Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR628230
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR628230/1
Archiefverordening gemeente Schouwen-Duiveland 2019
Geldend van 14-10-2019 t/m 22-03-2021
Intitulé
Archiefverordening gemeente Schouwen-Duiveland 2019De raad van de gemeente Schouwen-Duiveland;
gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 21 mei 2019;
gelet op de artikelen 30, eerste lid, en 32, tweede lid, van de Archiefwet 1995;
besluit:
vast te stellen de navolgende Archiefverordening gemeente Schouwen-Duiveland 2019:
Artikel 1. Zorgplicht burgemeester en wethouders
1. Burgemeester en wethouders dragen zorg voor het ontwikkelen en uitvoeren van het beleid ter zake van de wettelijke taken en verantwoordelijkheden op grond van de Archiefwet 1995 en de interne regels ten behoeve van het beheer van archiefbescheiden van de gemeentelijke organen.
2. Burgemeester en wethouders dragen hierbij zorg voor de onderlinge samenhang met andere onderdelen van het gemeentelijk informatiebeleid en treffen daartoe de nodige maatregelen.
Artikel 2. Taken gemeentearchivaris
1. De gemeentearchivaris brengt jaarlijks aan burgemeester en wethouders verslag uit over het beheer van de archiefbewaarplaats en de archiefbescheiden die hiernaartoe zijn overgebracht en over het toezicht op het beheer van de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen die niet zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats.
2. De gemeentearchivaris kan daarnaast op verzoek of op eigen initiatief advies uitbrengen aan burgemeester en wethouders over het beheer van de archiefbewaarplaats en de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen die niet zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats.
Artikel 3. Verantwoording door burgemeester en wethouders
Burgemeester en wethouders informeren de gemeenteraad jaarlijks over de uitoefening van de aan hen opgedragen zorg voor de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen. Zij voegen daarbij in ieder geval:
a. het verslag van de gemeentearchivaris, bedoeld in artikel 2, eerste lid;
b. voor zover van toepassing, de gedurende de betreffende periode door de gemeentearchivaris aan hen uitgebrachte adviezen, bedoeld in artikel 2, tweede lid, en
c. een voorstel voor de in het kader van de zorgplicht voor de archiefbescheiden te treffen maatregelen, zo nodig voorzien van een kostenraming.
Artikel 4. Intrekking oude verordening
De Archiefverordening gemeente Schouwen-Duiveland 2006 wordt ingetrokken.
Artikel 5. Inwerkingtreding en citeertitel
1. Deze verordening treedt in werking op de dag na de datum van bekendmaking.
2. Deze verordening wordt aangehaald als: Archiefverordening gemeente Schouwen-Duiveland 2019.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door de raad van de gemeente Schouwen-Duiveland in zijn openbare vergadering van 26 september 2019
De griffier, De voorzitter,
T. van Oostenbrugge, G.C.G.M. Rabelink
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl