Regeling vervallen per 01-04-2013

Submandaatbesluit ten aanzien van de coördinator unit ‘Debiteuren/Crediteuren’ van het team Financiële Informatie

Geldend van 01-01-2008 t/m 31-03-2013

Intitulé

Submandaatbesluit ten aanzien van de coördinator unit ‘Debiteuren/Crediteuren’ van het team Financiële Informatie

Gemeente Sittard-Geleen

Domein Bedrijfsvoering

Afdeling Financiële Juridische Bedrijfsvoering

Team Financiële Informatie

Submandaatbesluit

Het hoofd van de afdeling Financiële en Juridische Bedrijfsvoering, S.J.G.L. Roberts

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 en de Eerste wijziging van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 (hierna: Mandaatbesluit);

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de afdeling Financiële en Juridische Bedrijfsvoering gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. De Coördinator unit ‘Debiteuren/Crediteuren’ van het team Financiële Informatie heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden en voor zover gelegen binnen het werkterrein van het team:

    • memoriaal boekingen, welke indien nodig voorzien van accordering door de betreffende budgetbeheerder, t.a.v :

      • administratieve correctieboekingen;

    • verlenen van verlof en adv;

    • invullen van de formulieren ziek- en herstelmeldingen waarbij per ‘CC-mail’ de teamleider Financiële Informatie wordt geïnformeerd;

    tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.

  • 2. Het afdelingshoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Afwezigheid/ontstentenis

In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door teamleider Financiële Informatie dan wel het afdelingshoofd vervangen.

Artikel 4. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • Voorjaars- en najaarsrapportages

  • Afdelingsrapportages

  • Jaarrekening

  • (Meerjaren-)Begroting

  • Regulier overleg tussen teamleider en ondergemandateerde

  • Ad hoc overleg tussen teamleider en ondergemandateerd (bij spoedeisende zaken)

  • Managementinformatie (maandelijks)

  • Administratieve correctieboekingen zoals genoemd in artikel 1 worden verantwoord middels een kopie en worden op verzoek overlegd aan de teamleider

Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2008.

  • 2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in “De Trompetter”, op het intranet en de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 01-09-2008
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,
Namens deze,
Het hoofd van de afdeling Financiële Juridische Bedrijfsvoering
S.J.G.L. Roberts
Goedkeuring:
Voor akkoord
Sittard-Geleen, 27-08-2008
De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,
Mr. M.E.J. Goldsmits-Brouns