden die een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente dienen.

Verder moet de derde een gerechtvaardigd belang hebben bij de verstrekking en mogen het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet belemmerend zijn voor de verstrekking.

De verstrekking kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over:

  • 1.

    de naam

  • 2.

    het geslacht

  • 3.

    de geslachtsnaam van de echtgenoot/geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot/geregistreerde partner

  • 4.

    het gebruik door de ingeschrevenen van de geslachtsnaam van de echtgenoot/geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot/geregistreerde partner

  • 5.

    het adres

  • 6.

    de bijhoudingsgemeente

  • 7.

    de geboortedatum en

  • 8.

    de datum van overlijden.

Aan de volgende instanties of personen kunnen gegevens worden verstrekt, tenzij betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wet BRP verzocht heeft om geheimhouding.

Instantie/persoon

Gewichtig/maatschappelijk belang

Bibliotheek (geen onderdeel van gemeente)

Bevordering culturele en maatschappelijke vaardigheden inwoners. Tegengaan van analfabetisme.

Buitenlandse EU-overheidsorganen

Het dienen van een gemeentelijk (Nederlands) maatschappelijk belang. Voorwaarde: schriftelijke toestemming betrokkene

Buitenlandse niet-EU-overheidsorganen

Uitvoering geven aan een verdrag of een besluit van een volkenrechtelijke organisatie dat in de verstrekking van gegevens voorziet.

Voorwaarde: schriftelijke toestemming betrokkene

: schriftelijke toestemming betrokkene

Buitenlandse rechtspersonen (bijvoorbeeld: instelling voor sociale zorg en zekerheid)

Het dienen van een gemeentelijk (Nederlands) maatschappelijk belang

Voorwaarde: schriftelijke toestemming betrokkene

: schriftelijke toestemming betrokkene

Overheidsorganen van Caribische landen (Aruba, Curaçao en Sint Maarten) en het Caribische deel van Nederland (Bonaire, Sint Eustatius en Saba)

Voor het bijhouden van de bevolkingsadministraties of:

Voorwaarde: schriftelijke toestemming betrokkene

: schriftelijke toestemming betrokkene

Crematoria, begraafplaatsen (geen onderdeel van gemeente)

Bijhouding begraafplaatsadministratie en uitvoering Wet op de lijkbezorging

Culturele organisaties die een subsidie van de gemeente ontvangen

Bevorderen cultuur en behoud cultureel erfgoed

Fondsverwervende organisaties met erkenning van het CBF

Ondersteuning organisaties die goede doelen voor de inwoners nastreven

Instellingen of organisaties ten behoeve van bijvoorbeeld:

Maatschappelijke dienstverlening

Algemene/geestelijke gezondheidszorg

Kinderopvangwerk

Jeugdwelzijnswerk

Ouderenzorg

Gehandicaptenzorg

sociale werkvoorziening

Sociaal-Juridische hulpverlening

etc.

Voor de uitvoering van de werkzaamheden van deze instellingen

Kerken in de gemeente die geen gegevens via de SILA ontvangen

Geestelijke en maatschappelijke zorg

Schuldhulpverleningsinstanties)

Schuldhulpverlening

Inburgeringsbureau (geen onderdeel van gemeente)

Bevorderen inburgering

Migrantenorganisaties

Migrantenhulp

Ouderenorganisaties

Ouderenondersteuning

Patiëntenverenigingen

Onderlinge hulp patiënten

Pensioenfondsen

Bijhouding administrie

Rechtspersonen

Met schriftelijke

Reclassering/verslaafdenzorg

Bevordering zorg- en hulpverlening

Sportorganisaties en –verenigingen

Bevordering van de gezondheid

Thuiszorgorganisaties

Bevordering van de zelfredzaamheid

Verenigingen en stichtingen met maatschappelijk of filantropisch doel

Voorbeelden: Rode Kruis, Astmafonds, Hartstichting, KWF Kankerbestrijding, Nierstichting, Bloedbank, Lilianefonds

Maatschappelijke of filantropische doelen

Vrouwenorganisaties

Bevordering vrouwenwelzijn

Woningbouwverenigingen/woningcorporaties

Eerlijke verdeling sociale woonruimte en het voorkomen van onrechtmatige bewoning

Ziekenhuizen

Patiëntenzorg, verlenen medische zorg, innen rekeningen in verband met zorg

Bijlage 6 Aangehaakte gegevens

- Voorletter(s) van de persoon, moeder, vader, partner en kinderen;

- Burgerlijke staat;

- Gezinsverhouding;

- Gezinssterkte;

- Adreshistorie die voor 01-10-1994 is ontstaan;

- Historische persoonslijsten, exclusief de verwijsgegevens, van personen die verhuisd zijn naar een andere gemeente;

- Historische persoonslijsten van personen die voor 01-10-1994 zijn overleden, vertrokken zijn naar een andere gemeente of naar het buitenland of waarvan de bijhouding is opgeschort op grond van een ministerieel besluit;

- Wijk/buurtcode;

- Stemdistrict;

- Interne aantekeningen