Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR371235
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR371235/1
Regeling vervallen per 10-11-2021
Ondermandaatbesluit
Geldend van 08-07-2015 t/m 09-11-2021
Intitulé
OndermandaatbesluitHet hoofd Dienstverlening, A.J.S. Daemen;
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II;
Gezien:
- -
het Besturings- en Managementconcept, waarin de besturings- en managementfilosofie van de gemeente Sittard-Geleen is beschreven;
- -
het Organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen 2013, waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van de organisatiedelen zijn uitgewerkt en vastgelegd;
- -
de Budgetregeling gemeente Sittard-Geleen, waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend;
- -
het P&C-besluit gemeente Sittard-Geleen, waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het Hoofd Dienstverlening, conform het bepaalde in artikel 3 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II, gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
-
1. De coördinator en de BOA (buitengewoon opsporingsambtenaar) hebben mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden:
- ·
artikel 170 van de Wegenverkeerswet 1994 toe te passen in casu het uitoefenen van bestuursdwang met betrekking tot het doen overbrengen en in bewaring stellen van een op de weg staand voertuig in gevallen genoemd in dit artikel;
- ·
op grond van artikel 5:29, tweede lid van de Algemene wet bestuursrecht, juncto artikel 5 van het Besluit wegslepen van voertuigen proces-verbaal op te maken inzake het meevoeren en opslaan van het voertuig als mede van de aangetroffen toestand van het weg te slepen voertuig;
- ·
het uitoefenen van bestuursdwang tegen fout geparkeerde (brom)fietsen ex artikel 5:12 van de vigerende Algemene Plaatselijke Verordening Sittard-Geleen;
- ·
op grond van artikel 5:29, tweede lid van de Algemene wet bestuursrecht proces-verbaal op te maken inzake het meevoeren en opslaan van de (brom)fietsen ten aanzien waarvan bestuursdwang wordt toegepast.
tenzij bij wet anders is bepaald.
- ·
-
2. Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 2. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze(n),”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 3. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de teammanager Handhaving, het hoofd of een andere aanwezige teammanager vervangen.
Artikel 4. Verantwoording
De ondergemandateerde functionarissen leggen (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- ·
Regulier overleg tussen coördinator dan wel teammanager
- ·
Ad hoc overleg tussen hoofd, teammanager en coördinator (bij spoedeisende zaken)
Artikel 5. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking
-
1. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.
-
2. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking in het elektronisch gemeenteblad.
-
3. Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het ondermandaat van 29-01-2015, gepubliceerd op 11-02-2015 ingetrokken.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl