Regeling vervallen per 18-04-2013

Submandaatbesluit ten aanzien van de beleidsmedewerker Treasury van het team Financiële Informatie

Geldend van 01-01-2008 t/m 17-04-2013

Intitulé

Submandaat model Treasury

Gemeente Sittard-Geleen

Domein Bedrijfsvoering

Afdeling Financiële Juridische Bedrijfsvoering

Team Financiële Informatie

Submandaatbesluit

Het hoofd van de afdeling Financiële Juridische Bedrijfsvoering, S.J.G.L. Roberts,

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 en de Eerste wijziging van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 (hierna: Mandaatbesluit);

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de afdeling Financiële Juridische Bedrijfsvoering gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. De beleidsmedewerker Treasury van het team Financiële Informatie heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden en voor zover gelegen binnen het werkterrein van het team:

    • uitvoering geven aan het treasurybeleid zoals bedoeld wordt in het vigerende Treasurybesluit (‘Uitvoering beleid’) gemeente Sittard-Geleen

    tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.

  • 2. Het afdelingshoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • Voorjaars- en najaarsrapportages

  • Afdelingsrapportages

  • Jaarrekening

  • (Meerjaren-)Begroting

  • Regulier overleg tussen afdelingshoofd, teamleider en ondergemandateerde

  • Ad hoc overleg tussen afdelingshoofd, teamleider en ondergemandateerde (bij spoedeisende zaken)

  • Managementinformatie (maandelijks)

Artikel 4. Intrekking.

Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder goedgekeurde submandaat van de beleidsmedewerker Treasury ingetrokken.

Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2008.

  • 2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in “De Trompetter”, op het intranet en de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 01-09-2008
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,
Namens deze,
Het hoofd van de afdeling Financiële Juridische Bedrijfsvoering
S.J.G.L. Roberts
Goedkeuring:
Voor akkoord
Sittard-Geleen, 27-08-2008
De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,
Mr. M.E.J. Goldsmits-Brouns