Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR308599
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR308599/1
Regeling vervallen per 06-01-2014
Ondermandaat aan de bevolkingscontroleur.
Geldend van 28-11-2013 t/m 05-01-2014
Intitulé
OndermandaatbesluitOndermandaatbesluit
Het hoofd Dienstverlening, A.J.S. Daemen
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II
(hierna: Mandaatbesluit);
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de Cluster Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
-
1. De bevolkingscontroleur heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden
- ·
uitoefenen taken op basis van de:
- o
Wet Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (met uitzondering van artikel 83) en Besluit GBA met betrekking tot de basisadministratie persoonsgegevens;
- o
het in ontvangst nemen van reisdocumenten.
- o
- ·
uitoefenen van bevoegdheden van het taakveld bevolkingscontrole krachtens de Wet Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (art.46,47,48 met uitzondering van artikel 83);
- ·
voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten, alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard;
tenzij bij wet anders is bepaald.
- ·
-
2. Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 2. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze,”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 3. Verantwoording
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- ·
Regulier overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator Backoffice Burgerzaken en in artikel 1 genoemde functionaris;
- ·
Ad hoc overleg tussen afdelingshoofd, teammanager, coördinator Backoffice Burgerzaken en in artikel 1 genoemde functionaris; (bij spoedeisende zaken)
Artikel 4. Intrekking
Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder vastgestelde ondermandaat ingetrokken.
Artikel 5. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de coördinator Backoffice Burgerzaken of teammanager vervangen.
Artikel 6. Bekendmaking en inwerkingtreding
-
1. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking.
-
2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad op de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.
Ondertekening
Sittard-Geleen, 11-11-2013
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,
Namens deze,
Hoofd Dienstverlening
A.J.S. Daemen
Goedkeuring:
Voor akkoord
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl