Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR308594
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR308594/1
Regeling vervallen per 06-01-2014
Ondermandaat aan de medewerker Frontoffice Burgerzaken
Geldend van 28-11-2013 t/m 05-01-2014
Intitulé
OndermandaatbesluitOndermandaatbesluit
Het hoofd Dienstverlening, A.J.S. Daemen
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II
(hierna: Mandaatbesluit);
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de Cluster Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
-
1. De medewerker Frontoffice Burgerzaken heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken die behoren tot zijn taken betreffende de volgende aangelegenheden
- ·
uitoefenen van bevoegdheden, waaronder het nemen van besluiten, dan wel uitvoering geven aan taken bij of krachtens de
- o
Wet Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (met uitzondering van artikel 83), Regeling GBA, Beheerregeling GBA, Besluit GBA en de vigerende Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens opgedragen taken met betrekking tot de basisadministratie persoonsgegevens;
- o
Wegenverkeerswet en reglement rijbewijzen;
- o
Paspoortwet;
- o
Wet op de Lijkbezorging;(artikel 11: verlenen van verlof tot begraving of crematie)
- o
Kieswet en Kiesbesluit;
- o
aanvragen VOG.
- o
- ·
wijzigen van een vergunning of abonnement als bedoeld in de vigerende Parkeerverordening;
- ·
het uitvoeren van besluiten krachtens de WWB (Wet werk en bijstand), IOAW (Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkeloze werknemers) en Wgs (Wet gemeentelijke Schuldhulpverlening) inzake het per kas verstrekken van voorschotten algemene en bijzondere bijstand;
- ·
het nemen van besluiten met betrekking tot het verkopen, overdragen aan derde(n) om niet en vernietigen van gevonden voorwerpen conform de artikelen 6, 8, 11 en 12 van boek 5 van het Burgerlijk Wetboek en het Besluit gevonden voorwerpen (van 22 augustus 1991; uitvoering van artikel 5:12 BW);
tenzij bij wet anders is bepaald.
- ·
-
2. Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 2. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze(n),”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 3. Verantwoording
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- ·
Regulier overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator frontoffice burgerzaken en in artikel 1 genoemde functionaris;
- ·
Ad hoc overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator frontoffice burgerzaken en in artikel 1 genoemde functionaris (bij spoedeisende zaken).
Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de coördinator Frontoffice Burgerzaken of teammanager KCC en Burgerzaken vervangen.
Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding
-
1. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking.
-
2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad op de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.
Ondertekening
Sittard-Geleen, 11-11-2013
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,
Namens deze,
Hoofd Dienstverlening
A.J.S. Daemen
Goedkeuring:
Voor akkoord.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl