Regeling vervallen per 01-01-2009

Mandaatstatuut Stadskanaal

Geldend van 14-10-2008 t/m 31-12-2008 met terugwerkende kracht vanaf 01-10-2008

Intitulé

Mandaatstatuut Stadskanaal

1. Inleiding

Met dit mandaatstatuut wordt beoogd bevoegdheden van het bestuur met een uitvoerend karakter over te dragen aan het ambtelijk apparaat. De functie van het bestuur als beleidsorgaan krijgt daardoor meer nadruk. Besluiten ter uitvoering van dat beleid, zoals het verlenen van een subsidie of het verstrekken van een vergunning binnen een beleidskader worden niet aan bestuur voorgelegd, maar ambtelijk afgedaan. Het uiteindelijke doel hiervan is om de burger nog beter te ‘bedienen’.

2. Mandaat

Onder mandaat wordt verstaan het door een bevoegd orgaan opdragen van een bevoegdheid aan een ondergeschikte, die deze bevoegdheid in naam en onder verantwoordelijkheid van het orgaan dat de opdracht gaf, gaat uitvoeren. Het gaat daarbij om beschikkingen die op grond van wetten of verordeningen door b. en w. of de burgemeester moeten worden genomen, meestal naar aanleiding van een aanvraag. Mandaat is alleen mogelijk als het gaat om bepaalde besluiten, bij mandatering gaat het namelijk alleen om de zogenoemde beschikkingen. Dit zijn besluiten gericht op een concreet geval. Mandaat kan bijvoorbeeld niet worden verleend voor het nemen van besluiten, gericht op het geven van algemene regels, zoals verordeningen en programma’s. Belangrijk is dat de verantwoordelijkheid voor het besluit bij het bestuur blijft.

Als het gaat om het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen namens de overheid moet een volmacht worden verleend. En indien het gaat om het verrichten van handelingen namens de overheid die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn, zal een machtiging moeten worden verleend. De bepalingen betreffende mandaat zijn echter in merendeel van de gevallen van overeenkomstige toepassing.

3. Voordelen van mandatering

  • -

    Vanuit de optiek van de burger Een aanvraag om medewerking wordt sneller afgedaan, omdat de gang naar het bestuur niet meer wordt gemaakt. De ambtenaar aan wie de bevoegdheid is gemandateerd, vormt voor de burger steeds het vaste contactpunt; de ambtenaar hoeft niet meer te verwijzen naar de gang van het bestuur. In samenhang met de functionele indeling van onze organisatie, waardoor één afdeling steeds aanspreekbaar is, bevordert het mandaatstatuut een cliëntvriendelijke benadering.

  • -

    Vanuit de optiek van het bestuur Tal van routinematige besluiten worden niet meer aan het bestuur voorgelegd. Het bestuur richt zich daardoor (nog) meer op de beleidsontwikkeling en laat besluiten met een uitvoerend karakter binnen het door hem vastgestelde beleidskader over aan het ambtelijk apparaat.

  • -

    Vanuit de optiek van de ambtenaar Hij of zij krijgt meer verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Zijn deskundigheid wordt beter benut. Het zelf mogen afdoen van een aanvraag leidt tot een grotere betrokkenheid, motivatie en voldoening.

Welke besluiten mandateren?

De volgende besluiten komen voor mandatering in aanmerking:

  • a.

    routinematige besluiten,

  • dat wil zeggen besluiten die regelmatig terugkeren en waarbij geen of nauwelijks bestuurlijk gevoelige zaken optreden;

  • b.

    gebonden beschikkingen,

  • dat wil zeggen die besluiten die binnen een vastgesteld beleidskader worden genomen, zoals criteria van een wet of plan.

Aan wie mandateren?

De bevoegdheid tot het nemen van een besluit wordt overgedragen aan het ambtelijk apparaat. Het mandaat is niet gekoppeld aan personen, maar aan functies. Het mandaat wordt uitgeoefend door de medewerker die de genoemde functie vervult. De nummering van de functies komt overeen met het functieboek. Ter verduidelijking zijn in het mandaatstatuut naast de functienummers de daarbij behorende functienamen opgenomen. Is de aangewezen functionaris afwezig, dan wordt hij vervangen door degene die hem normaliter ook vervangt. De leidinggevende kan bij afwezigheid de bevoegdheid zonodig zelf uitoefenen.

4. Spelregels

  • 1.

    In de eerste plaats bevat het mandaatstatuut een opsomming van alle besluiten die ambtelijk mogen worden afgedaan. (Zaken die niet nadrukkelijk in het mandaatstatuut zijn genoemd, moeten dus altijd aan het bestuur worden voorgelegd).

  • 2.

    In de tweede plaats wordt als regel gesteld dat de wel genoemde besluiten geen afwijking van het bestaande beleid tot gevolg mogen hebben.

  • 3.

    In de derde plaats is bij diverse besluiten uitdrukkelijk vermeld dat eerst overleg moeten worden gepleegd met de portefeuillehouder. (Het betreft hier besluiten die in het schemergebied tussen wel of niet bestuursgevoelig terecht kunnen komen.

  • 4.

    In de vierde plaats moet een besluit aan het bestuur worden voorgelegd als de (interne) adviezen niet op elkaar aansluiten. Ook besluiten waarvoor geen financiële dekking aanwezig is, kunnen niet ambtelijk worden afgedaan.

  • 5.

    In de vijfde plaats is ook de beslissing op bezwaarschriften voorbehouden aan het bestuur. Dit betreft zowel de bezwaarprocedures tegen een voorgenomen besluit als die na het genomen besluit.

5. Organisatorische gevolgen

Een leidinggevende moet zijn medewerkers op een juist gebruik van hun bevoegdheden kunnen aanspreken. Daarvoor is het nodig dat de medewerker de informatie verschaft die nodig is voor een beoordeling achteraf en om in het algemeen inzicht te krijgen in het verloop van de werkzaamheden. De wijze waarop dit plaatsvindt, dient te worden geregeld tussen leiding en medewerker. De werkzaamheden zijn te verschillend van aard om hiervoor op voorhand specifieke regels te stellen. Blijkt achteraf dat van een bevoegdheid al dan niet bewust een onjuist gebruik wordt gemaakt, dan zal de leiding corrigerend moeten en kunnen optreden. De uiterste consequentie kan zijn dat een mandaat wordt ingetrokken of gewijzigd. De bevoegdheid daartoe ligt formeel bij het bestuur, met dien verstande dat de leidinggevende direct een organisatorische maatregel kan treffen, bijvoorbeeld het opschorten van het mandaat.

6. Budgetbeheer

In dit mandaatstatuut is niet geregeld de overdracht van bevoegdheden tot beheer van budgetten voor tal van uitvoerende taken zoals onderhoudsbudgetten, budgetten voor aanschaf van materialen enz. Deze vorm van overdracht is geregeld in de “Richtlijnen budgetbeheer en inkoop gemeente Stadskanaal”. Uitoefening van mandaat houdt echter niet de bevoegdheid in budgetten te overschrijden.

7. Praktische uitvoering

7.1 Afdoenings- en ondertekeningsmandaat

De in dit mandaatstatuut vastgelegd mandaten hebben het karakter van een afdoenings- en ondertekeningsmandaat. Afdoeningsmandaat houdt in dat het uitoefenen van de bevoegdheid inhoudelijk aan de medewerker wordt overgelaten. Dit betekent dat de betrokken medewerker zowel de voorbereidingshandelingen alsook de verdere afhandeling verzorgt. Ondertekeningsmandaat betekent dat de gemandateerde medewerker de uiteindelijke beschikking namens het bevoegde orgaan mag ondertekenen. Daarbij dient de volgende vorm in acht te worden genomen:

Met vriendelijke groet, namens burgemeester en wethouders, ……………………………………… J.Jansen medewerker publiekbureau

7.2 Totstandkoming en vastlegging besluit

Een besluit wordt normaliter geformuleerd op het besluitvormingsformulier: na advies aan b. en w. waarop tevens het besluit wordt vermeld. Nu de bestuursorganen niet meer ingeschakeld worden in het besluitvormingsproces (afgezien van het raadplegen van de portefeuillehouder, waar nodig) hoeft dit formulier niet meer te worden gebruikt voor de krachtens mandaat genomen besluiten. Wel moet het krachtens mandaat genomen besluit kenbaar zijn en duidelijk vorm krijgen. In veel gevallen zal het besluit schriftelijk tot uitdrukking worden gebracht (beschikkingsvorm of briefvorm).

Publieksbureau

nr.

omschrijving onderwerp

van

naar

bijzondere bepalingen

1.

Het niet in behandeling nemen (niet-ontvankelijk verklaren) van: reguliere bouwaanvragen lichte bouwaanvragen 1e fase aanvragen 2e fase aanvragen sloopaanvragen sloopmeldingen aanlegvergunningen

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.7 Vergunningverlener technisch bouwtoezicht

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

2.

Het aanhouden van een bouwvergunning op grond van: artikel 50 WW (voorbereidingsbesluit) - artikel 51 WW (beschermd stads- en dorpsgezicht) artikel 52 WW (o.a. Wet milieubeheer) artikel 52a WW (Wet bodembescherming) artikel 53 WW (o.a. Wet voorzieningen gezondheidszorg) artikel 54 WW (Monumentenwet); artikel 55 WW (vrijstelling bouwbesluit)

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.7 Vergunningverlener technisch bouwtoezicht

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

3.

Weigeren lichte bouwvergunning

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten.

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker.

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.7 Vergunningverlener technisch bouwtoezicht

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijzondere wetten.

4.

verlening uitwegvergunning

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

5.

Welstandsoordeel namens de welstandscommissie voor licht vergunningsplichtige bouwwerken, die voldoen aan de loketcriteria genoemd in de Welstandsnota Stadskanaal

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

6.

Verlening lichte bouwvergunning, 1e fase aanvraag bouwvergunning, 2e fase aanvraag bouwvergunning, reguliere bouwvergunning en sloopmelding en sloopvergunning

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

7.

stillegging van bouw(werken) zonder bouwvergunning of bouwen in afwijking van de vergunning, sloopmelding, sloopvergunning of gebruiksvergunning. Het stilleggen van werkzaamheden zonder aanlegvergunning

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Portefeuillehouder informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

8.

Verlening vrijstelling c.q. ontheffing op grond van de Bouwverordening (uitgezonderd artikel 352)

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

9.

Verlenen vrijstelling op grond van bestemmingsplan (artikel 15 WRO)

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

10.

Het opstarten van de vrijstellingsprocedure en het verlenen van de vrijstelling op basis van artikel 17 WRO

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

11.

Het opstarten van de vrijstellingsprocedure en het verlenen van vrijstelling op basis van artikel 19a en 19, derde lid WRO

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker.

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.7 Vergunningverlener technisch bouwtoezicht

12.

Het nemen van een besluit tot het volgen van een procedure ter doorbreking van de aanhoudende werking van het voorbereidingsbesluit (artikel 50 lid 4 WW)

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

13.

Het nemen van een besluit tot het volgen van een procedure ter doorbreking van de aanhoudende werking van het voorbereidingsbesluit (artikel 50, lid 5 WW (artikel 19a WRO)

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

In overleg met gebieden en een verklaring van geen bezwaar van gedeputeerde staten.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

14.

Wijziging lichte bouwvergunning, 1e fase aanvraag bouwvergunning 2e fase aanvraag bouwvergunning, reguliere bouwvergunning, sloopmelding en sloopvergunning.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten.

Mits de houder van de vergunning daarmee instemt.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker.

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijzondere wetten.

15.

Verzoek om beslistermijn reguliere bouwvergunning eerste en tweede fase eenmaal ten hoogste zes weken verdagen (artikel 46 lid 2 Woningwet)

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

16.

Intrekking lichte bouwvergunning, 1e fase aanvraag bouwvergunning, 2e fase aanvraag bouwvergunning, reguliere bouwvergunning, sloopmelding of sloopvergunning en aanlegvergunning

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Mits de houder van de vergunning daarmee instemt.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

17.

Verlenen gebruiksvergunning

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.7 Vergunningverlener technisch bouwtoezicht

18.

Verlenen aanlegvergunning

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

19.

Vaststelling hoogte legesbedrag

3.0.0

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.7 Vergunningverlener technisch bouwtoezicht

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten.

20.

Controle hoogte legesbedrag.

3.0.0

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

21.

Afgifte verklaring indien er geen sloopmelding, sloopvergunning, lichte bouwvergunning, reguliere bouwvergunning, reguliere bouwvergunning eerste en tweede fase is vereist. met mededeling dat wel of geen sloopvergunning is vereist.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

22.

Het aanhouden van een aanvraag om sloopvergunning op grond van artikel 8.1.4, lid 2 van de Bouwverordening.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

23.

Het schouwen van woonschepen en woonwagens op grond van het Reglement woonwagens en woonschepen.

Burg.

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.9 Handhaver bouw

24.

Verlening ontheffing voor reclames (artikel 4.7.2 APV)

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

25.

Uitvoering Beschikking steun eigen woningen en Regeling premiehuurwoningen (BWS)

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Met inachtneming van de contingent-verdeling zoals die door b en w is vastgesteld

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

5.4.5 Financieel medewerker volkshuisvesting

26.

Uitvoering Beschikking steun huurwoningen normkostensysteem (BWS).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Met inachtneming van de contingent-verdeling zoals die door b en w is vastgesteld

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

5.4.5 Financieel medewerker volkshuisvesting

27.

Uitvoering Regeling geldelijke steun voorzieningen aan huurwoningen (BWS)

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Met inachtneming van de contingent-verdeling zoals die door b en w is vastgesteld

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

5.4.5 Financieel medewerker volkshuisvesting

28.

Uitvoering Regeling bijdragen aan gemeenten ten behoeve van woonconsumenten en uitvoering subsidieregeling woonconsumenten (BWS).

BW

5.4.5 Financieel medewerker volkshuisvesting

 

29.

Uitvoering raadsbesluit tot het garanderen van leningen voor de aankoop van nieuwe en bestaande woningen door particulieren.

BW

5.4.5 Financieel medewerker volkshuisvesting

Garantieverlening vond plaats onder de voorwaarden en bepalingen van de Regeling deelnemingen van het Rijk in garanties van de gemeente voor eigen woningen; nieuwe garanties gaan via NHG; Van de verleende garanties wordt jaarlijks mededeling gedaan aan de Raad.

30.

Uitvoering Regeling deelneming van het Rijk in garanties van de gemeente voor eigen woningen.

BW

5.4.5 Financieel medewerker volkshuisvesting

 

31.

Vaststellen en verlenen subsidie op grond van de Verordening Aanpasbaar bouwen 1996 Verdeelbesluit aanpasbaar bouwen en de "Tijdelijke stimuleringsregeling Duurzaam Bouwen", met uitzondering van negatieve beschikkingen.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

32.

Verlening milieuvergunning.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Mits er geen bedenkingen zijn ingediend.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.4 Vergunningverlener milieu

3.1.8 Handhaver milieu

33.

Verlening ontheffing geluidhinder (artikel 4.1.7.APV).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.4 Vergunningverlener milieu

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

34.

Meldingen in het kader van de Wet milieubeheer afhandelen.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.4 Vergunningverlener milieu

3.1.8 Handhaver milieu

35.

Verlening ontheffing en akkoordverklaring melding Bodemlozingenbesluit.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.4 Vergunningverlener milieu

36.

Afwikkeling van procedures op grond van de Wet milieubeheer.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Mits er geen bedenkingen zijn ingediend.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

37.

Ontheffing routering gevaarlijke stoffen en laden en lossen consumentenvuurwerk.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.8 Handhaver milieu

3.1.4 Vergunningverlener milieu

38.

Verlening afvalstoffen vergunning (artikel 4.2.2.5 APV).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Overleg met portefeuillehouder en met R & O gemeente bedrijf In overleg met Beleid

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

39.

Ontheffing verlenen voor het verbranden van afval buiten inrichtingen conform artikel 10.63 lid 2 Wet Milieubeheer.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.4 Vergunningverlener milieu

3.1.8 Handhaver milieu

40.

Aanwijzing gehandicaptenparkeerplaatsen (artikel 26 RVV).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Overleg met politie

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

41.

Verlenen ontheffingen landbouwvoertuigen (artikel 149 WVW).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Overleg met politie

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

42.

Verlenen ontheffingen diverse artikelen en verkeerstekens RVV (artikel 87 RVV).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Overleg met politie

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

43.

Verlenen van ontheffingen voor wedstrijden op de weg (artikel 148 WVW).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Overleg met politie

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

44.

Het beslissen op aanvragen van breed transport.

Burg

RDW

Politie informeren

45.

Ontheffing parkeerverbod voor caravans e.d. (artikel 5.1.5. APV).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Overleg met politie

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

46.

Verlening inritvergunning (artikel 2.1.5.3. APV).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

47.

Verlening toestemming tot het maken van een huisaansluiting op de riolering.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

3.1.5 Vergunningverlener bouwtoezicht A

3.1.6 Vergunningverlener bouwtoezicht B

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

48.

Verlenen van een vergunning voor het aanleggen, beschadigen en veranderen van een weg en het maken of veranderen van een uitweg (artikel 2.1.5.2. APV) Verlenen van ontheffing voor het parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d. (5.1.2. APV) Verlenen van ontheffing voor het parkeren van reclamevoertuigen (artikel 5.1.6. APV)

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

In overleg met gebieden.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

49.

Aanschrijving tot verwijdering van in de weg staande voorwerpen en beplanting (artikel 2.1.6.3. APV).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Overleg met portefeuillehouder

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

50.

Verlening kapvergunning (artikel 4.5.2. APV).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

51.

Verlening ontheffing plukken beschermde planten en hout te sprokkelen (artikel 4.6.2. APV).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

52.

Verlening ontheffing verbod vuur te stoken (artikel 5.5.1. APV).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Politie informeren

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

53.

Het verlenen van vergunning om standplaats op de markt op grond van de Marktverordening.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Markcommissie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

54.

Het afwijzen van een aanvraag om vergunning voor een standplaats op de markt om de gebruikelijke redenen.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Marktcommissie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

55.

Verlenging van de plaats op de wachtlijst ten behoeve van de markt.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Marktcommissie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

56.

Verlenen van vergunningen op grond van artikel 3 Drank- en Horecawet.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

In overleg met team bmb; politie en Voedsel en Waren Autoriteit informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

57.

Het verlenen van ontheffingen op grond van de Drank- en Horecawet (artikel 35).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

In overleg met de politie en Voedsel en Waren Autoriteit.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

58.

Verlenen vrijstellingen / ontheffingen op grond van de Winkeltijdenverordening.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

59.

Verlenen vergunningen op grond van artikel 3 Wet op de Kansspelen.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

60.

Verlenen vergunningen op grond van artikel 30b van de Wet op de Kansspelen (speelautomaten).

Burg

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

61.

Afgeven van verklaring van geen bezwaar Luchtvaartwetgeving

Burg

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

62.

Artikel 2.1.4.1. APV Verlenen vergunningen feesten, muziek en wedstrijden

Burg

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

63.

Artikel 2.3.1.5.a. APV Verlenen ontheffingen sluitingstijd Oud en Nieuw

Burg

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

64.

Artikel 2.3.1.2.b APV Verlenen verloven bedrijfsmatig verstrekken alcoholvrije drank voor gebruik ter plaatse

Burg

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

65.

Artikel 2.1.2.1. APV Verlenen vergunning optocht

Burg

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

66.

Artikel 2.4.16 APV Verlenen vergunning alarminstallaties.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

67.

Artikel 2.4.19 APV Aanschrijvingen met betrekking tot gevaarlijke honden.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

68.

Artikel 2.4.20 APV Aanschrijvingen met betrekking tot het houden van hinderlijke of schadelijke dieren.

Burg

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren; afdeling bmb informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

69.

Artikel 5.2.1 APV Verlenen vergunningen inzameling van geld of goed.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

70.

Artikel 5.2.2 APV Verlenen ventvergunningen.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

71.

Artikel 5.2.3 APV Verlenen standplaatsvergunningen.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

72.

Artikel 5.2.4 APV Verlenen snuffelmarktvergunningen.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

73.

Artikel 2.1.5.1 Verlenen vergunningen voor het hebben van voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

politie informeren.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

74.

Uitvoering Woonvaartuigen verordening.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

75.

Verhuren en in gebruik geven van gemeente-eigendommen, alsmede de uitgifte van volkstuinen.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Uitgezonderd accommodatiebeheer en uitgezonderd verpachting grasgewas.

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

76.

Verlening toestemming gebruik gemeentegrond (zogenaamde burgerrechtelijke vergunningen).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Overleg met Gemeentebedrijf

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

77.

Het vervreemden van gemeente-eigendommen voor zover dit betreft:

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

In overleg met Beleid

a. het vervreemden van grond bestemd voor de bouw van openbare werken van openbaar nut, zoals transformatorhuisjes, telefooncellen, wachthuisjes, aardgasontvangstations en naar haar aard daarmee gelijk gestelde bouwwerken;

3.1.1 Juridisch medewerker

b. de verkoop van gronden op basis van het groenstructuurplan.

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

78.

Verkoop van onroerende goederen, inhoudende bouwterreinen voor vrijstaande woningen en groenstroken.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

In overleg met Beleid

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

79.

Verlening korting op bouwterreinprijs vanwege fundering.

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

Met inachtneming van de regeling in de extra exploitatieopzet en inachtneming van de "Gedragslijnen vereffening funderingskosten".

3.1.9 Handhaver bouw

80.

Het optreden als gemachtigde tot het aanvragen van inlichtingen op grond van artikel 9 t/m 13 Wet JSG; art. 13 lid 1/3 onder a KB, art. 8 Drank- en Horecawet; art. 2,3,4 Besl. eisen zedelijk gedrag

Burg

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

81.

Uitvoering van de Verordening Straatnaamgeving en Huisnummering (wat huisnummering betreft).

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.10 Baliemedewerker bouw, milieu en bijz. wetten

82.

Ontheffing verlenen carbid schieten

BW

3.1.0 Teamleider bouw, milieu en bijzondere wetten

 

3.1.1 Juridisch medewerker

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

83.

Besluitvorming over uitvoering handhaving Wet Kinderopvang.

BW

3.1.1 Juridisch medewerker

 

3.1.2 Administratief juridisch medewerker

84.

Beslissing op aanvraag van rijbewijzen en het verrichten van daarmee verband houdende werkzaamheden.

Burg

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

3.2.6 Baliemedewerker belastingen / WOZ

85.

Beslissing op aanvraag van paspoorten en Europese identiteitskaarten en het verrichten van daarmee verband houdende werkzaamheden.

Burg

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

3.2.6 Baliemedewerker belastingen / WOZ

86.

Verantwoording aan Ministerie van Verkeer en Waterstaat over de Voorraadadministratie en financiële afwikkeling van rijbewijzen.

Burg

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

 

87.

Vaststelling openingsuren burgerlijke stand overeenkomstig artikel 6, leden 2, 3 en 5 van het reglement burgerlijke stand gemeente Stadskanaal.

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen B

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken

88.

Aanwijzen trouwlocatie

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

89.

Uitvoering hoofdstuk 4 afdeling 4 APV (artikelen 87 en 88) en "Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen Stadskanaal 1998".

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

90.

Afgifte van "Laissez passer" van lijken.

Burg

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

91.

Verstrekken van verloven tot ontleden van lijken.

Burg

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

92.

Verstrekken van verloven tot uitstel van begraving/crematie.

Burg

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

93.

Het verzenden van de op de begrafenisrechten betrekking hebbende kennisgeving en het invorderen van rechten.

3.0.0

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

94.

Het ter kennis brengen en het invorderen van het legesbedrag met betrekking tot aangelegenheden van de afdeling burgerzaken.

3.0.0

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

95.

Uitvoering Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (Wet GBA) en Besluit GBA.

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

3.2.6 Baliemedewerker belastingen / WOZ

96.

Advisering over verzoeken om naturalisatie/geslachtsnaamwijziging/optieverklaringen.

Burg

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

97.

Het in ontvangst nemen van aanvragen voor een verblijfsvergunning en het uitreiken van verblijfsdocumenten

Burg

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

98.

Verantwoording aan de Immigratie- en Naturalisatiedienst over voorraad administratie en financiële afwikkeling van verblijfsdocumenten en stickers.

Burg

3.2.0. Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

99.

Het verstrekken van inlichtingen uit het kiezersregister.

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

3.2.6 Baliemedewerker belastingen / WOZ

100.

Indeling van stemdistricten.

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

101.

Aanwijzing van stembureaus.

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

102.

Het uitreiken van nieuwe oproepingskaarten.

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

3.2.6 Baliemedewerker belastingen / WOZ

103.

Aanwijzen leden stembureaus.

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

104.

Uitvoering van werkzaamheden als bedoeld in de artikelen H4, lid 3, K + L + M van de Kieswet. Afleggen ondersteuningsverklaring Stemming Stemmen op stembureau naar keuze Stemmen per brief Stemmen bij volmacht.

Burg

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

105.

Beslissen op verzoek registratie deelname verkiezingen EP

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

106.

Uitvoering Dienstplichtwet.

Burg

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

107.

Beheer en verantwoording centrale kas

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

108.

Het beslissen op bezwaarschriften tegen belastingaanslagen, inclusief negatieve besluiten.

3.0.0

3.2.4 Medewerker belastingen / WOZ A

 

3.2.5 Medewerker belastingen / WOZ B

3.2.8 Medewerker belastingen / WOZ D

109.

Het uitvoeren van de Algemene Wet inzake Rijksbelastingen, ter zake van behandeling van beroepschriften.

3.0.0

3.2.4 Medewerker belastingen / WOZ A

Invordering omvat: het verzenden van aanslagbiljetten en aanmaningen; het verlenen van uitstel van betaling van gemeentelijke belastingen; het uitvaardigen van dwangbevelen.

110.

Het beslissen op verzoeken om kwijtschelding van gemeentelijke belastingen.

3.0.0

3.2.4 Medewerker belastingen / WOZ A

 

3.2.5 Medewerker belastingen / WOZ B

3.2.8 Medewerker belastingen / WOZ D

111.

Uitvoering van wettelijke bepalingen aangaande heffing en invordering van gemeentelijke belastingen.

3.0.0

3.2.4 Medewerker belastingen / WOZ A

 

3.2.5 Medewerker belastingen / WOZ B

3.2.8 Medewerker belastingen / WOZ D

112.

De afgifte van gehandicapten parkeerkaarten.

BW

3.2.0 Teamleider burgerzalen / belastingen

 

3.2.1 Medewerker burgerzaken A

3.2.2 Medewerker burgerzaken B

3.2.3 Baliemedewerker burgerzaken

3.2.6 Baliemedewerker belastingen / WOZ

113.

Het bepalen van de waarde van een onroerende zaak. Het aanwijzen van de WOZ-belanghebbende in een keuzesituatie. Het vaststellen van de WOZ-beschikkingen. Het beslissen op bezwaarschriften tegen de WOZ-beschikkingen. Het indienen van een vertoogschrift naar aanleiding van een beroepschrift. Het op verzoek verstrekken van gegevens aan belanghebbenden.

3.0.0

3.2.4 Medewerker belastingen / WOZ A 3.2.5 Medewerker belastingen / WOZ B 3.2.7 Medewerker belastingen / WOZ C

 

Sociale zaken

Nr.

Omschrijving onderwerp

Van

Naar

Bijzondere bepalingen

1.

Het beslissen op aanvragen en (her)onderzoeken ingevolge de WWB, IOAW, IOAZ, VVTV, Wet Inburgering en Wet Kinderopvang.

BW

4.0.0 Manager Sociale Zaken

Bijzondere bijstandsverlening van boven de € 1.500,-- gehoord de teamleider

4.0.2 Teamleider Werk en Inkomen

4.0.2.1 Klantmanager

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

2.

Afgeven van garantie ingevolgde de WWB voor af te sluiten leningen boven de € 5.000,--.

BW

4.0.2 Teamleider Werk en Inkomen

De manager gehoord

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

3.

Het beslissen op aanvragen en (her)onderzoeken ingevolge de WMO.

BW

4.0.1 Teamleider Zorg

 

4.0.1.1 Consulent Zorg

4.5.0 Teamleider Bedrijfsbureau

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

4.

Het beslissen op aanvragen en (her)-onderzoeken Schuldhulpverlening. Besluiten tot het indienen van verzoekschriften ingevolge de WSNP en afgeven van verklaringen ingevolge de Faillissementswet.

BW

4.0.1 Teamleider Zorg

 

4.0.1.1 Consulent Zorg

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

5.

Het beslissen op aanvragen Sociaal Participatiefonds, Collectieve Ziektekostenverzekering en langdurigheidstoeslag.

BW

4.0.2 Teamleider Werk en Inkomen

 

4.0.2.1 Klantmanager

4.3.0 Teamleider Uitkeringsadministratie / Terugvordering en Verhaal

4.3.1 Medewerker uitkeringsadministratie

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

6.

Besluiten tot verhaal (in rechte) en terugvordering (in rechte), alsmede herziening/intrekking van genomen beslissingen op grond van de onder nr. 1 en 3 t/m 5 genoemde regelingen.

BW

4.0.2 Teamleider Werk en Inkomen

De teamleider (4.3.0) gehoord bij kwijtschelding, politiek of bestuurlijk gevoelige zaken, afzien bij dringende redenen en bij mutaties boven de € 2.500,-- i.v.m. terugvordering en bij verhaal mutaties boven de € 10.000,--.

4.0.2.1 Klantmanager

4.0.1 Teamleider Zorg

4.0.1.1 Consulent Zorg

4.3.0 Teamleider Uitkeringsadministratie / Terugvordering en verhaal

4.3.2 Medewerker Terugvordering en verhaal

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

7.

Besluiten tot kwijtschelden dan wel buiten invorderingstellen van vastgestelde vorderingen.

BW

4.3.0 Teamleider Uitkeringsadministratie / Terugvordering en verhaal

De teamleider gehoord

4.3.2 Medewerker Terugvordering en verhaa

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

8.

Het treffen van betalingsregelingen ter zake van vastgestelde vorderingen en het nemen van invorderingsmaatregelen.

BW

4.0.2 Teamleider Werk en Inkomen

De teamleider gehoord bij inschakeling van een deurwaarder

4.0.2.1 Klantmanager

4.3.0 Teamleider Uitkeringsadministratie / Terugvordering en verhaal

4.3.2 Medewerker terugvordering en verhaal

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

9.

Vertegenwoordiging in en buiten rechte bij de uitvoering van de onder 1 t/m 8 genoemde taken.

Burg.

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

 

10.

Vertegenwoordiging in en buiten rechte bij de uitvoering van verhaalszaken en de onder 8 genoemde taken.

Burg.

4.3.2 Medewerker Terugvordering en verhaal

 

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

11.

Het declareren van bruto-uitkeringen bij derden.

BW

4.3.1 Medewerker Uitkeringsadministratie

 

4.3.2 Medewerker Terugvordering en verhaal

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

12.

Uitvoering Wet Bijzondere Opnemingen in Psychiatrische Ziekenhuizen (BOPZ).

Burg.

4.5.1 Medewerker bedrijfsbureau

 

13.

Het doen van aangifte bij misbruik regelingen.

BW

4.0.0 Manager Sociale Zaken

 

4.0.1 Teamleider Zorg

4.0.2 Teamleider Werk en Inkomen

4.3.0 Teamleider Uitkeringsadministratie / Terugvordering en verhaal

4.4.0 Teamleider Sociale Recherche

4.5.0 Teamleider Bedrijfsbureau 4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

14.

Uitvoering van de Leerplichtwet.

BW

4.0.1.2 Leerplichtambtenaar

 

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

15.

Afboeken van restantvorderingen van maximaal € 50,00.

BW

4.3.2 Medewerker Terugvordering en verhaal

 

4.5.1 Medewerker Bedrijfsbureau

16.

Het beslissen op aanvragen en onderzoeken ingevolge de WWB, IOAW en IOAZ.

BW

Medewerker Centrum voor Werk en Inkomen

Bijzondere bijstandsverlening van boven de € 1.500,-- gehoord de teamleider

Medewerker Uitvoeringsinstituut Werkenemersverzekeringen

17.

Het inkopen van scholings- en reintegratietrajecten

Burg.

4.0.0 Manager Sociale Zaken

 

 

 

 

 

Teamleiders 4.0.1, 4.0.2, 4.3.0, 4.4.0 en 4.5.0 zijn voor bij de punten 1 t/m 8 onderling vervangbaar.

Gemeentebedrijf

nr.

omschrijving onderwerp

van

naar

bijzondere bepalingen

1.

Het declareren van gelden bij het Ministerie van SoZaWe ingevolge de: IOAW en IOAZ; BBZ.

BW

5.4.9 Financieel administratief medewerker A

 

5.4.0 Teamleider administratie

2.

Opgave van definitieve kosten bij het Ministerie van SoZaWe voor: IOAW en IOAZ; BBZ

BW

5.4.9 Financieel administratief medewerker A

 

5.4.0 Teamleider administratie

3.

Het declareren van Gelden bij het ministerie van VWS ingevolge de WVG

BW

5.4.0 Teamleider administratie

 

4.

Opgave van definitieve kosten bij het ministerie van VWS ingevolge de WVG

BW

5.4.0 Teamleider administratie

 

5.

Aangifte omzetbelasting betreffende het Geert Teis Centrum.

BW

5.4.9 Financieel administratief medewerker A

 

5.4.0 Teamleider administratie

6.

Aangifte van loonbelasting en premie Volksverzekeringen voor gages artiesten Geert Teis Centrum.

BW

5.4.9 Financieel administratief medewerker A

 

5.4.0 Teamleider administratie

7.

Verklaring vaststelling inning en afdracht eigen bijdragen Wet op de Bejaardenoorden (WBO).

BW

5.4.10 Financieel administratief medewerker B

 

5.4.0 Teamleider administratie

8.

Aangifte loonbelasting / premie Volksverzekeringen uitkeringen sociale zaken.

BW

5.4.9 Financieel administratief medewerker A

 

5.4.0 Teamleider administratie

9.

Voorschotmutaties / afrekeningen sociale verzekeringspremies uitkeringen sociale zaken.

BW

5.4.9 Financieel administratief medewerker A

 

5.4.0 Teamleider administratie

10.

Uitvoering subsidieregeling oud papier.

BW

5.4.5 Financieel medewerker volkshuisvesting

 

11.

Gunning uitvoering werken na aanbesteding.

BW

5.5.0 Teamleider Voorbereiding, realisatie en onderhoud

 

5.6.1 Medewerker civiele techniek

12.

Gunning uitvoering openbare werken na aanbesteding.

BW

5.5.0 Teamleider Voorbereiding, realisatie en onderhoud

 

5.6.1 Medewerker civiele techniek

13.

Verlening toestemming tot het leggen van kabels en leidingen in gemeentegrond

BW

5.6.1 Medewerker civiele techniek

 

14.

Uitbesteding kleine onderhoudswerken

BW

5.5.0 Teamleider Voorbereiding, realisatie en onderhoud

 

5.6.1 Medewerker civiele techniek

5.6.3 Medewerker groen

5.6.4 Medewerker bouwkunde

15.

Afsluiten onderhoudscontracten

BW

5.5.0 Teamleider Voorbereiding, realisatie en onderhoud

 

16.

Verpachting grasgewas

BW

5.7.0 Teamleider buitendienst

 

17.

Wijziging dagen, tijden en routes ophalen huishoudelijk afval (artikel 26 Milieuverordening).

BW

5.6.12 Planner/calculator

In overleg met beleid

18.

Aangifte omzetbelasting

BW

5.4.9 Financieel administratief medewerker A

 

5.4.10 Financieel administratief medewerker B

5.4.0 Teamleider administratie

19.

Declaratie subsidies en bijdragen bij Ministeries en ten behoeve van herinrichtingsprojecten.

BW

5.4.9 Financieel administratief medewerker A

 

5.4.10 Financieel administratief medewerker B

5.4.0 Teamleider administratie

20.

Het invorderen van bouwleges

BW

5.4.9 Financieel administratief medewerker A

 

5.4.10 Financieel administratief medewerker B

5.4.0 Teamleider administratie

21.

Het uitzetten van geld via callgeld, deposito en spaarrekening. Het aantrekken van geld via callgeld of kasgeld Bankcondities en tarieven afspreken

BW

5.3.13 Medewerker financiën A (door manager aangewezen)

Kan niet worden uitgevoerd zonder autorisatie conform artikel 18 en 19 van het Financieringsstatuut.

5.3.12 Adviseur financiën (door manager aangewezen)

21a

Het aantrekken van gelden

BW

1.0.0 Algemeen directeur

Kan niet worden uitgevoerd zonder autorisatie conform artikel 18 en 19 van het Financieringsstatuut.

22.

Uitvoeren betalingsopdrachten.

BW

5.4.11 Kassier

Kan niet worden uitgevoerd zonder autorisatie conform artikel 18 en 19 van het Financieringsstatuut.

23.

Bankrekening openen, sluiten, wijzigen.

BW

1.0.0 Gemeentesecretaris/algemeen directeur

Kan niet worden uitgevoerd zonder autorisatie conform artikel 18 en 19 van het Financieringsstatuut.

24.

[ vervallen ]

 

 

 

25.

[ vervallen ]

 

 

 

26.

Het opdracht geven tot uitvoeren van de privaatrechtelijke invordering.

BW

5.4.10 Financieel administratief medewerker B

 

27.

Het aangaan, wijzigen en opzeggen van verzekeringen. Het aanmelden en afwikkelen van schadegevallen. Het behandelen van aansprakelijkstellingen van de gemeente door derden.

BW

5.4.10 Financieel administratief medewerker B

 

medewerkers Smit en de Jong

28.

Aanstellingsbesluiten medewerkers tot en met schaal 8

BW

Managers

 

29.

Aanstellingsbesluiten voor medewerkers (schaal 9 en hoger), senioren en teamleiders

BW

Algemeen directeur

 

30.

Inschakeling extern personeel

BW

Managers

 

31.

Aangaan van stage overeenkomsten

BW

Direct leidinggevende

 

32.

Ontslagverlening: op verzoek van de medewerkers bij het bereiken van de pensioen- gerechtigde leeftijd

BW

Algemeen directeur

 

33.

Toekenning waarnemingstoelage

BW

Direct leidinggevende

 

34.

Toestemming voor maken overuren

BW

Direct leidinggevende

 

35.

Vergoeding schade aan kleding en uitrusting

BW

Managers

 

36.

Verlenen van: gewoon verlof zwangerschaps- en bevallingsverlof

BW

Direct leidinggevenden

 

37.

Verlenen van: buitengewoon verlof in het kader van de WAZ en overig buitengewoon verlof ouderschapsverlof

BW

Managers

 

38.

vaststelling opleidingsplan

BW

Algemeen directeur

 

39.

uitvoering opleidingsplan

BW

Direct leidinggevende

 

40.

Voeren functioneringsgesprekken

BW

Direct leidinggevenden

 

41.

Besluiten over functiewaardering

BW

Managers en algemeen directeur in een gezamenlijke vergadering

 

42.

Vaststelling beoordelingen en daaruit voortvloeiende gevolgen (plaatsing in de functieschaal, toekenning uitloopperiodieken, toekenning extra periodieke verhoging, vaste aanstelling)

BW

Algemeen directeur

Met in achtneming procedure beoordelingen: de opgemaakte concept beoordeling wordt, voordat deze met de te beoordelen medewerker wordt besproken, eerst met de naasthogere leidinggevende besproken. de te beoordelen medewerker kan vragen het beoordelingsgesprek op te schorten. Het gesprek wordt dan hervat binnen twee werkdagen. de beoordeelde medewerker kan zijn zienswijze op het beoordelingsformulier vastleggen waarna hij tekent voor gezien. bij wijziging van het beoordelingsformulier ontvangt de medewerker daarvan een exemplaar waarna hij tekent voor gezien na vaststelling van de beoordeling kan een bezwaarschrift ingediend worden

43.

Werkzaamheden betreffende de werving en selectie van een door b. en w. opengestelde vacature, alsmede betreffende de daarop volgende aanstelling.

BW

5.3.9 Senior adviseur P&O

Overleg met manager en/of teamleiders.

5.3.10 Adviseur P&O

44.

Uitvoering van belastingvoorschriften met betrekking tot personeelsadministratie van de gemeente.

BW

5.4.6 Salarisadministrateur

 

5.4.7 Assistent salarisadministrateur

45.

Uitvoering regelingen ten behoeve van de bedrijfsvereniging Abp, IZA, OHRA USZO en UWV.

BW

5.4.6 Salarisadministrateur

 

5.4.7 Assistent salarisadministrateur

5.4.8.0 Medewerker personeels- en salarisadministratie A

46.

Uitvoering van de spaarloonregeling.

BW

5.4.6 Salarisadministrateur

 

5.4.7 Assistent salarisadministrateur

47.

Uitvoering van de Verplaatsingskostenverordening, het reisbesluit en de studiefaciliteitenverordening.

BW

5.4.8.0 Medewerker personeels- en salarisadministratie A

 

5.4.6 Salarisadministrateur

5.4.7 Assistent salarisadministrateur

48.

Vaststelling van de uitbetaling van gratificaties bij jubilea (op grond van Rechtspositieregeling CAR/UWO).

BW

5.4.8.0 Medewerker personeels- en salarisadministratie A

 

5.4.6 Salarisadministrateur

49.

Uitvoering arbeidsvoorwaarden voortvloeiend uit het 'cafetariamodel'.

BW

5.4.8.0 Medewerker personeels- en salarisadministratie A

 

5.4.6 Salarisadministrateur

50.

Opstellen van aanvragen op grond van: ouderdomspensioen FPU; WAO; invaliditeitspensioen.

BW

5.4.6 Salarisadministrateur

 

51.

Uitvoering van de regeling bovenmatige ziektekosten (artikel 7.12 CAR/ UWO).

BW

5.4.7 Assistent salarisadministrateur

 

5.4.6 Salarisadministrateur

52.

Afgifte van inkomensverklaringen en verklaringen van dienstverband.

BW

5.4.6 Salarisadministrateur

 

5.4.7 Assistent salarisadministrateur

53.

Afhandeling declaraties met betrekking tot het A. en O.- fonds en werk-gelegenheidsmaatregelen.

BW

5.4.6 Salarisadministrateur

 

5.4.7 Assistent salarisadministrateur

54.

Uitvoering regeling kinderopvang.

BW

5.4.8.0 Medewerker personeels- en salarisadministratie A

 

5.4.6 Salarisadministrateur

55.

Het in gebruik geven van buitensportaccommodaties.

BW

5.4.3 Secretarieel/ondersteunend medewerker A

Overleg met: VRO 5.6.7 medewerker accommodatiebeheer

56.

Het in gebruik geven van sporthallen en gymlokalen.

BW

5.4.3 Secretarieel/ondersteunend medewerker A

 

57.

Het in bruikleen geven van (gym) materialen

BW

5.4.5 Financieel medewerker volkshuisvesting

 

58.

Het geven van ontheffing van de sluitingstijden van sportvelden.

BW

5.4.3 Secretarieel/ondersteunend medewerker A

 

59.

[ vervallen ]

 

 

 

60.

In gebruik geven van alsmede verlenging en/of vernieuwing van huurcontracten van overige accommodaties ten behoeve van welzijnsaangelegenheden.

BW

5.5.0 Teamleider VRO

 

61.

Het afhandelen van klachten met betrekking tot gymlokalen, sporthallen en buitensportaccommodaties.

BW

5.6.7 Medewerker accommodatiebeheer

 

62.

Verlening en vaststellen structurele subsidies tot 5000 euro ogv. de algemene subsidieverordening

BW

2.1.2 Beleidsontwikkelaar A

 

2.1.3 Beleidsontwikkelaar B

2.1.1 Senior Beleidsontwikkelaar

5.4.2 Medewerker secretariaat en administratie

63.

Verlening en vaststelling incidentele subsidies tot 1000 euro ogv. de algemene subsidieverordening

BW

2.1.2 Beleidsontwikkelaar A

 

2.1.3 Beleidsontwikkelaar B

2.1.1 Senior Beleidsontwikkelaar

5.4.2 Medewerker secretariaat en administratie

64.

Het aanschaffen van sportmaterialen.

BW

5.6.7 Medewerker accommodatiebeheer

Mits dit binnen de begroting valt.

5.6.8 Assistent medewerker accommodatiebeheer

65.

Uitvoering verordening vergoeding godsdienst of levensbeschouwelijk vormingsonderwijs.

BW

5.4.3 Secretarieel / ondersteunend medewerker A

 

66.

Uitvoering van de verordening leerlingenvervoer.

B & W

5.4.3 Secretarieel / ondersteunend medewerker A

 

67.

Uitvoering van de Leerplichtwet.

B & W

4.0.1.2 leerplichtambtenaar

 

68.

Benoeming en ontslag personeel schoollogopedie

B & W

cie. schoollogopedie

In overleg met portefeuillehouder. In overleg met p en o. Terugkoppeling naar beleid

69.

[ vervallen ]

 

 

 

70.

Advisering over aanvragen voor een bijdrage uit de Stichting Provinciaal Groninger Studiefonds inclusief de negatieve adviezen.

Burg

5.4.3 Secretarieel / ondersteunend medewerker A

 

71.

Onroerende zaak-transacties en verpachting, niet behorende tot mandaat van het publieksbureau.

BW

5.3.6 Adviseur bestuurlijk-juridisch

Zie aantekening. In overleg met beleid

72.

Verlenen van optie op en reserveringen van industriegrond.

BW

3.3.1 Medewerker bureau bedrijfsleven A

 

3.3.2 Medewerker bureau bedrijfsleven B

73.

Bezwaring van gemeente-eigendommen, voor zover dit betreft het vestigen van zakelijke rechten.

BW

5.3.6 Adviseur bestuurlijk-juridisch

In overleg met beleid

74.

Het ondertekenen van akten voortvloeiende uit het mandaat, inhoudende het vertegenwoordigen van de gemeente bij buitengerechtelijke rechtshandelingen ter zake van: aan- en verkoop (inclusief ruiling) van onroerende goederen; het bezwaren van gemeente-eigendommen; het vestigen van zakelijke rechten ten behoeve van de gemeente; exploitatieovereenkomsten

Burg

Medewerkers notariskantoor

 

75.

Het in ontvangst nemen van aangetekende stukken, pakketten, poststukken, postwissels en cheques.

Burg

5.2.3 Medewerker archief en post A

 

5.2.4 Medewerker archief en post B

5.2.5 Medewerker archief en post C

5.2.6 Medewerker post

76.

Het optreden als gemachtigde tot het aanvragen van inlichtingen als bedoeld in artikel 9 en 13 van de wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, artikel 30 lid 1 onder d en lid 2 KB, artikel 14, 1e lid onderdeel s van het Besluit Politieregisters, artikel 41 van de Gezondheidswet en het centraal archief bijzondere rechtspleging.

Burg

5.3.7 Medewerker bestuurlijk / juridische zaken

Alleen ten behoeve van een koninklijke onderscheiding.

77.

Het aangaan van telefooncontracten met een maximale duur van 3 jaar.

BW

5.2.8 Systeembeheerder

 

78.

Het in ontvangst nemen en tekenen van deurwaardersexploten.

Burg

5.4.14 Medewerker receptie / telefonist

 

79.

Het aansprakelijk stellen voor beschadiging van gemeente-eigendommen en mededeling aangaande verschuldigd schadevergoedingsbedrag en wijze van betaling daarvan.

BW

5.6.4 Medewerker bouwkunde

In overleg met de betreffende dienst.

5.6.7 Medewerker accommodatiebeheer

5.7.0 Teamleider buitendienst

5.4.9 Financieel administratief medewerker A

5.4.10 Financieel administratief medewerker B

80.

Het verdagen van de beslissing op grond van artikel 7:10 van de Awb.

BW Burg

5.3.5 Senior adviseur bestuurlijk-juridisch

 

5.3.7. Medewerker bestuurlijk / juridische zaken

81.

Melding van de verwerking van persoonsgegevens aan het College Bescherming Persoonsgegevens.

Burg BW

5.3.5 Senior adviseur bestuurlijk-juridisch

 

5.3.6 Adviseur bestuurlijk-juridisch

82.

Machtiging periodieke vernietiging archiefbescheiden.

BW

5.2.0 Teamleider Informatiebeheer

 

83.

Het uitvoeren van de Verordening VROM Starterslening

BW

5.4.5 Financieel medewerker volkshuisvesting 2.1.2 Beleidsontwikkelaar A

Portefeuillehouder informeren bij afwijzen van leningaanvragen

84.

Netwerkbeheer ondergrondse kabels en leidingen in eigendom van de gemeente. Eindverantwoordelijke liggingsgevensapplicatie.

BW

5.6.1 Medewerker civiele techniek

 

Met betrekking tot mandaat nummer 71 worden gemandateerd de bevoegdheden genoemd onder A en B:

  • A.

    de bevoegdheid met betrekking tot:

    • 1.

      de aankoop van grondstroken ten behoeve van de aanleg en verharding, reconstructie, omlegging en verbreding van wegen;

    • 2.

      het vervreemden van gemeente-eigendommen voor zover dit betreft:

      • a.

        het verkopen van bouwterreinen, die zijn gelegen binnen een goedgekeurd bestemmingsplan en die betrekking hebben op een in dit bestemmingsplan betrekking hebbende vastgestelde exploitatieopzet;

      • b.

        het vervreemden van grond bestemd voor de bouw van openbare werken van openbaar nut, zoals transformatorhuisjes, telefooncellen, wachthuisjes, aardgasontvangstations en naar haar aard daarmee gelijk gestelde bouwwerken;

      • c.

        de verkoop van gronden op basis van het groenstructuurplan;

    • 3.

      het bezwaren van gemeente-eigendommen, voor zover dit betreft het vestigen van zakelijke rechten hierop;

  • B.

    de bevoegdheid om gemeente-eigendommen te verhuren, te verpachten of op enige wijze in gebruik te geven.

Bij de uitoefening van bovengenoemde bevoegdheden moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:

  • 1.

    De aankoop van onroerende goederen geschiedt onder de bij koop en verkoop algemeen geldende en gebruikelijke bepalingen en bedingen en voorts onder die bijzondere bepalingen die burgemeester en wethouders nodig achten of nuttig oordelen;

  • 2.

    Met betrekking tot de verkoop van onroerende goederen is bepaald dat de verkoop zal plaatsvinden:

    • a.

      tegen prijzen die niet lager mogen zijn dan die welke voor de betreffende terreinen zijn vastgesteld bij de exploitatieopzet;

    • b.

      onder de bij koop en verkoop algemeen geldende en gebruikelijke bepalingen en bedingen de "Algemene verkoopsvoorwaarden voor bouwterreinen" en onder die bijzondere bepalingen die burgemeester en wethouders nodig achten of nuttig oordelen;

  • 3.

    Met betrekking tot de bevoegdheid onder A sub 2b is bepaald dat de verkoop tenminste zal geschieden tegen een symbolische koopsom en onder de bij koop en verkoop algemeen geldende en gebruikelijke voorwaarden en bedingen en voorts onder die bijzondere bepalingen die burgemeester en wethouders nodig achten en nuttig oordelen;

  • 4.

    Met betrekking tot de bevoegdheid onder B is bepaald dat:

    • a.

      het verhuren en verpachten van gemeente-eigendommen niet mag geschieden tegen prijzen die lager zijn dan de gemiddelde huur- en pachtprijzen van door particulieren verhuurde en verpachte goederen van ongeveer gelijke hoedanigheid en ligging;

    • b.

      de huurovereenkomst schriftelijk en voor de tijd van maximaal drie jaar moet worden aangegaan;

    • c.

      verpachting van eigendommen, gelegen binnen een bestemmingsplan, geschiedt voor ten hoogste één jaar, doch niet mag plaatshebben indien door de verpachting de realisering van het bestemmingsplan wordt belemmerd of vertraagd;

    • d.

      het op enige andere wijze in gebruik geven van gemeente-eigendommen geschiedt voor de tijd van maximaal drie jaar;

    • e.

      aan de ingebruikgeving de nodige voorwaarden dienen te worden verbonden ter verzekering van een goed gebruik en ter voorkoming van financieel nadeel voor de gemeente.

Beleid

nr.

omschrijving onderwerp

van

naar

bijzondere bepalingen

1.

Uitvoering Verordening subsidiëring van woonconsumenten (-organisaties) consumenten.

BW

2.1.2 Beleidsontwikkelaar A

 

2.

Verlening en vaststellen structurele subsidies tot 5000 euro ogv. de algemene subsidieverordening

BW

2.1.2 Beleidsontwikkelaar A

 

2.1.3 Beleidsontwikkelaar B

2.1.1 Senior Beleidsontwikkelaar

5.4.2 Medewerker secretariaat en administratie

3.

Verlening en vaststelling incidentele subsidies tot 1000 euro ogv. de algemene subsidieverordening

BW

2.1.2 Beleidsontwikkelaar A

 

2.1.3 Beleidsontwikkelaar B

2.1.1 Senior Beleidsontwikkelaar

5.4.2 Medewerker secretariaat en administratie

4.

Verstrekken van voorschotten op subsidies ogv. de algemene subsidieverordening

BW

2.1.2 Beleidsontwikkelaar A

 

2.1.3 Beleidsontwikkelaar B

2.1.1 Senior Beleidsontwikkelaar

5.

Het toekennen van sportprijzen

BW

2.1.2 Beleidsontwikkelaar A

 

Politie

Nr.

Omschrijving onderwerp

Van

Naar

Bijzondere bepalingen

1.

Artikelen 61 en 62 Ontheffing voorschriften helingbestrijding

Burg

Korpschef regiopolitie Groningen

Submandaat: districtschef Midden-Oost Groningen. Terugkoppeling aan de burgemeester.

2.

Aanstellen verkeersbrigadiers (artikel 56 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer).

Burg

Korpschef regiopolitie Groningen

Submandaat: districtschef Midden-Oost Groningen. Terugkoppeling aan de burgemeester.

3.

Aanstellen verkeersregelaars (artikel 58 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer).

Burg

Korpschef regiopolitie Groningen

Submandaat: districtschef Midden-oost Groningen. Terugkoppeling aan de burgemeester.

4.

Het waarmerken van een register van verhandelde goederen ex. artikel 437 ter lid 2 WvSr.

Burg

Korpschef regiopolitie Groningen

Submandaat: districtschef Midden-oost Groningen. Terugkoppeling aan de burgemeester.

5.

Bewaren, verkopen en vernietigen van gevonden voorwerpen (artikelen 5, 6, 8 t/m 12 van boek 5 van het BW en het Besluit gevonden voorwerpen ex. artikel 12 van boek 5 van het BW.

Burg

Korpschef regiopolitie Groningen

Submandaat: districtschef Midden-oost Groningen. Terugkoppeling aan de burgemeester.

Openbaar Basisonderwijs (obo)

[ vervallen]

Ondertekening

Dit besluit is in werking getreden op 5 juli 2005 Met ingang van deze datum zijn alle eerder genomen besluiten aangaande mandaatverlening aan ambtenaren vervallen. Dit besluit kan worden aangehaald als "Mandaatstatuut Stadskanaal".
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders d.d. 5 juli 2005,
Aldus vastgesteld door de burgemeester d.d. 5 juli 2005,
Aldus vastgesteld door de heffings- en invorderingsambtenaar d.d. 5 juli 2005
Namens burgemeester en wethouders, de secretaris de burgemeester
de burgemeester,
de heffings- en invorderingsambtenaar,