Regeling vervallen per 01-01-2010

Tarieventabel bij verordening afvalstoffenheffing 2009

Geldend van 01-01-2009 t/m 31-12-2009

Intitulé

Tarieventabel bij verordening afvalstoffenheffing 2009

TARIEVENTABEL behorende bij de Verordening Afvalstoffenheffing 2009

Aanwijzingen

  • 1.

    Voor de toepassing van hoofdstuk I, onderdeel 3.1, van de tarieventabel, wordt een gedeelte van een eenheid of hoeveelheid als een volle eenheid of hoeveelheid aangemerkt.

  • 2.

    Voor de toepassing van hoofdstuk I, onderdeel 3.1, van de tarieventabel, wordt het gewicht van het huishoudelijk afval vastgesteld met behulp van de weegapparatuur op de inzamelauto. Het gewicht van het per week ingezamelde huishoudelijk afval is het verschil van het gewicht van de ter lediging aangeboden container vóór en na de lediging.

  • 3.

    In afwijking van het bepaalde in aanwijzing 2 wordt, indien tijdens een inzamelronde door een calamiteit of technische storing aan de inzamelauto, de herkennings-, wegings- of registratieapparatuur of van de middelen waarmee de registratiegegevens van de geledigde containers worden opgeslagen, met betrekking tot één of meer aangeboden containers geen of een onjuiste automatische weging, herkenning, registratie of gegevensverwerking plaatsvindt, voor alle in de inzamelronde betrokken percelen, ongeacht of de bij de percelen behorende containers worden aangeboden, per perceel het gewicht van het huishoudelijk afval vastgesteld op het totaal over het voorafgaande heffingstijdvak voor dat perceel vastgestelde gewicht van het huishoudelijk afval gedeeld door het aantal inzamelbeurten gedurende het voorafgaande heffingstijdvak.

Hoofdstuk I. Afvalstoffenheffing

1.

De belasting wordt per perceel berekend naar een vast tarief en één of meer gedifferentieerde tarieven.

2.

Het vaste tarief bedraagt per jaar

€ 

168,00

2.1

Voor elke container boven de vaste inzamelmiddelen, wordt het vaste tarief per jaar per container verhoogd met

€ 

69,60

2.2

In afwijking van het gestelde onder 2.1. geldt dat, voor elke container boven de vaste inzamelmiddelen, voor zover het betreft het stadsdeel Geleen, het vaste tarief per jaar wordt verhoogd met

€ 

43,92

3.

Het gedifferentieerde tarief bedraagt

3.1.

indien het huishoudelijk afval per perceel met behulp van containers wordt ingezameld, per kilo

€ 

0,19

3.2.

indien het huishoudelijk afval per groep van percelen ondergronds wordt ingezameld, per inworp

€ 

1,24

3.3.

indien het huishoudelijk afval in vuilniszakken wordt ingezameld, per zak

€ 

1,24

4.

Voor vervanging (diefstal, verlies, oneigenlijk gebruik) van een afvalpas ten behoeve van het gebruik van ondergrondse afvalverzamelinstallaties geldt een tarief van

€ 

18,48

Hoofdstuk II. Tarieven Milieupark.

Voor het aanbieden van grof tuinafval, restafval, hout en overig afval bij een van de gemeentelijke milieuparken gelden de volgende tarieven:

1.

Milieupark Sittard (Milieuparkweg)

a. voor grof tuinafval per kg

€ 

0,09

b. voor overig restafval, hout, bouw + sloop afval per kg

€ 

0,18

c.voor de berekening van de verschuldigde belasting wordt de aangeboden hoeveelheid afval afgerond op 10 kg, volgens methodiek: minder dan 5 kg naar beneden, 5 kg of meer naar boven.

2.

Milieupark Geleen (Handelsweg) en Born ( Florianstraat)

a. voor grof tuinafval per m3 of gedeelte daarvan

€ 

15,30

b. voor overig restafval, hout, bouw + sloop afval per m3 of gedeelte daarvan

€ 

48,60

3.

In afwijking van het bovenstaande geldt dat per bezoek aan de onder III.1 en III.2 genoemde milieuparken een minimumtarief per bezoek in rekening wordt gebracht van

€ 

2,00

Hoofdstuk III. Tarieven inzameling grof vuil aan huis.

Voor het ophalen van grof vuil aan huis gelden de volgende tarieven:

1.

voorrijkosten per rit per adres

€ 

43,20

2

het tarief onder 1 wordt verhoogd met:

a.voor grof groenafval per m3

€ 

33,70

b.voor overig afval

€ 

53,50

Hoofdstuk IV. Kortingsbedragen incontinentie- en stomapatiënten.

Aan incontinentie- en stomapatiënten die zich als zodanig kenbaar kunnen maken door een attest van dokter, ziektekostenverzekeraar of apotheker wordt een korting verstrekt volgens onderstaande bepalingen:

1.

voor eenpersoonshuishoudens voor zover het aangeboden afval 55 kg of 8 zakken/inworpen per halfjaar te boven gaat is een maximaal kortingsbedrag per halfjaar van toepassing :

1. voor stomapatiënten van

€ 

21,45

2. voor incontinentiepatiënten van

€ 

42,90

2.

voor meerpersoonshuishoudens voor zover het aangeboden afval 110 kg of 16 zakken/inworpen per halfjaar te boven gaat is een maximaal kortingsbedrag per halfjaar van toepassing :

1. voor stomapatiënten van

€ 

21,45

2. voor incontinentiepatiënten van

€ 

42,90

3.

in afwijking van het bovenstaand onder 1 en 2 geldt dat indien stoma- en incontinentiepatiënten als gevolg hun ziekte aantoonbaar, hetgeen moet blijken uit een door arts van het RIO afgegeven verklaring, meer afval aanbieden dan de onder 1 en 2 genoemde hoeveelheden, worden de maximale kortingsbedragen als volgt verhoogd:

1.voor stomapatiënten verhoging met maximaal

€ 

6,65

2.voor incontinentiepatiënten verhoging met maximaal

€ 

13,70

Behoort bij besluit van de gemeenteraad van Sittard-Geleen van 17 december 2008, nr 106 .

De griffier, De voorzitter,