Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR629365
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR629365/2
Bevoegdhedenbesluit gemeente Landgraaf 2019
Geldend van 18-01-2020 t/m 23-10-2020
Intitulé
Bevoegdhedenbesluit gemeente Landgraaf 2019De algemeen directeur van L a n d g r a a f ;
Gelet op het voorgenomen besluit van het college d.d. 9 juli 2019 inzake het bevoegdhedenbesluit gemeente Landgraaf 2019;
Gezien het positieve advies van de Ondernemingsraad d.d. 22 oktober 2019 op dit voorgenomen besluit;
Gelet op het in het Bevoegdhedenbesluit gemeente Landgraaf 2014 verleende mandaat aan de algemeen directeur om na positief advies van de OR het besluit te nemen;
b e s l u i t :
vast te stellen het bevoegdhedenbesluit gemeente Landgraaf 2019.
Artikel 1 definities
In dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
- a.
bestuursorgaan: het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester dan wel de secretaris van de gemeente Landgraaf;
- b.
besluit: een beslissing als bedoeld in artikel 1:3, eerste lid van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
- c.
Organisatiebesluit 2014: Besluit ambtelijke organisatie en instructie secretaris en algemeen directeur, 2014;
- d.
secretaris: de functionaris als bedoeld in artikel 100, van de Gemeentewet;
- e.
algemeen directeur: de functionaris als bedoeld in artikel 1, sub b. van het Organisatiebesluit 2014;
- f.
directie: de directie als bedoeld in artikel 1, sub c. van het Organisatiebesluit 2014;
- g.
afdelingshoofd: de functionaris als bedoeld in artikel 1, sub e. van het Organisatiebesluit 2014;
- h.
bureauhoofd: de functionaris als bedoeld in artikel 1, sub f. van het Organisatiebesluit 2014;
- i.
functionaris: degene die in dienst is van de gemeente Landgraaf en die werkt onder eindverantwoordelijkheid van het college;
- j.
(onder)mandaat: de bevoegdheid om in naam en onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan een besluit te nemen;
- k.
volmacht: de bevoegdheid om in naam en onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten;
- l.
machtiging: de bevoegdheid om in naam en onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan handelingen te verrichten die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn;
- m.
gemandateerde: degene aan wie (onder)mandaat, volmacht dan wel machtiging is verleend;
- n.
stuk: een document dat een besluit inhoudt dat, dan wel een mededeling die, wordt toegerekend aan een bestuursorgaan;
- o.
organisatie: de ambtelijke organisatie als bedoeld in het Organisatiebesluit 2014.
artikel 2 secretaris en algemeen directeur
-
1. De secretaris en algemeen directeur zijn gemachtigd tot uitvoering van de aan hem of haar bij of krachtens de (Gemeente)wet dan wel het Organisatiebesluit 2014 opgedragen taken en verantwoordelijkheden, alsook tot het namens de gemeente voeren van correspondentie ter uitvoering van besluiten van het bestuursorgaan.
-
2. Aan de secretaris en algemeen directeur worden die bevoegdheden gemandateerd dan wel bij volmacht of machtiging toegekend die nodig zijn voor de uitvoering van de aan hem of haar opgedragen taken en verantwoordelijkheden, een en ander zoals genoemd in de bijlage bij dit besluit.
-
3. De secretaris en algemeen directeur zijn bevoegd elkaar bij afwezigheid te vervangen waarbij zij handelen conform de in de bijlage bij dit besluit opgenomen bevoegdheden.
artikel 3 afdelingshoofden en bureauhoofden
-
1. Het afdelingshoofd en het bureauhoofd zijn gemachtigd tot de uitvoering van de aan hem of haar bij het Organisatiebesluit 2014, opgedragen taken en verantwoordelijkheden alsook tot het namens de gemeente voeren van correspondentie ter uitvoering van besluiten van het bestuursorgaan.
-
2. Aan het afdelingshoofd en het bureauhoofd worden die bevoegdheden gemandateerd dan wel bij volmacht of machtiging toegekend die nodig zijn voor de uitvoering van de aan hem of haar opgedragen taken en verantwoordelijkheden, een en ander zoals genoemd in de bijlage bij dit besluit.
artikel 4 functionarissen
-
1. Elke functionaris is gemachtigd tot het uitvoeren van besluiten van het bestuursorgaan en tot het namens de gemeente voeren van correspondentie, een en ander voor zover dit voortvloeit uit de aan hem of haar opgedragen taken.
-
2. Elke functionaris die door het college gevolmachtigd is om een opdracht te gunnen of een overeenkomst aan te gaan is gemachtigd om de overeenkomst namens de gemeente te ondertekenen.
-
3. In de bijlage bij dit besluit wordt aangegeven aan welke functie, welke bevoegdheid is toegekend.
-
4. Indien aan een functie een bepaalde bevoegdheid is verbonden, wordt geacht aan de leidinggevende van degene die de functie uitoefent tevens de bevoegdheid te zijn toebedeeld.
-
5. De functionaris volgt bij de uitoefening van een hem of haar toekomende bevoegdheid, de door diens leidinggevende verstrekte aanwijzingen en instructies.
artikel 5 ondertekening
-
1. Bij ondertekening van enig stuk brengt de functionaris de uitoefening van een namens het bestuursorgaan verleend (onder)mandaat, machtiging of volmacht tot uitdrukking door ondertekening met: “Namens Burgemeester en Wethouders (dan wel namens de gemeente, de Burgemeester of namens de secretaris) van Landgraaf, aanduiding functie, vermelding titulatuur/naam functionaris”.
-
2. Het ondertekenen van een bij (onder)mandaat te nemen besluit dan wel andere bij volmacht of machtiging te ondertekenen stukken, gebeurt handmatig.
artikel 6 intrekking
-
1. Indien aan een functionaris (onder)mandaat, machtiging of volmacht is verstrekt, kan door het afdelingshoofd van die functionaris indien daartoe aanleiding bestaat, bij zwaarwegende redenen, te allen tijde het (onder)mandaat, machtiging of volmacht worden teruggenomen.
-
2. Indien een afdelingshoofd gebruik maakt van de in het eerste lid bedoelde bevoegdheid, meldt hij dit onverwijld en met redenen omkleed aan de algemeen directeur.
-
3. De intrekking van een bevoegdheid verkrijgt pas externe rechtskracht vanaf het moment van algemene bekendmaking.
artikel 7 vervanging
Bij afwezigheid van de functionaris die bevoegd is stukken te ondertekenen terwijl spoedige afdoening van het stuk is aangewezen, vindt ondertekening van het stuk plaats door diens daartoe aangewezen plaatsvervanger dan wel door de leidinggevende van de betreffende functionaris. Indien ondertekening plaatsvindt door de plaatsvervanger wordt aan de ondertekening als bedoeld in artikel 5, eerste lid, voorafgaand aan aanduiding titulatuur/naam toegevoegd: "b.a" (bij afwezigheid).
artikel 8 beperking bevoegdheden
-
1. Van de bevoegdheden in dit besluit kan slechts gebruik worden gemaakt met in achtneming van het door de raad vastgestelde Financiële beheersverordening 2017 gemeente Landgraaf en het door het college vastgestelde Treasurystatuut gemeente Landgraaf 2017.
-
2. Bij strijdigheid van dit besluit met de in het Treasurystatuut gemeente Landgraaf 2017 opgenomen taken en bevoegdheden, prevaleert het Treasurystatuut gemeente Landgraaf 2017.
artikel 9 inwerkingtreding en intrekking
-
1. Dit besluit treedt in werking op 1 december 2019, onder gelijktijdige intrekking van het Bevoegdhedenbesluit gemeente Landgraaf 2014 en hieraan verbonden mandaten.
-
2. Dit besluit kan worden aangehaald als 'Bevoegdhedenbesluit gemeente Landgraaf 2019'.
Ondertekening
Landgraaf, 15 november 2019
Namens burgemeester en wethouders en de burgemeester,
De algemeen directeur,
E.S.H.J. Debie
Bijlage
ALGEMEEN DIRECTEUR / MANAGEMENT
Omschrijving bevoegdheid
|
functionaris |
aard |
|
||
* aangaan arbeidsovereenkomst ex artikel 7:610 BW * beslissen op een verzoek om aanpassing van de arbeidsduur ex artikel 2 van de Wet flexibel werken en artikel 5.1 CAO Gemeenten;
|
algemeen directeur
|
Mandaat/volmacht/machtiging |
Besluiten tot wijziging van de organieke formatie voor zover dit budgettair neutraal plaatsvindt |
algemeen directeur |
Mandaat/volmacht/machtiging |
Aanwijzen van maximaal 6 werkdagen als dienstvrije dagen, in overeenstemming met de OR, ex art. 6.2.2 Personeelshandboek gemeente Landgraaf
|
algemeen directeur |
Mandaat/volmacht/machtiging |
Schorsing van een ambtenaar ex art. 11.4 CAO Gemeenten
|
algemeen directeur |
Mandaat/volmacht/machtiging |
Aanwijzing ingeval van infectieziekte ex art. 11.2 CAO Gemeenten ARL
|
algemeen directeur |
Mandaat/volmacht/machtiging |
Het namens het college besluiten tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover passend binnen het in de begroting hiervoor beschikbare budget en het namens de gemeente verrichten van deze privaatrechtelijke rechtshandelingen (ondertekenen) |
algemeen directeur
|
Mandaat/volmacht/machtiging/ volmacht |
het namens de gemeente verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (ondertekenen) waartoe namens het college besloten is |
algemeen directeur
|
volmacht |
Uitvoeren van artikel 9, lid 4 Besluit Informatiebeheer 2006
|
algemeen directeur |
machtiging |
Inrichten van ambtelijke organisatie ten aanzien van bedrijfshulpverlening
|
algemeen directeur |
Mandaat/volmacht/machtiging |
Voeren van overleg met de Ondernemingsraad
|
algemeen directeur |
Mandaat/volmacht/machtiging |
Besluiten conform een voorgenomen besluit van het college indien de Ondernemingsraad hierover positief heeft geadviseerd of hiermee heeft ingestemd, met uitzondering van het vaststellen dan wel wijzigen van een organisatiebesluit als bedoeld in artikel 160, eerste lid, onder c, van de Gemeentewet, een instructie secretaris als bedoeld in artikel 103, tweede lid, van de Gemeentewet, en een besluit inzake de verdeling van bevoegdheden in de organisatie als bedoeld in afdeling 10.1.1, van de Algemene wet bestuursrecht
|
algemeen directeur |
volmacht/machtiging/mandaat |
Besluiten tot technische, puur redactionele wijzigingen van besluiten (herstellen kennelijke fouten etc).
|
algemeen directeur |
Mandaat/volmacht/machtiging |
Bevoegdheden voor afdelingshoofden en bureauhoofden beperkt tot (medewerkers werkzaam binnen) de eigen afdeling respectievelijk het eigen onderdeel binnen de afdeling |
|
|
Openstellen vacature
|
afdelingshoofd |
machtiging |
* aangaan arbeidsovereenkomst ex artikel 7:610 BW * beslissen op een verzoek om aanpassing van de arbeidsduur ex artikel 2, van de Wet flexibel werken en artikel 5.1 CAO Gemeenten;
|
afdelingshoofd |
Mandaat/volmacht/machtiging |
* toekennen van een extra periodiek ex artikel 3.4, lid 4 CAO Gemeenten; * inpassen in een hogere salarisschaal ex artikel 3.6 CAO Gemeenten |
afdelingshoofd
|
Mandaat/volmacht/machtiging |
Beslissen over: - een functioneringstoelage ex artikel 3.8 CAO Gemeenten - een arbeidsmarkttoelage ex art. 3.9 CAO Gemeenten - een waarnemingstoelage ex art. 3.10 CAO Gemeenten - een toelage onregelmatige dienst ex artikel 3.11 CAO Gemeenten -een buitendagvenstertoelage ex artikel 3.12 CAO Gemeenten - een toelage beschikbaarheidsdienst ex artikel 3.13 CAO Gemeenten |
afdelingshoofd |
Mandaat/volmacht/machtiging |
Beslissen over:
|
afdelingshoofd |
Mandaat/volmacht/mactiging |
Vaststellen vaste werktijden voor werknemers die werkzaam zijn in door de burgemeester en wethouders aangewezen functies of dienstonderdelen als bedoeld in artikel 5.5 CAO Gemeenten
|
afdelingshoofd |
Mandaat/volmacht/machtiging |
Verlenen van vakantie ex artikel 7:638 BW |
•afdelingshoofd •bureauhoofd
|
Mandaat/volmacht/machtiging
|
Beslissen over: - buitengewoon verlof ex artikel 6.13 CAO Gemeenten - onbetaald verlof ex artikel 6.14 CAO Gemeenten - vakbondsverlof ex artikel 12.4 CAO Gemeenten - kortdurend zorgverlof ex artikel 5:4, lid 2 Wet arbeid en zorg en artikel 6.7 CAO Gemeenten - langdurend zorgverlof ex artikel 5:11, lid 3 van de Wet arbeid en zorg - ouderschapsverlof ex artikel 6.5, lid 3 en 6.6 Wet arbeid en zorg - politiek verlof ex artikel 7.643 BW en 6.18 CAO Gemeenten
|
•afdelingshoofd •bureauhoofd
|
volmacht/machtiging |
Opdracht geven aan de ARBO-dienst tot het onderwerpen van een ambtenaar aan een geneeskundig onderzoek ex art. 7.1 CAO Gemeenten |
•afdelingshoofd •bureauhoofd
|
volmacht/machtiging |
opstellen plan van aanpak ex artikel 7:658a, lid 3 BW en verstrekken gegevens aan re-integratiebedrijf ex artikel 7:658a, lid 5 BW
|
afdelingshoofd |
volmacht/machtiging |
Vergoeden kosten van geneeskundige verzorging bij arbeidsongeschiktheid in en door de dienst ex art. 7.5, lid 5 CAO Gemeenten
|
afdelingshoofd |
volmacht/machtiging |
Staken van doorbetaling bezoldiging ex art. 7:629 BW |
afdelingshoofd
|
volmacht/machtiging |
Stellen van voorwaarden aan de vervulling van nevenwerkzaamheden als bedoeld in artikel 8, lid 1 Ambtenarenwet 2017 |
afdelingshoofd |
volmacht/machtiging
|
Verlenen van toestemming voor gebruik motorvoertuig ex artikel 11.3 CAO Gemeenten
|
afdelingshoofd
|
volmacht/machtiging |
Beslissen omtrent volgen opleiding door ambtenaar ex artikel 8.2 CAO Gemeenten
|
afdelingshoofd
|
volmacht/machtiging |
Het maken van afspraken en de vaststelling van een Persoonlijk Ontwikkelingsplan ex artikel 8.7 CAO Gemeenten
|
•afdelingshoofd •bureauhoofd |
volmacht/machtiging |
Het namens het college besluiten tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het namens de gemeente verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (ondertekenen) waartoe namens het college besloten is tot een waarde van maximaal € 50.000,- (excl. BTW) per overeenkomst, met uitzondering van de inkoop van software en/of licenties en het inhuren van software(leverancier)
|
afdelingshoofd |
volmacht/machtiging/ volmacht |
Het namens het college besluiten tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het namens de gemeente verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (ondertekenen) waartoe namens het college besloten is tot een waarde van maximaal € 10.000,- (excl. BTW) per overeenkomst, met uitzondering van de inkoop van software en/of licenties en het inhuren van software(leverancier)
|
bureauhoofd |
Mandaat/volmacht/machtiging/ volmacht |
Vergoeden van meerkosten voor beeldschermgedeelte in bril ex artikel 3.7.4, lid 2 Personeelshandboek gemeente Landgraaf
|
afdelingshoofd facilitair bedrijf
|
Mandaat/volmacht |
Het opleggen van repressieve maatregelen op grond van de Beleidsnota agressie en geweld 2018 zoals opgenomen in paragraaf 7.1, 7.2, 7.3, 7.5, 7.6 en 7.7 van de nota |
•afdelingshoofd •bureauhoofd |
Mandaat/volmacht/machtiging |
Afdeling maatschappelijke ontwikkeling (MO)
Omschrijving bevoegdheid |
functionaris |
aard |
Beslissen op grond van de Verordening Adviesraden Sociaal Domein Landgraaf |
afdelingshoofd maatschappelijke ontwikkeling |
mandaat |
Besluiten en uitvoeren op grond van de artikelen 15 tot en met 26 van de ROA en op grond van de overgangsbepalingen van de Vreemdelingenwet 2000 ten aanzien van (ex-) VVTV’ers |
afdelingshoofd maatschappelijke ontwikkeling |
mandaat/ volmacht/ machtiging |
Geven van prognose van inburgeraars aan het Rijk op grond van de Wet inburgering |
beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling |
machtiging |
Beslissen op grond van de Algemene Subsidieverordening gemeente Landgraaf 2019 |
afdelingshoofd maatschappelijke ontwikkeling |
mandaat |
Beslissen op grond van de Subsidieregeling gemeente Landgraaf 2019 |
afdelingshoofd maatschappelijke ontwikkeling |
mandaat |
Beslissen op subsidieaanvraag indien en voor zover er sprake is van een situatie als bedoeld in artikel 4:23, derde lid, onder c, van de Algemene wet bestuursrecht voor zover in de begroting opgenomen
|
afdelingshoofd maatschappelijke ontwikkeling |
mandaat |
Verdaging beslistermijn ex artikel 4:14, derde lid Awb |
afdelingshoofd maatschappelijke ontwikkeling |
machtiging |
Het namens het college besluiten tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het namens de gemeente verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (ondertekenen) waartoe namens het college besloten is tot een waarde van maximaal € 2.000,- (excl. BTW) per overeenkomst, met uitzondering van de inkoop van software en/of licenties en het inhuren van software(leverancier) |
bouwkundig medewerker |
mandaat/ volmacht |
Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Grondzaken (ROG)
Omschrijving bevoegdheid |
functionaris |
Aard |
Voeren van vooroverleg als bedoeld in artikel 3.1.1 en 5.1.1 van het Besluit ruimtelijke ordening |
senior beleidsmedewerker stedenbouw en landschap senior beleidsmedewerker ruimtelijke ordening & wonen beleidsmedewerker ruimtelijke ordening beleidsmedewerker ruimtelijke ordening & wonen |
machtiging |
Plaatsen van de kennisgeving omtrent de tervisielegging van een ontwerp van een bestemmingsplan in de Staatscourant op grond van artikel 3.8, eerste lid, onder a, en 3.11, eerste lid, van het Besluit ruimtelijke ordening |
senior beleidsmedewerker stedenbouw en landschap senior beleidsmedewerker ruimtelijke ordening & wonen beleidsmedewerker ruimtelijke ordening beleidsmedewerker ruimtelijke ordening &wonen |
machtiging |
Plaatsen van de kennisgeving omtrent de voorbereiding van een structuurvisie of bestemmingsplan zoals bedoeld in art. 1.3.1. Besluit ruimtelijke ordening |
senior beleidsmedewerker stedenbouw en landschap senior beleidsmedewerker ruimtelijke ordening & wonen beleidsmedewerker ruimtelijke ordening beleidsmedewerker ruimtelijke ordening &wonen |
machtiging |
Verzorgen van publicaties als bedoeld in de Wet ruimtelijke ordening en de Inspraakverordening Landgraaf (ten aanzien van ruimtelijke plannen) |
senior beleidsmedewerker stedenbouw en landschap senior beleidsmedewerker ruimtelijke ordening & wonen beleidsmedewerker ruimtelijke ordening beleidsmedewerker ruimtelijke ordening &wonen |
machtiging |
Beslissen op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 juncto artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 juncto artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en beslissen op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 juncto artikel 15, tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994 |
senior beleidsmedewerker mobiliteit en infra |
mandaat |
Uitvoering programma van maatregelen als bedoeld in artikelen 89 en 90, van de Wet geluidhinder |
afdelingshoofd ROG |
machtiging |
Uitbrengen advies aan Rijksdienst voor de Monumentenzorg inzake aanvraag subsidie ingevolge Besluit regeling Restauratie monumenten (BRRM) en besluit regeling instandhouding monumenten (BRIM) |
afdelingshoofd ROG |
machtiging |
Het indienen van subsidieverzoeken bij andere overheden en instanties |
senior beleidsmedewerker stedenbouw en landschap ∙senior beleidsmedewerker grondzaken en economie ∙ senior beleidsmedewerker mobiliteit en infra senior beleidsmedewerker ruimtelijke ordening & wonen beleidsmedewerker ruimtelijke ordening beleidsmedewerker ruimtelijke ordening &wonen |
|
Verlenen van koopopties op van gemeentewege uit te geven bouwterreinen |
senior beleidsmedewerker grondzaken en economie |
volmacht |
Beslissen inzake verhuur, verpachting, bezwaren, verpanden of anderszins beschikbaar stellen van gemeente-eigendommen, dan wel beëindiging hiervan, waaronder begrepen jacht- en visrechten, tot een jaarlijkse (huur)vergoeding dan wel geldelijk belang, van ten hoogste € 10.000,- dan wel voor een hoger bedrag indien en voor zover voorzien in een door het bestuursorgaan vastgestelde exploitatiebegroting of bijzonder financieel kader. |
senior beleids- medewerker grondzaken en economie |
volmacht/ machtiging |
Beslissen inzake doorverkoop of aanbod tot het eerste recht van koop van onroerende zaken, welke zijn gebaseerd op de algemene verkoopvoorwaarden die zijn vastgesteld vóór het jaar 2009 |
∙ senior beleids- medewerker grondzaken en economie |
volmacht/ machtiging |
Voeren van correspondentie inzake door College van GS Limburg verleende ontgrondingsvergunning |
senior Beleidsmedewerker grondzaken en economie |
machtiging |
Sommeren tot het ontruimen van gronden of panden |
senior Beleidsmedewerker grondzaken en economie |
Volmacht/machtiging |
Directievoering op gegunde en in uitvoering zijnde werken |
werkvoorbereider projectadviseur wegen c.a. projectadviseur waterhuishouding c.a.1 en c.a.2 |
machtiging |
Beslissen omtrent meerwerk ter zake van in uitvoering genomen kapitaalswerken, binnen geldende begrotingsbudgetten en voor zover het meerwerk niet groter is dan 10% van de aanneemsom met een maximum van € 50.000,- (excl. BTW) |
afdelingshoofd ROG |
volmacht |
Beslissen omtrent meerwerk ter zake van in uitvoering genomen kapitaalswerken, binnen geldende begrotingsbudgetten en voor zover het meerwerk niet groter is dan 10% van de aanneemsom met een maximum van € 10.000,- (excl. BTW) |
werkvoorbereider projectadviseur wegen c.a projectadviseur waterhuishouding c.a 1 projectadviseur waterhuishouding c.a.2 |
mandaat |
Het nemen van besluiten op grond van de Subsidieverordening afkoppelen regenwater gemeente Landgraaf |
projectadviseur waterhuishouding c.a 1 projectadviseur waterhuishouding c.a.2 |
mandaat |
Verstrekken jaargegevens aan Waterschap en Zuiveringschap inzake uitgevoerde rioolaansluitingen |
projectadviseur waterhuishouding c.a 1 |
machtiging |
Toekennen van nummers aan verblijfsobjecten op grond van artikel 3, tweede lid, van de Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente Landgraaf 2011 |
medewerker CAD-tekenaar |
mandaat |
Besluiten tot aangaan en ondertekenen overeenkomsten op grond van de Verordening Duurzaam Energie- en Klimaat Fonds Landgraaf |
∙duurzaamheidscoördinator ∙ senior beleidsmedewerker stedenbouw en landschap |
|
Verlenen toestemming aan Nederlandse Spoorwegen tot afsluiting overwegen in verband met werkzaamheden |
afdelingshoofd ROG |
machtiging |
Doen van aanvragen tot subsidie bij Staatsbosbeheer |
senior medewerker stedenbouw en landschap |
machtiging |
Planschade |
||
Het verstrekken van opdracht aan één of meerdere adviseurs, om ter zake van een aanvraag om planschade advies uit te brengen (art. 2 van de “Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming in planschade 2009”) |
∙ senior beleids- medewerker ruimtelijke ordening en wonen |
volmacht |
Het aanwijzen van: ∙ een adviseur op het gebied van planschade ∙ alsmede het aanwijzen van adviseurs op het gebied van accountancy of van financieel economische bedrijfsvoering ∙ en/of het aanwijzen van een tweede adviseur die deskundig is ter zake van de waardering van onroerende zaken en van waardevermindering daarvan als gevolg van een planologische verslechtering als bedoeld in art. 3, tweede, derde en vierde lid van de “Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming in planschade 2008”. |
∙ senior beleids- medewerker ruimtelijke ordening en wonen |
machtiging |
Het schriftelijk op de hoogte stellen van de aanwijzing van (een) adviseur(s) van de aanvrager, eventuele andere betrokken bestuursorganen, alsmede de belanghebbenden (artikel 5 van de “Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming in planschade 2008”). |
∙ senior beleids- medewerker ruimtelijke ordening en wonen |
machtiging |
Principeverzoeken, kruimelgevallen en binnenplanse vrijstellingen |
||
Het beslissen op principeverzoeken/aanvragen voor categorieën van gevallen waarvoor een buitenplanse afwijkingsprocedure (kruimelgeval) moet worden gevoerd (gevallen zoals bedoeld in artikel 4 van Bijlage II van het BOR) |
∙ senior beleids- medewerker ruimtelijke ordening en wonen |
machtiging |
Starterslening |
||
Het toewijzen van een Starterslening en het verbinden van nadere voorschriften hieraan (art. 4 van de “Verordening Starterslening gemeente Landgraaf 2017). |
∙ senior beleids- medewerker ruimtelijke ordening en wonen |
Mandaat |
Het mededelen van de beslissing middels een toewijzings- of afwijzigingsbesluit van een Starterslening aan de aanvrager (art. 5, tweede lid van de “Verordening Starterslening gemeente Landgraaf 2017”). |
∙ senior beleids- medewerker ruimtelijke ordening en wonen |
Machtiging |
Leegstandssubsidie |
||
Het toekennen van een stimuleringssubsidie ten behoeve van het vestigen van een onderneming in detailhandel, horeca, commerciële en/of maatschappelijke dienstverlening binnen een winkelconcentratiegebied (art. 8 “Subsidieverordening Leegstaand Commercieel Vastgoed Landgraaf”). |
∙ senior beleids- medewerker grondzaken en economie |
Mandaat |
Het toekennen van een subsidie voor het transformeren van de gevel van een leegstand pand in een aanloopgebied in verband met een verandering van de functie van dit pand waardoor het aan de retail wordt onttrokken (art. 12 “Subsidieverordening Leegstaand Commercieel Vastgoed Landgraaf”). |
∙ senior beleids- medewerker grondzaken en economie |
Mandaat |
Afdeling Beheer openbare ruimte
Omschrijving bevoegdheid |
functionaris |
aard |
Beslissen omtrent meerwerk ter zake van in uitvoering genomen kapitaalswerken, binnen geldende begrotingsbudgetten en voor zover het meerwerk niet groter is dan 10% van de aanneemsom met een maximum van € 50.000,- (excl. BTW) |
afdelingshoofd beheer openbare ruimte |
mandaat/ volmacht |
Beslissen omtrent meerwerk ter zake van in uitvoering genomen kapitaalswerken, binnen geldende begrotingsbudgetten en voor zover het meerwerk niet groter is dan 10% van de aanneemsom met een maximum van € 10.000,- (excl. BTW) |
senior beheerder waterhuishouding senior beheerder civieltechniek ∙ senior buitendienst opzichter vakspecialist/ (wijk)opzichter groen en civiel |
mandaat/ volmacht |
Verlenen van ontheffing van het kapverbod als bedoeld in artikel 1.3 van de Bomenverordening Landgraaf 2004 |
vakspecialist/ opzichter groen en civiel ∙ beheerder groen |
mandaat |
Het namens het college besluiten tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het namens de gemeente verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (ondertekenen) waartoe namens het college besloten is tot een waarde van maximaal € 3.000,- (excl. BTW) per overeenkomst, met uitzondering van de inkoop van software en/of licenties en het inhuren van software(leverancier) |
senior beheerder waterhuishouding senior beheerder civieltechniek ∙ senior buitendienst |
mandaat/ volmacht |
Het namens het college besluiten tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het namens de gemeente verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (ondertekenen) waartoe namens het college besloten is tot een waarde van maximaal € 2.000,- (excl. BTW) per overeenkomst, met uitzondering van de inkoop van software en/of licenties en het inhuren van software(leverancier) |
vakspecialist/ opzichter groen en civiel (wijk)opzichter |
mandaat/ volmacht |
Doen van aangifte ingevolge de Wet Motorrijtuigenbelasting |
afdelingshoofd beheer openbare ruimte |
machtiging |
Op naam van de gemeente Landgraaf zetten van voertuigen en aanhangwagens met een kenteken |
afdelingshoofd beheer openbare ruimte |
machtiging |
Afdeling Toezicht en Handhaving
Omschrijving bevoegdheid |
functionaris |
aard |
Het opleggen van nadere voorwaarden naar aanleiding van een gebruiksmelding op grond van artikel 1:18 van het Bouwbesluit |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Sluiten van een gebouw, open erf of terrein ex art 17 Woningwet |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Het stellen van voorschriften en beperkingen in verband met gelijkwaardigheid aan de betrokken voorschriften van het Bouwbesluit |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Het waarschuwen als voorbereiding van handhavingsbesluiten en het mededelen dat de overtreding is beëindigd |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
machtiging |
Het voornemen kenbaar te maken tot oplegging van een last onder bestuursdwang of een last onder dwangsom of tot invordering en belanghebbenden op grond van artikel 4:8 van de Awb in de gelegenheid stellen hun zienswijzen in te dienen. |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
machtiging |
Het opleggen van een last onder bestuursdwang of een last onder dwangsom bij overtreding van de Algemene plaatselijke verordening gemeente Landgraaf 2008 |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
het opleggen van een last onder dwangsom/bestuursdwang in geval van overtreding van de artikelen 7.21 en 7.22 van het Bouwbesluit 2012 |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
het opleggen van een last onder bestuursdwang in geval van overtreding van artikel 16 van de Afvalstoffenverordening gemeente Landgraaf 2015 en/of artikel 10.2 van de Wet milieubeheer (zwerfafval) |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Het opleggen van een mondelinge of schriftelijk last onder bestuursdwang in geval van een bouwstop |
technisch medewerker integrale hand- having, bouwen |
mandaat |
Het opleggen van last onder dwangsom in geval van een bouwstop |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Het opleggen van een stookverbod in geval van overtreding van artikel 7.9 Bouwbesluit 2012 en/of artikel 2.64 Bouwbesluit 2012 |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Het besluit tot invordering op grond van artikel 5:37 Awb en de kostenverhaalsbeschikking op grond van artikel 5:25 Awb |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Beslissing op een aanvraag voor het in exploitatie nemen van een kindercentrum of gastouderbureau en de aanvraag van de houder van een gastouderbureau namens degene die door zijn tussenkomst gastouderopvang aanbiedt ex artikel 1.46 van de Wet kinderopvang |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Doorvoeren van wijzigingen in het register kinderopvang en doen van mededeling daarvan aan de houder van het kindercentrum of gastouderbureau ex artikel 1.47, eerste resp. tweede lid, van de Wet kinderopvang |
administratief juridisch medewerker integrale handhaving |
machtiging |
Het geven van een aanwijzing op grond van artikel 1.65, van de Wet kinderopvang |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Besluiten tot het voeren van een handhavingsprocedure in het kader van de Wet kinderopvang en/of onderliggende wet- en regelgeving |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Het verlengen van de beslistermijn op grond van artikel 4:14 Awb |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Het beslissen op een verzoek tot handhaving |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Aanwijzen onbezoldigd ambtenaar als bedoeld in de artikelen 5.11 van de Awb jo. 5.10, derde lid, van de Wabo |
∙afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Besluiten tot spoedeisende bestuursdwang als bedoeld in artikel 5:31 van de Awb |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Besluiten tot het overbrengen en in bewaring stellen van een voertuig op grond van artikel 170, eerste lid, aanhef en onder c, van de Wegenverkeerswet 1994 |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Aanwijzen van toezichthouders op grond van diverse wetten en verordeningen |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Opleggen maatwerkvoorschriften bij inrichtingen die vallen onder de werkingssfeer van het Activiteitenbesluit milieubeheer |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Uitbrengen advies aan Gedeputeerde staten inzake door Gedeputeerde Staten te wijzigen of in te trekken vergunning of te nemen beslissing tot sluiting vergunningplichtige inrichting ingevolge Wet milieubeheer |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
machtiging |
Afhandelen milieuklachten en bedrijfscontroles, met uitzondering van handhavingsbesluiten |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
machtiging |
Het overdragen van gevonden fietsen aan het Bureau MensOntwikkelBedrijf op grond van artikel 5:6, derde lid van het Burgerlijk Wetboek |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
Machtiging/volmacht |
Wabo |
||
Doen van mededeling dat geen omgevingsvergunning als bedoeld in de artikel 2.1 en/of 2.2. van de Wabo vereist is |
technisch medewerker integrale hand- having, bouwen |
mandaat/ machtiging |
Beslissen tot ambtshalve wijzigen van een milieuvergunning op grond van artikel 2.31, tweede lid, onder b, van de Wabo |
afdelingshoofd toezicht en handhaving |
mandaat |
Afdeling KCC
Omschrijving bevoegdheid |
functionaris |
aard |
Namens de burgemeester legaliseren of voor echt verklaren van handtekeningen |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
machtiging |
Namens het college van burgemeester en wethouders afnemen van een eigen verklaring onder ede of belofte als bedoeld in artikel 2.8, tweede lid, Wet BRP |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
machtiging |
Namens de burgemeester onttrekken van een Nederlands reisdocument aan het verkeer, ingevolge artikel 67 van de Paspoort Uitvoeringsregeling Nederland (PUN). |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
machtiging |
Namens de burgemeester beslissen omtrent aanvragen van reisdocumenten ingevolge de Paspoortwet. |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens de burgemeester uitreiken van reisdocumenten ingevolge de Paspoortwet |
medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1, 2 en 3 gastheer/gastvrouw |
machtiging |
Namens de burgemeester adviseren inzake naturalisatieaanvragen ingevolge de Rijkswet op het Nederlanderschap |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
machtiging |
Namens de burgemeester beslissen op een verzoek tot afstand van de Nederlandse nationaliteit, ingevolge de Rijkswet op het Nederlanderschap |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens de burgemeester beslissen op aanvragen tot verkrijging van de Nederlandse nationaliteit d.m.v. optie, ingevolge de Rijkswet op het Nederlanderschap. |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens de burgemeester adviseren inzake verzoeken tot geslachtsnaamwijziging ingevolge Burgerlijk Wetboek, Boek 1. |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 |
machtiging |
Het benoemen van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand en ambtenaar van de burgerlijke stand |
afdelingshoofd KCC bureauhoofd KCC |
mandaat |
Namens de burgemeester aanvragen van inlichtingen op grond van artikel 18 van de Wet politiegegevens jo. artikel 4:3 van het Besluit politiegegevens en de artikelen 9 en 13 van de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens jo. artikel 16 van het Besluit justitiële gegevens, ten behoeve van een ingediend verzoek tot naturalisatie c.q. optie |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
machtiging |
Namens de burgemeester uitvoeren van de volgende handelingen in het kader van de procedure verklaring omtrent het gedrag: 1. in behandeling nemen en doorzenden van de aanvraag naar het Ministerie van Justitie ingevolge art. 30 Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens; 2. het heffen van leges, ingevolge art. 39 Wet Justitiële en strafvorderlijke gegevens |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat/ machtiging |
Namens de burgemeester nemen van beslissingen ter zake van afgifte en omwisseling van rijbewijzen ingevolge de Wegenverkeerswet 1994 en het Wegenverkeersreglement. |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens de burgemeester afgeven van rijbewijzen ingevolge de Wegenverkeerswet 1994 en het Wegenverkeersreglement |
medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1, 2 en 3 gastheer/gastvrouw |
machtiging |
Namens de burgemeester beslissen ter zake het verlies van geldigheid van rijbewijzen ingevolge artikel 124 van de Wegenverkeerswet 1994. |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens de burgemeester afgeven van een verlof tot ontleding t.b.v. de wetenschap of het wetenschappelijk onderwijs, ingevolge artikel 68 van de Wet op de Lijkbezorging. |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens de burgemeester afgeven internationale lijkenpas ingevolge artikel 11 van het Besluit op de lijkbezorging. |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens de burgemeester verlenen van verlof tot begraven buiten reguliere periode ingevolge artikel 17 van de Wet op de Lijkbezorging (uitstel van lijkbezorging) |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie ∙ klantadviseur module 1 en 2 |
machtiging |
Verhaal nalatenschap van voor rekening gemeente bezorgde lijken op grond van de Wet op de Lijkbezorging |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 |
volmacht |
Namens de burgemeester verlenen van verlof tot opgraving en herbegraving resp. tot ontleding ingevolge artikel 29 van de Wet op de Lijkbezorging |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens het college van burgemeester en wethouders uitgeven van een graf, het bepalen van de volgorde van uitgifte en het verlenen van een vergunning over de grafbedekking ingevolge de Beheersverordening Algemene Begraafplaatsen Landgraaf 2014. |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens het college van burgemeester en wethouders het nemen van een beslissing zoals genoemd in artikel 2.60 en 3.24 van de Wet BRP |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens de burgemeester afgeven van een kiezerspas, uitgeven van een volmachtbewijs of omzetten van een stempas in een kiezerspas. |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens de burgemeester weigeren van een kiezerspas, een volmachtbewijs of het omzetten van een stempas in een kiezerspas. |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie |
mandaat |
Namens de voorzitter van het hoofdstembureau in ontvangst nemen van in te dienen kandidatenlijsten, ingevolge H1 van de Kieswet. |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie |
machtiging |
Namens de burgemeester uitvoeren van de handelingen ingevolge art. H4, lid 3 en 4 van de Kieswet (afleggen van ondersteuningsverklaringen). |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
machtiging |
Namens de burgemeester afgeven van een bewijs van Nederlanderschap |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
Namens het college afgeven van een attestatie de vita |
∙ medewerker kwaliteit en coördinatie klantadviseur module 1 en 2 |
mandaat |
het in ontvangst nemen van, ondertekenen en afgeven van bewijzen van ontvangst van (bijzondere) poststukken en deurwaardersexploten; |
klantadviseur module 3 ∙ gastheer/gastvrouw |
machtiging |
Sociaal domein |
||
Beslissen tot toepassing van de hardheidsclausule op grond van artikel 24 van de Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Landgraaf 2015 |
afdelingshoofd KCC |
mandaat |
Beslissen tot toepassing van de hardheidsclausule op grond van artikel 17 van de Verordening jeugdhulp gemeente Landgraaf 2015 |
∙ Gedragswetenschapper |
mandaat |
Beslissen en uitvoeren op grond van de Verordening jeugdhulp gemeente Landgraaf 2015, de Nadere regels jeugdhulp gemeente Landgraaf 2015, de Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Landgraaf 2015 en de Nadere regels maatschappelijke ontwikkeling gemeente Landgraaf 2015, met uitzondering van het toepassen van de hardheidsclausule |
wijkteammedewerker jeugd ∙Wijkteammedewerker Wmo kwaliteitsmede- werker sociaal domein senior medewerker sociaal domein ∙ gedragswetenschapper procesondersteuner sociaal domein |
mandaat/ machtiging |
Doen van een verzoek tot onderzoek (VTO) op grond van artikel 2.4 van de Jeugdwet |
wijkteammedewerker jeugd senior medewerker sociaal domein ∙ gedragswetenschapper∙ |
machtiging |
Ontvangen van notificaties jeugdbescherming en jeugdreclassering en verzenden van berichten via de Collectieve opdrachtrouteervoorziening (CORV) |
wijkteammedewerker jeugd senior medewerker sociaal domein ∙ gedragswetenschapper |
machtiging |
Een verzoek gericht op het verkrijgen van een machtiging, spoedmachtiging of een voorwaardelijke machtiging als bedoeld in artikel 6.1.8. eerste lid jo. artikel 6.1.2, 6.1.3 en 6.1.4 van de Jeugdwet |
wijkteammedewerker jeugd senior medewerker sociaal domein gedragswetenschapper |
Mandaat/ machtiging |
Beslissen omtrent aanvraag gehandicaptenparkeerkaart op grond van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (Babw) |
klantadviseur module 3 ∙ondersteuner kwaliteitsmedewerker sociaal domein |
mandaat |
Beslissen op grond van en uitvoeren van de Verordening Leerlingenvervoer gemeente Landgraaf 2014 |
wijkteammedewerker jeugd kwaliteitsondersteuner sociaal domein senior medewerker sociaal domein |
mandaat/ machtiging |
Berichtgeving aan gecontracteerden inzake aanmelding, uitbetaling, levering of beëindiging naar aanleiding van een besluit betreffende een voorziening |
wijkteammedewerker jeugd wijkteammedewerker Wmo procesondersteuner sociaal domein |
machtiging |
Besluiten en uitvoeren op grond van de Wet inburgering en de Verordening Wet inburgering gemeente Landgraaf 2009 |
afdelingshoofd KCC |
mandaat/ machtiging |
Verlengen beslistermijn op grond van artikel 4:14 van de Awb |
wijkteammedewerker jeugd wijkteammedewerker Wmo kwaliteitsmede- werker sociaal domein ∙ondersteuner kwaliteitsmedewerker sociaal domein senior medewerker sociaal domein procesondersteuner sociaal domein |
machtiging |
de bevoegdheid tot indienen van een aanvraag voorbereiding verzoekschrift zorgmachtiging o.g.v. art. 5.2, lid 3 Wet verplichte GGZ |
Wijkteammedewerker Wmo |
Mandaat/volmacht/machtiging |
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) |
||
Doen van mededeling dat geen omgevingsvergunning vereist is |
casemanager fysiek domein toetser |
mandaat/ machtiging |
Beslissen op een aanvraag voor een omgevingsvergunning op grond van de artikelen 2.1 en 2.2. jo. 2.4, van de Wabo, voor zover de beslissing voorbereid dient te worden met een reguliere voorbereidingsprocedure (§ 3.2 van de Wabo), dan wel artikel 3.10, lid 1, onder b, onder d en/of onder g, van de Wabo van toepassing is, dan wel artikel 3.10, lid 3 van de Wabo van toepassing is. |
casemanager fysiek domein |
mandaat |
Beslissen op een aanvraag voor een omgevingsvergunning indien artikel 3.10, lid 1, onder a, c en e, van de Wabo van toepassing is voor zover het college heeft besloten een uniforme voorbereidingsprocedure op te starten en geen zienswijzen zijn ingediend |
casemanager fysiek domein |
mandaat |
Ondertekenen van het door het college genomen besluit en bijbehorende stukken op een aanvraag op een omgevingsvergunning op grond van artikel 2.4 jo 2.1 en 2.2 Wabo |
∙ casemanager fysiek domein |
mandaat |
Beslissen op grond van artikel 2.6 Wabo (revisievergunning) |
afdelingshoofd KCC |
Mandaat |
Opvragen van voor de besluitvorming noodzakelijke adviezen als bedoeld in artikel 2.26 van de Wabo. |
casemanager fysiek domein |
machtiging |
Opvragen van noodzakelijke verklaringen van geen bedenkingen als bedoeld in 2.27 van de Wabo. |
casemanager fysiek domein |
machtiging |
Wijzigen van de voorschriften van een omgevingsvergunning op grond van artikel 2.31 van de Wabo |
afdelingshoofd KCC |
mandaat |
Intrekken van een omgevingsvergunning op grond van artikel 2.33 dan wel op grond van artikel 2.5, lid 5, van de Wabo |
casemanager fysiek domein |
mandaat |
Verlengen van de beslissing op een aanvraag voor een omgevingsvergunning op grond van artikel 3.9, tweede lid, van de Wabo (reguliere procedure), onderscheidenlijk artikel 3.18, tweede lid, van de Awb (uitgebreide voorbereidingsprocedure) |
casemanager fysiek domein |
machtiging/ mandaat |
Beslissen op een verzoek tot verlenging van de instandhoudingstermijn op grond van artikel 5.16 van het Besluit omgevingsrecht |
casemanager fysiek domein |
mandaat |
Beslissen dat beschikking terstond na bekendmaking in werking treedt als bedoeld in en op grond van artikel 6.2, tweede lid, van de Wabo |
casemanager fysiek domein |
mandaat |
Beslissen tot afwijking van geldende termijnen in het kader van een sloopmelding op grond van artikel 1.26, vijfde lid, van het Bouwbesluit 2012 |
casemanager fysiek domein |
mandaat |
Algemene wet bestuursrecht (Awb) |
||
Doen van alle handelingen en nemen van alle besluiten in het kader van de voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 Awb (uniforme openbare voorbereidingsprocedure) met uitzondering van het (voorgenomen) besluit op de aanvraag |
casemanager fysiek domein |
machtiging/ mandaat |
Voeren van correspondentie over onvolledige gebruiksmelding respectievelijk sloopmelding op grond van artikel 1.19 respectievelijk 1.26 van het Bouwbesluit 2012, en op grond van artikel 4:5, van de Awb, besluiten tot het niet in behandeling nemen daarvan |
casemanager fysiek domein |
machtiging/ mandaat |
Voeren van correspondentie over onvolledige aanvraag voor een omgevingsvergunning en op grond van artikel 4:5, van de Awb, besluiten tot het niet in behandeling nemen daarvan |
casemanager fysiek domein |
machtiging/ mandaat |
Doen van een kennisgeving van een nieuwe beslistermijn als bedoeld in artikel 4:14, van de Awb, aan aanvrager van een vergunning, ontheffing, vrijstelling of toestemming op grond van de APV, Drank- en Horecawet, Winkeltijdenwet, Wet op de Kansspelen, Bescherming van uitheemse diersoorten, Luchtvaartwet en de Zondagswet (verdaging) |
casemanager bijzondere wetten |
mandaat/ machtiging |
Voeren van correspondentie over onvolledige aanvraag voor een vergunning, ontheffing, vrijstelling of toestemming grond van de APV, Drank- en Horecawet, Winkeltijdenwet, Wet op de Kansspelen, Bescherming van uitheemse diersoorten, Luchtvaartwet en de Zondagswet, en op grond van artikel 4:5, van de Awb, besluiten tot het niet in behandeling nemen daarvan |
casemanager bijzondere wetten |
machtiging/ mandaat |
Woningwet, Wro e.a. |
||
Besluiten dat artikel 1.3 van het Bouwbesluit 2012 van toepassing is (gelijkwaardigheidsbepaling) |
casemanager fysiek domein |
mandaat |
Uitbrengen advies aan Gedeputeerde staten inzake door Gedeputeerde Staten te verlenen vergunning ten behoeve van een omgevingsvergunning |
casemanager fysiek domein |
machtiginig |
Beslissen tot aanvulling melding op grond van het Activiteitenbesluit |
casemanager fysiek domein |
mandaat |
Beslissen op aanmeldnotitie milieueffectrapportage vormvrije m.e.r.-beoordeling op grond van artikel 7.17 t/m 7.19 Wet milieubeheer |
casemanager fysiek domein |
mandaat |
Beslissen op aanvraag op grond van artikel 1.2, eerste lid, van de Bomenverordening Landgraaf 2004 |
casemanager bijzondere wetten |
mandaat |
Beslissen op een aanvraag als bedoeld in artikel 15, van de Leegstandwet |
casemanager bijzondere wetten |
mandaat |
APV en bijzondere wetten |
||
Voeren van correspondentie inzake en beslissen op een aanvraag voor vergunning, ontheffing, vrijstelling of toestemming op grond van de Algemene plaatselijke verordening gemeente Landgraaf 2008 (APV), Drank-en Horecawet, Winkeltijdenwet, wet op de Kansspelen, Bescherming van uitheemse diersoorten, Luchtvaartwet en de Zondagswet |
casemanager bijzondere wetten |
machtiging/ mandaat |
Aanvragen inlichtingen op grond van het Besluit justitiële gegevens |
casemanager bijzondere wetten |
machtiging |
Opvragen gegevens in het kader van de handhaving van de openbare orde als bedoeld in artikel 16, eerste lid, onder 2, van de Wet politiegegevens |
casemanager bijzondere wetten |
machtiging |
Voeren van correspondentie en beslissen op aanvragen om ontheffing op grond van de Wegenverkeerswet, Voertuigreglement (voor zover niet gemandateerd aan Rijksdienst voor het Wegverkeer) en het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens |
casemanager bijzondere wetten |
machtiging/ mandaat |
Het nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen op grond van de Wegenverkeerswet ten behoeve van evenementen en wegwerkzaamheden |
casemanager bijzondere wetten |
mandaat/ machtiging |
Verlenen van gebruiksvergunning inrichting op grond van artikel 2 van de Brandbeveiligingsverordening 2010 |
casemanager bijzondere wetten |
mandaat |
Beslissen op een aanvraag om een standplaatsvergunning, op grond van de Marktverordening Landgraaf 2008 |
casemanager bijzondere wetten |
mandaat |
|
Afdeling Bestuurlijke en Concern zaken
Omschrijving bevoegdheid |
Aan functionaris |
Aard |
|
Voeren van relevante correspondentie en nemen van besluiten in kader van behandeling bezwaar- en beroepschriften Awb, met uitzondering van besluiten op bezwaar |
senior mdw jurp concernjurist medewerker juridische zaken en rechtsbescherming juridisch assistent |
mandaat/ machtiging |
|
Vertegenwoordiging van gemeente of bestuursorgaan en innemen van standpunten bij voeren van bestuurlijke resp. civielrechtelijke procedures, inclusief indiening vertoogschriften, verweerschriften, conclusies re- en dupliek en op procedure betrekking hebbende stukken |
senior mdw jurp concernjurist medewerker juridische zaken en rechtsbescherming |
mandaat/ volmacht/ machtiging |
|
Machtigen van ambtenaren en derden om gemeente of bestuursorgaan te vertegenwoordigen en standpunten in te nemen bij voeren van bestuurlijke resp. civielrechtelijke procedures, inclusief het indienen van vertoogschriften, verweerschriften, conclusies re- en dupliek en op procedure betrekking hebbende stukken |
senior mdw jurp |
mandaat/ volmacht/ machtiging |
|
Vertegenwoordiging van het college in zaken die aan mediation zijn onderworpen en in dat kader de nodige besluiten te nemen |
senior mdw jurp concernjurist medewerker juridische zaken en rechtsbescherming |
machtiging |
|
Instellen van bezwaar en beroep ex artikel 160, eerste lid,sub f, van de Gemeentewet |
senior mdw jurp |
mandaat |
|
Stellen van een termijn voor het indienen van aanvullende gegevens ex artikel 4:5, eerste lid, van de Awb, in het kader van de uitvoering van een Bibob-toets |
∙ senior mdw jurp |
machtiging |
|
Besluiten een aanvraag niet te behandelen op grond van artikel 4:5, van de Awb |
senior mdw jurp |
||
Vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van een dwangsom naar aanleiding van een ingebrekestelling op grond van artikel 4:18, van de Awb |
senior mdw jurp |
mandaat |
|
Aansprakelijk stellen van derden voor aan gemeente toegebrachte schade tot een maximum van € 50.000,- per geval |
senior mdw jurp concernjurist |
volmacht/ machtiging |
|
Aansprakelijk stellen van derden voor aan gemeente toegebrachte schade tot een maximum van € 5.000,- per geval |
medewerker verzekeringen concernjurist senior mdw jurp |
volmacht/ machtiging |
|
Voeren van correspondentie en beslissen bij schadeclaims in civiele zaken, W.A. kwesties en schadeverzoeken wegens (on)rechtmatige besluiten (zuiver schadebesluit) tot een maximum van € 10.000,- per geval |
senior mdw jurp concernjurist medewerker juridische zaken en rechtsbescherming ∙ medewerker verzekeringen |
volmacht |
|
Voeren van correspondentie en persoonlijk horen van klagers op grond van de Klachtenregeling Landgraaf 2004 |
senior mdw jurp concernjurist ∙ medewerker juridische zaken en rechtsbescherming |
machtiging |
|
Uitvoering verzekeringsovereenkomsten waaronder invoegen en afvoeren van objecten |
afdelingshoofd BCZ |
volmacht |
|
Aanvragen inlichtingen op grond van het Besluit justitiële gegevens |
medewerker OOV module 1,2 en 3 medewerker bijzondere wetten senior mdw jurp concernjurist |
machtiging |
|
Het namens het college en de burgemeester besluiten tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen ter uitvoering van taken op het gebied van crisisbeheersing en het namens de gemeente verrichten van die privaatrechtelijke rechtshandelingen (ondertekenen) waartoe namens het college of de burgemeester besloten is tot een waarde van maximaal € 2.000,- (excl. BTW) per overeenkomst |
medewerker OOV module 1, 2 en 3 |
mandaat/ volmacht |
|
Opvragen gegevens in het kader van de handhaving van de openbare orde als bedoeld in artikel 16 van de Wet politiegegevens |
senior mdw jurp concernjurist medewerker OOV module 1, 2 en 3 |
machtiging |
|
Beslissen op verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur |
medewerker bijzondere wetten senior mdw jurp concernjurist |
mandaat |
|
Besluiten op aanvragen op grond van artikel 3 en 4 van de Wet hergebruik van overheidsinformatie |
medewerker bijzondere wetten senior mdw jurp concernjurist |
mandaat |
|
Verstrekken van subsidie aan Slachtofferhulp Nederland op grond van en conform de programmabegroting (artikel 4;23, derde lid, onder c, van de Awb) |
medewerker OOV module 1,2 en 3 |
mandaat |
|
Opdracht verlenen aan derden binnen het geldende representatiebudget met een maximum per opdracht van € 250,00 |
bestuurs- en directie secretaresse |
volmacht |
|
Indiening en intrekking van meldingen op grond van de artikelen 27 en 28 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens |
functionaris gegevensbescherming |
mandaat/ machtiging |
|
Nemen van een invorderingsbeschikking op grond van artikel 5:37 van de Awb en het aanmanen van de schuldenaar op grond van artikel 4:122 van de Awb |
afdelingshoofd BCZ |
mandaat/ machtiging |
|
Het namens het college besluiten tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het namens de gemeente verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (ondertekenen) waartoe namens het college besloten is tot een waarde van maximaal € 500,- (excl. BTW) per overeenkomst, met uitzondering van de inkoop van software en/of licenties en het inhuren van software(leverancier) |
wijkcoördinator |
mandaat/ volmacht |
|
Nemen van besluiten en voeren van correspondentie op grond van en ter zake van de Verordening subsidiëring woonconsumenten Landgraaf 1996 |
wijkcoördinator |
mandaat/ machtiging |
|
Verstrekken van opdracht aan derden tot plaatsen advertenties en bekendmakingen op verzoek van functionarissen van afdelingen |
communicatie medewerker module 1, 2 en 3 |
volmacht |
Afdeling Planning en control
Omschrijving bevoegdheid |
Aan Functionaris |
Aard |
Indienen van het beeld van de uitvoering bij Onze Minister als bedoeld in artikel 77, tweede lid, van de WWB |
programma- controller |
machtiging |
Beslissen omtrent indiening bezwaarschriften betreffende omzetbelasting en belastingaangifte |
senior medewerker financieel beheer |
mandaat/ machtiging |
Verstrekken van informatie ex artikel 74 Besluit begroting en verantwoording provincies en gemeenten |
senior medewerker financieel beheer |
machtiging |
Jaaropgave inkomstenbelasting 47/49 aan Belastingdienst (t.a.v personen waarbij geen loonbelasting is ingehouden) |
senior medewerker financieel beheer |
machtiging |
Opgaven omzetbelasting, opgaven vennootschapsbelasting en verzoeken om teruggaaf dividendbelasting aan Belastingdienst |
senior medewerker financieel beheer |
machtiging |
Opgave saldi onderhandse leningen ten behoeve van geldgevers |
senior medewerker financieel beheer |
machtiging |
Verstrekken werkgeversverklaring aan personeelsleden gemeente Landgraaf |
senior medewerker bedrijfsvoerings- administratie |
machtiging |
Ondertekenen en verstrekken declaratieformulier & ziekteverzuimopgave WOZL-medewerkers |
∙ senior medewerker bedrijfsvoerings-administratie |
machtiging |
Afdeling Facilitair bedrijf
Omschrijving bevoegdheid |
Aan Functionaris |
Aard |
Inkoop kantoorbenodigdheden, communicatiemiddelen, inventaris, facilitaire benodigdheden c.a tot een maximum per opdracht van € 3.000,- binnen daarvoor geldende budgetten. |
senior medewerker services senior medewerker Kwaliteitszorg |
mandaat/ volmacht |
Inhuren schoonmaakbedrijf, onderhoudsbedrijf c.a ter zake van verhuizing, reparatie en onderhoud van secretariegebouwen, inventaris, apparatuur en communicatiemiddelen tot een maximum per opdracht van € 3.000,- binnen daarvoor geldende budgetten. |
senior medewerker services senior medewerker Kwaliteitszorg |
mandaat/ volmacht |
Onderhandelen over onderhoudscontracten, servicecontracten, gebruikscontracten c.a. |
bureauhoofd Informatie- management |
machtiging/volmacht |
Inhuren softwarebedrijf, onderhoudsbedrijf c.a. ter zake van apparatuur, ICT-(rand)apparatuur tot een maximum per opdracht van € 10.000,-, indien en voor zover voorzien in geldende begrotingsbudget |
bureauhoofd Informatie- management |
mandaat/ volmacht |
Verkoop of anderszins vervreemden van kantoorbenodigdheden en kantoorinventaris, ICT-(rand)apparatuur, communicatiemiddelen c.a binnen daarvoor geldende budgetten |
bureauhoofd Informatie- management senior medewerker services |
mandaat/ volmacht |
Aanvragen van e-herkenningsmiddelen |
bureauhoofd Informatie- Management ∙ medewerker applicatiebeheer |
Machtiging/volmacht |
Het namens het college besluiten tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het namens de gemeente verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (ondertekenen) waartoe namens het college besloten is tot een waarde van maximaal € 50.000,- (excl. BTW) per overeenkomst |
afdelingshoofd facilitair bedrijf |
mandaat/volmacht |
Het namens het college besluiten tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het namens de gemeente verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (ondertekenen) waartoe namens het college besloten is tot een waarde van maximaal € 10.000,- (excl. BTW) per overeenkomst |
bureauhoofd Informatie- management |
mandaat/ volmacht |
Verhuren dan wel in gebruik geven aan derden van ruimten binnen de secretariegebouwen |
senior medewerker services |
mandaat/ volmacht |
Inkopen van drank- en levensmiddelen ten behoeve van dagelijks verbruik in de kantine en incidentele recepties tot een maximum per opdracht van € 250,- binnen daarvoor geldende budgetten |
medewerker catering module 1 |
mandaat/ volmacht |
het in ontvangst nemen van, ondertekenen en afgeven van bewijzen van ontvangst van (bijzondere) poststukken en deurwaardersexploten; |
senior medewerker kwaliteitszorg medewerker informatiebeheer module 2 |
machtiging |
Toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving in het beperkingenregister in het kader van de WKPB |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging |
Uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers in de beperkingenregistratie |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging |
Inschrijven van documenten in het beperkingenregister en het opnemen van gegevens daarover in de beperkingenregistratie |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging |
Plaatsen van aantekeningen op het brondocument |
∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging |
Verwerken van kadastrale mutaties in de administratie |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging |
Verstrekken van een bewijs van inschrijving in het beperkingenregister |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging |
Waarmerken en op verzoek verstrekken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging |
Op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het beperkingenregister en de beperkingenregistratie |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging |
Verstrekken van verklaringen, dat uit het beperkingenregister blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperkingen van toepassing zijn |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging |
Behandelen van herstelverzoeken en zo nodig doorvoeren van correcties in het beperkingenregister en de beperkingenregistratie |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging/ mandaat |
Verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening in het kader van de WKPB |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging |
Geven van richtlijnen aan de vakafdeling over de wijze en het tijdstip van aanlevering van de publiekrechtelijke beperkingenbesluiten in het kader van de WKPB |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging |
Afgeven van vervallenverklaring van een publiekrechtelijke beperking |
medewerker functioneel beheer en basisregistraties DIV ∙ medewerker kwaliteitszorg ∙ medewerker informatiemanagement |
machtiging/ mandaat |
Bureau Mensontwikkelbedrijf
Omschrijving bevoegdheid |
Aan Functionaris |
Aard |
Aangaan van raam-, samenwerkings-, en projectovereenkomsten met derden inzake de inzet en de ontwikkeling van participatiekandidaten |
bureauhoofd |
volmacht/ machtiging |
Aangaan van overeenkomsten tussen participatiekandidaat, gemeente Landgraaf en de organisatie waar participatiekandidaat ingezet wordt inzake de inzet van participatiekandidaten |
ontwikkelcoach |
volmacht/ machtiging |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl