Regeling vervallen per 01-01-2021

Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken

Geldend van 02-04-2016 t/m 31-12-2020

Intitulé

Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken

Burgemeester en wethouders van de gemeente Werkendam;

overwegende dat sinds 2008 geen terugvordering heeft plaats gevonden op basis van cliëntdossiers van sociale zaken, die langer dan 7 jaar zijn afgesloten;

dat gezien deze praktijkervaring het niet aannemelijk is dat in de komende jaren op basis van deze categorie –dossiers terugvordering zal plaats vinden

dat de conclusie gerechtvaardigd is, dat de baten van een incidentele terugvordering na zoveel jaar niet opwegen tegen de opslag- en beheerkosten;

gelet op de Selectielijst voor archiefbescheiden van Gemeentelijke en intergemeentelijke organen, opgemaakt of ontvangen vanaf 1 januari 1996, actualisatie, vastgesteld op 25 juni 2012;

besluiten vast te stellen:

de "Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken”

Artikel 1:

De bewaartermijn voor cliëntdossiers Sociale Zaken te verkorten van 20 naar 7 jaar na beëindiging van de uitkering.

Artikel 2:

De verjaringstermijn voor terugvordering van een ten onrechte verleende uitkering (uitkeringsfraude) over de periode 1997 - 2004 vast te stellen op 5 jaar na de rechtmatigheidstoets bij beëindiging van de uitkering.

Artikel 3:

Deze beleidsregel treedt de dag na bekendmaking in werking.

Artikel 4:

Deze regeling kan worden aangehaald als de "Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken”

Deze beleidsregel is vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van Werkendam op 29 maart 2016.

Burgemeester en wethouders van Werkendam,

de secretaris, de burgemeester,

A.J.L.G. van Oudheusden Y.C.M.G. de Boer