Regeling vervallen per 01-01-2011

Ondermandaat teamleiders afdelingen

Geldend van 17-07-2010 t/m 31-12-2010 met terugwerkende kracht vanaf 22-12-2009

Intitulé

Ondermandaat teamleiders afdelingen

Aanhef

Ondermandaat teamleiders afdelingen Water, Dijken en Wegen, Plannen, Vergunningen, Handhaving, Muskus- en beverrattenbestrijding, Technische Projecten, Weg- en Waterbouw, Technische Installaties, Onderhoud en Peilbeheer, Financiën, Facilitaire Ondersteuning, Bestuurszaken, Laboratorium en Personeel, Organisatie & Informatie

DE HOOFDEN VAN DE AFDELINGEN WATER, DIJKEN EN WEGEN, PLANNEN, VERGUNNINGEN, HANDHAVING, MUSKUS- EN BEVERRATTENBESTRIJDING, TECHNISCHE PROJECTEN, WEG- EN WATERBOUW, TECHNISCHE INSTALLATIES, ONDERHOUD EN PEILBEHEER, FINANCIEN, FACILITAIRE ONDERSTEUNING, BESTUURSZAKEN, LABORATORIUM EN PERSONEEL, ORGANISATIE & INFORMATIE VAN WATERSCHAP RIVIERENLAND;

overwegingen,

het algemeen bestuur heeft in zijn vergadering van 23 april 2010 een delegatiebesluit genomen en een algemene mandaatregeling vastgesteld, waarin de randvoorwaarden voor het mandaat worden gegeven;

uit oogpunt van efficiency is het wenselijk om diverse bevoegdheden die zijn neergelegd bij het college van dijkgraaf en heemraden uit te laten oefenen door een aan het college ondergeschikte medewerker, voor zover dat in overeenstemming is met de aard en inhoud van die bevoegdheden;

het college van dijkgraaf en heemraden heeft in zijn vergadering van 15 juni 2010 een mandaatbesluit vastgesteld voor de secretaris-directeur;

de secretaris-directeur heeft bij besluit van 22 juni 2010 ondermandaat verleend aan de overige leden van de Directieraad ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden behorende tot hun taakgebied;

de secretaris-directeur en de overige leden van de Directieraad hebben bij besluit van 22 juni 2010 ondermandaat verleend aan de afdelingshoofden Water, Dijken en Wegen, Plannen, Vergunningen, Handhaving, Muskus- en beverrattenbestrijding, Technische Projecten, Weg- en Waterbouw, Technische Installaties, Onderhoud en Peilbeheer, Financiën, Facilitaire Ondersteuning, Bestuurszaken, Laboratorium en Personeel, Organisatie & Informatie ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden behorende tot hun taakgebied;

het is wenselijk dat de afdelingshoofden Water, Dijken en Wegen, Plannen, Vergunningen, Handhaving, Muskus- en beverrattenbestrijding, Technische Projecten, Weg- en Waterbouw, Technische Installaties, Onderhoud en Peilbeheer, Financiën, Facilitaire Ondersteuning, Bestuurszaken, Laboratorium en Personeel, Organisatie & Informatie ondermandaat verlenen aan de teamleiders van de betreffende afdelingen ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden die tot hun taakgebied horen;

dit besluit geeft uitvoering aan artikel 5, derde lid sub b, van de Algemene mandaatregeling Waterschap Rivierenland 2010;

gelet op de Algemene wet bestuursrecht (Awb), de Waterschapswet en het Reglement voor waterschap Rivierenland,

BESLUIT:

Besluit

I aan de teamleiders van de afdelingen Water, Dijken en Wegen, Plannen, Vergunningen, Handhaving, Muskus- en beverrattenbestrijding, Technische Projecten, Weg- en Waterbouw, Technische Installaties, Onderhoud en Peilbeheer, Financiën, Facilitaire Ondersteuning, Bestuurszaken, Laboratorium en Personeel, Organisatie & Informatie mandaat, volmacht en machtiging te verlenen voor:

Het verrichten van (privaatrechtelijke) (rechts)handelingen

  • 1. het ondertekenen van overeenkomsten inzake het verkrijgen en vervreemden van onroerende zaken;

  • 2. het vestigen, wijzigen en beëindigen van zakelijke rechten tot een maximum van € 150.000,--;

  • 3. het nemen van besluiten en verrichten van (privaatrechtelijke) (rechts)handelingen inzake het huren, verhuren, verpachten of op andere wijze in gebruik geven van roerende en onroerende zaken;

  • 4. het aangaan, wijzigen of beëindigen van overeenkomsten inzake werken, leveringen of diensten;

  • 5. het bevestigen van de ontvangst van een ingebrekestelling bij het niet tijdig beslissen op een aanvraag in de zin van de Awb alsmede het nemen van besluiten over het wel of niet toekennen van een dwangsom;

  • 6. het nemen van besluiten en verrichten van (privaatrechtelijke) (rechts)handelingen, met inbegrip van de correspondentie daarover, waaronder het aan een belanghebbende bevestigen van de ontvangst van een bezwaarschrift.

Aanbestedingen

  • 7. het doen van aanbestedingen en het nemen van beslissingen in een aanbestedingsprocedure, zoals het vaststellen van projectdocumenten en het gunnen..

Het voeren van (buiten)gerechtelijke procedures

  • 8. het gebruik maken van inspraakmogelijkheden, zoals het indienen van zienswijzen conform de uniforme openbare voorbereidingsprocedure van afdeling 3.4 Algemene wet bestuursrecht;

  • 9. het ondertekenen van verweerschriften, waarin het bestreden besluit wordt toegelicht en waarin wordt ingegaan op de gronden van het bezwaar, voorzover het bestreden besluit werd ondertekend door de gemandateerde.

Verkeersbesluiten

  • 10. het nemen van verkeersbesluiten op grond van artikel 18 Wegenverkeerswet 1994;

  • 11. het verlenen, weigeren, wijzigen en intrekken van ontheffingen op grond van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.

Vergunningverlening

  • 12. het verlenen, weigeren, wijzigen en intrekken van ontheffingen en vergunningen, met uitzondering van ontheffingen en vergunningen aan het waterschap zelf, alsmede het al dan niet accepteren van meldingen;

  • 13. het met de mede betrokken bestuursorganen aanwijzen van een bestuursorgaan dat de aanvraag om een watervergunning in behandeling neemt en daarop beslist in de zin van artikel 6.17, tweede lid, Waterwet.

  • 14. het geven van advies aan het bestuursorgaan dat - in geval van samenloop van meerdere bevoegde gezagen - bevoegd is te beslissen op een aanvraag om vergunning op grond van de Waterwet.

Handhaving

  • 15. het aan de overtreder bevestigen dat de overtreding is beëindigd.

Rechtspositionele besluiten

  • 16. het nemen van besluiten over de toepassing van regelingen inzake decentrale secundaire arbeidsvoorwaarden op de direct en indirect onder zijn verantwoordelijkheid vallende medewerkers; hieronder vallen: carpoolregeling, flexibele werktijden, functioneren en beoordelen, huldeblijken, integriteit en privacy, telewerken, vergoedingen, verzekeringen, wachtdienstregeling, werkkleding, dienstkleding en persoonlijke beschermingsmiddelen en ziekte: spelregels.              

Bestuurlijk

  • 17. de voorbereiding en uitvoering van bestuursbesluiten, met inbegrip van de correspondentie daarover;

  • 18. het voeren van overleg in het kader van artikel 3.1.1 van het Besluit ruimtelijke ordening.

Overig

  • 19. het aansprakelijk stellen van derden;

  • 20. het aanvragen van subsidies en sponsorgelden;

  • 21.

    • het bevestigen van de ontvangst van een subsidieaanvraag;

    • het aan de aanvrager verzoeken om de subsidieaanvraag aan te vullen;

    • het aan de aanvrager meedelen dat de termijn voor het beslissen op de subsidieaanvraag wordt verlengd;

  • 22. het verlenen van onafhankelijke waterkwaliteitsverklaringen in het kader van toezicht en opsporing.

II Inwerkingtreding:

  • a.

    dit besluit treedt in werking met ingang van de achtste dag na bekendmaking en werkt terug tot 22 december 2009;

  • b.

    met de inwerkingtreding van dit besluit wordt het mandaatbesluit teamleiders van 13 oktober 2009 ingetrokken.

III De volgende voorwaarden vast te stellen waaronder de bevoegdheden gemandateerd worden:

  • a.

    de gemandateerde oefent zijn bevoegdheden uit met inachtneming van de Algemene mandaat-regeling;

  • b.

    de gemandateerde oefent zijn bevoegdheden slechts uit voor zover hierdoor de (onder)mandaten van andere medewerkers niet worden aangetast.

IV Plaatsvervanging:

bij afwezigheid van een teamleider worden diens bevoegdheden uitgeoefend door één van de andere teamleiders binnen de betreffende afdeling.

Tiel, 29 juni 2010.

het hoofd van de afdeling Water, dr. ir. J.F.M. Spieksma

het hoofd van de afdeling Dijken en Wegen, ir. J.M. van Bavel

het hoofd van de afdeling Plannen, drs. B. Brink

het hoofd van de afdeling Vergunningen, ing. M. Wierda

het hoofd van de afdeling Handhaving, P. Schakel

het hoofd van de afdeling Muskus- en beverrattenbestrijding, J.A. van Poelwijk,

het hoofd van de afdeling Technische projecten, ing. R.W. Buis

het hoofd van de afdeling Weg- en Waterbouw, ing. G.J. Macleane

het hoofd van de afdeling Technische Installaties, ing. E.J. Steenbergen

het hoofd van de afdeling Onderhoud en Peilbeheer, A. van Aken

het hoofd van de afdeling Financiën, H.A.M. Arnts

het hoofd van de afdeling Facilitaire Ondersteuning, H.C. van Vessem

het hoofd van de afdeling Personeel, Organisatie en Informatie, drs. H.C. Jongmans

het hoofd van de afdeling Bestuurszaken, H.T.M. Peterse MBA

het hoofd van de afdeling Laboratorium, ing. D.H. Verbeek

advertentie_rivierenlgebiedsbreedwk27_2010.pdf (784 Kb)