Regeling vervallen per 01-01-2016

Tarievenregeling afvalinzameling

Geldend van 01-01-2015 t/m 31-12-2015

Intitulé

Tarievenregeling afvalinzameling

Tarievenregeling afvalinzameling

Artikel 1 Tarieven

De tarieven bedragen voor:

  • 1.

    het beschikbaar stellen en het maximaal een keer per twee weken ledigen van: a) een 240 liter restafvalcontainer, per maand € 17,90; beschikbaar stelling geschiedt voor minimaal één jaar; b) een 140 liter gft container, per maand of gedeelten daarvan € 6,10; beschikbaar stelling geschiedt voor minimaal één jaar; c) een 140 liter gft container voor basisscholen € 30,10 per jaar.

  • 2.

    Het aanbieden van afval bij de milieustraat:

    • a.

      Gratis: KCA, elektr(on)ische apparatuur, luiers/incontinentiemateriaal, papier en karton, textiel, glas, oude metalen, frituurvet, kunststof verpakkingen, personenwagenbanden zonder velg, asbest tot 2 m2, vlakglas, toners/cartridges;

    • b.

      Tarief van € 2,00: per 0,5 m3 groenafval

    • c.

      Tarief van € 6,00 voor groenafval tot 1,5 m3

    • d.

      Tarief van € 8,00: per 0,5 m3 restafval

    • e.

      tarief van € 13,00: tot 0,25 m3 puin tot 1,5 m3: Gips, tapijtresten, sloophout, harde kunststoffen, EPS; 2 – 35 m2 asbest

    • f.

      tarief van € 22,50: tot 1,5 m3 restafval, bouwafval, geïmpregneerd hout, dakafval;

    • g.

      tarief van € 35,50: tot 1,5 m3schone grond 0,25 tot 1,5 m3 puin

    • h.

      Tarief van € 5,00: per stuk:per personenwagenband met velg, motorbanden, fietsbanden en matrassen, € 10,50 voor overige banden; tot 0,5 m3 EPS

    • i.

      elk huishouden krijgt één stortbon geldig voor de tariefgroepen € 6,00, € 13,00 of € 22,50 om afval gratis op de milieustraat aan te bieden.

  • 3.

    Het op afroep ophalen van grof huishoudelijk afval € 53,20;

  • 4.

    Voor het omwisselen van een container met een inhoud van 120 liter in een container met een inhoud van 240 liter € 35,30; omwisselen van 240 liter naar 120 liter container geschiedt gratis;

  • 5.

    Het tarief om restafval aan te bieden bij de ondergrondse containers door bedrijven is per aanbieding (max. 60 liter vuilniszak) € 2,00. Het aantal aanbiedingen per jaar is minimaal 110 of een evenredig deel hiervan bij aanvang van de overeenkomst gedurende het jaar;

  • 6.

    Het tarief om een toegangspas voor de ondergrondse container of een minicontainer te vervangen ingeval van schuldvraag, bedraagt voor een toegangspas € 23,40, 120 liter grijze minicontainer € 36,80, voor een 240 liter grijze minicontainer € 43,80 en voor een 140 liter groene minicontainer € 38,30.

Artikel 2 BTW

De in artikel 1 genoemde tarieven zijn exclusief de eventuele verschuldigde BTW.

Artikel 3 Citeertitel en inwerkingtreding

Deze regeling kan worden aangehaald onder de naam ‘Tarievenregeling afvalinzameling’ en treedt in werking op 1 januari 2015.

Artikel 4 Intrekking oude regeling

Bij de inwerkingtreding van deze regeling wordt de volgende regeling ingetrokken:

a.Tarievenregeling afvalinzameling, vastgesteld 26 november 2013.

Vastgesteld in de vergadering van 18 november 2014.

Burgemeester en wethouders van Uden

mr. J.M. Smarius drs. H.A.G. Hellegers

secretaris burgemeester