Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR281929
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR281929/1
Regeling vervallen per 21-11-2013
Ondermandaatbesluit hoofd Concernstaf
Geldend van 18-04-2013 t/m 20-11-2013
Intitulé
OndermandaatbesluitDe gemeentesecretaris/algemeen directeur,
gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013;
overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat de gemeentesecretaris/algemeen directeur gebruik maakt van ondermandaat bij het verrichten van zijn werkzaamheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
-
1. Het hoofd Concernstaf heeft ondermandaat ten aanzien van het nemen van besluiten en afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot zijn taken, conform het Organisatiebesluit, en is uit dien hoofde bevoegd verplichtingen met -financiële- consequenties aan te gaan en uitgaven goed te keuren conform de Budgetregeling, tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.
-
2. Tevens heeft het hoofd Concernstaf ondermandaat ten aanzien van de ondertekeningsbevoegdheid van de gemeentesecretaris/algemeen directeur van leningovereenkomsten ex. artikel 5 van het mandaat, -volmacht en machtingingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013.
-
3. Het hoofd Concernstaf kan dit aan hem verleende ondermandaat opdragen aan anderen. Hiervoor is goedkeuring door de gemeentesecretaris/algemeen directeur vereist.
Artikel 2. Uitzonderingen op ondermandaat
-
1. In afwijking van het bepaalde in artikel 1 is geen ondermandaat mogelijk voor:
- a.
de bevoegdheid tot het geven van opdrachten tot een bedrag boven de € 150.000,- exclusief BTW; de opdrachtverlening dient in overeenstemming te zijn met het gemeentelijk aanbestedings- en inkoopbeleid, de productbudgetten en het werkterrein van het team;
- b.
de beperking van de bevoegdheid tot een bedrag van € 150.000,- zoals onder a. vermeld, is niet van toepassing voor wat betreft de uitoefening van de treasuryfunctie (het voorzien in de dagelijkse behoefte aan liquiditeit en langlopende financieringsmiddelen tegen beste condities conform het Treasurybesluit) ten behoeve van de publiekrechtelijke rechtspersoon gemeente.
- a.
-
2. De gemeentesecretaris/algemeen directeur kan ten aanzien van de uitoefening van het ondermandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 3. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze,”
gevolgd door de functienaam “hoofd Concernstaf,”
de handtekening,
en onder vermelding van naam van het hoofd Concernstaf.
Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van het hoofd Concernstaf wordt dit ondermandaat uitgeoefend door de aangewezen plaatsvervanger.
Artikel 5. Verantwoording
Het hoofd Concernstaf legt in algemene zin verantwoording af in Managementrapportages en desgewenst specifiek in een nadere rapportage, over de uitvoering van de aan hen opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden.
Artikel 6. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking
-
1. Bekendmaking van dit besluit vindt plaats door publicatie in het elektronische gemeenteblad op de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen;
-
2. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking;
-
3. Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit worden navolgende besluiten ingetrokken:
- -
submandaatbesluit d.d. 1 september 2008 aan de concerncontroller, alsmede het vervangingsbesluit van de concerncontroller d.d. 1 september 2008;
- -
het vervangingsbesluit Concernstaf d.d. 1 september 2008 van de directiesecretaris.
- -
Ondertekening
Sittard-Geleen, 8 april 2013.
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,
Namens deze,
De gemeentesecretaris/algemeen directeur van Sittard-Geleen
Mr. J.H.J. Höppener
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl