Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR654922
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR654922/1
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijk bij Duurstede houdende regels omtrent de urgentiecommissie
Geldend van 05-03-2021 t/m heden
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijk bij Duurstede houdende regels omtrent de urgentiecommissieArtikel 1 – Begripsbepalingen
-
1. het vierde Huis: stichting het vierde huis; het vierde huis handelt in mandaat namens het college van B.& W. aanvragen om urgentie af;
-
2. de huisvestingsverordening: Huisvestingsverordening Regio Utrecht 2019, Gemeente Wijk bij Duurstede 2019;
-
3. de commissie: urgentiecommissie Wijk bij Duurstede.
Artikel 2 – Taak
De taak van de commissie bestaat uit:
Het uitbrengen van adviezen omtrent het toepassen van de hardheidsclausule uit artikel 4.3 lid 1 sub a van de Huisvestingsverordening.
Artikel 3 – Samenstelling
-
1. de commissie bestaat uit 2 personen:
- a.
een ambtelijk vertegenwoordiger namens de gemeente Wijk bij Duurstede, tevens voorzitter;
- b.
een vertegenwoordiger namens de woningcorporatie Viveste Wijk bij Duurstede.
- a.
-
2. het college van B. & W. benoemt de leden en plaatsvervangende leden van de urgentiecommissie.
Artikel 4 – Secretariaat
Het Vierde huis stelt een administratief medewerker beschikbaar als secretaris/notulist ter uitvoering van de secretariaatswerkzaamheden van de commissie.
Artikel 5 – Vergaderingen
-
1. het Vierde Huis roept de commissie bijeen als zij voornemens heeft de hardheidsclausule toe te passen bij een aanvraag om urgentie;
-
2. het Vierde Huis informeert de commissieleden als zij voornemens heeft een aanvraag voor urgentie af te wijzen. Indien de leden van de commissie enige aanleiding zien om de hardheidsclausule toe te passen kunnen zij de commissie bijeen roepen om hierover een advies uit te brengen;
-
3. het Vierde Huis organiseert de vergaderingen en geeft daarvan tenminste drie dagen tevoren aan de commissieleden kennis, onder vermelding van de te behandelen aanvragen;
-
4. de te behandelen aanvragen met bijbehorende stukken worden digitaal aan de commissieleden beschikbaar gesteld;
-
5. met de verstrekte informatie wordt door de commissieleden met de grootst mogelijke zorg en vertrouwelijkheid omgegaan;
-
6. de commissievergaderingen zijn niet openbaar.
Artikel 6 – Advisering
-
1. de commissie adviseert uitsluitend omtrent het toepassen van de hardheidsclausule uit artikel 4.3 lid 1 sub a van de Huisvestingsverordening;
-
2. het advies is bindend voor het Vierde Huis, die in mandaat besluit op urgentie-aanvragen.
Artikel 7 – Verslaglegging
-
1. van elke commissievergadering wordt door de secretaris een schriftelijk verslag opgemaakt;
-
2. het verslag wordt verzonden aan de commissieleden;
-
3. het verslag wordt in de eerstvolgende vergadering van de commissie vastgesteld;
-
4. jaarlijks na het eind van het kalenderjaar zal door de secretaris in samenspraak met de voorzitter een jaarverslag worden gemaakt.
Artikel 8 – Ondertekening
Alle stukken welke van de commissie uitgaan worden, namens de voorzitter, door de secretaris ondertekend.
Artikel 9 – Ondersteuning commissie
De commissie kan deskundigen en/of belanghebbenden verzoeken inlichtingen of adviezen te geven en hen uitnodigen haar vergaderingen bij te wonen.
Artikel 10 – Geheimhouding
De leden van de commissie zijn verplicht tot geheimhouding van al hetgeen hen bij de uitoefening van hun functie ter kennis komt.
Ondertekening
Wijk bij Duurstede 23 februari 2021
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl