Gemeente Sittard-Geleen, Cluster Sociale zaken, team Zorg, Unit Jeugd Ondermandaatbesluit projectleider/inhoudsdeskundige 3D, Cluster Sociale Zaken, Team Zorg – Unit jeugd, Ondermandaatbesluit

Geldend van 24-01-2017 t/m heden

Intitulé

Gemeente Sittard-Geleen, Cluster Sociale zaken, team Zorg, Unit Jeugd Ondermandaatbesluit projectleider/inhoudsdeskundige 3D

Cluster Sociale Zaken

Team Zorg - Unit jeugd

Ondermandaatbesluit

Het Hoofd Sociale Zaken, J.A.M. Heesen

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II;

Gezien:

  • -

    het Besturings- en Managementconcept, waarin de besturings- en managementfilosofie van de gemeente Sittard-Geleen is beschreven;

  • -

    het Organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen 2013, waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van de organisatiedelen zijn uitgewerkt en vastgelegd;

  • -

    de Budgetregeling gemeente Sittard-Geleen, waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend;

  • -

    het P&C-besluit gemeente Sittard-Geleen, waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het Hoofd Sociale Zaken, conform het bepaalde in artikel 3 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II, gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

De projectleider/inhoudsdeskundige 3D heeft per 01-01-2017 bevoegdheden/taken van de functie van teammanager 1  t.a.v. de unit Jeugd en heeft binnen de door het Hoofd Sociale Zaken gegeven instructies, de bevoegdheid tot het nemen van besluiten, het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen en andere handelingen – alsmede het afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot het taakveld van het team op grond van het Organisatiebesluit, en is uit dien hoofde gerechtigd verplichtingen met – financiële – consequenties aan te gaan en uitgaven goed te keuren, conform de Budgetregeling en in overeenstemming met het gemeentelijke Inkoop- en aanbestedingsbeleid, tenzij bij wet anders is bepaald.

Artikel 2. Beperkingen ondermandaat

  • 1. Met betrekking tot het in artikel 1 verleende ondermandaat is nader bepaald dat geen ondermandaat wordt verleend:

    • voor het nemen van besluiten ter uitvoering van de bepalingen van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Sittard-Geleen, m.u.v. het verlenen van (vakantie)verlof, adv, kort buitengewoon verlof, verantwoordelijk voor ziekteverzuim, gesprekkencyclussen, alsmede het accorderen van declaraties m.b.t. reis- en verblijfkosten, autokosten, overuren en studiekosten;

    • voor het verstrekken van opdrachten dan wel het aangaan van financiële verplichtingen, die het bedrag van € 25.000,– exclusief BTW te boven gaan;

  • 2. Met betrekking tot het in artikel 1 verleende ondermandaat is nader bepaald dat ondermandaat wordt verleend na inhoudelijk afstemming met het hoofd:

    • bij besluiten en beslissingen op bezwaarschriften met een hoog financieel risico waarbij het gaat om een bedrag van meer dan € 50.000,–;

    • het nemen van besluiten over het al dan niet instellen van een rechtsmiddel in een juridische procedure.

Artikel 3. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

‘Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen’ ‘namens dezen’, respectievelijk‘De Burgemeester van Sittard-Geleen’, ‘namens deze,’

gevolgd door de functienaam van de ondergemandateerde,

de handtekening van deze ondergemandateerde,en onder vermelding van naam van deze ondergemandateerde.

Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis

In geval van afwezigheid of ontstentenis van de ondergemandateerde wordt dit ondermandaat uitgeoefend door een andere aanwezige teammanager of het hoofd Sociale Zaken.

Artikel 5. Verantwoording

De in artikel 1 genoemde ondergemandateerde of diens vervanger legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • Voorjaars- en najaarsrapportages;

  • Clusterrapportages;

  • Jaarrekening;

  • (Meerjaren-)Begroting;

  • Regulier overleg tussen hoofd en genoemde ondergemandateerde;

  • Ad hoc overleg tussen hoofd en genoemde ondergemandateerde (bij spoedeisende zaken);

  • Managementinformatie.

Artikel 6. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking

  • 1. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.

  • 2. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking in het elektronisch gemeenteblad.

  • 3. Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het ondermandaat van 22-09-2015, gepubliceerd op 02-10-2015, ingetrokken.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 03-01-2017

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen / de Burgemeester van Sittard-Geleen,

namens dezen / namens deze,

Hoofd Sociale Zaken,

J.A.M. Heesen

Goedkeuring door de Gemeentesecretaris / Algemeen Directeur ex artikel 3 lid 2 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II.

Goedkeuring:

Voor akkoord

Sittard-Geleen,

mr. J.W.C. Aalders MCCC

Gemeentesecretaris/Algemeen Directeur a.i.


Noot
1

HRM besluit van 19 december 2016 (tijdelijke taken en bevoegdheden teammanager