Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR399560
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR399560/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Functioneringsgesprekken
Geldend van 01-01-2016 t/m 31-12-2019
Intitulé
FunctioneringsgesprekkenFunctioneringsgesprekken
Regeling voor functioneringsgesprekken
Inhoudsopgave
-
Artikel 1
-
Artikel 2
-
Artikel 3
-
Artikel 4
-
Artikel 5
-
Artikel 6
-
Artikel 7
-
Artikel 8
-
Artikel 9
-
Formulier verslag functioneringsgesprek
Artikel 1
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a
medewerker:de ambtenaar in de zin van de arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Wijdemeren (CAR/UWO), dan wel de werknemer ingevolge artikel 2:5 van de arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Wijdemeren (CAR/UWO);
- b
afdelingshoofd: de hiërarchisch leidinggevende van de medewerker, conform de beschrijving in het functieboek (2e echelon);
- c
senior medewerker: de senior medewerker die functioneel leiding geeft aan medewerkers binnen een taakveld, conform de beschrijving in het functieboek;
- d
functie: de functie zoals beschreven in het functieboek;
- e
functioneringsgesprek: een tweezijdig en open gesprek tussen een medewerker en diens senior medewerker of afdelingshoofd, gericht op de toekomst, waarbij op basis van gelijkwaardigheid het functioneren van zowel de medewerker als de senior medewerker of afdelingshoofd aan de orde wordt gesteld, met als doel het functioneren te verbeteren. Aan een functioneringsgesprek zijn geen beloningsmaatregelen gekoppeld.
Artikel 2
Lid 1
Ten minste eenmaal per jaar wordt met elke medewerker een functioneringsgesprek gehouden over de wijze waarop hij functioneert in zijn functie. Het functioneringsgesprek vindt niet later plaats dan uiterlijk drie maanden voorafgaande aan een beoordelingsgesprek.
Lid 2
Op verzoek van de senior medewerker, afdelingshoofd of medewerker kan vaker een functioneringsgesprek worden gehouden dan eenmaal per jaar.
Lid 3
Als een functioneringsgesprek, zoals bedoeld in artikel 2 lid 1, wordt geweigerd, dient hiervan schriftelijk melding te worden gemaakt bij het afdelingshoofd en de gemeentesecretaris. De gemeentesecretaris is bevoegd om maatregelen te nemen. Het college van burgemeester en wethouders wordt periodiek in kennis gesteld van de genomen maatregelen.
Artikel 3
Ten minste twee weken voorafgaande aan het gesprek wordt de medewerker van de datum en het tijdstip van het functioneringsgesprek in kennis gesteld.
Artikel 4
Lid 1
Het functioneringsgesprek van de medewerker vindt in principe plaats met de senior medewerker van het taakveld of het afdelingshoofd. Indien een functioneringsgesprek tussen medewerker en senior medewerker naar oordeel van de afdelingshoofd, niet mogelijk of niet wenselijk is, dan vindt het functioneringsgesprek plaats met het afdelingshoofd.
Lid 2
Het functioneringsgesprek van de senior medewerker vindt plaats met het afdelingshoofd.
Lid 3
Het functioneringsgesprek van het afdelingshoofd vindt plaats met de gemeentesecretaris.
Artikel 5
Lid 1
Op verzoek van de senior medewerker of de medewerker zal het afdelingshoofd bij het functioneringsgesprek aanwezig zijn. In het verslag wordt hiervan melding gemaakt.
Lid 2
Op verzoek van de medewerker, senior medewerker of het afdelingshoofd kan een medewerker van team P&O als toehoorder bij het functioneringsgesprek aanwezig zijn. In het verslag wordt hiervan melding gemaakt.
Artikel 6
Lid 1
Van het functioneringsgesprek wordt een (schriftelijk) verslag opgesteld. In dit verslag is in ieder geval opgenomen: de datum van het gesprek, wie het gesprek hebben gevoerd (naam en functie), wie het verslag heeft opgesteld, een korte samenvatting van de inhoud van het gesprek en een overzicht van gemaakte afspraken. Voor de verslaglegging van het functioneringsgesprek is een formulier beschikbaar. Dit formulier is vastgesteld door het college.
Lid 2
De schriftelijke verslaglegging vindt plaats binnen 14 dagen na de datum van het functioneringsgesprek.
Lid 3
Het is wenselijk dat er overeenstemming is over de inhoud van het verslag van het functioneringsgesprek, maar dit is niet noodzakelijk. Indien geen overeenstemming wordt bereikt, dan worden de afwijkende meningen in het verslag opgenomen.
Lid 4
De medewerker, senior medewerker en afdelingshoofd tekenen het verslag voor gezien.
Artikel 7
Het functioneringsgesprek (inhoud) en de gespreksverslag dragen een vertrouwelijk karakter. Alleen de betrokkenen zoals bedoeld in artikel 6 lid 4 zijn bekend met de inhoud van het functioneringsgesprek en het verslag.
Artikel 8
Lid 1
Het originele exemplaar van het verslag van het functioneringsgesprek is voor de medewerker. De senior medewerker en het afdelingshoofd ontvangen een kopie van het verslag.
Lid 2
Op verzoek van de medewerker, senior medewerker of afdelingshoofd kan een kopie van het verslag in het personeelsdossier van de medewerker worden opgenomen. Een verslag van een functioneringsgesprek heeft geen formele juridische of rechtspositionele status. Het verslag wordt maximaal één jaar in het personeelsdossier bewaard.
Artikel 9
De regeling treedt in werking met ingang van 18 mei 2004 met daarna eventuele wijzigingen en is opnieuw vastgesteld per 1 januari 2016.
Formulier verslag functioneringsgesprek
Verslag functioneringsgesprek |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl