Regeling vervallen per 01-01-2017

AANWIJZINGSBESLUIT HEFFINGS- EN INVORDERINGSAMBTENAAR EN AMBTENAAR BELAST MET DE UITVOERING VAN DE WET WOZ 2014

Geldend van 04-07-2014 t/m 31-12-2016

Intitulé

AANWIJZINGSBESLUIT HEFFINGS- EN INVORDERINGSAMBTENAAR EN AMBTENAAR BELAST MET DE UITVOERING VAN DE WET WOZ 2014

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Westland;

gelet op artikel 2.1 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling sector gemeenten en artikel 231, tweede lid, onderdelen b en c, van de Gemeentewet en artikel 1, tweede lid, van de Wet waardering onroerende zaken;

besluit:

vast te stellen het

AANWIJZINGSBESLUIT HEFFINGS- EN INVORDERINGSAMBTENAAR EN AMBTENAAR BELAST MET DE UITVOERING VAN DE WET WOZ 2014

Artikel 1 Heffingsambtenaar

Het college wijst aan als de gemeenteambtenaar belast met de heffing van gemeentelijke belastingen, als bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b, van de Gemeentewet:

  • -

    de teamleider Belastingen;

  • -

    en bij diens afwezigheid de teamleider Frontoffice Burgerzaken;

  • -

    en bij diens afwezigheid de teamleider Financiële Administratie en Informatievoorziening.

Artikel 2 Invorderingsambtenaar

Het college wijst aan als de gemeenteambtenaar belast met de invordering van gemeentelijke belastingen, als bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel c, van de Gemeentewet

  • -

    Voor alle bevoegdheden die krachtens de wet toekomen aan de invorderingsambtenaar, met uitzondering van het verlenen van kwijtschelding:

    • -

      de teamleider Belastingen;

    • -

      en bij diens afwezigheid de teamleider Frontoffice Burgerzaken;

    • -

      en bij diens afwezigheid de teamleider Financiële Administratie en Informatievoorziening.

  • -

    Voor uitsluitend het verlenen van kwijtschelding:

    • -

      de coördinator heffing-invordering;

    • -

      en bij diens afwezigheid de teamleider Frontoffice Burgerzaken;

    • -

      en bij diens afwezigheid de teamleider Financiële Administratie en Informatievoorziening.

Artikel 3 Ambtenaar belast met de uitvoering van de Wet WOZ

Het college wijst aan als de gemeenteambtenaar belast met de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken als bedoeld in artikel 1, tweede lid, van de Wet waardering onroerende zaken;

  • -

    de teamleider Belastingen;

  • -

    en bij diens afwezigheid de teamleider Frontoffice Burgerzaken;

  • -

    en bij diens afwezigheid de teamleider Financiële Administratie en Informatievoorziening.

Artikel 4 Citeertitel en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.

  • 2. Dit besluit kan worden aangehaald als "Aanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar en ambtenaar belast met de uitvoering van de Wet Waardering onroerende zaken gemeente Westland 2014".

  • 3. Met ingang van de in het eerste lid genoemde datum vervalt het “Aanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar en ambtenaar belast met de uitvoering van de Wet Waardering onroerende zaken gemeente Westland 2013” van 1 oktober 2013.

Ondertekening

Westland,
Het college van burgemeester en wethouders van Westland,
de secretaris, de burgemeester,
M. van Beek J. van der Tak

Indienen bezwaarschrift

Een belanghebbende die het niet eens is met dit besluit kan een bezwaarschrift schrijven naar het College van burgemeester en wethouders, Postbus 150, 2670 AD Naaldwijk. Hij moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag van bekendmaking. Het bezwaarschrift moet in ieder geval bevatten:

  • a.

    de naam en het adres van de indiener;

  • b.

    de dagtekening;

  • c.

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

  • d.

    de argumenten voor het bezwaar;

  • e.

    de handtekening van de indiener.

 

Om uw bezwaarschrift zo snel mogelijk af te kunnen handelen, verzoeken wij u ook uw telefoonnummer te vermelden en een kopie van het besluit mee te sturen.

 

Voorlopige voorziening

Bij spoedeisend belang is het mogelijk een voorlopige voorziening te vragen bij de Voorzieningenrechter Bestuursrecht van de Arrondissementsrechtbank 's-Gravenhage, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag, telefoon (070) 381 1492/1317. In dat geval moet u griffierecht betalen. U moet wel eerst een bezwaarschrift hebben ingediend.

 

Informatie

Voor nadere informatie over de bezwaarschriftenprocedure verwijzen wij u naar de website www.gemeentewestland.nl, daar kunt u de folder "bezwaar maken" downloaden. U kunt ook een bezoek brengen aan het gemeentehuis, daar kunt u de folder afhalen bij de receptie.

 

Digitaal indienen verzoek om voorlopige voorziening

Het is ook mogelijk om een verzoek om voorlopige voorziening digitaal bij de rechtbank in te dienen via het Digitaal loket bestuursrecht (http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.aspx). Voor het digitaal verzenden van het verzoek om voorlopige voorziening dient u te beschikken over DigiD.