Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR87694
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR87694/1
Regeling vervallen per 18-10-2012
Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit
Geldend van 13-11-2008 t/m 17-10-2012
Intitulé
Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluitNotitie mandaat, volmacht en machtiging
1. Inleiding
De Gemeentewet en andere meer specifieke wetten, zoals de Wet ruimtelijke ordening en de Wet maatschappelijke ondersteuning leggen de bevoegdheid om besluiten te nemen bij de bestuursorganen: de gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders of bij de burgemeester.
De gemeenteraad heeft een aantal bevoegdheden gedelegeerd aan het college van burgemeester en wethouders. Deze zijn niet opgenomen in dit besluit, maar zijn te vinden in de Delegatieverordening. De meest recente dateert van 28 juni 2007. In een aantal gevallen worden de besluiten die burgemeester en wethouders op grond van de Delegatieverordening kan nemen gemandateerd.
In dit mandaat-, volmacht en machtigingsbesluit wordt geregeld wie namens het bestuursorgaan bepaalde bevoegdheden uitoefent.
Onder mandaat wordt volgens artikel 10:1 van de Algemene wet bestuursrecht verstaan: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen. Onder besluit wordt verstaan: de schriftelijke beslissing van een bestuursorgaan inhoudende een publiekrechtelijke rechtshandeling. Indien er sprake is van het overlaten van het verrichten van een privaatrechtelijke rechtshandeling aan anderen, zoals bijvoorbeeld het aangaan van een overeenkomst, dan wordt er niet gesproken van mandaat, maar van volmacht. Indien er sprake is van het overlaten van feitelijke handelingen aan anderen, die geen besluit of privaatrechtelijke rechtshandeling betreffen, dan wordt gesproken van machtiging. Er kan dan bijvoorbeeld gedacht worden aan het voeren van algemene correspondentie. Gezien bovenstaande is ervoor gekozen dit document aan te halen als `mandaat-, volmacht- en machtigingsregister`. Daar waar in dit besluit wordt gesproken van mandaat wordt daaronder ook verstaan machtiging of volmacht.
In alle gevallen kan het college of de burgemeester de bevoegdheden die het/hij op grond van dit register aan anderen overlaat, zelf nog blijven uitoefenen.
Doelstelling:
Met het verlenen van mandaten wordt het volgende beoogd;
Verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie te leggen
Verantwoordelijkheden laag in de organisatie leggen betekent dat zoveel mogelijk bevoegdheden worden overgelaten aan de afdelingsmanager of de medewerker. Soms worden zelfs bevoegdheden aan medewerkers overgelaten met een relatief groot afbreukrisico, zoals bij bouwvergunningen. Bij het overlaten van bevoegdheden aan anderen gaat het om vertrouwen. Het bestuursorgaan dat bevoegdheden aan anderen overlaat, moet ervan uit kunnen gaan dat het zelf de bevoegdheid op dezelfde wijze zou hebben gebruikt. Leidinggevenden moeten er uiteraard voor zorgen dat de instructies aan medewerkers helder en duidelijk zijn gesteld. Indien een medewerker twijfelt over een te nemen besluit, dient hij op tijd en vooraf te overleggen met de leidinggevende en/of portefeuillehouder.
Sneller en klantvriendelijker te handelen
Als het uitoefenen van bepaalde bevoegdheden aan afdelingsmanagers en medewerkers wordt overgelaten, kunnen zij sneller en daardoor klantvriendelijker handelen. Bovendien wordt op deze manier de klanten van de gemeente duidelijkheid verschaft over welke medewerker zij als eerste aan kunnen spreken, namelijk degene die zijn handtekening onder het besluit of de correspondentie heeft gezet.
Verantwoordelijkheden te verduidelijken
Met het vastleggen van bevoegdheden in dit besluit, worden de verantwoordelijkheden binnen de organisatie duidelijk vastgelegd, zodat het voor iedereen binnen de organisatie duidelijk is wie kan én moet worden aangesproken.
2. Uitgangspunt
Uitgangspunt is dat burgemeester en wethouders en de burgemeester de belangrijke en/of beleidsbepalende beslissingen zelf nemen en daarmee dus de hoofdlijnen van het beleid uitzetten.
3. Ondertekenings- en afdoeningsmandaat:
Bij mandaat kan een onderscheid worden gemaakt tussen ondertekenings- en afdoeningsmandaat.
Ondertekeningsmandaat is een mandaat waarbij de gemandateerde het besluit (slechts) ondertekent, maar waarbij het bestuursorgaan vooraf aan de hand van een ambtelijk advies zelf heeft besloten hoe te handelen.
Afdoeningsmandaat verleent aan de gemandateerde de gehele bevoegdheid om te beslissen en af te doen zonder bemoeienis of tussenkomst van het bestuursorgaan, inclusief de ondertekening van stukken.
In dit register is altijd sprake van een afdoeningsmandaat. Het hierboven gestelde over afdoeningsmandaat is van overeenkomstige toepassing indien er formeel geen sprake is van mandaat, maar van volmacht of machtiging.
4. Beperkende voorwaarden bij uitoefening van mandaat.
In de praktijk moet de gemandateerde steeds alert blijven en zelf bepalen of er vooraf een terugkoppeling naar het bestuursorgaan moet plaatsvinden, omdat de (voorgenomen) beslissing beleidsbepalend kan zijn of een (ongewenst) precedent kan scheppen.
Bij de uitoefening van een mandaat moet dus rekening worden gehouden met het bestaande beleidskader (o.a. vastgelegd in het (college)programma, verordeningen, beleidsregels, plannen, nota’s, richtlijnen, enz.) en met de bestaande praktijk.
In ieder geval is in de volgende situaties de beslissing voorbehouden aan het bestuursorgaan:
- 1.
Indien een beleidskader of een gangbare praktijk ontbreekt;
- 2.
Indien naar redelijkheid mag worden aangenomen dat de afdoening politieke consequenties met zich mee kan brengen dan wel precedentwerking zal oproepen;
- 3.
Indien de afdoening niet als routinematig kan worden aangeduid, dat wil zeggen, indien het besluit een aangelegenheid betreft waarvoor een aparte beoordeling en besluitvorming nodig is;
- 4.
Indien inwilliging van het verzoek zal leiden tot strijdigheid met of afwijking van het beleid, voorschriften of richtlijnen of andere niet voorziene financiële of andere consequenties kan hebben.
5. De ondertekening van stukken
Artikel 59a, eerste lid van de Gemeentewet bepaalt dat stukken die van het college uitgaan, worden ondertekend door de burgemeester en medeondertekend door de secretaris.
De ondertekening van besluiten, genomen in mandaat, moet als volgt geschieden:
Met vriendelijke groet,
namens de burgemeester
(naam afdelingsmanager of medewerker)
(functie en afdeling)
Met vriendelijke groet,
namens burgemeester en wethouders
(naam afdelingsmanager of medewerker)
(functie en afdeling)
Deze standaardondertekeningen zijn te vinden in Word, op de taakbalk bij ‘Ondertek.’.
Indien het mandaat uitsluitend betrekking heeft op ondertekening (ondertekeningsmandaat) vindt deze plaats als volgt: “Overeenkomstig door burgemeester en wethouders genomen besluit . . . .“
6. Inhoud register
In het registeroverzicht zijn de bevoegdheden benoemd en onder welke voorwaarden c.q. beperkingen het mandaat gebruikt mag worden. Zoals hier boven al is gezegd gaat het steeds om afdoeningsmandaten.
Mandaat-, volmacht en machtigingsregeling
Burgemeester en wethouders van Wijchen en de Burgemeester van Wijchen;
ieder voor zover het ieders bevoegdheden betreft;
gelet op de Gemeentewet en
gelet op de Algemene wet bestuursrecht
BESLUITEN
vast te stellen het "Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit Wijchen oktober 2008";
Afdeling I
Artikel 1
- 1.
De uitoefening van de in het bij het mandaat-, volmacht en machtigingsregister vermelde bevoegdheden en de ondertekening van de in het register genoemde stukken wordt opgedragen aan daar genoemde functionarissen.
- 2.
Onder mandaat wordt tevens verstaan volmacht of machtiging.
- 3.
Indien de uitoefening van de in het mandaat-, volmacht en machtigingsbesluit opgenomen mandaten het beslissen over de besteding van budgetten met zich meebrengt, maakt dit onderdeel uit van het vermelde mandaat. Dit voor zover daarbij de te nemen besluiten niet zullen leiden tot overschrijding van het betreffende budget zoals opgenomen in de gemeentelijke beleids- en beheersbegroting en voorts met inachtneming van de in het register opgenomen bijzondere bepalingen.
Artikel 2
- 1.
In het register wordt onder medewerker of senior medewerker tevens de afdelingsmanager of een lid van de directie verstaan.
- 2.
Bij afwezigheid van de afdelingsmanager wordt hij/zij vervangen door een afdelingsmanager van een andere afdeling of door een lid van de directie.
- 3.
Daar waar in het register wordt gesproken van medewerker of senior medewerker, zijn slechts die bevoegdheden gemandateerd voor zover hij/zij is belast met de desbetreffende taak. Hetzelfde geldt voor bevoegdheden waarvoor hij/zij is ge(vol)machtigd. Lid 1 van dit artikel is niet van toepassing op deze bepaling.
Afdeling II Toepassing van het mandaat
Artikel 3
- 1.
Deze mandaatregeling geldt niet voor de bevoegdheid tot:
- a.
Het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften;
- b.
Het vaststellen van beleidsregels;
- c.
Het beslissen op een bezwaarschrift of beroepschrift, tenzij dit uitdrukkelijk in het mandaatregister is vermeld;
- d.
Besluiten te nemen die beleidsaspecten bevatten
- a.
Besluiten worden geacht in elk geval beleidsaspecten te bevatten indien:
- *
die zouden leiden tot een afwijking of aanvulling van een eerder vastgelegde gedragslijn c.q. beleidslijn;
- *
die bestuurlijk gevoelig zijn en waarvan kennisneming door het college of door de burgemeester gewenst is;
- *
afdoening daarvan niet voorziene financiële en/of andere belangrijke consequenties heeft en/of het budget wordt overschreden;
- *
dit door of namens het college of door of namens de burgemeester is kenbaar gemaakt.
Artikel 4
- 1.
Indien een voorgenomen besluit meer dan één afdeling aangaat, dient overeenstemming te bestaan over de wijze van afdoening.
- 2.
Bij ontbreken van overeenstemming legt de gemandateerde de zaak ter besluitvorming voor aan het college of aan de burgemeester, inclusief de van elkaar afwijkende standpunten.
Artikel 5
In het mandaat-, volmacht en machtigingsregister is altijd sprake van afdoeningsmandaat, tenzij in het register uitdrukkelijk anders is vermeld. Afdoeningsmandaat verleent de gemandateerde tevens de bevoegdheid om besluiten en correspondentie te ondertekenen. De gemandateerde heeft echter niet de bevoegdheid om besluiten en correspondentie te ondertekenen indien:
- *
de wens daartoe door of namens het college of de burgemeester kenbaar is gemaakt;
- *
het correspondentie betreft die is gericht aan de gemeenteraad;
- *
het correspondentie betreft waarvan ondertekening uit een oogpunt van representatie van de gemeente gewenst is;
- *
zich na de beslissing nieuwe feiten voordoen of bekend worden als gevolg waarvan het besluit heroverweging verdient of aan het besluit alsnog bestuurlijke, politieke of andere zwaarwegende aspecten verbonden raken;
Artikel 6
Een krachtens mandaat genomen besluit alsmede de op de gemandateerde bevoegdheden betrekking hebbende brieven worden door de gemandateerde ondertekend op een wijze zoals aangegeven in de notitie mandaat, volmacht en machtiging.
Artikel 7
Indien in het register mandaat wordt verleend voor het nemen van een besluit, dan houdt dit mandaat tevens in het doen van de noodzakelijke uitvoeringshandelingen in het kader van dat besluit.
Afdeling III: Het mandaat-, volmacht en machtigingsregister
Artikel 8
Het bij dit besluit behorende mandaat-, volmacht en machtigingsregister geeft een overzicht van de bevoegdheden welke zijn gemandateerd.
Artikel 9
Het mandaat-, volmacht en machtigingsregister is openbaar en ligt voor eenieder ter inzage.
Afdeling IV Slot- en overgangsbepalingen
Artikel 10
De in dit besluit opgenomen mandaten worden geacht te zijn gewijzigd of vervallen voor zoveel en op het tijdstip dat de hierin genoemde wetten, regelingen, beschikkingen en verordeningen zijn gewijzigd, ingetrokken of vervallen.
Artikel 11
Dit mandaat-, volmacht en machtigingsbesluit treedt in werking op de dag nadat deze is bekendgemaakt. Het mandaatregister november 2004 wordt ingetrokken met ingang van de inwerkingtreding van dit mandaat-, volmacht en machtigingsbesluit.
Artikel 12
Dit besluit wordt aangehaald als `Mandaat-, volmacht en machtigingsbesluit`
Mandaatregister (gewijzigd per januari 2010)
Taken/bevoegdheden |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Uitoefening van alle bevoegdheden van het college van burgemeester en wethouders aan één collegelid of meer collegeleden voorzover op enig moment vanwege spoedeisendheid noodzakelijk moet worden geacht en onder de voorwaarde dat achteraf verslag wordt gedaan aan het college. (art. 168 Gemeentewet) |
b&w |
Leden van het college |
Mandaat aan derden (niet tot de organisatie behorend)
Taken/bevoegdheden |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Vergunningen ten behoeve bijzondere transporten |
b&w |
Rijksdienst voor het wegverkeer |
Het grond van de Wet rampen en zware ongevallen inschakelen van de sirenes van het Waarschuwings- en Alarmeringsstelsel en/of het inschakelen van geluidswagens en het doorgeven van de eerste berichten aan Omroep Gelderland. Beperking: machtiging geldt slechts in spoedeisende situaties waarbij vooraf geen overleg met de burgemeester mogelijk is. |
burgemeester |
Commandant van de regionale brandweer |
Het geven van een verblijfsontzegging op grond van artikel 172, derde lid van de Gemeentewet. De verblijfsontzegging dient in overeenstemming te zijn met de gebieden en tijden genoemd in het `aanwijzingsbesluit op grond van artikel 2.4.1A van de Algemene Plaatselijke Verordening. Tevens dient te werk te worden gegaan volgens de regels in de `Gebruiksinstructies bevoegdheid bekendmaking verblijfsontzegging` Opmerking: jaarlijks moet een rapportage over de uitoefening van de bevoegdheid worden uitgebracht. |
burgemeester |
Districtschef van het politiedistrict Tweestromenland. Ondermandaat aan de hulpofficieren van justitie werkzaam bij de regio Gelderland-Zuid, indien en voor zover fungerend onder de verantwoordelijkheid van het politiedistrict Tweestromenland. |
Ondertekeningsmandaat voor besluiten omtrent het opleggen van een huisverbod (Wet tijdelijk huisverbod) |
burgemeester |
Hulpofficier van justitie van de regiopolitie Gelderland-Zuid |
Algemeen (alle afdelingen)
Taken/bevoegdheden |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Verstrekken van informatie en/of inlichtingen |
b&w |
Medewerker |
Afdoen van voorbereidings- en uitvoeringscorrespondentie |
b&w |
Medewerker |
Verzending van ontvangstbevestigingen |
b&w |
Medewerker |
Het indienen van verweerschriften en vertegenwoordiging in bezwaarschriftenprocedures, beroep en in hoger beroep |
b&w/ burgemeester |
Medewerker |
Uitnodigen voor een hoorzitting |
b&w |
Medewerker |
Verzenden van een begeleidende brief bij de toezending van stukken of bij het verzoek om nadere motivering van het bezwaar |
b&w |
Medewerker |
Bekendmakingen en kennisgevingen van voorgenomen besluiten |
b&w/ burgemeester |
Medewerker |
(Besluiten tot) het aangaan van overeenkomsten met derden voor aan en/of door de gemeente te leveren roerende goederen, diensten of leveringen. Beperking: Voor zover passend binnen de doelstelling van het toegekende budget. |
b&w/ burgemeester |
Medewerker |
Aangaan van of deelnemen aan onderhandelingen omtrent subsidies op ambtelijk niveau met ministeries en/of provincie |
b&w |
Medewerker |
Aangifte bij de politie in geval van vandalisme, diefstal, en dergelijke met betrekking tot gemeente-eigendommen en zaken in gemeentelijk beheer |
b&w/ burgemeester |
Medewerker |
Het toezenden van stukken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur. |
b&w |
Medewerker |
Het afwijzen van een verzoek om stukken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur |
b&w |
Manager |
Ontzegging van de toegang tot dienstgebouwen |
b&w |
Secretaris/ manager |
Horen van belanghebbenden, zoals o.a. bedoeld in de artikelen 4:7 en 4:8 Algemene wet bestuursrecht. |
b&w |
Medewerker |
Het vragen van vrijblijvende adviezen, kostprijsberekeningen en offertes. |
b&w |
Medewerker |
In rekening brengen van de kosten van door de gemeente geleverde diensten en/of goederen. |
b&w |
Medewerker |
Besluiten inzake de dwangsom bij niet tijdig beslissen |
b&w |
Manager |
Het verdagen en verder uitstellen van de beslistermijn op een bezwaarschrift op grond van artikel 7:10, derde en vierde lid van de Algemene wet bestuursrecht. |
b&w |
Medewerker |
Het ondertekenen van het Besluitformulier beperkingenbesluit WKPB |
b&w |
Directielid |
Het nemen van besluiten op grond van artikel 4:5 Algemene wet bestuursrecht |
b&w |
Medewerker |
Het doen van een mededeling als bedoeld in artikel 4:14 Algemene wet bestuursrecht |
b&w |
Medewerker |
Vertegenwoordiging in mediation |
b&w/ burgemeester |
Medewerker |
Het aangaan en ondertekenen van een mediationovereenkomst bij de start van de mediation |
b&w/ burgemeester |
Medewerker |
Het aangaan en ondertekenen van een vaststellingsovereenkomst bij het einde van de mediation aangaande bevoegdheden die zijn gemandateerd aan de manager |
b&w/ burgemeester |
Manager |
Het aangaan en ondertekenen van een vaststellingsovereenkomst bij het einde van de mediation aangaande bevoegdheden die zijn gemandateerd aan de medewerker |
b&w/ burgemeester |
Medewerker |
Het behandelen van klachten op grond van de klachtenverordening klachtenverordening |
b&w/ burgemeester |
Klachtbehandelaar conform artikel 5 |
Alle besluiten en handelingen inzake bestuursrechtelijke geldschulden, waaronder de betalingsbeschikking, uitstel van betaling, aanmaning en invordering bij dwangbevel |
b&w |
Medewerker |
Personele aangelegenheden
Taken/bevoegdheden |
Bevoegdorgaan |
Gemandateerde |
Van de hieronder genoemde bevoegdheden mag de manager slechts gebruik maken voor zover het zijn eigen afdeling betreft Het benoemen van personeel binnen de formatie. Tevens het benoemen van vrijwilligers en beroepskrachten bij de brandweer. Beperkingen: Tot het niveau van de afdelingsmanagers. |
b&w |
Diensthoofd |
Het verlenen van ontslag op eigen verzoek, op grond van blijvende arbeidsongeschiktheid en bij (pré)pensionering |
b&w |
Diensthoofd |
Verstrekken van een opdracht voor overwerk Beperking: Budgethouder totale budget is P&O |
b&w |
Manager |
De toepassing van de regeling m.b.t. (buitengewoon) verlof |
b&w |
Manager |
De toepassing van de richtlijnen deeltijdarbeid (onder meer deeltijdverzoeken) |
b&w |
Manager |
De toepassing van het protocol variabele werktijden |
b&w |
Manager |
Het salaristechnisch inpassen van nieuw personeel Beperking : niet het niveau van de afdelingsmanagers |
b&w |
Manager |
Het aangaan van arbeidsovereenkomsten en andere vormen van tijdelijk personeel (uitzendpersoneel, detachering) binnen de formatie |
b&w |
Manager |
Het aangaan van stageovereenkomsten |
b&w |
Manager |
De toepassing van de "Verhaalswet ongevallen ambtenaren" |
b&w |
Manager |
Opdracht geven tot het gaan vervullen van een andere functie binnen de organisatie |
b&w |
Manager |
De toepassing van het protocol werving en selectie |
b&w |
Medewerker p&o |
De uitvoering van de seniorenmaatregelen |
b&w |
Medewerker p&o |
Besluiten tot het verlenen van ouderschapsverlof op grond van CAR UWO |
b&w |
Medewerker p&o |
Het toekenning van schadevergoeding op grond van de CAR UWO |
b&w |
Medewerker p&o |
Het doen van opgaven ten behoeve van statistische informatie |
b&w |
Medewerker p&o |
Het afgeven van werkgeversverklaringen |
b&w |
Medewerker p&o |
Toepassen protocol ziekteverzuim |
b&w |
Medewerker p&o |
Het verlenen van opdrachten ten behoeve van de uitvoering van het opleidingsplan en andere opleidingsactiviteiten |
b&w |
Medewerker p&o |
De uitvoering van de regeling studiefaciliteiten |
b&w |
Medewerker p&o |
De uitvoering van de regeling verplaatsingskosten |
b&w |
Medewerker p&o |
De uitvoering van de rechtspositieregeling Brandweer |
b&w |
Medewerker p&o |
Het uitvoeren van het cafetariamodel |
b&w |
Medewerker p&o |
Het uitbetalen van een overlijdensuitkering op grond van CAR UWO (voor de hele gemeente) |
b&w |
Manager BMO |
Het verlenen van voorschotten (voor de hele gemeente) |
b&w |
Manager BMO |
Bestuurs- en managementondersteuning
Taken/bevoegdheden |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Het aanvragen van een uittreksel uit het Algemeen Documentatieregister ter zake verlening van onderscheidingen. |
burgemeester |
Manager |
Besluiten omtrent de aanwijzing alsmede de intrekking van de aanwijzing van toezichthouders en het afgeven van legitimatiebewijzen aan toezichthouders. |
b&w |
Manager |
Besluiten omtrent de aanwijzing alsmede de intrekking van de aanwijzing van de aanwijzing van medewerkers die belast zijn met het inwinnen en vaststellen van de definitieve geometrie ten behoeve van de BAG. |
b&w |
Manager |
Facilitaire zaken
Taken/bevoegdheden |
Bevoegdorgaan |
Gemandateerde |
Bevoegdheden in verband met het gebruik van openbare gemeente-eigendommen. |
b&w |
Manager |
Het verstrekken van opdrachten aan derden. |
b&w |
Medewerker G&I |
Beperking: voor zover passend binnen het toegekende budget |
|
|
Bevoegdheden in verband met de verhuur van ruimten in het Kasteel |
b&w |
Medewerker |
In gebruik geven kasteel / kasteeltuin |
b&w |
Medewerker |
Opmaken van schriftelijke verklaringen voor het correct registreren in de Basisregistraties adressen en gebouwen in de gevallen waarin andere brondocumenten niet gebruikt kunnen worden (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker PAZ |
Publiekszaken (Burgerzaken)
Taken/bevoegdheden |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Besluiten in het kader van de Wet Gemeentelijke basisadministratie Beperking: voor besluiten tot weigering heeft enkel de manager mandaat |
b&w |
Medewerker |
Besluiten in het kader van rijbewijzen en reisdocumenten Beperking: voor besluiten tot weigering heeft enkel de manager mandaat |
burgemeester |
Medewerker |
Bepalen openingstijden van de burgerlijke stand ( Boek 1, titel 4, afdeling 1 artikel 16c Burgerlijk Wetboek) |
b&w |
Manager |
Besluiten in het kader van de Kieswet Beperking: voor de benoeming van de leden van het hoofdstembureau heeft enkel de manager mandaat. |
b&w/ burgemeester |
Beleidsadviseur Publiekszaken |
Besluiten in het kader van de Rijkswet op het Nederlanderschap Beperking: voor besluiten tot weigering heeft enkel de manager mandaat |
burgemeester |
Senior medewerker burgerzaken |
De bevoegdheid te beslissen op verzoeken voor de aanwijzing van een trouwlocatie. Beperking: Voor de afwijzing van een verzoek heeft enkel de manager mandaat. |
b&w |
Allround medewerker burgerzaken |
Benoemen Babs naar keuze |
b&w |
Beleidsadviseur Publiekszaken |
Publiekszaken (Vraagwijzer)
Taken/bevoegdheden |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Het doen van uitvoeringshandelingen en het nemen van besluiten in het kader van: Wet maatschappelijke ondersteuning en de daarop gebaseerde verordeningen en regelingen; Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers; Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen; Wet werk en bijstand en de daarop gebaseerde verordeningen en regelingen; Wet kinderopvang; Kinderopvang op sociaal medische indicatie; Regelingen op grond van het gemeentelijke minimabeleid en bijzondere bijstand. Beperking tot een maximum van € 5.000,00 bij borgstellingen saneringskredieten. Boven de € 5.000,00 bij borgstellingen voor saneringskredieten heeft de manager mandaat |
b&w |
Medewerker |
Het indiceren in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning en de daarop gebaseerde verordeningen en regelingen. |
b&w |
Medewerker |
Het doen van een mededeling tot het opschorten van het recht op bijstand als bedoeld in artikel 54, tweede lid Wet werk en bijstand. |
b&w |
Medewerker |
Het nemen van besluiten inzake gehandicaptenparkeerkaarten en -plaatsen. |
b&w |
Medewerker |
Het nemen van besluiten tot het opleggen van een maatregel conform de afstemmingsverordening. |
b&w |
Medewerker |
Het doen van aangifte bij de officier van justitie in geval van fraude met uitkeringen |
b&w of burgemeester |
Manager |
Sociale Zaken
Taken/bevoegdheden |
Bevoegdorgaan |
Gemandateerde |
Het doen van uitvoeringshandelingen en het nemen van besluiten in het kader van: Algemene bijstandswet; Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikt werkloze werknemers; Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen; Wet reïntegratie arbeidsgehandicapten (REA) Wet werk en bijstand en de daarop gebaseerde verordeningen en regelingen; Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004; Wet inburgering en Verordening inburgering: beperking degene die de boete oplegt mag niet de behandelend klantmanager zijn. |
b&w |
Medewerker |
Het tot stand brengen van trajectplannen en het sluiten van trajectovereenkomsten met klanten |
b&w |
Medewerker |
Het doen van de kennisgeving in het kader van de Wet boeten en maatregelen sociale voorzieningen (in verband met IOAW en IOAZ) |
b&w |
Medewerker |
Het nemen van een besluit tot het opleggen van een maatregel conform de afstemmingsverordening |
b&w |
Medewerker |
Het doen van een mededeling tot het opschorten van de termijn als bedoeld in artikel 4:5 en 4:15 van de Algemene wet bestuursrecht en het doen van de mededeling tot het opschorten van het recht op bijstand als bedoeld in artikel 54, eerste lid Wet werk en bijstand, en het doen van de mededeling als bedoeld in artikel 4:14 Algemene wet bestuursrecht. |
b&w |
Medewerker |
Het vestigen van een (krediet)hypotheek |
b&w |
Medewerker |
Het royeren van een krediethypotheek |
b&w/ burgemeester |
Manager |
Het doen van aangifte bij de officier van justitie in geval van fraude met uitkeringen |
b&w/ burgemeester |
Manager |
Aankondiging opleggen onderhoudsplicht/verhaal |
b&w |
Medewerker |
Het doen van betalingsherinneringen en rappels |
b&w |
Medewerker |
Het aankondigen en uitvoeren van beslaglegging |
b&w |
Medewerker |
Het indienen van verzoekschriften tot verhaal en terugvordering in rechte |
b&w |
Medewerker |
Schriftelijke uitwisseling standpunten in verhaal- en terugvorderingprocedures |
b&w |
Medewerker |
Welzijn en Onderwijs
Taken/bevoegdheden |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Het benoemen van leerkrachten anderstaligen |
b&w |
Manager |
Het uitvoeren van Regeling opvang asielzoekers (bruikleenovereenkomsten) |
b&w |
Medewerker |
Het nemen van besluiten op grond van de Verordening Leerlingenvervoer 2002. |
b&w |
Medewerker |
Het nemen van besluiten op grond van artikel 3a, 3b en15 van de Leerplichtwet |
b&w |
leerplicht-ambtenaar |
De bevoegdheden genoemd in artikelen 18 en 19 van de Leerplichtwet. |
b&w |
manager en management assistent |
De bevoegdheden genoemd in artikelen 6 en 21 van de Leerplichtwet |
b&w |
Medewerker |
Het toekennen van subsidies vallend binnen de begroting. Beperking: voor subsidies hoger dan € 50.000,- op jaarbasis en voor budgetsubsidies voor meer dan twee jaren heeft enkel de manager mandaat. |
b&w |
Medewerker |
Het afdoen van verzoeken van instellingen tot verschuiving van middelen binnen de goedgekeurde begroting. |
b&w |
Medewerker |
Besluiten op grond van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Wijchen 2010, met uitzondering van het vaststellen van het bekostigingsplafond en het programma van overzicht. |
b&w |
Medewerker |
Het sluiten van huurovereenkomsten bij de verhuur van sportzalen. |
b&w |
Medewerker |
Het goedkeuren van het programma van eisen archeologisch onderzoek. |
b&w |
Adviseur archeologie |
* Dit is de medewerker die conform artikel 231, tweede lid onder c Gemeentewet belast is met de invordering van gemeentelijke belastingen. |
|
|
** Dit is de medewerker die conform artikel 231, tweede lid onder b Gemeentewet is belast met de heffing van gemeentelijke belastingen. |
|
|
Financiën
Taken/bevoegdheden |
Bevoegdorgaan |
Gemandateerde |
Het (besluiten tot het) erkennen van en afwijzen van aansprakelijkheid van de gemeente en het toekennen van de schadevergoeding. Beperking: tot een maximum van € 50.000,- |
b&w/ burgemeester |
Manager |
Het (besluiten tot het) aansprakelijk stellen van derden voor door hen veroorzaakte schade. Beperking: tot een maximum van € 50.000,- |
b&w/ burgemeester |
Manager |
Het buiten de invordering stellen van civiele vorderingen. |
b&w |
Manager |
Het aantrekken van geld conform het Treasurystatuut. b&w Manager |
|
|
Het verlenen van kwijting namens de gemeente. b&w Manager |
|
|
Het oninbaar verklaren van belastingschulden, voor zover passend binnen de geldende beleidsregels. |
b&w |
Manager |
Invorderen van leges |
invorderings-ambtenaar* |
Medewerker afdelingen |
Heffen van leges |
heffingsambtenaar** |
Medewerkers afdelingen |
Opstellen proces-verbaal van constatering (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker belastingen |
Opmaken van schriftelijke verklaringen voor het correct registreren in de Basisregistraties adressen en gebouwen in de gevallen waarin andere |
b&w |
Medewerker belastingen |
De toepassing van de regeling dienstreizen gemeente Wijchen (inclusief verblijfkosten) |
b&w |
Medewerker salaris-administratie |
De toepassing van het reglement fietsplan |
b&w |
Medewerker salaris-administratie |
De toepassing van de hypotheekregeling |
b&w |
Medewerker salaris-administratie |
Het uitvoeren van de spaarloonregeling. |
b&w |
Medewerker salaris-administratie |
Ruimte Milieu Economie
Taken/bevoegdheden |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Het nemen van projectbesluiten, binnenplanse, buitenplanse en tijdelijke ontheffingen op grond van de Wet ruimtelijke ordening. Beperking: indien zienswijzen naar voren zijn gebracht heeft de manager geen mandaat. |
b&w |
Manager |
Het nemen van besluiten op grond van of in samenhang met de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) (vanaf inwerkingtreding van de Wabo) |
b&w |
Medewerker |
Het voeren van correspondentie inzake de uitvoering van de Wet ruimtelijke ordening. |
b&w |
Medewerker |
Het zorg dragen voor wettelijk vooroverleg op grond van artikel 3.1.1 van het Besluit ruimtelijke ordening. |
b&w |
Medewerker |
Het buiten behandeling laten van verzoeken om planschade |
b&w |
Medewerker |
Het heffen van het drempelbedrag planschade en het wijzen op de verschuldigdheid daarvan op grond van artikel 6.4, eerste en tweede lid van de Wet ruimtelijke ordening. |
b&w |
Medewerker |
Correspondentie inzake voorbereiding en uitvoering van een besluit met betrekking tot de werkzaamheden grondzaken |
b&w |
Medewerker |
Het voeren van onderhandelingen over de verwerving van gronden en het vastleggen van het resultaat hiervan. |
b&w |
Manager |
Het tijdelijk in gebruik geven van gronden |
b&w |
Manager |
Het vertegenwoordigen van de gemeente buiten rechte met betrekking tot de werkzaamheden grondzaken ter uitvoering van besluiten van de gemeenteraad en b&w. |
burgemeester |
Manager |
De uitvoering van taken terzake van onteigening |
b&w |
Manager |
Het (besluiten tot het) aangaan van huurovereenkomsten omtrent het verhuren van gemeentegebouwen. |
b&w/ burgemeester |
Manager |
Overdragen bloot eigendom bij eeuwigdurende erfpacht tot € 500,00 |
burgemeester |
Manager |
Het (besluiten tot het) verkopen van grond aan de elektriciteitsmaatschappij voor het plaatsen van een besturingskastje. r |
b&w/ burgemeester |
Manage |
Uitvoeren van besluiten en bevoegdheden op grond van de Wet voorkeursrecht gemeenten. |
b&w |
Manager |
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten conform de nota aanpak illegaal grondgebruik. |
b&w/ burgemeester |
Medewerker |
Besluiten tot aangaan van koop- huur- en gebruiksovereenkomsten conform de Notitie Groenstroken Wijchen. |
b&w/ burgemeester |
Medewerker |
Opmaken van schriftelijke verklaringen voor het correct registreren in de Basisregistraties adressen en gebouwen in de gevallen waarin andere brondocumenten niet gebruikt kunnen worden (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker volkshuisvesting |
Openbare Werken
Taken/bevoegdheden |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Alle besluiten en handelingen in het kader van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) met betrekking tot: aanleggen, beschadigen en veranderen van een weg (2.1.5.2); maken, veranderen van een uitweg (2.1.5.3); bekendmaking inzake voorzieningen voor verkeer en verlichting (als bedoeld in artikel 2.1.6.9); objecten onder hoogspanningslijn (2.1.6.10); de bestrijding van akkerdistels (2.4.25); straatnaamgeving en huisnummering (5.6.1 tot en met 5.6.7). |
b&w en burgemeester |
Medewerker |
Alle besluiten en handelingen betreffende de handhaving, als bedoeld in artikel 125 van de Gemeentewet en afdeling 5.3 en 5.4 van de Algemene wet bestuursrecht, van de hiervoor genoemde bepalingen uit de APV |
b&w |
Manager |
Het nemen van tijdelijke en permanente verkeersbesluiten (uitvoering van het BABW) |
b&w |
Manager |
Het beslissen op verzoeken tot wijzigingen van lokale openbare verlichting |
b&w |
Manager |
Het verlenen van toestemming voor het leggen of wijzigingen van kabels en leidingen aan nutsbedrijven |
b&w |
Medewerker |
De gunning van werken binnen het beschikbare krediet Beperking: degene die de offerte heeft opgevraagd heeft geen mandaat. |
b&w |
Medewerker |
Het uitvoeren van de telecommunicatieverordening |
b&w |
Medewerker |
Het verlenen van de toestemming voor rioolaansluitingen |
b&w |
Medewerker |
Het aanwijzen van parkeerplaatsen voor gehandicapten |
b&w |
Manager |
Het ondertekenen van begeleidingsbrieven voor transport over de weg van materialen, grondstoffen en/of afvalstoffen op baisis van het besluit Bodemkwaliteit |
b&w |
Medewerker |
Het beheren van het WKPB-register |
b&w |
Medewerker Landmeten en |
Het verlenen van een aanlegvergunning op grond van het geldende bestemmingsplan. |
b&w |
Manager |
Het uitvoeren van de subsidieregeling oud papier b&w Medewerker |
|
|
Beheer van de Basisregistratie adressen en gebouwen (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker Landmeten & Vastgoedinformatie |
Opstellen verklaringen ambtshalve correcties (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker Landmeten & Vastgoedinformatie |
Vaststellen definitieve geometrie (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker Landmeten & Vastgoedinformatie |
Opstellen procesverbaal van constatering (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker Landmeten & Vastgoedinformatie |
Opmaken van een schriftelijke verklaring van wijzigingen in de feitelijke geometrische situatie (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker Landmeten & Vastgoedinformatie |
Opmaken van schriftelijke verklaringen voor het correct registreren in de Basisregistraties adressen en gebouwen in de gevallen waarin andere brondocumenten niet gebruikt kunnen worden (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker Landmeten & Vastgoedinformatie |
Bouwen en Leefomgeving
Taken/bevoegdheden |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Het verlenen van aanlegvergunningen (artikelen 3.3 onder a en 3.7 onder d van de Wet ruimtelijke ordening) b&w Manager |
|
|
Het nemen van besluiten inzake binnenplanse, buitenplanse en tijdelijke ontheffingen op grond van de Wet ruimtelijke ordening. Beperking: indien zienswijzen naar voren zijn gebracht heeft de manager geen mandaat. |
b&w |
Manager |
Het nemen van besluiten op grond van of in samenhang met de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) (Vanaf inwerkingtreding van de Wabo) |
b&w |
Medewerker |
Het voeren van correspondentie inzake de uitvoering van de Wet ruimtelijke ordening. |
b&w |
Medewerker |
De vergunning op grond van artikel 3 van de Drank- en Horecawet. |
b&w |
Senior medewerker |
De ontheffing op grond van artikel 35 van de Drank- en Horecawet. |
burgemeester |
Medewerker |
Het intrekken van een vergunning op grond van artikel 31 van de Drank- en Horecawet |
b&w |
Senior medewerker |
De loterijvergunning op grond van artikel 3 van de Wet op de Kansspelen. Beperking: voor het weigeren van de vergunning hebben enkel de senior medewerker en de manager mandaat. |
b&w |
Medewerker |
De vergunning op grond van artikel 28 van de Wet op de Kansspelen b&w Senior medewerker |
|
|
De vergunning voor het aanwezig hebben van speelautomaten op grond van artikel 30b tot en met 30g van de Wet op de Kansspelen |
burgemeester |
Medewerker |
Beperking: voor het weigeren van de vergunning hebben enkel de senior medewerker en de manager mandaat. |
|
|
Beslissen op mededelingen ten aanzien van kleine kansspelen op grond van artikel 7c van de Wet op de Kansspelen. Beperking: voor het weigeren van de vergunning hebben enkel de senior medewerker en de manager mandaat. |
b&w |
Medewerker |
Het nemen van besluiten inzake vergunningen of ontheffingen op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en het verbinden van voorschriften en beperkingen hieraan. b&w en burgemeester Medewerker |
|
|
Beperking: het mandaat geldt niet voor besluiten waarvoor de afdeling Openbare Werken mandaat heeft. Beperking: voor het weigeren van een vergunning of ontheffing heeft de senior medewerker mandaat. |
|
|
Het niet in behandeling nemen van een aanvraag op grond van artikel 1.3 van de APV. |
b&w |
Medewerker |
Het verdagen van de beslistermijn op grond van artikel 1.2, tweede lid van de APV. |
b&w |
Manager |
Het intrekken of wijzigen van een vergunning of ontheffing ingevolge de APV |
b&w |
Senior medewerker |
Alle besluiten en handelingen betreffende de handhaving, als bedoeld in artikel 125 van de Gemeentewet en afdeling 5.3 en 5.4 van de Algemene wet bestuursrecht, van bepalingen uit de APV. |
b&w |
Senior medewerker |
Het weigeren, verlenen en intrekken van een ontheffing op grond van artikel 4 van de Winkeltijdenwet. |
b&w |
Manager |
Aanwijzen van koopzondagen op grond van artikel 3 van de Winkeltijdenwet. |
b&w |
Medewerker |
Het doen van mededelingen en het nemen van besluiten in het kader van de Woningwet. Beperking: de medewerker heeft geen mandaat voor de mededelingen en besluiten die apart zijn gemandateerd aan de senior medewerker |
b&w |
Medewerker |
Het doen van de mededeling dat gegevens en bescheiden mogen worden overgelegd nadat de bouwvergunning is afgegeven op grond van artikel 40a Woningwet |
b&w |
Medewerker |
Het doen van de mededeling dat geen vergunning is vereist voor hetgeen waarop de aanvraag betrekking heeft op grond van artikel 43 Woningwet en artikel 8.2.1 en 8.2.2 bouwverordening. |
b&w |
Medewerker |
Het aanhouden van de beslissing op een aanvraag in het kader van artikel 50, 50a, 51, 52, 52a, 53, 54, 55, 56, en 56b Woningwet en/of artikel 8.1.4 bouwverordening |
b&w |
Senior medewerker |
Het verdagen van de beslissing op een aanvraag op grond van artikel 46, tweede lid Woningwet en/of artikel 8.1.4 van de bouwverordening |
b&w |
Senior medewerker |
Verlenen van een bouwvergunning en het verbinden van voorschriften of beperkingen hieraan op grond van artikel 56a Woningwet. (hieronder valt ook de snelvergunning en tijdelijke vergunning) |
b&w |
Medewerker |
Beperking: voor het verlenen van een bouwvergunning in afwijking van het welstandsadvies wordt geen mandaat verleend |
|
|
Weigeren van een bouwvergunning op grond van artikel 44 en 44a Woningwet |
b&w |
Senior medewerker |
Het doen van de mededeling dat een vergunning van rechtswege is verleend op grond van artikel 46 en 58 Woningwet |
b&w |
Senior medewerker |
Wijzigen van een bouwvergunning op ondergeschikte onderdelen |
b&w |
Senior medewerker |
Intrekken van een bouwvergunning op verzoek van de vergunninghouder op grond van artikel 59 Woningwet |
b&w |
Medewerker |
Intrekken van een bouwvergunning niet op verzoek van de vergunninghouder op grond van artikel 56a, zesde lid en artikel 59 Woningwet en artikel 4.1 bouwverordening |
b&w |
Senior medewerker |
Instellen en maken van aantekeningen in het openbaar register op grond van artikel 57 Woningwet |
b&w |
Medewerker |
Het doen van mededelingen en het nemen van besluiten in het kader van artikel 2, 6, 7 en 7a Woningwet en het Bouwbesluit |
b&w |
Medewerker |
Het doen van mededelingen en het nemen van besluiten in het kader van de bouwverordening |
b&w |
Medewerker |
Verlenen van een sloopvergunning en het verbinden van voorschriften aan een sloopvergunning op grond van de bouwverordening |
b&w |
Medewerker |
Aanhouden van een sloopvergunning op grond van de bouwverordening |
b&w |
Senior medewerker |
Weigeren van een sloopvergunning op grond van de bouwverordening |
b&w |
Senior medewerker |
Intrekken van een sloopvergunning op grond van de bouwverordening |
b&w |
Senior medewerker |
Afhandeling van een sloopmelding op grond van de bouwverordening |
b&w |
Medewerker |
Het feitelijk stilleggen van bouw- en sloopwerkzaamheden op grond van (artikel 100d) Gemeentewet, Awb en bouwverordening |
b&w |
Toezichthouders |
Het doen van feitelijke handelingen in het kader van de Woningwet, de bouwverordening en het Bouwbesluit |
b&w |
Medewerker |
Het bepalen van het straatpeil, de rooilijnen en/of bebouwingsgrenzen op het bouwterrein op grond van artikel 4.4 van de bouwverordening |
b&w |
Medewerker |
Alle besluiten en handelingen betreffende de handhaving als bedoeld in artikel 125 van de Gemeentewet en afdeling 5.3 en 5.4 van de Algemene wet bestuursrecht van de Woningwet, de Wet ruimtelijke ordening/ bestemmingsplannen, de Monumentenwet 1998 en op die wetten gebaseerde AMvB's, richtlijnen en gemeentelijke verordeningen |
b&w |
Senior medewerker |
Beslissen op een verzoek tot opheffing van een last onder dwangsom op grond van artikel 5:34 Awb |
b&w |
Senior medewerker |
Sluiten voor een bepaalde tijd van gebouwen, open erven en terreinen op grond van artikel 97 Woningwet |
b&w |
Manager |
Verkopen van materialen in het kader van artikel 104 Woningwet |
b&w |
Manager |
Verstrekken van informatie aan de minister op grond van artikel 65 Woningwet |
b&w |
Senior medewerker |
Verlenen van een milieuvergunning op grond van artikel 8.1 en 8.4 Wet milieubeheer |
b&w |
Medewerker |
Wijzigen / actualiseren van een milieuvergunning op grond van artikel 8.22, 8.23 en 8.24 Wet milieubeheer |
b&w |
Medewerker |
Intrekken van een milieuvergunning op verzoek van de vergunninghouder op grond van artikel 8.26 Wet milieubeheer |
b&w |
Medewerker |
Intrekken van een milieuvergunning niet op verzoek van de vergunninghouder op grond van artikel 8.25 en 8.12 Wet milieubeheer |
b&w |
Senior medewerker |
Afhandeling van meldingen ex artikel 8.19 Wet milieubeheer |
b&w |
Medewerker |
Afhandeling van meldingen ingevolge AMvB's Wet milieubeheer op grond van artikel 8.40 en 8.41 Wet milieubeheer |
b&w |
Medewerker |
Opleggen van een nadere eis ingevolge AMvB's en ingevolge de Wet milieubeheer op grond van artikel 8.42, eerste lid Wet milieubeheer. |
b&w |
Medewerker |
Alle besluiten omtrent de handhaving van de Wet milieubeheer en op deze wet gebaseerde AMvB's, ministeriële regelingen, richtlijnen en gemeentelijke verordeningen. |
b&w |
Senior medewerker |
Verlenen van een opdracht tot het uitvoeren van akoestisch onderzoek, bodemonderzoek of ander specifiek milieuhygiënisch onderzoek aan externen |
b&w |
Senior medewerker |
Het melden aan Gedeputeerde Staten van onderzoeksgevallen of ernstige gevallen van bodemverontreiniging op grond van artikel 41 Wet bodembescherming |
b&w |
Medewerker |
Het melden van grondstromen voortvloeiende uit het Bestluit bodemkwaliteit |
b&w |
Medewerker |
Verlenen van een ontheffing voor het verbranden van afvalstoffen buiten de inrichting op grond van artikel 10.63, tweede lid Wet milieubeheer |
b&w |
Medewerker |
Weigeren van een ontheffing voor het verbranden van afvalstoffen buiten de inrichting op grond van artikel 10.63, tweede lid Wet milieubeheer |
b&w |
Senior medewerker |
Vaststellen van beoordeling c.q. toetsing van bodemonderzoeksopzetten, bodemonderzoeken, saneringsplannen monitoringsverslagen en evaluatierapporten alsmede akoestische rapporten in het kader van de Wet bodembescherming, Wet milieubeheer, Woningwet en de Wet Geluidhinder |
b&w |
Medewerker |
Weigeren van een milieuvergunning op grond van artikel 8.10 Wet milieubeheer |
b&w |
Senior medewerker |
Verlenen van een ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen op grond van artikel 22, eerste lid Wet vervoer gevaarlijke stoffen |
b&w |
Medewerker |
Weigeren van een ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen op grond van artikel 22, eerste lid Wet vervoer gevaarlijke stoffen |
b&w |
Senior medewerker |
Nemen van besluiten op een aanvraag voor een vergunning op grond van de Afvalstoffenverordening m.b.t. het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen voor zover het textiel voor huis-aan-huis inzameling betreft. Inclusief het nemen van een verdagingsbesluit |
b&w |
Medewerker |
Het niet in behandeling nemen van een aanvraag voor een vergunning op grond van de Afvalstoffenverordening m.b.t. het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen voor zover het textiel voor huis-aan-huisinzameling betreft |
b&w |
Medewerker |
Intrekken of wijzigen van een vergunning op grond van de Afvalstoffenverordening m.b.t. het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen voor zover het textiel betreft voor huis-aan-huisinzameling. |
b&w |
Medewerker |
Het verlengen van de referentieperiode op grond van het Besluit mestbassins milieubeheer |
b&w |
Medewerker |
Het aanwijzen van verkeersregelaars tijdens evenementen op grond van artikel 56 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het Wegverkeer en de Regeling Verkeersregelaars. |
b&w |
Medewerker |
Opstellen procesverbaal van constatering (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker |
Opmaken van een schriftelijke verklaring van wijzigingen in de feitelijke situatie (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker |
Opmaken van schriftelijke verklaringen voor het correct registreren in de Basisregistraties adressen en gebouwen in de gevallen waarin andere brondocumenten niet gebruikt kunnen worden (Wet Bag) |
b&w |
Medewerker |
Brandweer
Taken/bevoegdheden |
Bevoegd orgaan |
Gemandateerde |
Alle besluiten en handelingen op grond van het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken/Bouwverordening |
b&w |
Medewerker |
Alle besluiten en handelingen op grond van de brandbeveiligingsverordening |
b&w |
Medewerker |
Alle besluiten en handelingen betreffende de handhaving als bedoeld in artikel 125 van de Gemeentewet en afdeling 5.3 en 5.4 van de Algemene wet bestuursrecht van het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken, de Bouwverordening en de brandbeveiligingsverordening. |
b&w |
Cluster-commandant Wijchen - Heumen |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl