Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR399561
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR399561/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Generatiepact
Geldend van 01-01-2016 t/m 31-12-2019
Intitulé
GeneratiepactGeneratiepact
Regeling generatiepact
Inhoudsopgave
-
Artikel 1 Definities
-
Artikel 2 Doel en reikwijdte
-
Artikel 3 Vaststelling van de resterende formele arbeidsduur per week waarop deze regeling van toepassing is
-
Artikel 4 80-90-100%
-
Artikel 5 Vakantieverlof
-
Artikel 6 Uitbreiding van de betrekking
-
Artikel 7 Ontslag
-
Artikel 8 Naleving van de regeling
-
Artikel 9 Hardheidsclausule
-
Artikel 10 Onvoorziene gevallen
-
Artikel 11 Inwerkingtreding en geldigheidsduur
-
Artikel 12 Evaluatie
-
Artikel 13 Inwerkingtreding
Artikel 1 Definities
In deze regeling wordt verstaan onder:
- a
Ambtenaar: hij die door of vanwege de gemeente Wijdemeren is aangesteld om in openbare dienst werkzaam te zijn.
- b
CAR/UWO: Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling/Uitwerkingsovereenkomst.
- c
Bezoldiging: De bezoldiging zoals genoemd in artikel 3:1 lid 2 sub c van de CAR/UWO.
- d
Formele arbeidsduur per week: De arbeidsduur volgens de aanstelling.
Artikel 2 Doel en reikwijdte
Lid 1
Deze regeling heeft tot doel het bevorderen van instroom door jongeren en het behouden van kennis en vaardigheden van ouderen.
Lid 2
Deze regeling is van toepassing op ambtenaren in dienst van de gemeente Wijdemeren die op 1 januari 2015 de leeftijd van 60 jaar of ouder hebben bereikt, met uitzondering van de gemeentesecretaris en de afdelingshoofden De regeling gaat in op eerste dag volgend op de maand waarin de ambtenaar 60 jaar wordt of de eerste dag van de maand waarvoor de ambtenaar die al ouder is dan 60 jaar, dit aanvraagt.
Lid 3
Deze regeling is van toepassing op ambtenaar die voldoet aan de criteria van artikel 2 lid 2, die op 1 januari 2015 ten minste 5 jaar in dienst is van gemeente Wijdemeren en er vanaf deze datum geen uitbreiding betrekkingsomvang heeft plaatsgevonden.
Artikel 3 Vaststelling van de resterende formele arbeidsduur per week waarop deze regeling van toepassing is
Deze regeling is van toepassing op de ambtenaar waarvan de formele arbeidsduur per week, vóór gebruikmaking van deze regeling, ten minste 30 uur per week bedraagt. Na gebruikmaking van deze regeling dient ten minste 24 uur formele arbeidsduur per week te resteren.
Artikel 4 80-90-100%
De ambtenaar levert minimaal 20 % van de formele arbeidsduur in waardoor een formele arbeidsduur resteert van 80 % en ten minste 24 uur en ontvangt 90 % van de bezoldiging zoals die gold vóór gebruikmaking van deze regeling. De pensioenopbouw blijft 100 %.
Artikel 5 Vakantieverlof
Gedurende de periode waarin de ambtenaar gebruik maakt van de regeling 80-90-100% wordt het verlof teruggebracht tot 80% van het verlof dat hoort bij een volledige betrekking.
Artikel 6 Uitbreiding van de betrekking
De ambtenaar die van deze regeling gebruik maakt kan géén beroep doen op artikel 2:7 lid 2 van de CAR/UWO voor uitbreiding van de formele arbeidsduur per week.
Artikel 7 Ontslag
De ambtenaar die van deze regeling gebruik maakt wordt eervol ontslag verleend met ingang van de dag waarop deze de AOW-gerechtigde leeftijd bereikt.
Artikel 8 Naleving van de regeling
De gemeentesecretaris is belast met het toezicht op de naleving van deze regeling.
Artikel 9 Hardheidsclausule
In geval deze regeling in individuele gevallen leidt tot onredelijke uitkomsten beslist het College van B&W afwijkend van deze regeling.
Artikel 10 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet of bij twijfel over de toepassing van deze regeling beslist het College van B&W.
Artikel 11 Inwerkingtreding en geldigheidsduur
Lid 1
Deze regeling treedt in werking op 1 juni 2015 en gebruikmaking van deze regeling is mogelijk tot en met 31 december 2016.
Lid 2
Deze regeling kan worden aangehaald als de Regeling Generatiepact gemeente Wijdemeren 2015.
Artikel 12 Evaluatie
Deze regeling wordt voor de vervaldatum van 31 december 2016 geëvalueerd.
Artikel 13 Inwerkingtreding
De regeling treedt in werking met ingang van 1 juni 2015 met daarna eventuele wijzigingen en is opnieuw vastgesteld per 1 januari 2016.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl