Regeling vervallen per 01-04-2013

Ondermandaatbesluit aan de coördinator unit Ondersteuning Wethouders en CMT van het team Documentbeheer en secretariaat

Geldend van 01-01-2008 t/m 31-03-2013

Intitulé

Submandaatbesluit Documentbeheer en secretariaat

Het hoofd van de afdeling Interne Services, drs C.L.A. Buytendijk

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 en de Eerste wijziging van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 (hierna: Mandaatbesluit);

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de afdeling Interne Services gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. De coördinator unit ‘Ondersteuning Wethouders en CMT' van het team Documentbeheer en Secretariaat heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

    • ·

      verlenen van verlof en adv;

    • ·

      invullen van de formulieren ziek- en herstelmeldingen waarbij per ‘CC-mail’ de teamleider Documentbeheer en Secretariaat wordt geïnformeerd;

    tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.

  • 2. Het afdelingshoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • ·

    Voorjaars- en najaarsrapportages

  • ·

    Afdelingsrapportages

  • ·

    Jaarrekening

  • ·

    (Meerjaren-)Begroting

  • ·

    Regulier overleg tussen afdelingshoofd en teamleider / unitcoördinator

  • ·

    Ad hoc overleg tussen afdelingshoofd en teamleider / unitcoördinator (bij spoedeisende zaken)

  • ·

    Managementinformatie (maandelijks)

Artikel 3. Afwezigheid/ontstentenis

In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door teamleider Documentbeheer en Secretariaat vervangen.

Artikel 4. Intrekking

Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder goedgekeurde submandaat tussen het afdelingshoofd Service Center en de coördinator unit ‘DIV’ ingetrokken.

Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2008.

  • 2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in “De Trompetter”, op het intranet en de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 01-09-2008
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,
Namens deze,
Het hoofd van de afdeling Interne Service
drs C.L.A. Buytendijk
Goedkeuring:
Voor akkoord
Sittard-Geleen, 27-08-2008
De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,
Mr. M.E.J. Goldsmits-Brouns