Addendum regeling budgethouders gemeente Goes 2018 bij bevoegdhedenbesluit 2020

Geldend van 09-07-2020 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 15-06-2020

Intitulé

Addendum regeling budgethouders gemeente Goes 2018 bij bevoegdhedenbesluit 2020

Het college van B&W van gemeente Goes,

Overwegende dat het wenselijk is dat marginale inkopen door medewerkers moeten blijven kunnen plaatsvinden, en zij aldus de mogelijkheid moeten hebben om verplichtingen hiertoe aan te gaan;

Besluit in aanvulling op artikel 12 van de Regeling budgethouders gemeente Goes 2018 het volgende per direct te bepalen:

  • 1.

    Budgethouders zijn bevoegd het aangaan van contractuele en financiële verplichtingen schriftelijk door te mandateren aan medewerkers voor zover dit mogelijk is volgens de inkoopkaarten van het Inkoopbeleid 2020. Deze inkoopkaarten zijn als bijlagen bij dit addendum gevoegd.

  • 2.

    Het verleende mandaat wordt opgenomen in het Budgethoudersregister dat hoort bij de Regeling budgethouders gemeente Goes 2018.

Ondertekening

Aldus besloten tijdens de vergadering van 28 april 2020.

Inkoopkaart leveringen en diensten (inclusief concessies voor diensten)

  • A)

    Te volgen procedure volgens de Gids Proportionaliteit:

    afbeelding binnen de regeling

  • B)

    Beslissingsbevoegdheid tot aangaan verplichting en af te wijken voor leveringen en diensten (inclusief concessies voor diensten):

    Geraamde opdrachtwaarde (exclusief BTW)1

    Mandaat tot aangaan verplichting

    Mandaat tot beslissen af te wijken van het inkoopbeleid2

    1.

    Vanaf Europese drempel

    Burgemeester en Wethouders

    n.v.t.

    2.

    Van € 100.000,- tot Europese drempel

    Afdelingshoofd/ambtelijk opdrachtgever (melding aan de gemeentesecretaris)

    Burgemeester en Wethouders

    3.

    Van € 30.000,- tot € 100.000,-

    Afdelingshoofd/ambtelijk opdrachtgever

    Afdelingshoofd/ambtelijk opdrachtgever (schriftelijke melding aan gemeentesecretaris)

    4.

    Tot € 30.000,-

    Budgethouder

    Afdelingshoofd/ambtelijk opdrachtgever

    5.

    Tot 1.000,-

    Budgethouder/medewerker3

    Afdelingshoofd/ambtelijk opdrachtgever

Inkoopkaart Werken (inclusief concessies voor werken)

  • A)

    Te volgen procedure volgens de Gids Proportionaliteit:

    afbeelding binnen de regeling

  • B)

    Beslissingsbevoegdheid voor inkoop van werken

    Geraamde opdrachtwaarde (exclusief BTW)

    Mandaat tot aangaan verplichting

    Mandaat tot beslissen af te wijken van het inkoopbeleid4

    1.

    Vanaf Europese drempel

    Burgemeester en Wethouders

    n.v.t.

    2.

    Van € 1.000.000,- tot Europese drempel

    Burgemeester en Wethouders

    Burgemeester en Wethouders

    3.

    Van € 50.000,- tot € 1.000.000,-

    Afdelingshoofd/Ambtelijk opdrachtgever

    Afdelingshoofd/ambtelijk opdrachtgever (schriftelijke melding aan gemeentesecretaris)

    4.

    Tot € 50.000,-

    Budgethouder

    Afdelingshoofd/ambtelijk opdrachtgever

    5.

    Tot € 5.000,-

    Budgethouder/medewerker5

    Afdelingshoofd/ambtelijk opdrachtgever


Noot
1

De Europese drempel is hoger in geval van een concessie voor diensten of de inkoop van een sociale of specifieke dienst.

Noot
2

Punten uit het beleid waarvoor een afwijkingsbeslissing noodzakelijk is:

- de te volgen procedure indien die niet groen is (zie uitgebreider het handboek inkopen);

- het niet toepassen van duurzaamheidseisen zoals deze voor het betreffende product/dienst op het tijdstip van het starten van de aanbesteding zijn opgenomen op www.mvicriteria.nl;

- het niet toepassen van social return conform het advies van de adviseur SR van GR de Bevelanden;

- het afwijken van de eigen inkoopvoorwaarden of paritaire voorwaarden.

De motivering en de beslissing tot afwijken worden opgenomen in het inkoopdossier.

Noot
3

Gemandateerde functie (zie budgethouderslijst)

Noot
4

Punten uit het beleid waarvoor een afwijkingsbeslissing noodzakelijk is:

- de te volgen procedure indien die niet groen is (zie uitgebreider het handboek inkopen);

- het niet toepassen van duurzaamheidseisen zoals deze voor het betreffende product/dienst op het tijdstip van het starten van de aanbesteding zijn opgenomen op www.mvicriteria.nl;

- het niet toepassen van social return conform het advies van de adviseur SR van GR de Bevelanden;

- het afwijken van de eigen inkoopvoorwaarden of paritaire voorwaarden.

De motivering en de beslissing tot afwijken worden opgenomen in het inkoopdossier.

Noot
5

Gemandateerde (zie budgethouderslijst)