Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR254759
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR254759/1
Regeling vervallen per 31-12-2014
Tarievenregeling afvalinzameling
Geldend van 01-01-2013 t/m 30-12-2014
Intitulé
Tarievenregeling afvalinzamelingTarievenregeling afvalinzameling
Artikel 1 Tarieven
De tarieven bedragen voor:
- 1.
het beschikbaar stellen en het maximaal een keer per twee weken ledigen van: a) een 240 liter restafvalcontainer, per maand € 17,80; beschikbaar stelling geschiedt voor minimaal één jaar; b) een 140 liter gft container, per maand of gedeelten daarvan € 6,00; beschikbaar stelling geschiedt voor minimaal één jaar; c) een 140 liter gft container voor basisscholen € 29,20 per jaar.
- 2.
Het aanbieden van afval bij de milieustraat:
- a.
Gratis: KCA, elektr(on)ische apparatuur, luiers/incontinentiemateriaal, papier en karton, textiel, glas, oude metalen, frituurvet, kunststof verpakkingen, personenwagenbanden zonder velg en asbest tot 2 m2;
- b.
Tarief van € 2,00: per 0,5 m3 groenafval
- c.
Tarief van € 6,00 voor groenafval tot 1,5 m3
- d.
Tarief van € 7,50: per 0,5 m3 restafval
- e.
tarief van € 12,50: tot 0,25 m3 puin tot 1,5 m3: Gips, tapijtresten, sloophout, harde kunststoffen; 2 – 35 m2 asbest
- f.
tarief van € 21,50: tot 1,5 m3vlakglas, restafval, bouwafval;
- g.
tarief van € 34,00: tot 1,5 m3schone grond 0,25 tot 1,5 m3 puin
- h.
Stuksprijzen: € 5,00 per personenwagenband met velg, motorbanden en fietsbanden, € 10,00 voor overige banden;
- i.
elk huishouden krijgt één stortbon geldig voor de tariefgroepen € 6,00, € 12,50 of € 21,50 om afval gratis op de milieustraat aan te bieden.
- a.
- 3.
Het op afroep ophalen van grof huishoudelijk afval € 44,80;
- 4.
Voor het omwisselen van een container met een inhoud van 120 liter in een container met een inhoud van 240 liter € 34,20; omwisselen van 240 liter naar 120 liter container geschiedt gratis;
- 5.
Het tarief om restafval aan te bieden bij de ondergrondse containers door bedrijven is per aanbieding (max. 60 liter vuilniszak) € 2,00. Het aantal aanbiedingen per jaar is minimaal 110 of een evenredig deel hiervan bij aanvang van de overeenkomst gedurende het jaar;
- 6.
Het tarief om een minicontainer of een toegangspas voor de ondergrondse container te vervangen ingeval van schuldvraag, bedraag voor een 120 liter grijze minicontainer € 36,80, 240 liter grijze minicontainer € 43,80, 140 liter groene minicontainer € 38,30 en een toegangspas € 23,40.
Artikel 2 BTW
De in artikel 1 genoemde tarieven zijn exclusief de eventuele verschuldigde BTW.
Artikel 3 Citeertitel en inwerkingtreding
Deze regeling kan worden aangehaald onder de naam ‘Tarievenregeling afvalinzameling’ en treedt in werking op 1 januari 2013.
Artikel 4 Intrekking oude regeling
Bij de inwerkingtreding van deze regeling wordt de volgende regeling ingetrokken:
a.Tarievenregeling afvalinzameling, vastgesteld 6 december 2011.
Vastgesteld in de vergadering van 18 december 2012.
Burgemeester en wethouders van Uden
mr. J.M. Smarius drs. H.A.G. Hellegers
secretaris burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl