Regeling vervallen per 21-02-2014

Verordening Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens

Geldend van 02-06-2011 t/m 20-02-2014

Intitulé

Verordening Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

    • 1.

      Daar waar in deze verordening de mannelijke persoonsvorm wordt gebruikt dient ook de vrouwelijke persoonsvorm te worden gelezen.

    • 2.

      De bijlagen maken deel uit van deze verordening.

Artikel 1 Begripsbepalingen

    • Deze verordening verstaat onder (in alfabetische volgorde):

      • a.

        aangehaakte gegevens: de in de GBA opgenomen gegevens die niet behoren tot de persoonslijst of de verwijsgegevens, over één persoon in de GBA;

      • b.

        afnemer: bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid van de Algemene wet bestuursrecht;

      • c.

        algemene gegevens: het geheel van gegevens als bedoeld in artikel 34, eerste lid onder a van de Wet GBA;

      • d.

        authentieke gegevens: het geheel van gegevens als bedoeld in artikel 3a van de Wet GBA en benoemd in artikel 58a Besluit GBA en vermeld in bijlage 1d Besluit GBA;

      • e.

        autorisatie: het verlenen van (rechtstreekse) toegang tot de GBA-gegevens;

      • f.

        beheerder: de functionaris die onder verantwoordelijkheid van de verantwoordelijke belast is met de dagelijkse zorg voor de GBA;

      • g.

        binnengemeentelijke afnemer: elke afnemer die een orgaan is van de gemeente. Hieronder valt tevens te verstaan door de verantwoordelijke aangewezen instanties die taken uitoefenen die door het gemeentebestuur zijn opgelegd en/of belast zijn met de uitvoering van publiekrechtelijke taken;

      • h.

        Wet GBA: de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

      • i.

        derde: elke andere persoon, instelling of rechtspersoon dan een afnemer en de ingeschrevene;

      • j.

        GBA: de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

      • k.

        ingeschrevene: degene ten aanzien van wie een persoonslijst als bedoeld in artikel 1 van de Wet GBA in de GBA van de gemeente is opgenomen;

      • l.

        persoonslijst: het geheel van gegevens als bedoeld in artikel 34, eerste lid, van de Wet GBA, over één persoon in de GBA;

      • m.

        verantwoordelijke: het college van burgemeester en wethouders;

      • n.

        verordening GBA: de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

      • o.

        verwijsgegevens: het geheel van gegevens als bedoeld in artikel 35, eerste lid van de Wet GBA, over één uitgeschreven persoon uit de GBA.

Artikel 2 Doel van de verbanden, toegang of verstrekking van de GBA-gegevens

    • 1.

      Binnengemeentelijke afnemers krijgen toegang tot, dan wel worden de beschikbare gegevens in de GBA verstrekt voor de vervulling van hun taak.

    • 2.

      De toegang dan wel de verstrekking wordt door de verantwoordelijke vastgelegd in een convenant of overeenkomst.

    • 3.

      De verantwoordelijke wijst de binnengemeentelijke afnemers aan die aan de verplichtingen krachtens artikel 3b en 62 van de Wet GBA dienen te voldoen.

Artikel 3 Beheer van de GBA

      • 1.

        Beheerder van de GBA is het hoofd van de afdeling Inwonerszaken.

      • 2.

        De beheerder geeft invulling aan het onder artikel 2 bedoelde convenant of overeenkomst.

Hoofdstuk 2 Bepalingen met betrekking tot de GBA

Artikel 4 Verbanden met andere gemeentelijke registraties

  • Op grond van artikel 96 van de Wet GBA, met het oog op het met elkaar in verband brengen van verwerkingen van persoonsgegevens, worden aan de in bijlage 1 vermelde afdelingen, de in de tabel aangegeven algemene- en verwijsgegevens verstrekt, ten behoeve van de uitvoering van de aan hen opgedragen taken.

Artikel 5 Rechtstreeks toegang tot de GBA

  • Rechtstreekse toegang tot de GBA hebben:

    • 1.

      de beheerder;

    • 2.

      de door de beheerder aangewezen ambtenaren die werkzaam zijn op de afdeling Inwonerszaken;

    • 3.

      met inachtneming van artikel 88 en 89 Wet GBA wordt aan de in bijlage 2 vermelde binnengemeentelijke afnemers een autorisatie verleend, voor de in de tabel aangegeven algemene- en verwijsgegevens, ten behoeve van de uitvoering van de aan hen opgedragen taken.

Artikel 6 Verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben en de gegevens die worden verstrekt

    • 1.

      Met inachtneming van artikel 88 en 89 Wet GBA worden aan de in bijlage 3 vermelde binnengemeentelijke afnemers de in de tabel aangegeven algemene- en verwijsgegevens systematisch verstrekt, ten behoeve van de uitvoering van de aan hen opgedragen taken.

    • 2.

      De verantwoordelijke kan besluiten aan andere afnemers systematisch gegevens te verstrekken.

    In het besluit worden tenminste de volgende punten schriftelijk vastgelegd:

    • -

      het doel waarvoor de gegevens uit de basisadministratie nodig zijn;

    • -

      de op deze registraties betrekking hebbende wettelijke regelingen en privacyreglementen;

    • -

      een limitatieve en exacte opsomming van de benodigde gegevens.

Artikel 7 Verstrekkingen onder verantwoordelijkheid van de gemeente

  • 1.

    Met inachtneming van artikel 100, tweede lid Wet GBA kunnen, in andere gevallen dan bedoeld in artikel 98 en 99 Wet GBA, aan in bijlage 4 vermelde instanties de gegevens, zoals vermeld in artikel 100, lid 2, van de Wet GBA op verzoek aan de in bijlage 4 vermelde instanties worden verstrekt voor zover de persoonlijke levenssfeer daardoor niet onevenredig wordt geschaad.

  • 2.

    De beheerder kan van de verzoeker verlangen dat deze zich in persoon bij hem vervoegt, ter vaststelling van de identiteit van de verzoeker.

Artikel 8 Telefonische gegevensverstrekkingen aan binnengemeentelijke afnemers

  • Aan binnengemeentelijke afnemers kunnen op telefonisch verzoek slechts incidenteel in aantoonbaar spoedeisende gevallen gegevens worden verstrekt indien:

    • a.

      buiten twijfel is dat het verzoek afkomstig is van een daartoe bevoegd persoon binnen de organisatie. Een en ander op basis van vooraf nadrukkelijk gemaakte afspraken en aan met name genoemde personen en:

    • b.

      de gegevens nodig zijn voor vervulling van de taken van de binnengemeentelijke afnemer en niet op een minder ingrijpende manier aan gegevens kan worden gekomen.

Verordening Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens Sint-Michielsgestel 2008

Hoofdstuk 3 Aangehaakte gegevens

Artikel 9 Doel van de aangehaakte gegevens

  • De GBA heeft voor wat betreft de aangehaakte gegevens tot doel:

    • a.

      informatie te leveren aan de Afdeling Inwonerszaken ter uitvoering van activiteiten, verband houdende met de taken die bij deze afdeling moeten worden uitgevoerd;

    • b.

      de binnengemeentelijke afnemers te voorzien van gegevens, voor zover deze gegevens noodzakelijk zijn voor de vervulling van taken van die afnemers;

    • c.

      een ingeschrevene van de hem betreffende gegevens te voorzien;

    • d.

      statistische informatie te leveren.

Artikel 10 Aangehaakte gegevens

    • 1.

      Van ingeschrevenen kunnen in de GBA de in bijlage 5 genoemde aangehaakte gegevens opgenomen zijn.

    • 2.

      De verantwoordelijke kan besluiten de aangehaakte gegevens uit te breiden dan wel in te krimpen.

Artikel 11 Wijze van verkrijging

  • Aangehaakte gegevens in de GBA worden verkregen door opgave van de ingezetene, door het geautomatiseerde systeem gegenereerde gegevens, door medewerkers van de afdeling Inwonerszaken in het kader van de uitvoering van wettelijke bepalingen en van afnemers en derden.

Artikel 12 Verbanden, toegang en verstrekkingen

  • Aan binnengemeentelijke afnemers, ten aanzien van wie deze verordening voorziet in verbanden (artikel 4), toegang (artikel 5) en verstrekkingen (artikel 6), kan toegang tot de aangehaakte gegevens worden verleend, mits deze noodzakelijk zijn ter uitvoering van hun taken of bevoegdheden.

Artikel 13 Verwijdering van gegevens

  • Aangehaakte gegevens worden door de beheerder uit de bevolkingsadministratie verwijderd na een daartoe strekkend besluit van de verantwoordelijke. De beheerder verwijdert deze gegevens binnen één jaar nadat het besluit is genomen.

Artikel 14 Protocolplicht van aangehaakte gegevens

  • De beheerder houdt het verstrekken van aangehaakte gegevens als bedoeld in artikel 12, aan binnengemeentelijk afnemers als bedoeld in artikel 6, gedurende het jaar volgend op de verstrekking bij, voor zover aannemelijk is dat het achterwege laten daarvan het belang van de betrokken persoon onevenredig schaadt.

Artikel 15 Rechten van de burger

  • Op de aangehaakte gegevens zijn alle rechten van de burger, genoemd in de Wet GBA, van toepassing.

Hoofdstuk 4 Overige bepalingen

Artikel 16 Beveiliging

  • De beheerder treft technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de gegevens welke in de GBA als zodanig zijn opgenomen.

Artikel 17 Terugmelding

    • 1.

      De binnengemeentelijke afnemers van gegevens uit de GBA zijn verplicht de verschillen met de vastgelegde persoonsgegevens in de eigen administratie, waarvan aannemelijk is dat deze in de GBA opgenomen moeten worden, schriftelijk te melden aan de beheerder.

    • 2.

      De verantwoordelijke regelt de wijze waarop de mededelingen moeten worden gedaan.

    • 3.

      De verantwoordelijke regelt de wijze waarop de kennisgeving aan de binnengemeentelijke afnemer naar aanleiding van een terugmelding wordt gedaan, met inachtneming van het bepaalde in artikel 62 Wet GBA en de artikelen 62 en 63 Besluit GBA.

Artikel 18 Slotbepalingen

  • 1. De verordening GBA vastgesteld op 23 december 2004 wordt ingetrokken per moment van inwerkingtreding van deze verordening.

  • 2. Deze verordening treedt in werking op de dag na die van de bekendmaking.

  • 3. Het college van burgemeester en wethouders is bevoegd om wijzigingen in de bij deze verordening vastgestelde bijlagen aan te brengen.

  • 4. Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens Sint-Michielsgestel 2008.

  • 5. De verordening ligt ter inzage bij de verantwoordelijke voor de GBA.

Ondertekening

De raad van de gemeente Sint-Michielsgestel;
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 13 mei 2008;
gelet op de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en de Wet bescherming persoonsgegevens;
B E S L U I T :
De navolgende verordening vast te stellen:
Aldus vastgesteld door de raad van de gemeente Sint-Michielsgestel in zijn openbare vergadering van 12 juni 2008.
De raad voornoemd.
De griffier, de secretaris

Bijlage

Bijlage 1: Verbanden met andere gemeentelijke registraties.

  • 1.

    Het datadistributiesysteem (DDS) wordt beheerd onder verantwoordelijkheid van de afdeling BMO.

  • 2.

    De leerplichtadministratie (RBL) wordt beheerd onder verantwoordelijkheid van de afdeling Inwonerszaken.

Omschrijving

Rubriek

DDS

RBL

Categorie 01 Persoon

A-nummer

01.01.10

X

X

BSN

01.01.20

X

X

Voornamen

01.02.10

X

X

Adellijke titel/predikaat

01.02.20

X

X

Voorvoegsel geslachtsnaam

01.02.30

X

X

Geslachtsnaam

01.02.40

X

X

Geboortedatum

01.03.10

X

X

Geboorteplaats

01.03.20

X

X

Geboorteland

01.03.30

X

X

Geslachtsaanduiding

01.04.10

X

X

Aanduiding naamgebruik

01.61.10

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

01.83.10

X

X

Datum ingang onderzoek

01.83.20

X

X

Datum einde onderzoek

01.83.30

X

X

Categorie 02 Ouder 1

A-nummer

02.01.10

X

X

BSN

02.01.20

X

Voornamen

02.02.10

X

X

Adellijke titel/predikaat

02.02.20

X

X

Voorvoegsel geslachtsnaam

02.02.30

X

X

Geslachtsnaam

02.02.40

X

X

Geboortedatum

02.03.10

X

X

Geboorteplaats

02.03.20

X

X

Geboorteland

02.03.30

X

X

Geslachtsaanduiding

02.04.10

X

X

Datum ingang fam. betrekking

02.62.10

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

02.83.10

X

X

Datum ingang onderzoek

02.83.20

X

X

Datum einde onderzoek

02.83.30

X

X

Categorie 03 Ouder 2

A-nummer

03.01.10

X

X

BSN

03.02.20

X

Voornamen

03.02.10

X

X

Adellijke titel/predikaat

03.02.20

X

X

Voorvoegsel geslachtsnaam

03.02.30

X

X

Geslachtsnaam

03.02.40

X

X

Geboortedatum

03.03.10

X

X

Geboorteplaats

03.03.20

X

X

Geboorteland

03.03.30

X

X

Geslachtsaanduiding

03.04.10

X

X

Datum ingang fam. betrekking

03.62.10

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

03.83.10

X

X

Datum ingang onderzoek

03.83.20

X

X

Datum einde onderzoek

03.83.30

X

X

Categorie 04 Nationaliteit

Nationaliteit

04.05.10

X

X

Aanduiding bijzonder Nederlanderschap

04.65.10

X

X

Gemeente document

04.82.10

Beschrijving document

04.82.30

Aanduiding gegevens in onderzoek

04.83.10

X

X

Datum ingang onderzoek

04.83.20

X

X

Datum einde onderzoek

04.83.30

X

X

Ingangsdatum geldigheid

04.85.10

X

Categorie 05 Huwelijk/geregistreerd partnerschap

A-nummer

05.01.10

X

BSN

05.01.20

X

Voornamen

05.02.10

X

Adellijke titel/predikaat

05.02.20

X

Voorvoegsel geslachtsnaam

05.02.30

X

Geslachtsnaam

05.02.40

X

Geboortedatum

05.03.10

X

Geboorteplaats

05.03.20

X

Geboorteland

05.03.30

X

Geslachtsaanduiding

05.04.10

X

Datum sluiting

05.06.10

X

Plaats sluiting

05.06.20

X

Land sluiting

05.06.30

X

Datum ontbinding

05.07.10

X

Plaats ontbinding

05.07.20

X

Land ontbinding

05.07.30

X

Reden ontbinding

05.07.40

X

Soort verbintenis

05.15.10

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

05.83.10

X

Datum ingang onderzoek

05.83.20

X

Datum einde onderzoek

05.83.30

X

Categorie 06 Overlijden

Datum overlijden

06.08.10

X

X

Plaats overlijden

06.08.20

Land overlijden

06.08.30

Aanduiding gegevens in onderzoek

06.83.10

X

X

Datum ingang onderzoek

06.83.20

X

X

Datum einde onderzoek

06.83.30

X

X

Categorie 07 Inschrijving

Datum opschorting bijhouding

07.67.10

X

Reden opschorting bijhouding

07.67.20

X

Indicatie geheim

07.70.10

X

X

Categorie 08 Verblijfplaats

Gemeente van inschrijving

08.09.10

X

X

Datum inschrijving

08.09.20

X

X

Functie adres

08.10.10

X

X

Gemeentedeel

08.10.20

X

X

Datum aanvang adreshouding

08.10.30

X

X

Straatnaam

08.11.10

X

X

Huisnummer

08.11.20

X

X

Huisletter

08.11.30

X

X

Huisnummertoevoeging

08.11.40

X

X

Aanduiding bij huisnummer

08.11.50

X

X

Postcode

08.11.60

X

X

Locatiebeschrijving

08.12.10

X

X

Land waarnaar vertrokken

08.13.10

X

X

Datum vertrek uit Nederland

08.13.20

X

X

Adres buitenland 1

08.13.30

X

Adres buitenland 2

08.13.40

X

Adres buitenland 3

08.13.50

X

Datum vestiging in Nederland

08.14.20

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

08.83.10

X

X

Datum ingang onderzoek

08.83.20

X

X

Datum einde onderzoek

08.83.30

X

X

Categorie 09 Kind

A-nummer

09.01.10

X

BSN

09.01.20

X

Voornamen

09.02.10

X

Adellijke titel/predikaat

09.02.20

X

Voorvoegsel geslachtsnaam

09.02.30

X

Geslachtsnaam

09.02.40

X

Geboortedatum

09.03.10

X

Geboorteplaats

09.03.20

X

Geboorteland

09.03.30

X

Datum ingang familierechterlijke betrekking

09.62.10

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

09.83.10

X

Datum ingang onderzoek

09.83.20

X

Datum einde onderzoek

09.83.30

X

Categorie 10 Verblijfstitel

Aanduiding verblijfstitel

10.39.10

X

Datum einde verblijfstitel

10.39.20

X

Ingangsdatum verblijfstitel

10.39.30

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

10.83.10

X

Datum ingang onderzoek

10.83.20

X

Datum einde onderzoek

10.83.30

X

Categorie 11 Gezagsverhouding

Indicatie gezag minderjarige

11.32.10

X

X

Indicatie curatelenregister

11.33.10

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

11.83.10

X

X

Datum ingang onderzoek

11.83.20

X

X

Datum einde onderzoek

11.83.30

X

X

Categorie 12 Reisdocument

Soort Nederlands reisdocument

12.35.10

X

Nummer Nederlands reisdocument

12.35.20

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

12.83.10

X

Datum ingang onderzoek

12.83.20

X

Datum einde onderzoek

12.83.30

X

Categorie 13 Kiesrecht

Aanduiding uitgesloten kiesrecht

13.38.10

X

Einddatum uitsluiting kiesrecht

13.38.20

X

Categorie 21 Verwijzing

A-nummer

21.01.10

X

BSN

21.01.20

X

Voornamen

21.02.10

X

Adellijke titel/predikaat

21.02.20

X

Voorvoegsel geslachtsnaam

21.02.30

X

Geslachtsnaam

21.02.40

X

Geboortedatum

21.03.10

X

Geboorteplaats

21.03.20

X

Geboorteland

21.03.30

X

Gemeente van uitschrijving

21.09.10

X

X

Datum uitschrijving

21.09.20

X

X

Straatnaam

21.11.10

X

X

Huisnummer

21.11.20

X

X

Huisletter

21.11.30

X

X

Huisnummertoevoeging

21.11.40

X

X

Aanduiding bij huisnummer

21.11.50

X

X

Postcode

21.11.60

X

X

Locatiebeschrijving

21.12.10

X

X

Indicatie geheim

21.70.10

X

X

Aangehaakte gegevens

Voorletters

X

X

Burgerlijke staat

X

X

Gezinsverhouding en -relatie

X

Bijlage 2:

Voor het uitvoeren van de wettelijke taken binnen een gemeente, is het van essentieel belang dat de GBA kan worden geraadpleegd. Omdat het niet geoorloofd is om alle geregistreerde gegevens in de GBA te kunnen raadplegen, is het afhankelijk van de wettelijk uit te voeren taak welke GBA-gegevens wél geraadpleegd kunnen worden.

De volgende organisatieonderdelen zijn, op basis van hun wettelijke taken, geautoriseerd voor een rechtstreekse toegang tot de GBA:

Basisset Algemeen:

De afdelingen Ontwikkeling, BMO, Inwonerszaken, Uitvoering en Vergunningen en Handhaving, alsmede het Bedrijfsbureau en het Stafbureau.

Basisset Vastgoedviewer: alle afdelingen.

Communicatie: Afdeling Stafbureau.

Wegwijs/WMO: Afdeling Inwonerszaken, cluster Wegwijs.

Uitgebreid profiel: Afdeling Uitvoering, Afdeling BMO

Receptie: Afdeling Inwonerszaken, cluster receptie.

De overige organisatieonderdelen zijn op grond van hun algemene en administratieve taken geautoriseerd voor een basisset persoonsgegevens, enerzijds ten behoeve van het raadplegen van persoonsgegevens in de GBA (basisset algemeen) en anderzijds ten behoeve van het raadplegen van persoonsgegevens in relatie tot objecten (basisset Vastgoedviewer).

Omschrijving

Rubriek

Basisset algemeen

Basisset Vastgoedviewer

Communicatie

Wegwijs/Wmo

Uitgebreid profiel

Receptie

Categorie 01 Persoon

A-nummer

01.01.10

X

X

X

X

X

X

BSN

01.01.20

X

X

X

X

X

X

Voornamen

01.02.10

X

X

X

X

X

Adellijke titel/predikaat

01.02.20

X

X

X

X

X

Voorvoegsel geslachtsnaam

01.02.30

X

X

X

X

X

X

Geslachtsnaam

01.02.40

X

X

X

X

X

X

Geboortedatum

01.03.10

X

X

X

X

X

X

Geboorteplaats

01.03.20

X

X

X

X

X

X

Geboorteland

01.03.30

X

X

X

Geslachtsaanduiding

01.04.10

X

X

X

X

X

X

Aanduiding naamgebruik

01.61.10

X

X

X

X

X

X

Registergemeente akte

01.81.10

X

X

X

Aktenummer

01.81.20

X

X

X

Gemeente document

01.82.10

X

X

X

Beschrijving document

01.82.30

X

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

01.83.10

X

X

X

X

X

X

Datum ingang onderzoek

01.83.20

X

X

X

X

X

X

Datum einde onderzoek

01.83.30

X

X

X

X

X

X

Ingangsdatum geldigheid

01.85.10

X

X

Categorie 02 Ouder 1

A-nummer

02.01.10

X

X

X

BSN

02.01.20

X

X

X

Groep naam

02.02.00

X

X

X

Voornamen ouder 1

02.02.10

X

X

X

Adellijke titel/predikaat ouder 1

02.02.20

X

X

X

Voorvoegsel geslachtsnaam ouder 1

02.02.30

X

X

X

Geslachtsnaam ouder 1

02.02.40

X

X

X

Geboortedatum

02.03.10

X

X

Geboorteplaats

02.03.20

X

X

Geboorteland

02.03.30

X

X

Geslachtsaanduiding

02.04.10

X

X

Datum ingang fam. betrekking

02.62.10

X

X

Aanduiding naamgebruik

02.61.10

X

X

Registergemeente akte

02.81.10

X

X

Aktenummer

02.81.20

X

X

Gemeente document

02.82.10

X

X

Beschrijving document

02.82.30

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

02.83.10

X

X

X

Datum ingang onderzoek

02.83.20

X

X

X

Datum einde onderzoek

02.83.30

X

X

X

Categorie 03 Ouder 2

A-nummer

03.01.10

X

X

X

BSN

03.01.20

X

X

X

Groep naam

03.02.00

X

X

X

Voornamen ouder 2

03.02.10

X

X

X

Adellijke titel/predikaat ouder 2

03.02.20

X

Voorvoegsel geslachtsnaam ouder 2

03.02.30

X

X

X

Geslachtsnaam ouder 2

03.02.40

X

X

X

Groep geboorte

03.03.00

Geboortedatum

03.03.10

X

X

Geboorteplaats

03.03.20

X

X

Geboorteland

03.03.30

X

X

Geslachtsaanduiding

03.04.10

X

X

Datum ingang fam. betrekking

03.62.10

Aanduiding naamgebruik

03.61.10

X

X

Registergemeente akte

03.81.10

X

X

Aktenummer

03.81.20

X

X

Gemeente document

03.82.10

X

X

Beschrijving document

03.82.30

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

03.83.10

X

X

X

Datum ingang onderzoek

03.83.20

X

X

X

Datum einde onderzoek

03.83.30

X

X

X

Ingangsdatum geldigheid

03.85.10

Categorie 04 Nationaliteit

Nationaliteit

04.05.10

X

X

X

Reden verkrijging

04.63.10

X

X

X

Aanduiding bijzonder Nederlanderschap

04.65.10

X

X

X

Gemeente document

04.82.10

X

X

X

Beschrijving document

04.82.30

X

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

04.83.10

X

X

X

Datum ingang onderzoek

04.83.20

X

X

X

Datum einde onderzoek

04.83.30

X

X

X

Ingangsdatum geldigheid

04.85.10

X

X

X

Categorie 54 Nationaliteit (historisch)

Nationaliteit

54.05.10

X

X

X

Reden verkrijging

54.63.10

X

X

X

Aanduiding bijzonder Nederlanderschap

54.65.10

X

X

X

Gemeente document

54.82.10

X

X

X

Beschrijving document

54.82.30

X

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

54.83.10

X

X

X

Datum ingang onderzoek

54.83.20

X

X

X

Datum einde onderzoek

54.83.30

X

X

X

Ingangsdatum geldigheid

54.85.10

X

X

X

Categorie 05

Huwelijk/geregistreerd partnerschap

A-nummer

05.01.10

X

X

X

Voornamen

05.02.10

X

X

X

Voornamen echtg./partner (+ tit)

05.02.11

X

X

X

Adellijke titel/predikaat

05.02.20

X

X

X

Voorvoegsel geslachtsnaam

05.02.30

X

X

X

X

X

Geslachtsnaam

05.02.40

X

X

X

X

X

Geboortedatum

05.03.10

X

X

X

Geboorteplaats

05.03.20

X

X

X

Geboorteland

05.03.30

X

X

X

Geslachtsaanduiding

05.04.10

X

X

X

X

X

Datum sluiting

05.06.10

X

X

X

Plaats sluiting

05.06.20

X

X

X

Land sluiting

05.06.30

X

X

X

Datum ontbinding

05.07.10

X

X

X

Plaats ontbinding

05.07.20

X

X

X

Land ontbinding

05.07.30

X

X

X

Reden ontbinding

05.07.40

X

X

X

Soort verbintenis

05.15.10

X

X

X

Registergemeente akte

05.81.10

X

X

X

Aktenummer

05.81.20

X

X

X

Gemeente document

05.82.10

X

X

X

Beschrijving document

05.82.30

X

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

05.83.10

X

X

X

Datum ingang onderzoek

05.83.20

X

X

X

Datum einde onderzoek

05.83.30

X

X

X

Ingangsdatum geldigheid

05.85.10

X

X

X

Categorie 55

Huwelijk/geregistreerd partnerschap (historisch)

Aktenummer

55.81.20

X

X

Gemeente document

55.82.10

X

X

Beschrijving document

55.82.30

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

55.83.10

X

X

X

Datum ingang onderzoek

55.83.20

X

X

X

Datum einde onderzoek

55.83.30

X

X

X

Ingangsdatum geldigheid

55.85.10

X

X

Categorie 06 Overlijden

Datum overlijden

06.08.10

X

X

X

X

X

Plaats overlijden

06.08.20

X

X

X

X

X

Land overlijden

06.08.30

X

X

X

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

06.83.10

X

X

X

X

X

Datum ingang onderzoek

06.83.20

X

X

X

X

X

Datum einde onderzoek

06.83.30

X

X

X

X

X

Categorie 07 Inschrijving

Datum eerste inschrijving GBA

07.68.10

X

X

X

Gemeente waar PK zich bevindt

07.69.10

X

X

X

Indicatie geheim

07.70.10

X

X

X

X

X

X

PK-geg volledig meegeconverteerd

07.87.10

X

X

X

Categorie 08 Verblijfplaats

Gemeente van inschrijving

08.09.10

X

X

X

X

X

Datum inschrijving

08.09.20

X

X

X

Functie adres

08.10.10

X

X

X

X

X

Gemeentedeel

08.10.20

X

X

X

X

X

Datum aanvang adreshouding

08.10.30

X

X

X

X

X

X

Straatnaam

08.11.10

X

X

X

X

X

X

Adres

08.11.13

X

X

X

X

X

Huisnummer

08.11.20

X

X

X

X

X

X

Huisletter

08.11.30

X

X

X

X

X

X

Huisnummertoevoeging

08.11.40

X

X

X

X

X

X

Aanduiding bij huisnummer

08.11.50

X

X

X

X

X

X

Postcode

08.11.60

X

X

X

X

X

X

Woonplaats

08.11.61

X

X

X

X

X

Locatiebeschrijving

08.12.10

X

X

X

X

X

X

Land waarnaar vertrokken

08.13.10

X

X

X

X

X

Datum vertrek uit Nederland

08.13.20

X

X

X

X

X

Adres buitenland deel 1

08.13.30

X

X

X

X

X

Adres buitenland deel 2

08.13.40

X

X

X

X

X

Adres buitenland deel 3

08.13.50

X

X

X

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

08.83.10

X

X

X

X

X

Datum ingang onderzoek

08.83.20

X

X

X

X

X

Datum einde onderzoek

08.83.30

X

X

X

X

X

Datum vestiging in Nederland

08.14.20

X

X

X

X

X

Categorie 58 Verblijfplaats (historisch)

Gemeente van inschrijving

58.09.10

X

X

X

Datum inschrijving

58.09.20

X

X

X

Functie adres

58.10.10

X

X

X

Gemeentedeel

58.10.20

X

X

X

Datum aanvang adreshouding

58.10.30

X

X

X

Straatnaam

58.11.10

X

X

X

Huisnummer

58.11.20

X

X

X

Huisletter

58.11.30

X

X

X

Huisnummertoevoeging

58.11.40

X

X

X

Aanduiding bij huisnummer

58.11.50

X

X

X

Postcode

58.11.60

X

X

X

Locatiebeschrijving

58.12.10

X

X

X

Land waarnaar vertrokken

58.13.10

X

X

X

Datum vestiging in Nederland

58.14.20

X

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

58.83.10

X

X

X

Datum ingang onderzoek

58.83.20

X

X

X

Datum einde onderzoek

58.83.30

X

X

X

Categorie 09 Kind

A-nummer

09.01.10

X

X

X

Voornamen

09.02.10

X

X

X

Adellijke titel/predikaat

09.02.20

X

X

X

Voorvoegsel geslachtsnaam

09.02.30

X

X

X

Geslachtsnaam

09.02.40

X

X

X

Geboortedatum

09.03.10

X

X

X

Geboorteplaats

09.03.20

X

X

X

Geboorteland

09.03.30

X

X

X

Registergemeente akte

09.81.10

X

X

X

Aktenummer

09.81.20

X

X

X

Gemeente document

09.82.10

X

X

X

Beschrijving document

09.82.30

X

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

09.83.10

X

X

X

Datum ingang onderzoek

09.83.20

X

X

X

Datum einde onderzoek

09.83.30

X

X

X

Ingangsdatum geldigheid

09.85.10

X

X

X

Categorie 10 Verblijfstitel

Aanduiding verblijfstitel

10.39.10

X

X

X

Datum einde verblijfstitel

10.39.20

X

X

X

Ingangsdatum verblijfstitel

10.39.30

X

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

10.83.10

X

X

X

Datum ingang onderzoek

10.83.20

X

X

X

Datum einde onderzoek

10.83.30

X

X

X

Ingangsdatum geldigheid

10.85.10

X

X

X

Categorie 11 Gezagsverhouding

Indicatie gezag minderjarige

11.32.10

X

X

X

Indicatie curatelenregister

11.33.10

X

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

11.83.10

X

X

X

Datum ingang onderzoek

11.83.20

X

X

X

Datum einde onderzoek

11.83.30

X

X

X

Categorie 12 Reisdocumenten

Soort Nederlands reisdocument

12.35.10

X

X

X

X

Nummer Nederlands reisdocument

12.35.20

X

X

X

X

Datum uitgifte Ned reisdocument

12.35.30

X

Autoriteit van afgifte Ned reisdocument

12.35.40

X

Datum einde geldigheid Ned. reisdoc

12.35.50

X

Datum inh/vermissing Ned. reisdoc

12.35.60

X

Aand. Inh/vermissing Ned. reisdoc

12.35.70

X

Signalering Ned. Reisdocument

12.36.10

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

12.83.10

X

X

X

X

Datum ingang onderzoek

12.83.20

X

X

X

X

Datum einde onderzoek

12.83.30

X

X

X

X

Categorie 21 Verwijzing

A-nummer

21.01.10

X

X

X

BSN

21.01.20

X

X

X

Voornamen

21.02.10

X

X

X

Adellijke titel/predikaat

21.02.20

X

X

X

Voorvoegsel geslachtsnaam

21.02.30

X

X

X

Geslachtsnaam

21.02.40

X

X

X

Geboortedatum

21.03.10

X

X

X

Geboorteplaats

21.03.20

X

X

X

Geboorteland

21.03.30

X

X

X

Gemeente van uitschrijving

21.09.10

X

X

X

X

X

Datum uitschrijving

21.09.20

X

X

X

X

X

Straatnaam

21.11.10

X

X

X

X

X

Huisnummer

21.11.20

X

X

X

X

X

Huisletter

21.11.30

X

X

X

X

X

Huisnummertoevoeging

21.11.40

X

X

X

X

X

Aanduiding bij huisnummer

21.11.50

X

X

X

X

X

Postcode

21.11.60

X

X

X

X

X

Locatiebeschrijving

21.12.10

X

X

X

X

X

Indicatie geheim

21.70.10

X

X

X

X

X

X

Aanduiding gegevens in onderzoek

21.83.10

X

X

X

Datum ingang onderzoek

21.83.20

X

X

X

Datum einde onderzoek

21.83.30

X

X

X

Ingangsdatum geldigheid

21.85.10

X

X

X

Aangehaakte gegevens

Voorletters persoon

X

X

X

X

X

Voornamen kind (+ pred)

X

X

X

X

X

Burgerlijke staat

X

X

X

X

X

Gezinsverhouding en -relatie

X

X

X

Bijlage 3: Verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben en de gegevens die worden verstrekt

Deze bijlage is gewijzigd door het college in mei 2011. De wijziging betreft de verwijdering van de autorisatie voor “Zorg voor Jeugd” en de toevoeging van de autorisatie voor “CRIB ‘s-Hertogenbosch”.

Aan de Afdeling BMO, cluster facilitaire zaken;

Afdeling Uitvoering, buitendienst;

Afdeling Ontwikkeling: CRIB 's-Hertogenbosch kunnen periodiek systematische verstrekkingen uit de GBA plaatsvinden.

Omschrijving

Rubriek

Facilitaire zaken

Uitvoering buitendienst

CRIB

's-Hertogenbosch

Categorie 01 Persoon

A-nummer

01.01.10

X

X

BSN

01.01.20

X

X

Voornamen

01.02.10

X

X

X

Adellijke titel/predikaat

01.02.20

X

X

X

Voorvoegsel geslachtsnaam

01.02.30

X

X

X

Geslachtsnaam

01.02.40

X

X

X

Geboortedatum

01.03.10

X

X

X

Geboorteplaats

01.03.20

X

X

Geboorteland

01.03.30

X

X

Geslachtsaanduiding

01.04.10

X

X

Aanduiding naamgebruik

01.61.10

X

X

Categorie 06 Overlijden

Datum overlijden

06.08.10

X

X

Plaats overlijden

06.08.20

X

X

Land overlijden

06.08.30

X

X

Categorie 07 Inschrijving

Indicatie geheim

07.70.10

X

X

Categorie 08 Verblijfplaats

Functie adres

08.10.10

X

X

Gemeentedeel

08.10.20

X

X

X

Straatnaam

08.11.10

X

X

X

Huisnummer

08.11.20

X

X

X

Huisletter

08.11.30

X

X

X

Huisnummertoevoeging

08.11.40

X

X

X

Aanduiding bij huisnummer

08.11.50

X

X

Postcode

08.11.60

X

X

X

Locatiebeschrijving

08.12.10

X

X

Categorie 10 Verblijfstitel

Aanduiding verblijfstitel

10.39.10

X

X

Bijlage 4: Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt

Het beleid van de gemeente is geen gegevens te verstrekken op grond van deze bepaling in de verordening. Mocht in de toekomst het noodzakelijk of wenselijk zijn dit beleid te wijzigen, dan beperken de verstrekkingen zich tot de hierna vermelde gegevens en voorwaarden.

De verstrekking kan uitsluitend betrekking hebben op algemene en verwijsgegevens over de naam, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de gemeente van inschrijving, de geboortedatum en de datum van overlijden.

Indien een persoon geheimhouding heeft ter voorkoming van verstrekking aan vrije derden wordt nimmer tot verstrekking overgegaan.

Wanneer gegevens worden verstrekt aan particulieren, ten behoeve van een persoonlijk nietcommercieel belang, is eerst de uitdrukkelijke toestemming van de ingeschrevene vereist.

Bijlage 5: Overzicht van aangehaakte gegevens

  • ·

    Voorletter(s) van de persoon, moeder, vader, partner en kinderen;

  • ·

    Burgerlijke staat (ongehuwd, gehuwd, gescheiden, weduwe/weduwnaar, geregistreerd partner, gescheiden geregistreerd partner, achtergebleven geregistreerd partner);

  • ·

    Gezinsverhouding en -relatie;

  • ·

    Vorige woongemeente;

  • ·

    Adreshistorie, die voor 1-10-1994 is ontstaan;

  • ·

    Historische persoonslijsten van personen die verhuisd zijn naar een andere gemeente;

  • ·

    De historische persoonslijsten van personen die voor 1-10-1994 zijn overleden of vertrokken naar het buitenland;

  • ·

    Vrije aantekeningen.

Nota-toelichting

Toelichting Verordening GBA

Artikel 1. - Begripsbepalingen

In dit artikel worden de begripsbepalingen uitgewerkt. De verordening gaat alleen over de GBA. Termen als bevolkingsadministratie spelen dan ook geen rol meer.

Artikel 2. - Doel van de verbanden, toegang of verstrekking van de GBA-gegevens

Dit artikel formuleert het doel van de verbanden, inzage en/of de verstrekking en regelt hoe dit wordt vastgelegd.

De afnemers die de GBA als authentieke registratie moeten gebruiken worden separaat door het college aangewezen.

Artikel 3. - Beheer

De dagelijkse zorg van de GBA vindt plaatst onder verantwoordelijkheid van het hoofd van de Afdeling Inwonerszaken. In een daarvoor opgestelde beheersregeling worden de verantwoordelijkheden en bevoegdheden van diverse functies /functionarissen, die feitelijk belast zijn met de dagelijkse zorg nader uitgewerkt.

Zie hiervoor eveneens de NVVB-uitgave Burgerzaken en de procesaudit. Zo’n regeling moet er zijn op grond van artikel 14 van de Wet GBA.

Artikel 4. - Verbanden met andere registraties

Op grond van dit artikel vindt verstrekking van persoonsgegevens uit de GBA aan andere binnengemeentelijke afdelingen plaats. Het aanleggen van verbanden hangt samen met het gemeentelijk informatiebeleid. De Wet GBA verplicht tot het benoemen van de verbanden die in de gemeente zijn aangelegd tussen de verschillende administraties. Een voorbeeld van een dergelijk verband is die van de koppeling met een eventuele basisregistratie waarover de gemeente wellicht beschikt. Aangegeven moet worden welke registraties het betreft, waarvoor de gegevens worden gekoppeld, om welke afdeling het gaat en door wie de gegevens worden beheerd.

In artikel 5 tot en met 8 wordt de rechtstreekse toegang tot de GBA inzichtelijk gemaakt, aan wie gegevens binnengemeentelijk worden verstrekt, onder welke voorwaarden gegevens worden verstrekt aan vrije derden en wie die vrije derden zijn.

Artikel 5. - Rechtstreekse toegang tot de GBA

Rechtstreekse toegang wil zeggen: het via een ‘online verbinding’ kunnen raadplegen of muteren van gegevens, zonder tussenkomst van anderen. Onderdeel 1 en 2 regelen de toegang van de beheerder en de ambtenaren Burgerzaken/Publiekszaken tot de GBA. Onderdeel 3 regelt de toegang, het doel van de toegang en welke gegevens beschikbaar zijn voor binnengemeentelijke afnemers. Indien van toepassing, Onderdeel 4 is alleen nodig als de gemeente gebruik maakt van een bewerker.

Het verdient aanbeveling om een nieuwe inventarisatie te maken voor invulling van deze verordening. Bij de inventarisatie kan nu ook rekening worden gehouden met gemeenschappelijke regelingen waaraan de gemeente deelneemt. Behalve de reguliere afdelingen van een gemeente, zoals Financiën of Sociale Zaken, kan de raad besluiten om ook toegang toe te staan aan organisaties die op grond van een gemeenschappelijke regeling taken van de gemeente uitvoeren. Te denken valt aan samenwerkingsverbanden op het terrein van woningtoewijzing en dergelijke. Er bestaat geen verplichting om afdelingen van de gemeente of gemeenschappelijke regelingen rechtstreekse toegang tot de GBA te geven. Op grond van organisatorische overwegingen ligt dit ook niet voor de hand.

Nog steeds geldt dat buitengemeentelijke afnemers en derden geen rechtstreekse toegang mogen hebben tot de GBA. Ze komen dan ook niet voor in deze modelverordening. Bijzondere aandacht is nodig voor een autorisatiestructuur voor het binnengemeentelijk gebruik van de GBA. Ook voor binnengemeentelijke afnemers gelden de eisen van de Wet GBA.

De GBA-applicatie moet voorzieningen bevatten om gegevens en functies af te schermen. In verband met de problematiek van geheime afnemersindicaties is inmiddels een regeling getroffen voor toegang van medewerkers van de afdeling Burgerzaken/Publiekszaken tot het toepassingssysteem.

Artikel 6. - Verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers

Het is denkbaar dat aan binnengemeentelijke afnemers wel ‘systematisch’ gegevens worden verstrekt zonder hun rechtstreekse toegang tot de GBA te geven. In dit verband kan worden gedacht aan periodieke selecties. Deze verstrekkingen moeten eveneens inzichtelijk worden gemaakt in de verordening. Ook hiervoor gelden de vereisten van de Wet GBA. Voor verstrekkingen op papier is reeds een voorziening getroffen in de Wet GBA.

Artikel 7. - Verstrekkingen onder verantwoordelijkheid van de gemeente

In dit artikel kunnen de verstrekkingen die de raad wil toestaan op grond van artikel 100 Wet GBA, worden geregeld. Dat zijn de verstrekkingen aan ‘vrije derden’. Hier mogen alleen derden worden opgenomen en gegevens aan hen worden verstrekt als wordt voldaan aan de eisen die artikel 100 Wet GBA stelt. Deze voorwaarden zijn:

– Er mogen geen gegevens worden verstrekt aan rechtspersonen met winstoogmerk, met andere woorden: commerciële instellingen.

– In de gemeentelijke verordening moet per (categorie) vrije derde(n) het doel van de verstrekking worden aangeven.

– Verstrekkingen kunnen alleen plaatsvinden voor zover dit noodzakelijk is in het belang van de bescherming van de betrokkene dan wel van de rechten of vrijheden van anderen.

– Nagegaan moet worden of de verstrekking gerechtvaardigd is door een dringende maatschappelijke behoefte en in verhouding staat tot het doel waarvoor de gegevens worden gevraagd. Dit doel moet niet op een minder ingrijpende wijze te bereiken zijn.

– Elke verstrekking moet worden getoetst op proportionaliteit en subsidiariteit.

– Bij verstrekkingen aan organisaties buiten de Europese Unie moet men nagaan of het beschermingsniveau voor verwerking passend is. Of landen een passend beschermingsniveau bieden, kan worden nagevraagd bij het Cbp.

– Wanneer gegevens worden verstrekt aan particulieren, ten behoeve van een persoonlijk nietcommercieel belang, is eerst de uitdrukkelijke toestemming van de ingeschrevene vereist.

Alleen de volgende gegevens mogen worden verstrekt: ‘algemene en verwijsgegevens over de naam, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de gemeente van inschrijving, de geboortedatum en de datum van overlijden’.

Op dit moment is hier geen sprake van en wordt een beleid aangehouden dat op deze wijze geen vertrekkingen gedaan worden.

Artikel 8. - Telefonische gegevensverstrekkingen aan binnengemeentelijke afnemers

Telefonische verstrekkingen moeten zoveel mogelijk worden voorkomen. Echter is het in de praktijk niet mogelijk om dit volledig uit te sluiten. Door zeer strikte regels op te stellen en vooraf hier afspraken over te maken worden telefonische verstrekkingen tot het minimum beperkt.

In artikel 9 tot en met 15 wordt de registratie van de aangehaakte gegevens beschreven.

In de wetgeving rond de GBA is exact omschreven welke gegevens in de GBA opgenomen en bijgehouden moeten worden.

Voor eigen gemeentelijk gebruik bevat de registratie nog extra aanvullende gegevens.

Dit zijn de zogenaamde aangehaakte gegevens.

De aangehaakte gegevens zelf worden genoemd in bijlage 5.

Artikel 12. - Verbanden, toegang en verstrekkingen

Dit artikel voorziet in de relaties van aangehaakte gegevens. Hierbij staat de publiekrechtelijke taak van de afnemer als criterium centraal.

Artikel 14. - Protocolplicht van aangehaakte gegevens

Dit artikel verplicht de beheerder de verstrekking van gegevens te protocolleren. Deze plicht is beperkt tot situaties waarin aannemelijk is dat het achterwege laten daarvan het belang van de geregistreerde onevenredig schaadt. Dit bete

kent dat herleidbare verstrekkingen niet geprotocolleerd worden.

Herleidbare verstrekkingen zijn terug te voeren aan de hand van een autorisatiebesluit of een gemeentelijke regeling en indicaties op de persoonslijst van de burger. Met andere woorden een dergelijke verstrekking kan worden gereconstrueerd.

Dat geldt niet voor de niet-herleidbare verstrekkingen. Bijvoorbeeld bij ad-hoc vragen en voor verstrekkingen op basis van de verordening zonder indicatie op de persoonslijst. Deze verstrekkingen zullen wel worden geprotocolleerd.

Artikel 16 t/m 18

bevatten bepalingen over beveiliging, terugmeldingen, intrekking van de oude verordening (reglement), datum van inwerkingtreding, citeertitel en de terinzagelegging.

Artikel 16. - Beveiliging

De beveiliging wordt geregeld in het beveiligingshandboek.

Het gaat daarin over onder meer de volgende aandachtsgebieden:

– Het systeem dan wel de methode voor het ontwikkelen, uitvoeren, meten dan wel controleren en bijsturen van bev

eiligingsmaatregelen;

– de maatregelen van technische aard om verlies, aantasting en onbevoegde kennisneming, wijziging of verstrekking van deze gegevens te voorkomen;

– de maatregelen van organisatorische aard om verlies, aantasting en onbevoegde kennisneming, wijziging of verstrekking van deze gegevens te voorkomen.

– het transport van alternatieve media met GBA-berichten moet voldoen aan de geldende eisen.

Artikel 17. - Terugmelding

In dit artikel worden de binnengemeentelijke afnemers de verplichting opgelegd om verschillen te melden. Daar de GBA gezien wordt als de basisadministratie moeten hierin de meest actuele gegevens zijn vermeld. In de praktijk komt het regelmatig voor dat bijv. verhuizingen wel bij een andere afdeling binnen de gemeente worden doorgegeven en niet bij de afdeling Burgerzaken/Publiekszaken. Om de GBA zo actueel mogelijk te houden worden verschillen aan Burgerzaken/Publiekszaken doorgegeven die vervolgens hier actie op zal ondernemen teneinde de juiste gegevens vast te stellen. Gezien het belang van de GBA wordt bij de melding van verschillen geen onderscheid gemaakt tussen authentieke en niet authentieke GBA-gegevens.

Verder regelt dit artikel dat nadere invulling zal worden gegeven aan de wijze van melding aan en terugmelding vanuit de GBA.

Artikel 18. - Slotbepaling

De oude verordening dient te worden ingetrokken.

In de bijlagen 1 t/m 5 staat de invulling van een aantal artikelen van de verordening gedetailleerd weergegeven.

In de praktijk zullen hier regelmatig wijzigingen of aanvullingen op plaatsvinden.

Het is dus praktisch wijziging van deze bijlagen over te laten aan het college.

Ten slotte is in dit artikel de citeertitel opgenomen en de ter inzage legging geregeld.