Regeling vervallen per 01-04-2013

Tijdelijk ondermandaat c.q. tijdelijke bevoegdheidstoedeling ten aanzien van het productbeheer van het team Afval & Reiniging

Geldend van 19-08-2010 t/m 31-03-2013

Intitulé

Tijdelijke bevoegdheidstoedeling ten aanzien van het productbeheer van het team Afval & Reiniging

Tijdelijke bevoegdheidstoedeling ten aanzien van het productbeheer van het team Afval & Reiniging

Het hoofd van de afdeling Beheer Openbare Ruimte,

Gelet op:

  • -

    het mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007;

  • -

    het Besluit tot eerste wijziging van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007;

Overwegende:

  • -

    dat per 1 september a.s. het personeel van het team Afval & Reiniging overgaat naar het nieuw opgerichte afvalbedrijf RWM N.V.;

  • -

    het productbeheer “Afval” en het productbeheer “Reiniging” achterblijven in de gemeentelijke organisatie;

  • -

    het productbeheer “Afval” en het productbeheer “Reiniging” formeel zullen worden ondergebracht bij het team Coördinatie & Planning (C&P);

  • -

    dat het ondermandaat van de huidige productbeheerder, zijnde de teamleider Afval & Reiniging, gezien zijn plaatsing per 1 september a.s. in het nieuw opgerichte afvalbedrijf RWM N.V., ingetrokken wordt teneinde de kans op belangenverstrengeling te voorkomen;

  • -

    dat tussen het moment dat de bevoegdheden van de huidige productbeheerder worden ingetrokken en het moment dat het beheer van de producten Afval en Reiniging formeel bij het team C&P is ondergebracht, genoemde producten beheerd dienen te worden,

B E S L U I T:

  • 1.

    het aan de teamleider Afval & Reiniging, d.d. 5 juni 2008, verleende ondermandaat in te trekken;

  • 2.

    aan de heer drs. ing. J.W. Westra, geplaatst bij de afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR), een tijdelijk ondermandaat te verlenen ten aanzien van het product “Afval” alsmede het product “Reiniging”, met inachtneming van de onderstaande artikelen 1 t/m 8.

Artikel 1. Begripsomschrijving

In dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder het begrip:

  • a.

    besluit: een schriftelijke beslissing van een bestuursorgaan, inhoudende een publiekrechtelijke rechtshandeling;

  • b.

    ondermandaat: het verlenen van het mandaat door de gemandateerde aan een ander;

  • c.

    volmacht: de bevoegdheid om uit naam van de verstrekker van de volmacht privaatrechtelijke handelingen te verrichten;

  • d.

    machtiging: de bevoegdheid om uit naam van de verstrekker van de machtiging handelingen te verrichten die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn;

Artikel 2. Ondermandaat

De ondergemandateerde functionaris heeft binnen door het afdelingshoofd BOR gegeven richtlijnen, de bevoegdheid tot het nemen van besluiten en beslissingen alsmede het afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot de producten Afval en Reiniging, en is uit dien hoofde gerechtigd verplichtingen met financiële consequenties aan te gaan en uitgaven goed te keuren, conform de Budgetregeling en in overeenstemming met het gemeentelijke aanbestedings- en inkoopbeleid, tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.

Artikel 3. Beperkingen ondermandaat

Met betrekking tot het in artikel 2 verleende ondermandaat is nader bepaald dat geen mandaat wordt verleend voor:

  • -

    Opdrachten dan wel financiële verplichtingen die het bedrag van € 150.000,-- exclusief BTW, te boven gaan;

  • -

    het verkopen van oude, voor de dienst onbruikbaar geworden machines, gereedschappen, meubilair dan wel overige benodigdheden.

Artikel 4. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen” “namens dezen”, respectievelijk

“De Burgemeester van Sittard-Geleen”, “namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 5. Afwezigheid/ontstentenis

Bij afwezigheid van de ondergemandateerde functionaris wordt deze vervangen door het hoofd van de afdeling Beheer Openbare Ruimte.

Artikel 6. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt verantwoording af over de uitvoering van de aan hen opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • 1.

    via de rapportages conform het Besluit planning en controlcyclus Gemeente Sittard-Geleen, en eventueel nader daartoe gegeven instructies;

  • 2.

    tijdens het reguliere overleg met het afdelingshoofd

  • 3.

    per direct ad hoc indien zich bepaalde ontwikkelingen voordoen die uitstijgen boven de verantwoordelijkheid van het team en die snel gemeentelijk handelen op hoger niveau noodzakelijk maken teneinde afdelings- dan wel hogere belangen zeker te stellen dan wel zo min mogelijk te schaden.

Artikel 7. Werkingsduur

Het tijdelijke ondermandaat aan de heer drs. ing. J.W. Westra wordt verleend tot het moment dat het beheer van de producten Afval en Reiniging formeel bij het team C&P is ondergebracht.

Artikel 8. Bekendmaking en inwerkingtreding en werkingsduur

  • 1. Bekendmaking van dit besluit vindt plaats door publicatie in “De Trompetter”, op het intranet en de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen;

  • 2. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking in “de Trompetter.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 26 juli 2010
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,
namens dezen,
Het waarnemend hoofd van de afdeling Beheer Openbare Ruimte,
Ing. T.B.J. Ratering
Voor akkoord:
Sittard-Geleen,26 juli 2010
Mr. J.H.J. Höppener
De waarnemend gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,