Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR369757
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR369757/1
Regeling vervallen per 01-01-2016
Ondermandaatbesluit directie middelen
Geldend van 17-10-2014 t/m 31-12-2015
De Algemeen Directeur van de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant;:
gelet op:
afdeling 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
overwegende;
dat het Algemeen Bestuur, het Dagelijks Bestuur en de Voorzitter van de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant, op 14 november 2011, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft het ‘Algemeen mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit Veiligheidsbureau heeft vastgesteld ten behoeve van uitvoering van de bedrijfsvoeringstaken en de taken van het veiligheidsbureau;
dat in het mandaatbesluit de mogelijkheid om door te mandateren is opgenomen en een aantal bevoegdheden is ondergemandateerd aan de manager bedrijfsvoering, inmiddels functioneel bekend als directeur middelen;
dat als gevolg van het vertrek van de directeur middelen uit de organisatie deze taken tot nader order zullen worden waargenomen door de Algemeen Directeur en het uit praktische overwegingen aanbeveling verdient om ondermandaat te verlenen aan de afdelingshoofden van de directie middelen;
B E S L U I T :
Het volgende ‘Ondermandaatbesluit directie middelen’ vast te stellen:
I De uitoefening van bevoegdheden, die zijn genoemd in het ‘Ondermandaatoverzicht directie middelen’, zoals opgenomen in bijlage A bij dit besluit, op te dragen aan de daarbij genoemde medewerkers en de daarbij genoemde specifieke bepalingen alsmede de onder IV van dit besluit algemeen gestelde bepalingen van toepassing te verklaren;
II Het eerder verleende ondermandaat aan de manager bedrijfsvoering en het hoofd veiligheidsbureau in te trekken;
III Indien een nieuw ondermandaat wordt verleend of een ondermandaat wordt gewijzigd of ingetrokken dit te verwerken in het ‘Ondermandaatoverzicht directie middelen’;
IV Ten aanzien van de uitoefening van de verleende ondermandaten de volgende bepalingen vast te stellen:
ARTIKEL 1 Ondermandaat
- 1.
Onder ondermandaat wordt in deze regeling verstaan de bevoegdheid om in naam van de Algemeen Directeur besluiten te nemen en te ondertekenen
- 2.
Onder ondertekeningsmandaat wordt in deze regeling verstaan de bevoegdheid om door de Algemeen Directeur zelf genomen besluiten te ondertekenen..
- 3.
Het ondermandaat geldt in de ruimste zin van het woord. Naast het nemen van besluiten in positieve of negatieve zin wordt hieronder dan ook mede verstaan:
- -
het nemen van alle voorbereidingsbesluiten en het verrichten van alle voorbereidingshandelingen;
- -
verdagen en/of uitstellen;
- -
verzoeken om aanvullende informatie;
- -
het voeren van correspondentie, die direct te maken heeft met de opgedragen taken;
- -
het stellen van nadere voorwaarden;
- -
het bekend maken en toezenden van besluiten overeenkomstig wettelijke regels
- -
en alle andere besluiten die genomen moeten worden en alle andere handelingen die verricht moeten worden binnen het kader van de uitvoering van de verleende bevoegdheid.
4.Op volmachten en machtigingen zijn de artikelen van dit besluit van overeenkomstige toepassing.
ARTIKEL 2 Beperkingen
-
1. Een ondermandaat geldt niet indien:
- a.
het voornemen bestaat tot afwijking van het gevoerde beleid;
- b.
de algemeen directeur zulks ten aanzien van een concreet geval kenbaar heeft gemaakt;
- c.
het te nemen besluit financiële consequenties heeft, waarmee in de lopende begroting, inclusief de meerjarenbegroting, geen rekening is gehouden;
- d.
voor de uitoefening van de bevoegdheid een specifiek budget beschikbaar is gesteld en het budget als gevolg van het besluit zal worden overschreden;
- e.
er persoonlijke betrokkenheid van de ondergemandateerde of van diens plaatsvervanger bestaat.
- a.
-
2. Indien het eerste lid van toepassing is wordt de zaak zo spoedig mogelijk aan de Algemeen Directeur voorgelegd.
-
3. Bij de uitoefening van de bevoegdheden wordt onverkort rekening gehouden met hetgeen daaromtrent gesteld is;
- ·
bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen, hoe ook genaamd, van Europese, rijks-, provinciale en gemeentelijke wetgevers of andere bestuursorganen en
- ·
in relevante kaders, richtlijnen, verordeningen, besluiten, regelingen of hoe dan ook genaamd die binnen de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant zijn vastgesteld;
- ·
-
4. De uitoefening van de bevoegdheden vindt niet plaats zonder overleg met en/of advies van daarbij betrokken diensten, afdelingen en eenheden binnen en buiten de veiligheidsregio.
-
5. De gemandateerde is niet bevoegd tot het verlenen van verder ondermandaat, tenzij de algemeen directeur hier uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven.
ARTIKEL 3 Ondertekening
1.In geval van uitoefening van ondermandaat worden uitgaande stukken ondertekend met:
Namens het Algemeen / Dagelijks Bestuur van de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant,
Functie
Handtekening
Naam
2.In geval van de uitoefening van ondertekeningsmandaat namens de regionaal commandant worden uitgaande stukken ondertekend met:
Overeenkomstig het in mandaat genomen besluit van de regionaal commandant Brandweer Midden- en West-Brabant,
Functie
Handtekening
Naam
ARTIKEL 4 Vervangingsregeling
In geval van afwezigheid van functionarissen, aan wie bij of krachtens dit besluit bevoegdheden zijn toegekend worden deze bevoegdheden uitgeoefend door de algemeen directeur of de voor hem aangewezen vervanger.
ARTIKEL 5 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op 17 oktober 2014.
Aldus vastgesteld d.d. 14 oktober 2014.
Bijlage A Ondermandaatbesluit directie middelen
Onderdeel |
Omschrijving |
Mandaat |
Ondermandaat |
Specifieke bepalingen, voorwaarden en instructies |
1. |
ALGEMEEN |
Gegeven bij bestuursbesluiten van 14-11-2011 |
||
1. |
Uitwisselen van gegevens |
|||
1.1.1 |
Voeren van correspondentie ter voorbereiding of uitvoering van besluiten van het Algemeen en Dagelijks bestuur en de Voorzitter van de veiligheidsregio. |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden. |
Instructie Bij correspondentie waaraan politieke, bestuurlijke of andere belangrijke consequenties zijn verbonden voorleggen aan het bestuursorgaan. |
1.1.2 |
Verstrekken van zakelijke inlichtingen aan derden omtrent algemeen geldende voorschriften en regelingen en over feiten en gegevens die geen beleidsaspecten bevatten |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
|
1.1.3 |
Toezenden van bescheiden in gevallen waarin daarop op grond van geldende voorschriften en regelingen aanspraak kan worden gemaakt |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
|
1.1.4 |
Beantwoorden van verzoeken om informatie, deelneming aan enquêtes en degelijke |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
|
1.1.5 |
Beslissen op formele verzoeken om informatie als bedoeld in de Wet openbaarheid van bestuur |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
|
1.1.6 |
Nemen van besluiten op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
|
1.1.7 |
Het ondertekenen van besluiten die door het Algemeen Bestuur, Dagelijks Bestuur of Voorzitter van de veiligheidsregio zelf zijn genomen. |
Algemeen Directeur |
. |
Brieven die uitgaan met ondertekening op basis van ondertekeningmandaat moeten worden ondertekend overeenkomstig artikel 5, lid 2 van het Algemeen mandaatbesluit VR MWB. |
1.2. |
Archiefwet/archiefbeheer |
|||
1.2.1 |
Nemen van besluiten op grond van de Archiefwet |
Algemeen Directeur |
Hoofd afdeling Inkooop, Contractbeheer en DIV |
|
1.3. |
Algemene wet bestuursrecht |
|||
1.3.1 |
Uitvoering geven aan de hoofdstukken 1 tot en met 4 Algemene wet bestuursrecht (Awb): 2:1, 2:2, 2:3, 3:2, 3:6, 3:7, 3:11, 3:12, 3:13, 3:14, 3:15, 3:17, 3:18 lid 2 en 4, 3:41, 3:42, 3:43, 3:44, 4:3a, 4:4, 4:5, 4:6, 4:7, 4:8, 4:11 en 4:14, 4:15, titel 4.4 |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
Geldt voor zover het de voorbereiding van een besluit betreft. |
1.3.2 |
Afgeven van legitimatiebewijzen als bedoeld in art 5:12 Algemene wet bestuursrecht aan aangewezen toezichthouders |
Algemeen Directeur |
||
1.3.3 |
Ontvangstbevestiging bezwaarschrift als bedoeld in Awb en in handen stellen secretaris commissie voor bezwaarschriften |
Algemeen Directeur |
Medewerker DIV |
|
1.3.2 |
Beslissen op bezwaar m.b.t. personele besluiten (inclusief verdagen beslissing op bezwaar nadat commissie advies heeft uitgebracht) |
Portefeuillehouder Personeelszaken in het Dagelijks Bestuur |
Beslissen op advies van de commissie voor bezwaarschriften |
|
1.3.3 |
Beslissen op bezwaar m.b.t. niet personele besluiten (inclusief verdagen beslissing op bezwaar nadat commissie advies heeft uitgebracht) |
Voorzitter van het Algemeen c.q. Dagelijks Bestuur |
Beslissen op advies van de commissie voor bezwaarschriften Geldt niet voor eventuele bezwaarschriften tegen besluiten van de Voorzitter van de veiligheidsregio (in hoedanigheid van bestuursorgaan) |
|
1.3.4 |
Behandelen van klachten op grond van hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Algemeen Directeur |
Overeenkomstig de “Verordening klachtenregeling Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant” |
|
1.3.5 |
Het nemen van een besluit inzake het toekennen van een dwangsom bij niet tijdig beslissen (Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen) |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
|
1.4. |
Rechtsmiddelen en vertegenwoordiging |
|||
1.4.1 |
Voeren van verweer in administratiefrechtelijke, strafrechtelijke en civielrechtelijke procedures |
Algemeen Directeur |
||
1.4.2 |
Instellen van gerechtelijke middelen waaronder begrepen verhaals- en incassoprocedures en het aanspannen van administratiefrechtelijke en civielrechtelijke procedures (inclusief opdracht tot procureurstelling en opdracht tot juridische bijstand) |
Algemeen Directeur |
||
1.4.3 |
Verrichten van alle proceshandelingen die het belang van de veiligheidsregio dienen |
Algemeen Directeur |
||
1.4.4 |
Deelnemen aan een mediationtraject t.b.v. het oplossen van geschillen |
Algemeen Directeur |
||
1.4.5 |
Vertegenwoordiging van veiligheidsregio in en buiten rechte (artikel 171 Gemeentewet) |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
. |
1.5. |
Subsidies |
|||
1.5.1 |
Aanvragen van subsidies en nemen van besluiten in het kader van subsidieaanvragen, zoals het insturen van gegevens en het afleggen van verantwoording |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
|
1.6 |
Overeenkomsten en aanbestedingen |
|||
1.6.1 |
Aangaan, verlengen, wijzigen en beëindigen van obligatoire overeenkomsten, inclusief het vestigen of opheffen van zakelijk rechten met dien verstande dat: -de verplichting die uit de overeenkomst voortvloeit niet hoger is dan het bedrag vastgelegd in de daarvoor geldende regeling -de bevoegdheid geen betrekking heeft op het aangaan van erfpachtovereenkomsten, het vestigen van het recht op erfdienstbaarheid en het recht van opstal of het aan- en verkopen van onroerende zaken -de bevoegdheid geen betrekking heeft op eventuele overeenkomsten die de algemeen directeur en/of de hoofden van de organisatieonderdelen persoonlijk/direct aangaan. |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
. |
1.6.2 |
Voorbereiden en uitschrijven van aanbestedingen c.q. het doen van offerte-aanvragen , gunning en afwijzing van opdrachten met betrekking tot werken, diensten en leveringen. |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
Overeenkomstig het geldende Inkoop- en aanbestedingsbeleid |
1.7 |
Medezeggenschap |
|||
1.7.1 |
Het optreden als WOR-bestuurder voor Centrale Ondernemingsraad (COR) |
Algemeen Directeur |
De algemeen directeur is WOR-bestuurder voor medezeggenschap inzake de veiligheidsb en in die aangelegenheden die van gemeenschappelijk belang zijn voor alle - of voor de meerderheid van de -organisatieonderdelen - en die met de centrale ondernemingsraad worden besproken. |
|
1.7.2 |
Voorzitten van het technische beraad ter voorbereiding op besluitvorming in het Georganiseerd Overleg (GO) |
Algemeen Directeur |
Hoofd afdeling Personeel & Organisatie |
In het technisch beraad kan geen besluitvorming plaatsvinden |
1.7.3 |
Vertegenwoordigen van het Dagelijks Bestuur in het Georganiseerd overleg (GO) als bedoeld in artikel 12:1:3, eerste lid van de Arbeidsvoorwaardenregeling VR MWB |
Portefeuillehouder Personeel & Organisatie |
||
1.8 |
Aansprakelijkheid en verzekeringen |
|||
1.8.1 |
Het afsluiten, prolongeren, wijzigen of beëindigen van verzekeringen, het aansprakelijk stellen van derden en het afdoen van aansprakelijkstellingen, met uitzondering van: -het nemen van besluiten die de algemeen directeur en/of de hoofden van de organisatieonderdelen persoonlijk/direct aangaan -het afdoen van aansprakelijkstellingen boven het in de daarvoor geldende regeling vastgestelde bedrag. |
Algemeen Directeur |
Hoofd afdeling Inkoop, Contractbeheer en DIV |
|
1.9 |
Overigen |
|||
1.9.1 |
Aanvaarden erfstelling (onder voorrecht van boedelbeschrijving), legaat of schenking en het treffen van een schikking |
Algemeen Directeur |
||
1.9.2 |
Aanwijzen secretaris commissie voor bezwaarschriften en plaatsvervanger(s) (art 9 Verordening op de commissie voor bezwaarschriften VR MWB) |
Algemeen Directeur |
||
1.9.3 |
Aanwijzen klachtencoördinator bedoeld in artikel 3 van de Klachtenregeling VR MWB |
Algemeen Directeur |
||
1.9.4 |
Doen van aangifte bij het OM, onder andere indien aan eigendommen van de veiligheidsregio schade is toegebracht en het desgewenst voegen in eventuele strafrechtelijke procedures |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
|
1.9.5 |
Vertegenwoordiging van de veiligheidsregio bij het verlijden van aktes en het ondertekenen van overeenkomsten, voor zover niet elders in deze lijst gemandateerd. |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
|
1.9.6 |
Indienen van aanvragen voor ontheffing, vrijstelling, vergunning of melding op grond van regelgeving voor zover dienstbaar aan de taakuitvoering van de veiligheidsregio. |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
2. |
Personeel en Organisatie |
Artikel 11, sub a Organisatieverordening |
||
2.1 |
Het uitvoeren en nemen van besluiten met betrekking tot het bij de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant behorende personeel op grond van de vastgestelde Arbeidsvoor-waardenregeling Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant zoals deze door het Algemeen Bestuur is vastgesteld dan wel zal worden gewijzigd, tenzij uitvoering bij of krachtens deze regelingen aan anderen is opgedragen met uitzondering van: -beslissen op bezwaar m.b.t. personeelsbesluiten -benoemen, schorsen en ontslaan van de secretaris van de veiligheidsregio -het nemen van besluiten die de algemeen directeur en/of de hoofden van de organisatieonderdelen persoonlijk/direct aangaan -het toepassen van de in deze regelingen opgenomen hardheidsclausules -het vaststellen van regelingen waarover overeenstemming moet worden bereikt in het Georganiseerd Overleg. -het op grond van de arbeidsvoorwaardenregeling vaststellen van nadere regels. |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
Met uitzondering van het voeren van correspondentie met pensioenfondsen, bedrijfsverenigingen, ziektekostenverzekeraars en belastingdienst inzake personeel. Hiertoe wordt alleen het hoofd afdeling P&O ondergemandateerd. Besluiten tot het verlenen van ontslag en het opleggen van schorsing als ordemaatregel en inhouden van bezoldiging tijdens schorsing als ordemaatregel (H-8) en het opleggen van disciplinaire straffen (H-16) mogen niet verder ondergemandateerd worden. Het vaststellen van nadere regels: Niet gemandateerd. Het betreft onder andere de volgende artikelen:1:4:1, 1:6, 3:1:1, lid 2 en 3, 4:2, 4a:3, lid 2, 5a:7, 6:2:1, lid 6, 6:4:4, lid 3, 6:5:7, 6a:3, lid 3, 7:2, 7:3, lid 13, 7:8, 7:18, 9:9:1, 15:1a, 15:2,lid 1. Uitzondering geldt voor artikel 15:1:16, lid 4 (kledingvoorschriften) |
2.2 |
Het uitvoeren en nemen van besluiten inzake de uitvoeringsregelingen die zijn vastgesteld op grond van de arbeidsvoorwaardenregeling. |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
Het betreft onder andere: Regeling beloningsbeleid Veiligheidsregio VR MWB Regeling buitengewoon verlof VR MWB Regeling functiebeschrijving en –waardering VR MWB Regeling keuzemodel arbeidsvoorwaarden VR MWB Regeling studiefaciliteiten VR MWB Regeling Vergoedingen VR MWB Regeling vergoedingen brandweerpersoneel VR MWB Regeling ziektecontrole VR MWB Gedragscode Regeling nevenwerkzaamheden Regeling melding financiële belangen Regeling ambtseerd of belofte Regeling nevenwerkzaamheden Klachtenregeling ongewenst gedrag Privacyregeling Regeling vertrouwenspersoon Regeling klokkenluidersRegeling representativiteit |
2.3 |
Het uitvoeren en nemen van besluiten in het kader van een vastgesteld Sociaal Plan / Sociaal Statuut |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
|
2.4 |
Ontwikkelen en toepassen van beleid op het gebied van personeel en organisatie met uitzondering van: -het nemen van besluiten die de algemeen directeur en/of de hoofden van de organisatieonderdelen direct aangaan -investeringsbeslissingen boven bedragen vastgesteld in de daarvoor geldende regeling |
Algemeen Directeur |
Hoofd afdeling Personeel & Organisatie |
Beleidsontwikkeling veiligheidsregiobreed |
3. |
Financiën, planning en control |
Artikel 11, sub b Organisatieverordening |
||
3.1 |
Het aangaan van financiële verplichtingen en het doen van uitgaven binnen de vastgestelde kaders |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
|
3.2 |
Aantrekken van financieringen op de voorwaarden in het geldende Treasurystatuut Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant |
Algemeen Directeur |
||
3.3 |
Uitzetten van gelden voor maximaal één jaar onder de voorwaarden vermeld in het geldende treasurystatuut Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant |
Algemeen Directeur |
||
3.4 |
Accountant opdracht geven tot het uitvoeren van specifieke werkzaamheden met betrekking tot de rechtmatigheid, de doelmatigheid en de doeltreffendheid, voor zover de onafhankelijkheid van de accountant daarmee niet in het geding komt (art 6, lid 1 Controleverordening) |
Algemeen Directeur |
Geen verder ondermandaat toegestaan. |
|
3.5 |
Opdracht verlenen voor de controle van de rechtmatige besteding van specifieke uitkeringen aan een andere dan de door het Algemeen Bestuur benoemde accountant, indien dit in het belang van de organisatie is (art 6, lid 2 Controleverordening) |
Algemeen Directeur |
Geen verder ondermandaat toegestaan. |
|
3.6 |
Opdracht verlenen voor de controle t.b.v. verantwoording aan derden (Belastingdienst, ABP, Sociale verzekeringsbank e.d.) aan een andere accountant dan de door het Algemeen Bestuur benoemde accountant indien dit in het belang van de organisatie is (art 6, lid 3 Controleverordening) |
Algemeen Directeur |
Geen verder ondermandaat toegestaan. |
|
3.7 |
Corrigeren van geconstateerde afwijkingen die leiden tot het niet afgeven van een goedkeurende verklaring van de accountant (art 7, lid 1 Controleverordening). |
Algemeen Directeur |
Geen verder ondermandaat toegestaan. |
|
3.8 |
Reageren op accountantsverklaring en het verslag van bevindingen voor verzending aan het Algemeen Bestuur |
Algemeen Directeur |
Geen verder ondermandaat toegestaan. |
|
3.9 |
Geven van opdrachten aan de (externe)deurwaarder tot het innen van civielrechtelijke vorderingen. |
Algemeen Directeur |
Hoofd afdeling Financiën Planing & Control, hoofd afdeling P&O |
|
3.10 |
Ontwikkelen en toepassen van beleid op het gebied van financiën en control met uitzondering van: -het nemen van besluiten die de algemeen directeur en/of de hoofden van de organisatieonderdelen persoonlijk/direct aangaan -investeringsbeslissingen boven bedragen vastgesteld in de daarvoor geldende regeling |
Algemeen Directeur |
Hoofd afdeling Financiën Planning & Control |
|
4. |
Facilitaire zaken en huisvesting |
Artikel 11, sub c Organisatieverordening |
||
4.1 |
Ontwikkelen en toepassen van beleid op het gebied van huisvesting en facilitaire zaken met uitzondering van: -het nemen van besluiten die de algemeen directeur en/of de hoofden van de organisatieonderdelen persoonlijk/direct aangaan -investeringsbeslissingen boven bedragen vastgesteld in de daarvoor geldende regeling |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofd Inkoop, Contractbeheer en DIV |
Beleidsontwikkeling veiligheidsregiobreed |
5. |
Informatievoorziening en automatisering |
Artikel 11, sub d Organisatieverordening |
||
5.1 |
Ontwikkelen en toepassen van beleid op het gebied van informatisering en automatisering met uitzondering van: -het nemen van besluiten die de algemeen directeur en/of de hoofden van de organisatieonderdelen direct aangaan -investeringsbeslissingen boven bedragen vastgesteld de daarvoor geldende regeling |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofd Informatievoor-ziening |
Beleidsontwikkeling veiligheidsregiobreed |
6. |
Communicatie |
Artikel 11, sub e Organisatieverordening |
||
6.1 |
Ontwikkelen en toepassen van beleid op het gebied van communicatie met uitzondering van: -het nemen van besluiten die de algemeen directeur en/of de hoofden van de organisatieonderdelen persoonlijk/direct aangaan -investeringsbeslissingen boven bedragen vastgesteld in de daarvoor geldende regeling. |
Algemeen Directeur |
Strategisch communicatie-adviseur |
Beleidsontwikkeling veiligheidsregiobreed |
7. |
Beleidsontwikkeling |
Artikel 12, lid 1, sub a Organisatieverordening |
||
7.1 |
Ontwikkelen en toepassen van beleid naar aanleiding van externe ontwikkelingen van belang voor de veiligheidsregio met uitzondering van: -het nemen van besluiten die de algemeen directeur en/of de hoofden van de organisatieonderdelen direct aangaan -investeringsbeslissingen boven bedragen vastgesteld in de daarvoor geldende regeling. |
Algemeen Directeur |
Beleidsontwikkeling veiligheidsregiobreed |
|
8. |
Kaderstelling en concernadvisering |
Artikel 12, lid 1, sub b en c Organisatieverordening |
||
8.1 |
Het stellen van kaders en advisering op het gebied van: -personeel en organisatie -informatievoorziening en automatisering -financiën -facilitaire zaken en huisvesting -inkoop en aanbesteding -control -communicatie |
Algemeen Directeur |
Afdelingshoofden |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl