Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR602674
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR602674/1
Regeling vervallen per 08-03-2019
Regeling bij overlijden WerkSaam Westfriesland
Geldend van 08-08-2017 t/m 07-03-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2015
Intitulé
Regeling bij overlijden WerkSaam WestfrieslandHet dagelijks bestuur van WerkSaam Westfriesland;
gezien de instemming van de OR van WerkSaam Westfriesland van 30 september 2015;
gelet op:
- artikel 23 van de gemeenschappelijke regeling WerkSaam Westfriesland;
overwegende dat het doel van dit beleid is het beschrijven van welke handelingen volgen op het overlijden van een medewerker;
b e s l u i t :
- vast te stellen de volgende Regeling bij overlijden WerkSaam Westfriesland;
- in te trekken de oude Regeling bij overlijden van Op/maat.
Artikel 1. Reikwijdte
Deze regeling is van toepassing op:
- a.
de ambtenaar als bedoeld in artikel 1:1 lid 1 onder a van de CAR UWO;
- b.
de medewerker die valt onder WerkSaam Verloning (gesubsidieerd en niet gesubsidieerd);
- c.
de WSW medewerker.
Artikel 2. Werkwijze
De volgende procedure treedt in werking bij het overlijden van een medewerker:
- a.
Nadat er melding is gemaakt van het overlijden van een medewerker wordt door de HR-adviseur, in overleg met de leidinggevende en nabestaanden, een rouwadvertentie opgesteld. Deze wordt door de personeelsadministratie gestuurd naar het Noord-Hollands Dagblad met het verzoek deze zo spoedig mogelijk te plaatsen.
- b.
De medewerker personeelsadministratie bestelt een grafstuk t.w.v. € 50,-.
- c.
De HR-adviseur stelt in overleg met de leidinggevende een brief op waarin WerkSaam zijn medeleven overbrengt aan de nabestaanden. De brief wordt ondertekend door de directeur.
- d.
De leidinggevende doet navraag naar mogelijke nabestaanden i.v.m. een verstrekking van een uitkering (zie relevante CAO/Bedrijfsregeling arbeidsvoorwaarden).
- e.
De HR-adviseur maakt de mutatie betreffende het overlijden en geeft aan of er een nabestaandenuitkering moet worden verstrekt.
- f.
De leidinggevende gaat na of de nabestaanden prijs stellen op een toespraak bij de uitvaartplechtigheid. Zo ja, dan wordt dit in principe gedaan door de direct leidinggevende.
- g.
Directe collega’s en leidinggevende(n) worden in de gelegenheid gesteld om de begrafenis/crematie te bezoeken.
- h.
Op de dag van de begrafenis/crematie gaat de bedrijfsvlag halfstok.
- i.
Indien een ex-medewerker overlijdt, wordt in overleg met de laatste leidinggevende beoordeeld wat de te volgen acties zijn.
Artikel 3. Verantwoordelijkheden
De betrokken functionarissen hebben de volgende verantwoordelijkheden:
- a.
HR-adviseur
- rouwadvertentie opstellen (in overleg met de Leidinggevende en nabestaanden);
- brief (in overleg met de leidinggevende) opstellen waarin WerkSaam zijn medeleven overbrengt aan de nabestaanden. De directeur ondertekent deze brief.
- mutatie maken betreffende het overlijden en aangeven of er een nabestaanden uitkering moet worden verstrekt.
- b.
direct leidinggevende
- navraag doen naar mogelijke nabestaanden i.v.m. het verstrekken van een uitkering;
- navraag doen of de nabestaanden een toespraak bij de uitvaartplechtigheid op prijs stellen. Zo ja, dan wordt dit in principe gedaan door de direct leidinggevende.
- c.
personeelsadministratie
- rouwadvertentie laten plaatsen in het Noord-Hollands Dagblad;
- bestellen grafstuk t.w.v. € 50,-.
- d.
overige
- bedrijfsvlag halfstok hangen op de dag van de begrafenis/crematie.
Artikel 4. Hardheidsclausule
De directeur beslist in gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet.
Artikel 5. Inwerkingtreding
- 1.
Deze regeling treedt in werking op de dag na die van bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2015.
- 2.
De oude Regeling bij overlijden van Op/maat wordt gelijktijdig ingetrokken.
Artikel 6. Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling bij overlijden WerkSaam Westfriesland.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het dagelijks bestuur van 13 april 2017,
De voorzitter, A.J. de Jon
De directeur, M.J. Dölle
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl