Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR646080
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR646080/1
Mandaat- en volmachtbesluit De Zuidhoek 2020-2
Geldend van 01-01-2020 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2020
Intitulé
Mandaat- en volmachtbesluit De Zuidhoek 2020-2Burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft;
gelet op de Gemeentewet, artikel 60 Boek 3 Burgerlijk Wetboek en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
overwegende dat het om redenen van doelmatigheid en slagvaardig bestuur wenselijk is hun daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden te mandateren of volmacht te verlenen aan aan hen ondergeschikte ambtenaren;
b e s l u i t e n :
de uitoefening van de publiekrechtelijk bevoegdheden, zoals vermeld in de bij dit besluit behorende bijlage, met inbegrip van de ondertekening van stukken, in naam en onder verantwoordelijkheid van het bevoegde bestuursorgaan op te dragen (te mandateren) aan de daarbij vermelde functionaris (gemandateerde) en daarop de in de bijlage vermelde specifieke bepalingen van toepassing te verklaren, een en ander met inachtneming van de volgende bepalingen en bedingen. Tevens wordt voor de uitoefening van privaatrechtelijke bevoegdheden volmacht verleend aan de genoemde functionarissen, onder de vermelde voorwaarden:
Artikel 1
- a.
Onder mandaat wordt in dit besluit verstaan: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen en deze besluiten te ondertekenen. In de bijlage wordt in beginsel geen onderscheid gemaakt tussen beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid. Het mandaat tot uitoefening van een bevoegdheid heeft mede betrekking op alle handelingen die binnen het kader van de uitoefening van de bevoegdheid moeten worden verricht, zoals – bijvoorbeeld – het voeren van correspondentie, het verzoeken om (aanvullende) informatie, het vragen om of geven van advies, het verdagen van beslissingen, het verlenen van uitstel, het verstrekken van inlichtingen en het voldoen aan publicatieverplichtingen. Daarnaast omvat een mandaat om te beslissen op een aanvraag tevens de bevoegdheid een beslissing in te trekken of te wijzigen.
- b.
Onder volmacht wordt in dit besluit verstaan: de bevoegdheid die een volmachtgever verleent aan een ander, de gevolmachtigde, om in zijn naam rechtshandelingen te verrichten.
Artikel 2
Een door de gemandateerde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid genomen besluit geldt als een besluit van de mandaatgever.
Artikel 3
Het mandaat wordt verleend binnen het kader van het door het bestuursorgaan te stellen algemeen beleid en binnen de toegekende budgetten en de begroting.
Artikel 4
De besluitvormings- en ondertekeningsbevoegdheid wordt in onderstaande gevallen niet gemandateerd en is derhalve voorbehouden aan het bestuursorgaan, indien:
- a.
er sprake is van het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften, het stellen van nadere regels, het vaststellen van beleidsregels en het aanwijzen van gebieden;
- b.
het een besluit betreft tot het toepassen van bestuursdwang dan wel tot het opleggen van een dwangsom;
- c.
door of namens het bestuursorgaan te kennen is gegeven dat de besluitvormings- en ondertekeningsbevoegdheid niet wordt opgedragen;
- d.
de afdoening van een zaak naar redelijkerwijs mag worden aangenomen grote politieke/bestuurlijke en/of grote financiële consequenties met zich zal brengen dan wel tot ongewenste precedentwerking zal leiden;
- e.
het besluit zou leiden tot afwijkingen van en/of strijdigheid met ingezet beleid, richtlijnen of voorschriften dan wel tot overschrijding van het budget;
- f.
de over de zaak ingewonnen adviezen en/of ingenomen standpunten niet eensluidend zijn;
- g.
reeds tijdens de voorbereidingsfase duidelijk is geworden dat tegen de te nemen beslissing bezwaar zal worden aangetekend of beroep zal worden ingesteld;
- h.
er sprake is van een negatieve beslissing tenzij dit uitdrukkelijk anders is bepaald;
- i.
de beslissing op een bezwaarschrift.
Artikel 5
Een krachtens mandaat genomen besluit vermeldt namens welk bestuursorgaan het besluit is genomen. Een ter uitvoering van het mandaat opgemaakt stuk wordt dan ook als volgt ondertekend:
Namens burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland,
of
Namens de burgemeester van Schouwen-Duiveland,
(functie)
(handtekening)
(naam)
Artikel 6
Indien een medewerker gemandateerd is, geldt dat mandaat ook voor alle medewerkers, inclusief de directeur en de gemeentesecretaris, die hiërarchisch boven deze medewerker staan. Onder “medewerker” wordt in dit mandaatbesluit verstaan de medewerker op wie sinds 1 januari 2020 de cao gemeenten van toepassing is.
Artikel 7
De directeur van De Zuidhoek stelt de uitvoering van dit besluit regelmatig aan de orde tijdens overleg met de gemeentesecretaris en maakt melding van bijzonderheden.
Artikel 8
De bevoegdheid tot het uitoefenen van mandaat vervalt door een daartoe strekkende instructie van het bestuursorgaan of de gemeentesecretaris, zowel in een incidenteel geval als in het algemeen.
Artikel 9
Het bestuursorgaan kan zowel in incidentele gevallen als in het algemeen nadere instructies geven aan de gemandateerde.
Artikel 10
- a.
Het college van burgemeester en wethouders heeft plaatsvervangend directeuren voor De Zuidhoek benoemd. Bij afwezigheid van de directeur is de plaatsvervangend directeur in de rangorde waarin de plaatsvervangend directeuren zijn genoemd, bevoegd alle bevoegdheden van de directeur uit te oefenen wanneer dit in de bijlage expliciet is aangeven. Er staat dan “(plaatsvervangend)” voor “directeur”. Voor de bevoegdheden waar “(plaatsvervangend)” niet is opgenomen, geldt dat deze door de gemeentesecretaris zullen worden uitgeoefend.
- b.
Wanneer de directeur voor een periode van langer dan 6 weken afwezig is, zal een interim-directeur worden benoemd.
Artikel 11
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘mandaat- en volmachtbesluit De Zuidhoek 2020-2’. Het treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2020. Op dat moment vervallen alle eerdere mandaatbesluiten. Het algemene mandaatbesluit van de gemeente Schouwen-Duiveland is niet van toepassing op De Zuidhoek, met uitzondering van de bevoegdheden van de gemeentesecretaris.
Ondertekening
Vastgesteld door burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland in hun vergadering van 13 oktober 2020.
de secretaris, de burgemeester,
M.K. van den Heuvel, J.Chr. van der Hoek.
Vastgesteld door de burgemeester van Schouwen-Duiveland op 13 oktober 2020.
de burgemeester,
J.Chr. van der Hoek
Bijlage Mandatenlijst De Zuidhoek
Nr. |
Omschrijving/bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
||
1 |
Aanbrengen van verschuivingen binnen de door de raad geautoriseerde budgetten |
Directeur |
m.u.v. rente en afschrijving en herstructureringsgelden die op element 66111200 geboekt zijn. Indien de verschuiving gevolgen heeft voor de toegevoegde waarde pmc’s (verschuiving) wordt dit in de kwartaaloverleggen transparant gemaakt. |
||
2 |
Besluiten tot periodieke herziening van huren |
(Plaatsvervangend) directeur |
Toepassen indexering op basis van kadernota begroting. |
||
3 |
Machtigen van ambtenaren om de bestuursorganen te vertegenwoordigen voor rechterlijke instanties (incl. de commissie bezwaarschriften), alsmede het voeren van verweer |
(Plaatsvervangend) directeur |
Waar mogelijk doorlopende machtigingen verstrekken |
||
4 |
Voeren van correspondentie over de voortgang van een dossier (zowel voorbereiding als uitvoering), inclusief het opvragen van aanvullende informatie |
Medewerker |
Het gaat hierbij nadrukkelijk om correspondentie die geen rechtsgevolg heeft |
||
5 |
Verstrekken van feitelijke gegevens en informatie aan derden |
Medewerker |
Met inachtneming persprotocol en AVG |
||
6 |
Vaststellen van formulieren voor indienen van aanvragen en verstrekken van gegevens (art. 4:4 Awb) |
(Plaatsvervangend) directeur |
|
||
7 |
Desgevraagd geven van algemene voorlichting over onder De Zuidhoek ressorterende aangelegenheden |
(Plaatsvervangend) directeur |
Geldt niet t.a.v. zaken, waarvoor in voorlichting op centraal niveau is voorzien |
||
8 |
Deelnemen aan enquêtes en onderzoeken |
Medewerker |
|
||
9 |
Besluiten een aanvraag niet te behandelen (art. 4:5 Awb) |
(Plaatsvervangend) directeur |
|
||
10 |
Uitstel tot betaling, geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van vorderingen < € 5.000 en het invorderen van vorderingen bij niet-tijdige betaling, zowel privaatrechtelijke vorderingen als vorderingen o.g.v. 4e tranche Awb, inclusief het voeren van gerechtelijke procedures om tot invordering te komen. |
(Plaatsvervangend) directeur |
-bij vorderingen > € 5.000 via accounthouder college informeren -oninbaar verklaarde vorderingen opnemen in debiteurenrapportage en overleggen aan college |
||
11 |
Het aansprakelijk stellen van derden inzake aangelegenheden die De Zuidhoek betreffen |
(Plaatsvervangend) directeur |
Na overleg met de medewerker aansprakelijkstelling van de gemeente. |
||
12 |
Verzenden ontvangstbevestiging |
Medewerker |
Geldt niet voor bezwaar- of klaagschrift |
||
13 |
Verdagen van beslissing op bezwaarschriften Awb in gevallen waarin de commissie bezwaarschriften al advies heeft uitgebracht aan het bestuursorgaan |
(Plaatsvervangend) directeur |
|
||
14 |
Horen van aanvrager resp. belanghebbende als bedoeld in de artt. 4:7 resp. 4:8 Awb |
Medewerker |
|
||
15 |
Toekennen subsidies tot een bedrag van € 2.500 voor zover het bevoegdheid van het college betreft |
(Plaatsvervangend) directeur |
Mits passend in het beleid en voor zover passend binnen de begroting |
||
16 |
Toekennen van subsidie begeleid werken |
(Plaatsvervangend) directeur |
Mits passend in het beleid en voor zover passend binnen de begroting |
||
17a |
Correspondentie terzake van bestellingen, leveringen, e.d. |
(Plaatsvervangend) directeur |
|||
17b |
Het tekenen van overige zaken zoals correspondentie m.b.t.: a. Lonen, salarissen, UWV en Belastingdienst t.b.v. sal.administr. b. Belastingen (BTW) c. Overige financiële zaken d. klachten |
a. Hoofd Administratie b. Hoofd Administratie c. Hoofd Administratie d. (Plaatsvervangend) directeur |
|||
18 |
Besluiten tot het aangaan van een overeenkomst t.b.v. de interne bedrijfsvoering en het dagelijks functioneren van De Zuidhoek |
(Plaatsvervangend) directeur |
Onverminderd het door b. en w. vastgestelde inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de door de raad beschikbaar gestelde kredieten of budgetten. |
||
18a |
Besluiten tot het aangaan van nieuwe initiatieven |
Directeur |
Nieuwe initiatieven worden vooraf gegaan door een businessplan en een duidelijk kader: welke doelstellingen moeten worden gerealiseerd, wat zijn de kosten, hoe is de financiering geregeld en wat zijn de risico’s? In de pilot met een begin- en eindpunt wordt onderzocht of de businesscase kan worden gerealiseerd. Het college beslist over aangaan van de pilot (conform rapport Strategische koers De Zuidhoek, positionering binnen de Participatiewet, Governance p. 27 en 28) |
||
19a |
Het doen van uitgaven en verwerven van inkomsten in de exploitatiesfeer op basis van de begroting en het beleidsplan |
(Plaatsvervangend) directeur |
Beslissing omtrent verschuivingen in de begroting zijn mogelijk tot een bedrag van € 25.000,- |
||
19b |
Het tekenen van offertes m.b.t. productieopdrachten: a. Tot € 5.000 per offerte b. Tot € 20.000 per offerte |
a. Med. Bedrijfsbur. ITB en werkleider A CTD b. Manager Werkbedrijf |
|||
19c |
Het tekenen van orderbevestigingen m.b.t. productieopdrachten: a. Tot € 5.000 per order b. Tot € 20.000 per order |
a. Med. Bedrijfsbur. ITB en werkleider A CTD b. Manager Werkbedrijf |
Boven de € 20.000 dienen orders te allen tijde te worden bevestigd |
||
19d |
Het tekenen van inkoopopdrachten m.b.t. productieorders: a. Tot € 500 per opdracht b. Tot € 1.000 per opdracht c. Tot € 2.000 per opdracht d. Tot € 5.000 per opdracht e. Tot € 20.000 per opdracht |
a. Werkleider B b. Werkvoorbereid. CTD c. Werkleider A d. Med. Bedrijfsbur. ITB e. Manager Werkbedrijf |
|||
19e |
Het tekenen van overige inkoopopdrachten en het leveren van diensten: a. Tot € 500 per opdracht b. Tot € 1.000 per opdracht c. Tot € 2.000 per opdracht d. Tot € 5.000 per opdracht e. Tot € 20.000 per opdracht |
a. Werkleider B b. Werkvoorbereid. CTD c. Werkleider A d. med.. Bedrijfsbureau ITB e. Manager Werkbedrijf, Manager PZ/Leerwerkbedrijf en Hoofd Administratie |
Inkoopopdrachten dienen vooraf getoetst te worden aan het betreffende budget en/of raamcontract Een investering dient vooraf te zijn goedgekeurd door de bevoegde personen |
||
20a |
Het doen van investeringen binnen de vastgestelde ruimte |
(Plaatsvervangend) directeur |
Voor zover passend binnen de begroting. Investeringen mogen niet langer lopen dan de periode waarvoor de begroting is goedgekeurd. |
||
20b |
Het tekenen van investeringsvoorstellen |
Manager Werkbedrijf, Manager PZ/Leerwerkbedrijf en Hoofd Administratie |
De investering dient te passen binnen de begroting; boven € 5000 akkoordverklaring directeur nodig Investeringen vanaf € 35.000 dienen vooraf voor advies voorgelegd te worden aan de OR |
||
21 |
Besluiten op een ingebrekestelling |
(Plaatsvervangend) directeur |
|||
22 |
Het tekenen van betalingsopdrachten |
(Plaatsvervangend) directeur en Hoofd Administratie |
Ongelimiteerd m.b.t. rekeningcourant verhoudingen, BNG, Kas Alvorens tot betaling over te gaan dienen de daaraan ten grondslag liggende documenten geautoriseerd te worden door zowel: a. MT-lid b. Hoofd Administratie |
||
Mandaten personele aangelegenheden: Ambtelijk personeel: |
|||||
23 |
Toekennen van verlof |
MT leden en Hoofd Administratie |
Voor zover niet vallend onder de aangewezen dagen c.q. in overleg te maken afspraken m.b.t. opname van ADV dagen |
||
24a |
Toekennen verlof, al dan niet met behoud van bezoldiging om andere redenen dan genoemd in hoofdstuk 6 Cao gemeenten |
(Plaatsvervangend) directeur |
|
||
24b |
Toekenning van buitengewoon verlof |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
|||
25 |
In dienst nemen vast en tijdelijk personeel, niet zijnde MT-leden |
Directeur voor ambtelijk personeel (Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel |
Voor zover passend in de (meerjaren) begroting (formatiemodel) |
||
26 |
Bevordering MT-leden naar functionele schaal |
gemeentesecretaris |
Binnen regeling bewust belonen en bezoldigingsregeling |
||
27 |
Bevordering personeel, niet zijnde MT-leden, naar functionele schaal |
Directeur voor ambtelijk personeel (Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel |
Binnen regeling bewust belonen en bezoldigingsregeling |
||
28 |
Bewust belonen MT-leden |
gemeentesecretaris |
Binnen regeling bewust belonen |
||
29 |
Bewust belonen personeel, niet zijnde MT-leden |
Directeur voor ambtelijk personeel (Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel |
Voor zover passend binnen de begroting |
||
30 |
Beslissen op verzoek deelname aan cursus, seminar, symposium, e.d. |
(Plaatsvervangend) directeur |
Mits passend binnen opleidingsplan/-budget |
||
31 |
Inhuur van uitzendkrachten, detacheringen en tijdelijke inhuur van capaciteit anderszins, inclusief inhuur of detachering via de eigen B.V.’s |
(Plaatsvervangend) directeur |
Voor zover passend binnen de begroting |
||
32a |
Uitvoeren hoofdstuk 8 Cao gemeenten (persoonlijk ontwikkelingsplan) |
(Plaatsvervangend) directeur |
Voor zover passend binnen de begroting |
||
32b |
Beslissen omtrent het toekennen van studiefaciliteiten |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Voor zover passend binnen het toegekende budget. Alvorens te besluiten dient het betrokken MT lid hieraan goedkeuring te verlenen |
||
33 |
Beslissen op aanvraag om stage |
(Plaatsvervangend) directeur |
Binnen geldende regeling |
||
34 |
Verlenen eervol ontslag op eigen verzoek vast en tijdelijk personeel |
Directeur voor ambtelijk personeel (Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel |
|||
35 |
Toekennen seniorenmaatregelen |
Directeur voor ambtelijk personeel (Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel |
Voor zover passend binnen de regelgeving en de begroting |
||
36 |
Toekennen waarnemingstoelage conform art. 3:10 Cao gemeenten |
Directeur voor ambtelijk personeel (Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel |
Voor zover passend binnen de begroting |
||
37 |
Toekennen van toelagen en vergoedingen t.w.: • Overwerktoelage + uitbetaling overuren • Vervangingstoelage • Onregelmatige dienst toelage |
Manager Werkbedrijf en Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Deze besluiten dienen vooraf de instemming te hebben van de betreffende Manager Werkbedrijf |
||
38 |
Toekennen gratificatie i.v.m. ambtsjubileum |
(Plaatsvervangend) directeur |
Voor zover passend binnen de regelgeving en de begroting |
||
39 |
Herplaatsing in andere functie |
Directeur voor ambtelijk personeel (Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel |
Voor zover passend binnen de begroting |
||
40 |
Beslissen op verzoek vermindering of vermeerdering arbeidsduur |
Directeur voor ambtelijk personeel (Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel |
Binnen door b. en w. toegestane formatie en voor zover passend binnen de regelgeving. |
||
41 |
Toekennen inconveniëntenvergoeding |
Directeur voor ambtelijk personeel (Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel |
Voor zover passend binnen de regelgeving en de begroting |
||
42a |
Reiskosten voor zakelijk verkeer |
MT leden en Hoofd Administratie |
Voor zover passend binnen het toegekende budget |
||
42b |
Toekennen van reis- en verblijfskosten |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
|||
43 |
Uitbetaling vakantie-uren en overschrijving restanturen |
(Plaatsvervangend) directeur |
|||
44 |
Beslissen over de uitvoering van IKB gerelateerde zaken |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Binnen geldende regeling |
||
45 |
Opleggen verbod tot of het opleggen van nadere voorwaarden aan het verrichten van nevenwerkzaamheden door medewerkers |
(Plaatsvervangend) directeur |
|||
46 |
Loondoorbetaling tijdens ziekte |
(Plaatsvervangend) directeur |
|||
47 |
Verstrekken van voorschotbetalingen aan medewerkers |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
|||
48 |
Uitvoering van de verplaatsingskostenregeling |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
|||
49 |
Toekennen van schadevergoedingen aan kleding en uitrusting |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Na overleg met Manager Werkbedrijf |
||
50 |
Toekennen van zwangerschapsverlof |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
|||
WSW-werknemers: |
|||||
51 |
Beslissen tot onderzoek van de arbeidsgeschiktheid, deelnemen aan aanvullende opleiding en scholing, tijdelijk vervullen van andere werkzaamheden |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Na overleg met de manager Werkbedrijf |
||
52 |
Beslissen tot aanpassing van de arbeidsduur |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Na overleg met de manager Werkbedrijf met in acht name van de bepalingen hierover in de personeelsgids en cao WSW |
||
53 |
Beslissen tot werken op afwijkende tijden bij plaatsing bij een andere organisatie |
Manager Werkbedrijf |
|||
54 |
Beslissen tot verlenging of verkorting van de werktijd |
Manager Werkbedrijf |
|||
55 |
Beslissen tot indeling van werkzaamheden naar loonschalen met toepassing van het functiewaarderingssysteem en vaststelling van het voor de werknemer van toepassing zijnde loon |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Vaststelling vindt plaats in overleg met de manager Werkbedrijf en de directeur voor ambtelijk personeel en de (plaatsvervangend) directeur voor overig personeel |
||
56 |
Beslissen tot toekenning van een tegemoetkoming in de kosten van woonwerkverkeer en afwijking bij verhuizing naar een plaats buiten de gemeente |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Met in acht name van hetgeen hierover is geregeld in de personeelsgids en cao WSW |
||
57 |
Beslissen tot toekenning van een vergoeding van kosten anders dan uit hoofde van woonwerkverkeer |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Na overleg met de manager Werkbedrijf |
||
58 |
Beslissen tot het verstrekken van een geldelijke tegemoetkoming in noodzakelijk te maken kosten |
Met in acht name van hetgeen hierover is geregeld in de personeelsgids |
Na overleg met manager Werkbedrijf, manager PZ/Leerwerkbedrijf en (plaatsvervangend) directeur |
||
59 |
Beslissen tot bepaling van het verlof |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
|||
60 |
Beslissen tot het verlenen van verlof |
Leidinggevende of diens plaatsvervanger |
Met in acht name van hetgeen hierover is geregeld in de personeelsgids, cao WSW en nader door de directie bepaalde voorschriften |
||
61 |
Beslissen tot het verlenen van buitengewoon verlof of andere vormen van bijzonder verlof |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Met in acht name van door de directie nader bepaalde voorschriften |
||
62 |
Beslissen tot disciplinaire maatregelen |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Na overleg met de betreffende werkleider c.q. de manager Werkbedrijf |
||
63 |
Beslissen tot schorsing |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Na overleg met de betreffende werkleider c.q. de manager Werkbedrijf |
||
64 |
Beslissen tot non-actiefstelling |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Na overleg met de betreffende werkleider c.q. de manager Werkbedrijf |
||
65 |
Beslissen op grond van de seniorenregeling |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Na overleg met de betreffende werkleider c.q. de manager Werkbedrijf |
||
66 |
Aanmelding bij de Stichting pensioenfonds |
Hoofd Administratie |
|||
67 |
Opstellen individueel ontwikkelingsplan voor de werknemers |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
In samenspraak met de direct leidinggevende |
||
68 |
Beslissen omtrent deelneming aan voorlichtings-, trainings- en opleidingsactiviteiten inclusief de hiervoor af te sluiten overeenkomsten |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Binnen het budget en met in acht name van de bepalingen in de personeelsgids en hierover nader gemaakte afspraken; het volgen van een opleiding gebeurd in overleg met de betreffende werkleider c.q. manager Werkbedrijf |
||
69 |
Beslissen tot toekenning van ouderschapsverlof |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Conform de hierover te maken afspraken; vooraf dient overleg hierover plaats te vinden met de betreffende werkleider c.q. manager Werkbedrijf |
||
70 |
Beslissen omtrent het verstrekken van loonvoorschotbetalingen |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Alleen bij hoge uitzondering en na overleg met het hoofd Administratie |
||
71 |
Beslissen omtrent toekenning van jubileumgratificaties |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Met in acht name van de bepalingen in de personeelsgids en de cao WSW |
||
72 |
Het verstrekken van werkkleding, schoeisel etc. |
Manager Werkbedrijf en manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Met in acht name van de bepalingen in de personeelsgids |
||
73 |
Het verstrekken van persoonlijke beschermingsmiddelen |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Na ingewonnen medisch advies |
||
74 |
Het verstrekken van materialen en gereedschappen |
Werkleiders |
Met in acht name van de bepalingen in de personeelsgids |
||
75 |
Claims inzake schade |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Met in acht name van de bepalingen in de personeelsgids en consultatie van de manager Werkbedrijf |
||
76 |
Beslissen op verzoeken om inzage van gegevens, opgenomen in een persoonsregistratie |
Manager PZ/Leerwerkbedrijf |
Met in acht name van de hiervoor geldende wet- en regelgeving |
||
77 |
Beslissen tot afwijking in bijzondere gevallen voor overwerk of onregelmatige dienst |
(Plaatsvervangend) directeur |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl