Regeling vervallen per 01-01-2020

Regeling melding en openbaarmaking nevenfuncties van ambtenaren bij de griffie Stadskanaal

Geldend van 19-01-2019 t/m 31-12-2019

Intitulé

Regeling melding en openbaarmaking nevenfuncties van ambtenaren bij de griffie Stadskanaal

De raad van de gemeente Stadskanaal;  

gelezen het voorstel van de werkgeverscommissie van 30 november 2018, nr. /UIT-18024327;  

b e s l u i t :  

Vast te stellen de navolgende Regeling melding en openbaarmaking nevenfuncties van ambtenaren bij de griffie Stadskanaal.

Artikel 1

  • a.

    De regeling voor het melden van nevenfuncties is van toepassing op de ambtenaren in dienst van de gemeente Stadskanaal.

  • b.

    De regeling voor het openbaar maken van nevenfuncties is van toepassing op de volgende functies:

    • 1.

      gemeentesecretaris;

    • 2.

      adjunct-directeur;

    • 3.

      teammanager.

Artikel 2

Deze regeling heeft ten doel te regelen:

  • a.

    op welke wijze nevenfuncties moeten worden gemeld die een ambtenaar, als bedoeld in artikel 1, sub a, verricht of voornemens is te gaan verrichten, die de belangen van de dienst, voor zover deze in verband staan met zijn functievervulling, kunnen raken;

  • b.

    op welke wijze nevenwerkzaamheden openbaar worden gemaakt die de belangen van de dienst, voor zover deze in verband staan met de functievervulling, kunnen raken en die verricht worden door de ambtenaar die een functie als bedoeld in artikel 1, sub b van deze regeling vervult.

Artikel 3

Melding van de nevenfunctie vindt schriftelijk plaats bij de gemeentesecretaris.

Artikel 4

De melding omvat:

  • a.

    de functie die de ambtenaar bekleedt bij de gemeente Stadskanaal;

  • b.

    de nevenwerkzaamheden en de instanties waarbij deze verricht worden;

  • c.

    de datum van ingang van de nevenwerkzaamheden.

Artikel 5

De ambtenaar als bedoeld in artikel 1, sub a. is verplicht wijzigingen te melden overeenkomstig het bepaalde in de artikelen 3 en 4.

Artikel 6

De ambtenaar als bedoeld in artikel 1, sub a. is verplicht, op verzoek van het college of de gemeentesecretaris nadere gegevens te verstrekken over de nevenfunctie.

Artikel 7

Openbaarmaking van de nevenwerkzaamheden geschiedt door een actuele opgave van de nevenwerkzaamheden te plaatsen op de internetsite van de gemeente Stadskanaal.

Artikel 8

De opgave op de internetsite vermeldt:

  • a.

    de hoofdfunctie;

  • b.

    de nevenwerkzaamheden en de instanties waarbij deze verricht worden;

  • c.

    de datum van ingang van de nevenwerkzaamheden;

  • d.

    de eventueel aan het uitoefenen van de nevenwerkzaamheden gestelde beperkingen.

Artikel 9

De gemeentesecretaris is verantwoordelijk voor de opgave van de nevenwerkzaamheden van de ambtenaren die een functie als bedoeld in artikel 1, sub b. van deze regeling vervullen.

Artikel 10

[vervallen]

Artikel 11

[vervallen]

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 17 december 2018.
De raad
de heer K. Willems mevrouw F.T. de Jonge
raadsgriffier vooritter