Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR397138
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR397138/1
Regeling vervallen per 01-01-2018
Beschikbaarheidsdienst
Geldend van 01-01-2016 t/m 31-12-2017
Intitulé
BeschikbaarheidsdienstBeschikbaarheidsdienst
Regeling beschikbaarheidsdienst
Inhoudsopgave
-
Artikel 1 Beschikbaarheidsdienst
-
Artikel 2 Onvoorziene gevallen
-
Artikel 3 Inwerkingtreding
Artikel 1 Beschikbaarheidsdienst
Lid 1
Aan de ambtenaar aan wie de verplichting is opgelegd als bedoeld in artikel 2:1B lid 2 onder c ZAR (beschikbaarheidsdienst) wordt een vergoeding toegekend met inachtneming van het bepaalde in de volgende leden.
Lid 2
De ambtenaar die buiten de voor hem geldende werktijden beschikbaarheidsdienst heeft, ontvangt een toelage.De toelage bedraagt 5% van het uurloon voor de uren op maandag tot en met vrijdag en 10% van het uurloon voor de uren op zaterdag, zondag en de feestdagen genoemd in artikel 4:5 derde lid van de Car-Uwo.Het uurloon is voor de toepassing van dit artikel maximaal gelijk aan het uurloon dat behoort bij het maximumsalaris van salarisschaal 7.
Lid 3
De ambtenaar die regelmatig en in belangrijke mate beschikbaarheidsdiensten verricht, zulks ter beoordeling aan de leidinggevende, ontvangt op jaarbasis 14,4 uur verlof extra, overeenkomstig het bepaalde in artikel 6:2:1 lid 4 ZAR.
Lid 4
Indien de ambtenaar waarvan de functie is ingedeeld in de standaardregeling voor de werktijden wordt opgeroepen om tijdens de beschikbaarheidsdienst daadwerkelijk arbeid te verrichten, dan kan hij de gewerkte tijd op een later moment in de vorm van verlof opnemen. Indien de ambtenaar wordt opgeroepen op een tijdstip buiten het dagvenster, dan heeft hij hiernaast tevens aanspraak op een buitendagvenstervergoeding conform artikel 3:12 lid 2 ZAR. Gedurende de tijd dat daadwerkelijk arbeid wordt verricht houdt de ambtenaar recht op de beschikbaarheidstoelage.
Lid 5
Indien de ambtenaar waarvan de functie is ingedeeld in de bijzondere regeling voor de werktijden wordt opgeroepen om tijdens de beschikbaarheidsdienst daadwerkelijk arbeid te verrichten, dan ontvangt hij met behoud van de beschikbaarheidstoelage voor elk uur dat hij arbeid verricht de volledige vergoeding overeenkomstig het bepaalde in artikel 3:18 ZAR.
Lid 6
Op de ambtenaar die zich incidenteel ter beschikking moet houden en daarmee niet voldoet aan het gestelde in artikel 2:1B lid 2 sub c, is het tweede lid van dit artikel van overeenkomstige toepassing.
Lid 7
Aan de ambtenaar die aangewezen is voor gladheidsbestrijding wordt een semafoon/mobiele telefoon ter beschikking gesteld.
Artikel 2 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan de algemeen directeur een bijzondere voorziening treffen.
Artikel 3 Inwerkingtreding
Lid 1
Deze regeling kan worden aangehaald als de “Regeling beschikbaarheidsdienst Gemeente Zevenaar 2016”.
Lid 2
Deze regeling treedt in werking met ingang van januari 2016. Vanaf de datum van inwerkingtreding vervalt de Regeling beschikbaarheidsdienst Gemeente Zevenaar 2014.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl