LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN tot onderverdeling en nadere uitwerking van het Ministerie van Toerisme, Economische Zaken, Verkeer en Telecommunicatie

Geldend van 10-10-2010 t/m heden

Intitulé

LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN tot onderverdeling en nadere uitwerking van het Ministerie van Toerisme, Economische Zaken, Verkeer en Telecommunicatie

HOOFDSTUK I: taken

Artikel 1

Het Ministerie van Toerisme, Economie, Verkeer en Telecommunicatie heeft ten minste de volgende algemene taken:

  • a.

    de voorbereiding van beleid met betrekking tot aangelegenheden welke het desbetreffende ministerie raken;

  • b.

    de voorbereiding van wet- en regelgeving met betrekking tot aangelegenheden welke het desbetreffende ministerie raken;

  • c.

    de coördinatie en uitvoering van hetgeen bij of krachtens wettelijke regeling aan het desbetreffende ministerie in het bijzonder is opgedragen of geacht moet worden daartoe te behoren;

  • d.

    de coördinatie en uitvoering van hetgeen krachtens medeondertekening valt onder de verantwoordelijkheid van de bewindspersoon die verantwoordelijk is voor het desbetreffende ministerie;

  • e.

    het monitoren, controleren en evalueren van het beleid en de uitvoering hiervan door de afdelingen en uitvoerende organisaties. In dit kader wordt gekeken naar de effectiviteit en efficiëntie van beleid.

Artikel 2

Onverminderd artikel 1 heeft het Ministerie van Toerisme, Economie, Verkeer en Telecommunicatie de volgende hoofdtaken:

  • a.

    de zorg voor beleid, wet- en regelgeving inzake economische aangelegenheden;

  • b.

    de zorg voor het verlenen van vergunningen;

  • c.

    de zorg voor controle en inspectie inzake vergunningen;

  • d.

    de zorg voor verkeers- en vervoersbeleid;

  • e.

    de zorg voor toerisme;

  • f.

    de zorg voor sociaal-economische ontwikkelingsplanning;

  • g.

    de zorg voor aangelegenheden met betrekking tot de haven, luchthaven, nutsbedrijven en bedrijven die transport en telecommunicatiefaciliteiten en – diensten leveren;

  • h.

    de zorg voor evenwichtige ontwikkeling van de economie in de ruimste zin, waaronder de zorg voor de internationale en regionale economische betrekkingen en het bevorderen van de marktwerking;

  • i.

    de zorg voor het monitoren van economische bedrijvigheid;

  • j.

    de zorg voor beleid, wet- en regelgeving inzake de luchtvaart, scheepvaart en maritieme zaken en het toezicht op de uitvoering van die kaders en de kwaliteit hiervan;

  • k.

    de afstemming van luchtvaartzaken, die raakvlakken hebben met de overige ministeries en overige landen binnen het Koninkrijk;

  • l.

    de structurering en coördinatie van de kaders waarbinnen de luchtvaart op veilige wijze kan worden beoefend, en het toezicht op de algemene en plaatselijke luchtverkeersleiding en luchtvaartterreinen en de naleving van de luchtvaartvoorschriften ter waarborging van veilige operaties in het algemeen en de vliegveiligheid in het bijzonder;

  • m.

    de zorg voor beleid, wet- en regelgeving inzake diergeneeskundige zorg, en toezicht op de naleving hiervan;

  • n.

    de zorg voor juridische en beleidsmatige kaders betreffende telecommunicatie en post en het toezicht op de uitvoering van die kaders en de kwaliteit van de telecommunicatie en de post;

  • o.

    de zorg voor het prijs-, en tarievenbeleid;

  • p.

    de zorg voor het verlenen van concessies;

  • q.

    de zorg voor het ijkwezen;

  • r.

    de zorg voor beleid, wet- en regelgeving inzake landbouw, veeteelt en visserij, de toezicht op de uitvoering hiervan;

  • s.

    de zorg voor beleid, wet- en regelgeving inzake meteorologie, toezicht op de naleving hiervan;

  • t.

    de zorg voor beleid, wet- en regelgeving inzake hazard spelen, het toezicht op de uitvoering hiervan;

  • u.

    de zorg voor statistische gegevens.

HOOFSTUK II: onderverdeling

Artikel 3

  • 1. Er is een stafbureau ter ondersteuning van de secretaris-generaal.

  • 2. Onverminderd de algemene taak, genoemd in het eerste lid, is het stafbureau belast met de algemene aandachtsgebieden en programma’s die binnen het ministerie afdeling- of dienstoverstijgend zijn.

Artikel 4

Het Ministerie van Toerisme, Economie, Verkeer en Telecommunicatie bestaat voorts uit de volgende afdelingen en uitvoerende organisaties:

  • a.

    de afdeling Economie, Vervoer en Telecommunicatie;

  • b.

    uitvoerende organisaties:

    • i.

      dienst Meteorologie;

    • ii.

      dienst Economische Vergunningen;

    • iii.

      inspectiedienst TEZV&T;

    • iv.

      dienst Lucht-, en Scheepvaart;

    • v.

      dienst Toerisme;

    • vi.

      dienst Statistiek.

Artikel 5

Het formatieplan, alsmede alle functiebeschrijvingen van het gehele ministerie worden beschreven in bijlage 1: Functieboek Toerisme, Economische Zaken, Verkeer en Telecommunicatie, en vormen een integraal onderdeel van dit besluit.

Artikel 6

  • 1. Het hoofd van een afdeling is belast met de leiding van de afdeling en is de eerstverantwoordelijke voor het functioneren van de afdeling.

  • 2. Het afdelingshoofd neemt de uitvoering van deze taak de door de secretaris-generaal gegeven aanwijzingen in acht.

  • 3. Het afdelingshoofd rapporteert over de uitvoering van de dagelijkse managementtaken aan de secretaris-generaal.

  • 4. Het afdelingshoofd heeft voor wat betreft de totstandkoming van beleidsvoorbereiding en beleidsuitvoering een informatieplicht ten aanzien van de secretaris-generaal.

  • 5. Het afdelingshoofd neemt kennis van alle inkomende stukken.

  • 6. Alle uitgaande adviezen worden door het afdelingshoofd ondertekend.

  • 7. Het afdelingshoofd brengt diens bevindingen, alsmede alle gewichtige voorvallen, de belangen van de afdeling betreffende ten spoedigste ter kennis van de secretaris-generaal.

  • 8. De secretaris-generaal wijst op aanbeveling van het afdelingshoofd een plaatsvervangend afdelingshoofd aan.

Artikel 7

  • 1. Het hoofd van een sectie is belast met en verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de sectie.

  • 2. Het sectiehoofd neemt bij de uitvoering van de taak, bedoeld in het eerste lid, de aanwijzingen van het afdelingshoofd in acht.

  • 3. Het sectiehoofd is voor de uitvoering van de taak, bedoeld in het eerste lid, verantwoording verschuldigd aan het afdelingshoofd.

  • 4. Het sectiehoofd neemt kennis van alle inkomende stukken de sectie betreffende.

  • 5. Alle uitgaande stukken van de sectie worden door het sectiehoofd ondertekend en ter accordering en ondertekening voorgelegd aan het afdelingshoofd.

  • 6. Het sectiehoofd brengt diens bevindingen, alsmede alle gewichtige voorvallen, de belangen van de sectie of afdeling betreffende ten spoedigste ter kennis van het afdelingshoofd.

Artikel 8

  • 1. Het afdelingshoofd draagt zorg voor het stafoverleg met de sectiehoofden en ziet toe op het doen plaatsvinden van werkoverleg binnen de secties.

  • 2. Het afdelingshoofd legt de Administratieve Organisatie voor de afdeling en de overige werkinstructies voor het personeel schriftelijk vast.

  • 3. Het afdelingshoofd brengt de Administratieve Organisatie en werkinstructies, als bedoeld onder lid 2, onverwijld ter kennis van de secretaris-generaal.

  • 4. Het afdelingshoofd ziet al dan niet door tussenkomst van het sectiehoofd op gepast wijze toe op het gedrag en de wijze van dienstvervulling van het personeel werkzaam bij de afdeling.

Artikel 9

Het afdelingshoofd brengt jaarlijks vóór 15 januari schriftelijk verslag uit aan de secretaris-generaal betreffende de werkzaamheden die door de afdeling in het voorafgaande jaar zijn uitgevoerd en van andere vermeldenswaardige zaken die in aanmerking komen voor opneming in het jaarverslag van het ministerie.

Artikel 10

  • 1. Het diensthoofd van een uitvoerende organisatie is belast met de leiding van de dienst en is de eindverantwoordelijke voor het functioneren van de dienst.

  • 2. Het diensthoofd sluit jaarlijks een managementovereenkomst af met de secretaris-generaal waarin de kwaliteit en kwantiteit van de te leveren dienst worden vastgelegd alsmede de financiële en beleidskaders waarbinnen deze gerealiseerd moeten worden.

  • 3. Het diensthoofd neemt bij de uitvoering van deze taak de aanwijzingen en werkprocessen ten aanzien financiën, personeel, facilitaire zaken en ICT in acht.

  • 4. Het diensthoofd neemt op basis van een overeenkomst ondersteunende diensten af van de Dienst Middelen en Ondersteuning (DMO) met betrekking tot: personeel en organisatie, automatisering, archief- en informatievoorziening en facilitaire zaken.

  • 5. De artikelen 7, 8 en 9 zijn van overeenkomstige toepassing op uitvoerende diensten.

  • 6. Het diensthoofd verleent medewerking aan eventuele onderzoeken naar het functioneren van de dienst door een inspectiedienst of andere instanties voor de secretaris-generaal aangewezen.

HOOFDSTUK III: Doelstellingen en taken per afdeling of dienst

Artikel 11 Afdeling Economie, Vervoer en Telecommunicatie

  • 1. Ter verwezenlijk van de doelstelling van het ministerie is de afdeling verantwoordelijk voor de volgende taken:

    • a.

      het zorgdragen voor economische beleid, wet- en regelgeving alsmede toezicht op de uitvoering hiervan;

    • b.

      het zorgdragen voor beleid, wet- en regelgeving op het gebied van toerisme alsmede toezicht op de uitvoering hiervan;

    • c.

      het zorgdragen voor sociaal-economische ontwikkelingsplanning alsmede toezicht op de uitvoering hiervan;

    • d.

      het zorgdragen voor economische regelingen alsmede toezicht op de uitvoering hiervan;

    • e.

      het zorgdragen voor beleid, wet- en regelgeving op het gebied van landbouw, veeteelt en visserij alsmede toezicht op de uitvoering hiervan;

    • f.

      het zorgdragen voor beleid, wet- en regelgeving inzake het internationaal economisch beleid alsmede toezicht op de uitvoering hiervan;

    • g.

      het zorgdragen voor de economische betrekkingen met de Koninkrijkspartners, partners in het buitenland, de regio in het bijzonder, de relatie met internationale en regionale economische – en handelsorganisaties, zoals LGO, WTO en CARICOM, e-commerce en vrijhandels/e-zones, etcetera;

    • h.

      het zorgdragen voor beleid, wet- en regelgeving op het gebied van energie vraagstukken alsmede toezicht op de uitvoering hiervan;

    • i.

      het zorgdragen voor beleid, wet- en regelgeving inzake telecommunicatie en post en het toezicht op de uitvoering hiervan;

    • j.

      het zorgdragen voor beleid, wet- en regelgeving inzake e-commerce en offshore aangelegenheden;

    • k.

      het zorgdragen voor economische onderzoek;

    • l.

      het ontwikkelen van modellen en het opstellen van statistieken;

    • m.

      het zorgdragen voor het prijs-, tarieven- en loonbeleid;

    • n.

      het zorgdragen voor beleid, wet- en regelgeving inzake hazardspelen, het toezicht op de uitvoering hiervan;

    • o.

      het zorgdragen voor diversificatie van bedrijfsactiviteiten;

    • p.

      het zorgdragen voor beleid, wet- en regelgeving inzake landbouw, veeteelt en visserij, het toezicht op de uitvoering hiervan;

    • q.

      het zorgdragen voor beleid, wet- en regelgeving inzake meteorologie en het toezicht op de uitvoering hiervan;

    • r.

      het zorgdragen voor beleid, wet- en regelgeving inzake de haven, luchthaven en nutsbedrijven en het toezicht op de uitvoering hiervan;

    • s.

      het adviseren over aangelegenheden met betrekking tot de haven, luchthaven, nutsbedrijven en bedrijven die transport en telecommunicatiefaciliteiten en – diensten leveren.

Artikel 12 Dienst Meteorologie

  • 1. De algemene doelstelling van de dienst is het zorgdragen voor de landelijk gegevens, informatie en kennis van meteorologische, klimatologische en andere geofysische aard.

  • 2. Ter verwezenlijking van de doelstelling is de dienst verantwoordelijk voor de volgende taken:

    • a.

      het zorgdragen voor een permanente en ononderbroken observatie van meteorologische en klimatologische feiten en verschijnselen waaronder tenminste het verrichten van waarnemingen aan het aardoppervlak en de bovenlucht alsmede de tijdige disseminatie van de ingewonnen gegevens zulks mede als onderdeel van, vanuit verdragen, voortvloeiende verplichtingen;

    • b.

      het zorgdragen voor het observeren van dan wel het inwinnen van informatie ter zake van andere geofysische feiten en verschijnselen;

    • c.

      het uitleggen van uit eigen waarneming verkregen gegevens na verificatie permanent vast in een klimatologisch archief;

    • d.

      het publiceren van periodieke gegevens en informatie over het opgetreden weer in de vorm van een algemeen verkrijgbaar klimatologisch overzicht betrekking hebbend op Sint Maarten. Dit overzicht is minimaal beschikbaar per kalendermaand en per kalenderjaar;

    • e.

      het zorgdragen voor officiële storm- en orkaanwaarschuwingen, alsmede voor waarschuwingen met betrekking tot andere gevaarlijke weers- en geofysische omstandigheden. Deze waarschuwingen behoren tot het algemeen weerbericht;

    • f.

      verantwoordelijk zijn voor het regulier opstellen en uitgeven van maritiem-meteorologische inlichtingen en waarschuwingen voor havens en scheepvaart in de binnenwateren, kustwateren en omringende zeegebieden van Sint Maarten;

    • g.

      het verlenen van PMO- diensten (Port Meteorological Office) aan zeevarenden, die op vrijwillige basis bijdragen in het verrichten en verzenden van meteorologische waarnemingen ter zee;

    • h.

      belast zijn met het beschikbaar hebben, houden en stellen van andere meteorologische, klimatologische en geofysische gegevens, die de minister in het belang van het Land acht;

    • i.

      het onderhouden van de technische infrastructuur, waaronder meetinstrumenten, het meteorologische en klimatologisch meetnet, de datacommunicatiemiddelen, gegevensopslag en informatie systemen, noodzakelijk voor de uitvoering van de taken zoals omschreven;

    • j.

      verantwoordelijk zijn voor beveiliging van maatschappelijk vitale Meteorologische dienst gegevens en informatie met het oog op de beschikbaarheid, de exclusiviteit en de integriteit daarvan;

    • k.

      het verrichten van onderzoek op het gebied van de meteorologie, klimatologie en andere geofysische terreinen ter vergroting van kennis, verbetering van operationele processen, verificatie en verhoging van de betrouwbaarheid van verwachting en het inzicht van de invloed weer en klimaat op de sociaal-economisch ontwikkeling en veiligheid van de samenleving (De resultaten daarvan zijn publiek toegankelijk);

    • l.

      het neemt op basis van ’s-Lands lidmaatschap deel in internationale organisaties op het gebied van de meteorologie, klimatologie en andere geofysische terreinen en voldoet aan de hieraan verbonden verplichtingen;

    • m.

      het doen van voorstellen aan de minister ter zake van het te voeren nationale en internationale beleid op het gebied van de meteorologie, klimatologie en andere geofysische terreinen en adviseert de minister er zake van de toepasselijke wet- en regelgeving;

    • n.

      het verstrekken van desgevraagd, al dan niet op reguliere basis, Meteorologische Dienst gegevens, informatie en daarop gebaseerde adviezen aan anderen dan het Land.

  • 3. De dienst is niet onderverdeeld in secties.

Artikel 13 Dienst Economische Vergunningen

  • 1. De algemene doelstelling van de dienst is het op een professionele, efficiënte en klantvriendelijke wijze uitvoeren van economische regelgeving, het faciliteren van investeringen, en het doen van voorstellen voor verbetering.

  • 2. Ter verwezenlijking van de doelstelling is de dienst verantwoordelijk voor de volgende taken:

    • a.

      het bieden van ondersteuning bij het uitvoeren van economische regelingen;

    • b.

      het zorgdragen voor een efficiënte verwerking van aanvragen voor vergunningen en toestemmingen de vlotte afgifte van voorgenoemde;

    • c.

      het zorgdragen voor de correcte toepassing van de economische wet- en regelgeving bij de advisering;

    • d.

      het ondersteunen van andere afdelingen;

    • e.

      het ontvangen en assisteren van klantengroepen;

    • f.

      het administreren van de loopgang van verzoeken/aanvragen;

    • g.

      het onderhouden van de (geautomatiseerde) administratie en uitvoeringsinstructies en procedures;

    • h.

      het adviseren over aanvragen;

    • i.

      het mede concipiëren van het vestigingsbeleid en het verwerken van statistische gegevens en het jaarrapport;

    • j.

      het opmaken van rapportages;

    • k.

      het zorgdragen voor het opmaken van inningopdrachten voor vergunningen of toestemmingen.

  • 3. De dienst is niet onderverdeeld in secties.

Artikel 14 Inspectiedienst TEZV &T

  • 1. De algemene doestelling van de dienst is het zorgdragen voor alle inspectietaken op alle beleidsterreinen van het ministerie op een klantgerichte wijze.

  • 2. Ter verwezenlijking van de doelstelling is de dienst verantwoordelijk voor de volgende taken:

    • a.

      het zorgdragen voor het ontwikkelen, instandhouden en uitvoeren van een geordende controle en inspectie op economische regelgeving;

    • b.

      het zorgdragen voor de controle op de naleving van diverse verordeningen op het gebied van openbare straathandel, markten, vestigingsregeling en andere economische regelgeving en het doen van correctie voorstellen;

    • c.

      het verstrekken van informatie over uitgevoerde controles;

    • d.

      het toezien op een effectieve controle op de naleving van het bij of krachtens de Landsverordening hazardspelen en de ter uitvoering daarvan gegeven voorschriften;

    • e.

      het zorgdragen voor controles op de betrouwbaarheid van spelmateriaal in casino’s;

    • f.

      het introduceren van procedures ter bevordering van een ordentelijk toezicht op het casinowezen;

    • g.

      het coördinerend optreden op taxistandplaatsen en zorgen voor een redelijke verdeling van taxiritten onder taxichauffeurs;

    • h.

      het zorgdragen voor een klantvriendelijke en correcte uitvoering van regelingen op het terrein van verkeer en openbaar vervoer en het handhaven van de openbare orde;

    • i.

      het zorgdragen voor het afnemen van rijexamens;

    • j.

      het zorgdragen van geregeld transport van schoolkinderen en periodieke controle/keuren op veiligheid van de schoolbussen;

    • k.

      het zorgdragen voor de inspectie op aanvragen voor vergunningslokaliteiten;

    • l.

      het mede opstellen van controlebeleid, controleprogramma’s en werkinstructies en –procedures;

    • m.

      het zorgdragen voor de coördinatie en advies inzake agrarische zaken;

    • n.

      dataverzameling en analyse op het gebied van landbouw, veeteelt en visserij;

    • o.

      het zorgdragen voor advisering en uitvoerbaarheidevaluatie van projecten;

    • p.

      het beheer landbouw, veeteelt en visserij faciliteiten (vismarkten en slachthuizen);

      q het zorgdragen voor productie schatting i.v.m. importvergunning;

    • r.

      het beheer van landbouw, veeteelt en visserij projecten;

    • s.

      het zorgdragen voor veevervoer productie en subsidie;

    • t.

      het zorgdragen voor advisering bij uitgifte agrarische gronden;

    • u.

      het zorgdragen voor toezicht op de dierentuin;

    • v.

      het zorgdragen voor advies inzake de internationale handel in bedreigde in het wild levende dier- en plantensoorten;

    • w.

      het zorgdragen voor controle op dierengeneeskunde zorg en dierenbescherming.

  • 3. De dienst is onderverdeeld in de volgende secties:

    • a.

      Economische Controle;

    • b.

      Casino Controle;

    • c.

      Vervoer;

    • d.

      Taxi en Schoolbussen.

Artikel 15 Dienst Lucht-, en Scheepsvaart

  • 1. De algemene doelstelling van de dienst is het op efficiënte wijze tot stand brengen van beleid, wet en regelgeving inzake luchtvaart, scheepvaart en maritieme zaken en het uitvoeren van de lucht- en scheepvaartinspectie.

  • 2. Ter verwezenlijking van de doelstelling is de dienst verantwoordelijk voor de volgende taken:

    • a.

      het zorgdragen voor beleid, wet- en regelgeving inzake luchtvaart, scheepvaart en maritieme aangelegenheden, alsmede het toezicht op de uitvoering hiervan;

    • b.

      het afstemmen van het beleid met andere ministeries, de bestuurlijke autoriteiten van de andere Koninkrijkspartners, zelfstandige bestuursorganen en particuliere instanties wier activiteiten raakvlakken hebben met dat beleid;

    • c.

      het behartigen van de maritieme en lucht-, en scheepvaartbelangen in Koninkrijks-, internationaal en regionaal verband;

    • d.

      het beheer van de luchtvaart- en scheepsvaartregisters;

    • e.

      het zorgdragen voor toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving en internationale verdragen door, alsmede op de lucht-, en scheepvaarttechnische en –operationele activiteiten van overheids- en particuliere instanties op luchtvaartgebied;

    • f.

      het houden van toezicht op de naleving van nationale wetgeving en internationale normen/voorschriften, luchtvaarttechnische en operationele activiteiten in Sint Maarten (bijvoorbeeld inspecteren en certificeren van luchtvaartondernemingen, luchtvaartpersoneel en luchtvaartterreinen en registreren van luchtvaarttuigen in het nationaliteits/luchtvaartuigregister);

    • g.

      het houden van toezicht op de naleving van nationale wetgeving en internationale normen /voorschriften, scheepvaart- en maritiem operationele activiteiten in Sint Maarten (bijvoorbeeld inspecteren, certificeren, meten, monsteren, registeren en schepen in het rompbevrachtingsregister).

  • 3. De dienst is onderverdeel in de volgende secties:

    • a.

      Luchtvaart;

    • b.

      Scheepvaart.

Artikel 16 Dienst Toeristenbureau

  • 1. De algemene doestelling van de dienst is het promoten van St Maarten, onze nationale trots, als een geprefereerde unieke toeristische bestemming en onze gasten op het eiland een aangename en onvergetelijke ervaring bieden, zodanig dat zij hun bezoek herhalen. In samenwerking met onze partners zullen wij zorgdragen voor een excellente dienstverlening aan onze gasten, waarbij het ontwikkelen van de menselijke hulpbronnen en kwaliteitsstandaarden voor de toeristische sector essentieel is. Ons hoogste doel is het genereren van opbrengsten en het creëren van werkgelegenheid.

  • 2. Ter verwezenlijking van de doelstelling is de dienst verantwoordelijk voor de volgende taken:

    • a.

      het zorgdragen voor marktanalyses en het bepalen van de marketingstrategie;

    • b.

      het zorgdragen voor de promotion en Public Relations;

    • d.

      het zorgdragen voor de dienstverlening aan toeristen;

    • d.

      het verbeteren en ontwikkelen van het product “Sint Maarten”;

    • e.

      het zorgdragen voor een goede aansturing en monitoren van Human Resource Development van alle personen die werkzaam zijn in en/of betrokken zijn bij de toeristische sector.

  • 3. De dienst is onderverdeeld in de volgende secties:

    • a.

      Marketing;

    • b.

      Visitor Relations and Product development.

Artikel 17 Dienst Statistiek

  • 1. De algemene doelstelling van de dienst in het tot stand brengen van hoogwaardige statistische producten voor de overheidsorganisatie, wetenschap en particuliere instanties.

  • 2. Ter verwezenlijking van de doelstelling is de dienst verantwoordelijk voor de volgende taken:

    • a.

      het verrichten van statistisch onderzoek ten behoeven van overheidsinstellingen, wetenschap, particuliere instanties en het publiek;

    • b.

      het (doen) bekend maken van de op grond van zodanig onderzoek tot stand gebrachte statistieken en andere statistische producten;

    • c.

      het aandragen van aandachtspunten voor beleid en landelijke wet- en regelgeving inzake statistiek.

  • 3. De dienst is niet onderverdeeld in secties.

HOOFDSTUK IV: Slotbepalingen

Artikel 18

[Vervallen]

Artikel 19

Dit landsbesluit wordt aangehaald als: Organisatiebesluit Toerisme, Economische Zaken, Verkeer en Telecommunicatie.

Artikel 20

[regelt de inwerkingtreding]