Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR711412
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR711412/1
Mandaatregeling Gemeente Woudenberg 2024
Geldend van 01-01-2024 t/m heden
Intitulé
Mandaatregeling Gemeente Woudenberg 2024Het college van Burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Woudenberg maken bekend dat zij, gelet op het bepaalde in de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft, bij vergadering van 12 december 2023,
HEBBEN BESLOTEN:
de onderstaande Mandaatregeling Gemeente Woudenberg 2024 vast te stellen, onder intrekking van de Herziene Mandaatregeling Gemeente Woudenberg 2020.
Artikel 1 Begripsbepalingen
In de mandaatregeling wordt verstaan onder:
- a.
mandaatregeling: overzicht van door de mandaatgever aan gemandateerde opgedragen bevoegdheden.
- b.
bevoegdheid: mandaat, volmacht of procesmachtiging.
- c.
mandaat: de bevoegdheid om namens het college of de burgemeester besluiten te nemen ondermandaat de bevoegdheid aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur of een manager om de mandaatbevoegdheid aan hiërarchisch aan hem ondergeschikten te ondermantateren
- d.
ondertekeningsmandaat: de bevoegdheid om door het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester, de gemeentesecretaris of de manager genomen besluiten namens hen te ondertekenen.
- e.
mandaatgever: het college van burgemeester en wethouders en/of de burgemeester
- f.
portefeuillehouder: afzonderlijk lid van het college
- g.
gemeentesecretaris/ de gemeentesecretaris/algemeen directeur van de
- h.
algemeen directeur: gemeente Woudenberg
- i.
manager: lid van het managementteam en leidinggevende van meerdere vakteams en aangesteld als loco-secretaris
- j.
vakspecialist de medewerker van de gemeente Woudenberg die functioneel belast is met de desbetreffende taak, dan wel het desbetreffende taakonderdeel. Dit kan ook een kracht zijn die extern wordt ingehuurd.
- k.
gemandateerde: de functionaris die het mandaat ontvangt.
- l.
volmacht: de toestemming tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen als bedoeld in artikel 10:12 van de Awb.
- m.
machtiging: de toestemming tot het verrichten van handelingen die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn als bedoel in artikel 10:12 Awb.
Artikel 2 Mandaat
-
1. Mandaat wordt toegekend aan de bij de desbetreffende bevoegdheid vermelde functionaris(sen).
-
2. Op het mandaat zijn de algemene instructies van dit besluit alsmede de specifieke bepalingen in de bij het besluit behorende lijsten van toepassing.
-
3. In dit besluit en de daarop gebaseerde bepalingen wordt onder het verlenen van mandaat tevens verstaan het geven van een volmacht of machtiging;
Artikel 3 Algemene instructies
-
1. De gemandateerde oefent de aan hem gemandateerde bevoegdheid uit met inachtneming van de van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
-
2. Indien zich naar het oordeel van de gemandateerde één of meer van de navolgende gevallen voordoet, legt de gemandateerde – na overleg met de manager- de beslissingsbevoegdheid terug bij het college:
- a.
De te nemen beslissing wijkt af van bestaand (of voornemen tot wijziging of aanvulling van) beleid, richtlijnen of voorschriften
- b.
Uit de te nemen beslissing kunnen niet voorziene financiële of belangrijke politiek-bestuurlijke consequenties voortvloeien;
- c.
Eén of meer leden van het college van burgemeester en wethouders of de gemeentesecretaris hebben kenbaar gemaakt overleg te willen.
- a.
-
3. Indien bij een te nemen beslissing een andere afdeling belang heeft of vanwege het taakgebied daarbij betrokken is, legt de gemandateerde de zaak vooraf voor aan de functionaris die additioneel betrokken is bij de aangelegenheid. Indien met deze geen overeenstemming wordt bereikt, legt de betrokken functionaris de zaak voor aan de manager en de betrokken portefeuillehouder.
-
4. Bij de uitoefening van de bevoegdheden, zoals genoemd in de bijgevoegde lijsten, die financiële consequenties hebben, dient de begroting van het desbetreffende jaar of de meerjarenbegroting van de gemeente Woudenberg hierin te voorzien.
-
5.
Artikel 5 Ondertekening bij mandaat
Een bij mandaat genomen besluit wordt als volgt ondertekend:
- 1.
Burgemeester en wethouders van Woudenberg
Namens dezen,
Gevolgd door de handtekening, naam en functie van de gemandateerde
- 2.
Namens de burgemeester van Woudenberg
Gevolgd door de handtekening, naam en functie van de gemandateerde
Artikel 6 Ondertekening bij ondertekeningsmandaat
Een bij ondertekeningsmandaat genomen besluit wordt als volgt ondertekend:
- 1.
Overeenkomstig het door burgemeester en wethouders van Woudenberg genomen besluit,
Gevolgd door de handtekening, naam en functie van de gemandateerde
- 2.
Overeenkomstig het door de burgemeester van Woudenberg genomen
besluit,
Gevolgd door de handtekening, naam en functie van de gemandateerde
Artikel 7 Vervanging
In geval van afwezigheid van de gemandateerde, wordt de bevoegdheid tot het nemen van besluiten of het ondertekenen van besluiten uitgeoefend door een collega vakspecialist of de manager.
Artikel 8 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Dit besluit treedt op 1 januari 2024 in werking, onder intrekking van de Herziene Mandaatregeling 2020
-
2. Dit besluit wordt aangehaald als: Mandaatregeling gemeente Woudenberg 2024
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 12 december 2023.
D.C.G. Ruseler
Secretaris
M. Jansen – van Harten
Burgemeester
2. Algemene mandaten
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
ALGEMEEN
|
|||
1 |
Het voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten, alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige uitvoerende aard |
alle medewerkers |
|
2 |
Het beslissen tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag (artikel 4:5, juncto 3:18, leden 1 en 2 Awb) |
(loco) secretaris |
|
3 |
Het ondertekenen van beslissingen op bezwaar |
Ondertekeningsmandaat aan vakspecialist + Juridisch Kwaliteitsmedewerker coöperatie de Kleine Schans |
Beslissing op bezwaar wordt altijd door het college genomen op basis van een college advies |
4 |
Het in de gelegenheid stellen van aanvrager of belanghebbende zijn zienswijze of reactie naar voren te brengen |
alle medewerkers |
|
5 |
Het verdagen van beslissingen overeenkomstig de wettelijke regelingen |
alle medewerkers |
|
6 |
Het doen van openbare bekendmakingen/kennisgevingen ten aanzien van krachtens mandaat genomen of voorgenomen besluiten |
alle medewerkers |
|
7 |
Verzenden van ontvangstbevestigingen en voortgangsberichten |
alle medewerkers |
|
8 |
Het vertegenwoordigen van een bestuursorgaan bij de intergemeentelijke onafhankelijke bezwarencommissie, de rechtbank, de president van de rechtbank, de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State en bij de voorzitter van deze Afdeling |
vakspecialist (loco) secretaris |
Voor de rechtbank en RvS is een machtiging van college aan vakspecialist nodig per te behandelen zaak. Bij de machtiging van de coöperatie gaat het om zaken die de coöperatie heeft uitgevoerd in mandaat van het college van de gemeente Woudenberg |
3. Human Resources
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
PERSONEEL EN ORGANISATIE
|
|||
1 |
Het aangaan, wijzigen en beëindigen van een arbeidsovereenkomst van (on) bepaalde tijd met medewerkers met uitzondering van de gemeentesecretaris en de afdelingshoofden |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
2 |
Het tekenen van een arbeidsovereenkomst van (on) bepaalde tijd, wijzigingen daarop en beëindig daarvan met uitzondering van de gemeentesecretaris en de afdelingshoofden |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
3 |
Het ontbinden van een arbeidsovereenkomst op eigen verzoek met uitzondering van de gemeentesecretaris en de afdelingshoofden |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
4 |
Het beslissen met betrekking tot salaris, salaristoelagen en vergoedingen met uitzondering van de gemeentesecretaris en de afdelingshoofden |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
5 |
Het geven van voorschotten op salaris en/of Individueel Keuzebudget (IKB) |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
6 |
Het opzeggen van een arbeidsovereenkomst door de werkgever met wederzijds goedvinden, zonder instemming van de werknemer, wegens dringende reden/ontslag op staande voet |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
De portefeuillehouder informeren. |
7 |
Het voeren van correspondentie bij de uitvoering van de Cao Gemeenten en het Personeelshandboek |
vakspecialist |
|
8 |
Aangiften en afdrachten Rijksbelastingen (loonbelasting en sociale premies) |
vakspecialist |
|
9 |
Afdrachten in het kader van ABP wet/IZA regeling/ sociale verzekeringswetten |
vakspecialist |
|
10 |
Toepassing Uitkerings- en pensioen-verordening (UPV) |
vakspecialist |
|
11 |
Toepassing vergoedingsregeling raadsleden |
vakspecialist |
|
12 |
Toepassing vergoedingsregeling raadsfracties |
vakspecialist |
|
13 |
Toepassing vergoedingsregeling burgemeester volgens rechtspositiebesluit |
vakspecialist |
|
14 |
Toepassing vergoedingsregeling wethouders volgens rechtspositiebesluit wethouders |
vakspecialist |
|
15 |
Toepassing salaris personeel volgens Cao gemeenten |
vakspecialist |
|
16 |
Toepassing regeling studiefaciliteiten volgens de Cao gemeenten |
vakspecialist |
In overleg met manager |
17 |
Verlenen zwangerschaps- en bevallingsverlof volgens de Cao gemeenten |
vakspecialist |
|
18 |
Toepassing van de ouderschapsverlof-regeling |
vakspecialist |
|
19 |
Werving en selectie personeel volgens de Cao gemeenten |
vakspecialist |
|
20 |
Afdoen van spontane sollicitaties |
vakspecialist |
|
21 |
Voorbereiding en uitvoering van de werving en selectie van werknemers op opengestelde vacatures |
vakspecialist |
|
22 |
Het benoemen van tijdelijk ingehuurde medewerkers tot onbezoldigd ambtenaar, zodat deze als ambtenaar de taken van een toezichthouder kunnen uitoefenen |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
23 |
Inhuren personeel van derden |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur of manager |
Ondertekenings-mandaat aan vakspecialist |
24 |
Het aangaan, wijzigen en beëindigen van stage- en werkervaringsplaats overeenkomsten |
vakspecialist |
In overleg met manager |
25 |
Het aangaan, wijzigen en beëindigen van een vakantiekracht overeenkomst |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
26 |
Het aangaan van een contract of arbeidsovereenkomst van bepaalde tijd voor inhuur, detachering, uitzendkrachten in het eigen team. |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Ondertekenings-mandaat aan vakspecialist |
27 |
Het geven van flexibele beloning met uitzondering van de gemeentesecretaris en manager |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
28 |
Het opstellen van beoordelingen |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
29 |
Het binnen de door de raad gestelde kaders uitvoeren van formatiewijzigingen |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
30 |
Toepassing van rechtspositieregelingen op grond van gemeentelijke rechtspositie |
vakspecialist |
|
31 |
Toepassing buitengewoon verlofregeling en zorgverlof volgens de Cao gemeenten |
vakspecialist |
|
32 |
Toepassing personeelsvergoedingen |
vakspecialist |
|
33 |
Re-integratie ziekmeldingen volgens Wet Poortwachter |
vakspecialist |
|
34 |
Verstrekken loonopgaven, werkgeversverklaringen en getuigschriften |
vakspecialist |
|
35 |
Toepassen van dan wel beslissen over arbo-aangelegenheden op basis van adviezen van HR en derden volgens de Cao gemeenten |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
36 |
Toekennen of afwijzen van verzoeken van werknemers op grond van de Cao Gemeenten en regelingen in het personeelshandboek |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Ondertekenings-mandaat aan vakspecialist |
37 |
Verwerking en akkoordverklaring van declaraties |
vakspecialist |
|
38. |
Vaststelling en indiening declaraties salariskosten aan derden |
vakspecialist |
|
39 |
Beslissingen inzake detacheringen |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
BOVENWETTELIJKE WERKLOOSHEIDSREGELING (extern mandaat aan USZO) |
|||
40 |
Besluiten inzake toekenning, weigeren, intrekken dan wel terug- of invorderen van uitkeringen op grond van de Bovenwettelijke Werkloosheidsregeling, alsmede inzake van andere besluiten op grond van die regeling |
UWV |
|
41 |
Bevoegdheid tot het inrichten van de hoorprocedure als bedoeld in de Awb |
UWV |
|
42 |
Vertegenwoordiging in beroepsprocedures |
UWV |
|
43 |
Vertegenwoordiging in en buiten rechte tot het verrichten van alle voor de uitvoering van de met USZO Diensten BV gesloten overeenkomst noodzakelijke civielrechtelijke rechtshandelingen te verrichten ter inning van teveel of ten onrechte verstrekte uitkeringen. |
UWV |
Volmacht met recht van substitutie |
4. Financiële zaken
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
FINANCIEEL BEHEER EN BELEID
|
|||
1 |
Afdoening accountantscontrole |
vakspecialist |
|
2 |
Betalen van voorschotten aangevraagde subsidies |
vakspecialist |
|
3 |
Verlenen van uitstel van betaling en treffen van een betalingsregeling |
vakspecialist |
|
4 |
Verzorgen aangifte/opgave aan de Belastingdienst (o.a. BTW) |
vakspecialist |
|
5 |
Aanschrijven bij achterstanden woninghypotheken onder (gemeente)-garantie |
vakspecialist |
|
6 |
Correspondentie afhandeling debiteuren/crediteuren |
vakspecialist |
|
7 |
Diverse administratieve boekingen (o.a. kostenplaatsen) t.b.v. de jaarrekening |
vakspecialist |
|
8 |
Toezending van het door de raad vastgestelde jaarverslag, de jaarrekening, de begroting en de begrotingswijzigingen aan GS |
vakspecialist |
|
9 |
Ramingsformulier voorschot algemene uitkering |
vakspecialist |
|
10 |
Het opstellen van uitgaande facturen, declaraties, aanvragen voorschotten |
vakspecialist |
|
11 |
Het betaalbaar stellen van uit te keren dwangsommen of proceskosten |
vakspecialist |
|
TREASURY |
|||
12 |
Mandaten zijn in het treasurystatuut opgenomen |
Zie treasurystatuut |
|
VERZEKERINGEN
|
|||
13 |
Mutaties ten behoeve van verzekeringen van motorrijtuigen van de gemeente |
vakspecialist |
|
14 |
Afdoen van schriftelijke vragen en verstrekken van inlichtingen met betrekking tot verzekeringen in het algemeen |
vakspecialist |
|
15 |
Aanmelden voor verzekeringen tegen diverse risico’s |
vakspecialist |
|
16 |
Aanmelden en afwikkelen van schadegevallen bij verzekeringsmaatschappij |
vakspecialist |
|
17 |
Toezending schadenota’s aan particulieren en verzekeringsmaatschappijen. |
vakspecialist |
|
18 |
Afwikkelen zaken die vallen onder de post Juridische Risico's tot een hoogte van €3500,- per zaak |
vakspecialist |
Boven €3500,- afstemmen met manager. |
5.Sociaal domein
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
|
SUBSIDIES |
||||
1 |
Ondertekening subsidiebeschikking in het kader van: * algemene subsidieverordening gemeente Woudenberg * gemeentebegroting |
Ondertekeningsmandaat gemeentesecretaris / algemeen directeur |
|
|
2 |
Voorschotverlening op verleende subsidies c.q. gemeentelijke bijdragen aan instellingen |
gemeentesecretaris / algemeen directeur |
|
|
3 |
Administratieve uitvoering algemene subsidieverordening gemeente Woudenberg |
vakspecialist |
|
|
4 |
Administratieve afwikkeling financiële bijdrage aan Stichting beheer Sportpark De Grift op grond van gebruiksovereenkomst |
gemeentesecretaris / algemeen directeur |
|
|
5 |
Beslissing op verzoeken op grond van Verordening leerlingenvervoer op grond van Wet op het Primair Onderwijs |
directeur coöperatie De Kleine Schans |
||
6 |
Administratieve afwikkeling gemeentelijke bijdrage aan Stichting Acc. Binnensport & Cultuur (ABC) in exploitatiekosten sporthal volgens de erfpachtovereenkomst |
gemeentesecretaris / algemeen directeur |
|
|
7 |
Administratieve afwikkeling gemeentelijke bijdrage aan Stichting Acc. Binnensport & Cultuur (ABC) in exploitatiekosten Cultureel Centrum volgens erfpachtovereenkomst |
gemeentesecretaris / algemeen directeur |
|
|
8 |
Administratieve afwikkeling bijdrage in de kosten van de GGD |
gemeentesecretaris / algemeen directeur |
|
|
9 |
Aanvraag specifieke uitkering (SPUK) of subsidie bij GS |
ondertekeningsmandaat vakspecialist |
In afstemming met FZ |
|
10 |
Verstrekking aanvullende gegevens SPUK/ subsidie aanvraag |
vakspecialist |
||
11 |
Verstrekking verslag voortgang ontwikkeling bouwlocaties volgens de Verordening locatiegeboden subsidies provincie Utrecht (VlspU) |
vakspecialist |
||
12 |
Verklaring realisatie gesubsidieerde |
vakspecialist |
||
13 |
Subsidieverlening natuur- en milieueducatie op grond van subsidieverordening |
vakspecialist |
||
ONDERWIJS
|
||||
14 |
Communicatie met schoolbesturen en -directie, inspectie, medezeggenschapsraden Uitvoering Wet op het Basisonderwijs (WBO) |
vakspecialist |
||
15 |
Vergoeding bijzonder onderwijs op grond van Wet op het Primair Onderwijs |
vakspecialist |
||
16 |
Regelen schoolvervoer (verordening leerlingenvervoer) |
directeur Coöperatie De Kleine Schans |
Ondermandaat toegestaan aan vakspecialist CDKS |
|
17 |
Kosten inspectie volgens gemeentelijke regeling |
vakspecialist |
||
PARTICIPATIEBUDGET
|
||||
18 |
Aangaan en ondertekenen van contracten in het kader van de Wet Inburgering |
vakspecialist |
||
KINDEROPVANG
|
||||
19 |
Besluit exploitatie kindercentrum/ gastouderopvang |
GGDrU |
|
|
20 |
Inschrijving kindercentrum/gastouderopvang in het register kinderopvang |
GGDrU |
|
|
21 |
Verbod exploiteren kinderopvangvoorzieningen (kinderopvang, gastouderopvang, peuteropvang, BSO) |
Ondertekeningsmandaat gemeentesecretaris / algemeen directeur |
|
|
22 |
Inspectie peuterspeelzalen |
GGDrU |
|
|
23 |
Schriftelijke aanwijzing op grond van wet kinderopvang |
GGDrU |
|
|
24 |
Mutaties/wijzigingen doorvoeren in het register kinderopvang |
GGDrU |
|
|
SCHULDHULPVERLENING |
||||
25 |
Alle bevoegdheden op grond van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening |
Mandaat schuldhulpverlening |
Zie bijlage 3 |
6.Vergunningverlening Omgevingsrecht
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
WABO / OMGEVINGSWET |
|||
1 |
Aantekenen datum ontvangst en toezenden ontvangstbevestiging |
vakspecialist |
|
2 |
Verzenden ontvangstbevestiging van een aanvraag om een omgevingsvergunning. |
vakspecialist |
|
3 |
Verklaring van kennelijke ongegrondheid en/of verlenging termijn beoordeling kennelijke ongegrondheid. |
vakspecialist |
|
4 |
Het doorzenden van een aanvraag om een omgevingsvergunning aan het bevoegde gezag |
vakspecialist |
|
5 |
Uitbrengen van advies over een aanvraag omgevingsvergunning, in het geval het college niet zelf bevoegd gezag is |
vakspecialist |
|
6 |
Beslissen over instemming met de voorgenomen beslissing op een aanvraag omgevingsvergunning, in het geval het college niet zelf bevoegd gezag is |
vakspecialist |
|
7 |
Het zenden van een bericht aan de aanvrager waarin aan de aanvrager melding wordt gemaakt; - welke procedure wordt gevolgd - welke beslistermijn van toepassing is - van de beschikbare rechtsmiddelen. |
vakspecialist |
|
8 |
Beoordeling van de hoogte van de aanneemsom dan wel voor zover deze ontbreekt de hoogte van de bouwkosten ter bepaling van de leges voor de omgevingsvergunning |
vakspecialist |
|
9 |
Nadere termijn voor het indienen van stukken. |
vakspecialist |
|
10 |
Het in het terrein aanwijzen van de perceelgrenzen, rooilijnen en het hoogtepeil |
vakspecialist |
|
11 |
Het vragen van advies aan de commissie ruimtelijke kwaliteit met betrekking tot een aanvraag ten aanzien van activiteiten – bouwen van een bouwwerk en ter beoordeling van stedenbouwkundige kwaliteit aanpassing of afwijking omgevingsplan |
vakspecialist |
|
12 |
Opvragen van advies bij het Bureau bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur voor zover dat noodzakelijk is voor het beoordelen van een aanvraag voor een omgevingsvergunning – bouwen van een bouwwerk- |
vakspecialist |
|
13 |
Het toezenden van een exemplaar van de aanvraag en de daarbij gevoegde stukken aan het bestuursorgaan dat een verklaring van geen bedenkingen moet afgeven. |
vakspecialist |
|
14 |
De voorbereiding voor het beslissen omtrent een aanvraag voor een omgevingsvergunning met inbegrip van de terinzagelegging van het conceptbesluit, inclusief bijbehorende stukken. |
vakspecialist |
|
15 |
Onverwijld kennisgeven van een aanvraag om een omgevingsvergunning op overheid.nl en het gemeentenieuws |
vakspecialist |
|
16 |
Het doen van mededeling omtrent de beslissing op een aanvraag om een omgevingsvergunning op overheid.nl en het gemeentenieuws |
vakspecialist |
|
17 |
Het beoordelen van principeaanvragen en vooroverleggen en het voeren van correspondentie hierover |
vakspecialist |
|
18 |
Het aanhouden en het meedelen daarvan van een beslissing op de aanvraag om een omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk of uitvoeren van een werk vanwege de in artikel 3.3 Wabo genoemde gevallen. |
vakspecialist |
|
19 |
Het aanhouden van een beslissing op de aanvraag om een omgevingsvergunning voor het slopen van een bouwwerk in een beschermd stads- of dorpsgezicht of voor zover dat slopen is bepaald in een bestemmingsplan, beheersverordening of voorbereidingsbesluit, indien voor een bouwwerk dat zal worden gebouwd in plaats van het te slopen bouwwerk een omgevingsvergunning is aangevraagd maar hierop nog niet is beslist. |
vakspecialist |
|
20 |
Het toetsen en afhandelen sloopmelding inclusief het stellen van nadere voorwaarden en afwijken van gestelde termijnen |
vakspecialist |
|
21 |
Het aanhouden en het meedelen daarvan van een beslissing op de aanvraag om een omgevingsvergunning voor het bouwen van een bouwwerk of uitvoeren van een werk en daarop een exploitatieplan van toepassing is en dit plan nog niet onherroepelijk is. |
vakspecialist |
|
22 |
Verlenging termijn voor besluit op aanvraag |
vakspecialist |
|
23 |
Verlenen omgevingsvergunning voor een omgevingsplanactiviteit in overeenstemming met de in het omgevingsplan gestelde regels |
Vakspecialist |
|
24 |
Verlenen of weigeren van omgevingsvergunning ingevolge de Bomenverordening |
vakspecialist |
|
25 |
Verlenen omgevingsvergunning voor een omgevingsplanactiviteit met betrekking tot een gemeentelijk- of rijksmonument of voorbeschermd gemeentelijk monument voor zover in overeenstemming met gestelde regels |
vakspecialist |
met advies monumenten-commissie |
26 |
Uitbrengen van advies over een aanvraag omgevingsvergunning voor een rijksmonumentenactiviteit met betrekking tot een monument, in het geval het college niet zelf bevoegd gezag is |
vakspecialist |
|
27 |
Weigeren reguliere omgevingsvergunning waarvan het bouwplan past binnen de regels van het bestemmingsplan/omgevingsplan |
vakspecialist |
|
28 |
Besluiten op een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het uitvoeren van een project indien de activiteit in strijd is met het bestemmingsplan of beheersverordening; * (binnenplanse afwijking) * (buitenplanse kruimelgevallen) * projectbesluit * indien de aanvraag betrekking heeft op een activiteit voor een bepaalde termijn en niet in strijd is met een goede ruimtelijke ordening/ evenwichtige toedeling van functies . |
vakspecialist |
|
29 |
Verbinden voorschriften aan omgevingsvergunning |
vakspecialist |
|
30 |
Wijzigingen voorschriften omgevingsvergunning |
vakspecialist |
|
31 |
Het stellen van maatwerkvoorschriften voor bouw- en sloopwerkzaamheden aan bouwwerken |
vakspecialist |
|
32 |
Verbinden voorschriften aan omgevingsvergunning voor bouwactiviteit over uitgestelde aanvraagvereisten |
vakspecialist |
|
33 |
Verlengen van in omgevingsvergunning voor bouwactiviteit gestelde termijn |
vakspecialist |
|
34 |
Stellen termijn tijdelijke omgevingsvergunning of omgevingsvergunning voor seizoensgebonden werk |
vakspecialist |
|
35 |
Bepalen dat omgevingsvergunning alleen geldt voor degene aan wie zij is verleend |
vakspecialist |
|
36 |
Stellen van maatwerkvoorschriften of verbinden van voorschriften aan een omgevingsvergunning in afwijking van regels in het Besluit activiteiten leefomgeving of het omgevingsplan, als dat bij die regels is bepaald |
vakspecialist |
|
37 |
Verlenen van toestemming om een gelijkwaardige maatregel te treffen |
vakspecialist |
|
38 |
Bepalen eerder in werking treden omgevingsvergunning vanwege spoedeisende omstandigheden |
vakspecialist |
|
39 |
Ontheffing verlenen van de bepalingen van de Bouwverordening en het Bouwbesluit 2003 |
vakspecialist |
|
40 |
Het intrekken van een verleende omgevingsvergunning eerste fase indien niet binnen 2 jaar een aanvraag is ingediend voor de beschikking tot de tweede fase. |
vakspecialist |
Mandaat als er geen zienswijzen zijn tegen voornemen tot intrekking |
41 |
Het intrekken van een omgevingsvergunning eerste of tweede fase indien met betrekking tot de andere fase negatief is beslist en niet binnen twee jaar een nieuwe aanvraag is gedaan. |
vakspecialist |
Mandaat als er geen zienswijzen zijn tegen voornemen tot intrekking |
42 |
Het wijzigen van de beschikking met betrekking tot de eerste fase ten gevolg van de beschikking tot de tweede fase voor zover dat nodig is met het oog op het verlenen van de omgevingsvergunning. |
vakspecialist |
|
43 |
Het bekend maken van een beschikking van rechtswege. |
vakspecialist |
|
44 |
Ambtshalve verlenen van een omgevingsvergunning ter vervanging van eerder verleende vergunningen (revisievergunning) |
vakspecialist |
|
45 |
Het geheel of gedeeltelijk intrekken of wijzigen van een verleende omgevingsvergunning |
vakspecialist |
Mandaat als er geen zienswijzen tegen het voornemen tot intrekking zijn ingediend |
46 |
Het verlenen van toestemming aan een rechtspersoon om de omgevingsvergunning aan een andere rechtspersoon over te dragen. |
vakspecialist |
|
47 |
Het besluiten tot het aangaan van een anterieure overeenkomst, bij ontwikkelingen die tot planschade kunnen leiden, danwel waar plankosten aan de orde zijn |
vakspecialist |
In afstemming planeconoom/ privaatrecht/ ruimtelijke ordening |
48 |
Beslissingen omtrent huisnummering/straatnaamgeving |
vakspecialist |
|
DSO |
|||
49 |
Elektronisch bekendmaken en geconsolideerd bijhouden van omgevingsdocumenten; Integraal elektronisch mededelen van ontwerpen van omgevingsdocumenten |
vakspecialist |
|
50 |
Verstrekken van gegevens (statusinformatie) over omgevingsdocumenten aan het Kadaster |
vakspecialist |
|
51 |
Beschikbaar stellen van informatie voor het elektronisch formulier in het Digitaal Stelsel Omgevingswet |
vakspecialist |
|
KOSTENVERHAAL |
|||
52 |
Vaststellen van een eindafrekening van de kosten van een exploitatieplan dat deel uitmaakt van het tijdelijk omgevingsplan of dat als voorschrift verbonden aan een omgevingsvergunning geldt |
vakspecialist |
|
53 |
Verbinden van voorschriften inzake kostenverhaal aan een omgevingsvergunning voor een buitenplanse omgevingsplanactiviteit, voor zover sprake is van een activiteit die in strijd is met een in het omgevingsplan aan een locatie toegedeelde functie |
vakspecialist |
afstemmen met planeconoom |
54 |
Het bij beschikking verhalen van de aan de grondexploitatie verbonden kosten |
vakspecialist |
|
55 |
Verbinden van voorschriften aan beschikking dat betaling geheel of gedeeltelijk na aanvang van de activiteit plaatsvindt |
vakspecialist |
|
VOORKEURSRECHT OF ONTEIGENING |
|||
56 |
Kennisgeving en terinzagelegging voorkeursrechtbeschikking |
vakspecialist |
|
57 |
Mededeling van intrekking of vervallen voorkeursrecht of van vernietiging voorkeursrechtbeschikking |
vakspecialist |
|
58 |
Bevestiging ontvangst uitnodiging tot onderhandeling over vervreemding |
vakspecialist |
|
59 |
Besluit over bereidheid tot verkrijging |
vakspecialist |
|
60 |
Toelichten belangen gemeente bij gerechtelijke procedure tot overdracht van het goed |
vakspecialist |
|
61 |
Inroepen nietigheid van rechtshandelingen in strijd met voorkeursrecht |
vakspecialist |
|
62 |
Betaling voorlopige of vastgestelde schadeloosstelling |
vakspecialist |
|
63 |
Voorbereiden bekrachtigingsprocedure onteigeningsbeschikking |
vakspecialist |
|
BIJZONDERE WETTEN EN DE APV |
|||
64 |
Verlenen/weigeren van ontheffing voor verbod vuur te stoken in de open lucht |
vakspecialist |
|
65 |
Verlenen van vergunning voor gebruik openbare weg anders dan overeenkomstig de bestemming |
vakspecialist |
|
66 |
Verlenen van ontheffingen geluidhinder |
vakspecialist |
|
67 |
Verlenen van ontheffing parkeren voertuigen autobedrijf |
vakspecialist |
|
68 |
Verlenen van ontheffing inzake te koop aanbieden van voertuigen |
vakspecialist |
|
69 |
Verlenen van ontheffing voor het plaatsen van een caravan etc. op de openbare weg |
vakspecialist |
|
70 |
Verlenen van ontheffing voor het parkeren van reclamevoertuigen |
vakspecialist |
|
71 |
Verlenen van ontheffing voor parkeren grote voertuigen |
vakspecialist |
|
72 |
Verlenen van collectevergunning |
vakspecialist |
|
73 |
Beslissingen op aanvragen ventvergunning |
vakspecialist |
|
74 |
Beslissingen op aanvragen standplaatsvergunning |
vakspecialist |
|
75 |
Beslissingen op grond van de Wet op de kansspelen (zoals vergunningverlening en -weigering voor loterijen) |
vakspecialist |
|
76 |
Ontheffing sluitingsuur |
vakspecialist |
|
77 |
Verlenen van een vergunning voor het organiseren van een snuffelmarkt |
vakspecialist |
|
78 |
Afgifte verklaring van geen bezwaar opstijgen heteluchtballon op grond van de Luchtvaartwet |
vakspecialist |
|
79 |
Evenementenvergunning |
vakspecialist |
|
80 |
Verlenen van een incidentele standplaatsvergunning |
vakspecialist |
|
81 |
Beslissing op aanvragen voor standplaatsen alsmede het intrekken van een standplaatsvergunning |
vakspecialist |
|
DRANK- EN HORECAWET |
|||
82 |
Verlenen van ontheffing schenken zwak-alcoholische drank op grond van de Drank- en Horecawet |
vakspecialist |
|
83 |
Het doen van mededelingen over categorieën van gevallen waarin voor bouwactiviteiten en planologische gebruiksactiviteiten geen omgevingsvergunning is vereist. |
vakspecialist |
M.u.v. aanvragen voor vergunning speelautomatenhal |
RUIMTELIJKE ORDENING |
|||
84 |
Het elektronisch waarmerken en lang elektronische weg beschikbaar stellen van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordening |
vakspecialist |
Plaatsen op ruimtelijke plannen.nl |
85 |
Kennisgeving van de voorbereiding van een structuurvisie/omgevingsvisie of bestemmingsplan/omgevingsplan |
vakspecialist |
|
86 |
Het plegen van overleg met organisaties in het kader van de voorbereiding van bestemmingsplan/omgevingsplan |
vakspecialist |
|
87 |
Kennisgeven van de ter visie legging van een ontwerpbestemmingsplan/-omgevingsplan, de vaststelling van een bestemmingsplan/omgevingsplan en een aanwijzing |
vakspecialist |
|
88 |
Kennisgeven van de tervisielegging van een ontwerpuitwerkingsplan en de vaststelling van een uitwerkingsplan |
vakspecialist |
|
89 |
Uitvoeren van de coördinatieregeling als dit wettelijk is voorgeschreven of de bevoegde bestuursorganen een coördinatiebesluit hebben genomen |
vakspecialist |
|
90 |
Kennisgeven van de gemeentelijke coördinatieregeling en het in het kader van deze regeling vastgestelde bestemmingsplan/omgevingsplan |
vakspecialist |
|
91 |
Bekendmaken van een voorbereidingsbesluit |
vakspecialist |
|
PLANSCHADE / NADEELCOMPENSATIE |
|||
92 |
Aantekenen datum van ontvangst op verzoek planschade |
vakspecialist |
|
93 |
Wijzen op verschuldigdheid van recht |
vakspecialist |
|
94 |
Het niet-ontvankelijk verklaren van de aanvraag om tegemoetkoming in planschade |
vakspecialist |
|
95 |
Besluit tot opdrachtverstrekking om advies uit te brengen |
vakspecialist |
|
96 |
Schriftelijke of mondelinge visie geven over de aanvraag om vergoeding van planschade |
vakspecialist |
|
MONUMENTEN |
|||
97 |
Doorzenden van een verzoek om Brim-subsidie (Besluit rijkssubsidiëring instandhouding monumenten) en Brrm (Besluit rijkssubsidiëring restauratie monumenten aan de RACM (Rijksdienst voor Archeologie, Cultuurlandschap en Monumenten) |
vakspecialist |
|
98 |
Verzenden van een afschrift van kennisgeving/ beslissing c.a. aan belanghebbenden mbt Rijksmonumenten |
vakspecialist |
|
99 |
Adviesaanvraag PMUC, RACM en provincie Utrecht terzake aanwijzing en vergunning volgens de wet en -erfgoedverordening |
vakspecialist |
|
100 |
Het houden van hoorzittingen in het kader van aanwijzingen ingevolge de erfgoedverordening en de Awb |
vakspecialist |
|
BAG (EXTERN MANDAAT GEMEENTE VEENENDAAL) |
|||
101 |
Opmaken van een proces-verbaal van constatering |
Vakspecialist gemeente Veenendaal |
|
102 |
Beoordelen afbakening panden, verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen. |
Vakspecialist gemeente Veenendaal |
|
BASISREGISTRATIE GROOTSCHALIG TOPOGRAFIE (BGT) (extern mandaat gem. Veenendaal) |
|||
103 |
Afhandelen van toekomstige brieven MIN I&M/SVB BGT betreffende BGT (Basisregistratie Grootschalige Topografie) |
vakspecialist gemeente Veenendaal |
|
104 |
Aanwijzing personen belast met het verzamelen en geometrisch vastleggen ten behoeve van de Wet BGT |
vakspecialist gemeente Veenendaal |
|
105 |
Zorgdragen voor het bijhouden van geografische gegevens in de BGT en levering aan de Dienst voor het kadaster en de openbare registers |
vakspecialist gemeente Veenendaal |
|
106 |
Zorgdragen voor afstemming met andere bronhouders over begrenzing en onderlinge aansluiting |
vakspecialist gemeente Veenendaal |
|
107 |
Melding doen aan de Dienst voor het kadaster en de openbare registers |
vakspecialist gemeente Veenendaal |
|
108 |
Beslissen, na ontvangst van een melding, over wijziging dan wel opneming van het betreffende authentieke gegeven. Berichten dat gegeven in onderzoek is. |
vakspecialist gemeente Veenendaal |
7.Toezicht, handhaving en openbare orde en veiligheid
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
TOEZICHT EN HANDHAVING |
|||
1 |
Controles en reageren op meldingen |
vakspecialist |
|
2 |
Het verstrekken van schriftelijke dan wel mondelinge/telefonische informatie waarin de overtreding kenbaar wordt gemaakt |
vakspecialist |
|
3 |
Horen van betrokkenen en verslaglegging van het horen |
vakspecialist |
|
4 |
Verzenden vooraankondiging opleggen bestuursdwang of dwangsom |
vakspecialist |
|
5 |
Het geven van een bevel tot stilleggen van de bouw |
vakspecialist |
|
6 |
De begunstigingstermijn van de opgelegde last onder dwangsom opschorten of verminderen |
vakspecialist |
|
7 |
Het wraken van geconstateerde overtredingen, teneinde het recht voor te behouden om later op te treden |
vakspecialist |
|
8 |
Toepassing bestuursdwang + dwangsom in het kader van de handhaving uitvoering APV en bijzondere wetten |
vakspecialist |
|
9 |
Toepassing bestuursdwang bij woningontruimingen |
vakspecialist |
|
OPENBARE ORDE EN VEILIGHEID |
|||
10 |
Opleggen tijdelijk huisverbod op grond van de Wet tijdelijk huisverbod |
Ondertekeningsmandaat aan hulpofficier van justitie |
|
11 |
Het doen van aangifte van vernieling/schade aan gemeentelijke eigendommen |
vakspecialist |
|
12 |
Het voegen van de gemeente in een strafproces |
vakspecialist |
|
13 |
Het aanstellen van toezichthouders in het kader van het Besluit risico’s zware ongevallen (BRZO) |
Beslis- en ondertekeningsmandaat aan teamleider handhaving Provincie Utrecht |
Overeenkomstig separaat collegebesluit |
14 |
Beslissingen inzake kosten opvang zwerfdieren |
vakspecialist |
BRANDVEILIGHEIDSVERORDENING |
|||
15 |
Beslissen op gebruiksvergunning (inrichting), verbinden van (nieuwe) voorwaarden, wijzigen en intrekken vergunning |
directeur Veiligheidsregio Utrecht |
|
16 |
Aanwijzen toezichthouders |
directeur Veiligheidsregio Utrecht |
|
CRISISBEHEERSING |
|||
17 |
het alarmeren en opschalen van de gehele gemeentelijke crisisorganisatie |
vakspecialist |
|
18 |
het zonder separate opdracht of instructie, uitvoeren van taken, zoals deze zijn omschreven in het regionaal crisisplan en de draaiboeken van de gemeentelijke crisisorganisatie |
vakspecialist |
|
19 |
ten tijde van een incident, zonder last of ruggespraak, ter bestrijding van het incident, voor dat deel waarvoor hij/zij verantwoordelijk is, uitgaven doen tot een bedrag van €1.000,- |
vakspecialist |
|
20 |
ten tijde van een incident, zonder last of ruggespraak, ter bestrijding van het incident, voor dat deel waarvoor hij/zij verantwoordelijk is, uitgaven doen tot een bedrag van €5.000,- |
burgemeester |
Machtiging aan de dienstdoende officier van dienst Bevolkingszorg/AC Bevolkingszorg |
21 |
ten tijde van een buitengewone situatie tot en met GRIP 1 opdrachten verlenen aan externen ten behoeve van het beperken of bestrijden van de gevolgen van een (dreigende) ramp of calamiteit tot een bedrag van €5.000,- |
burgemeester |
Machtiging aan de dienstdoende officier van dienst Bevolkingszorg/AC Bevolkingszorg |
22 |
Inzetten NL-alert, calamiteitenzender RTV Utrecht |
burgemeester * procesverantwoordelijke voorlichting * hoofd actiecentrum voorlichting * communicatieadviseur in beleidsteam |
Mandaat aan commandant brandweer voor inzetten NL-alert in acute, zeer spoedeisende situaties |
23 |
Inzetten Waarschuwings- en alarmeringssysteem (WAS) |
burgemeester |
Mandaat aan commandant brandweer voor inzetten NL-alert in acute, zeer spoedeisende situaties |
24 |
opdrachten verlenen tot de aanschaf van alle benodigde goederen en diensten ten behoeve van het beperken of bestrijden van de gevolgen van een (dreigende) ramp of crisis tot een bedrag van €5.000,- na overleg met de burgemeester |
volmacht aan intergemeentelijke OvD BZ aangewezen leidinggevenden binnen de regionale crisisorganisatie |
|
25 |
Zonder vooraf ruggespraak met het beleidsteam verstrekken van informatie over: inhoud, procedure, proces |
Actiecentrum communicatie |
|
26 |
Actiecentrum communicatie |
||
27 |
Actiecentrum communicatie |
||
28 |
Instrueren gemeentelijk callcentre (opstellen Q&A) |
Actiecentrum communicatie |
|
29 |
Inzet publieksinformatienummer 0800-1351 |
Actiecentrum communicatie |
|
30 |
Publieksvoorlichting op diverse locaties |
Actiecentrum communicatie |
8.Volkshuisvesting
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
HUISVESTINGSWET (HvW) EN HUISVESTINGSVERORDENING (Hvv) (EXTERNE MANDATEN) |
|||
1 |
De verlening, dan wel weigering van een huisvestingsvergunning en verdaging van een besluit op een aanvraag voor een huisvestingsvergunning als bedoeld in de Huisvestingsverordening Woudenberg |
directeur van Omnia Wonen |
Ondermandaat teamleider Bemiddeling & Beheer Conform convenant woonruimteverdeling |
2 |
Toetsing criteria huisvestingsvergunning |
directeur van Omnia Wonen |
Machtiging aan teamleider Bemiddeling & Beheer Conform convenant woonruimteverdeling |
3 |
Intrekken van een huisvestingsvergunning |
directeur van Omnia Wonen |
Ondermandaat teamleider Bemiddeling & Beheer Conform convenant woonruimteverdeling |
4 |
Opvragen en toetsen van bewijsstukken |
directeur van Omnia Wonen |
Machtiging aan teamleider Bemiddeling & Beheer Conform convenant woonruimteverdeling |
5 |
Het bepalen van de volgorde voor toewijzing sociale huurwoningen |
teamleider Bemiddeling & beheer
|
Conform convenant woonruimte-verdeling |
6 |
Beschikken op verzoeken om een urgentieverklaring |
directeur van Het Vierde Huis
|
Ondermandaat aan senior adviseur woondiensten, of diens vervanger |
7 |
Het opvragen om aanvullende bewijsstukken ter bepaling van de urgentie |
directeur van Het Vierde Huis
|
Ondermandaat aan senior adviseur woondiensten, of diens vervanger |
8 |
Intrekken van urgentieverklaringen |
directeur van Het Vierde Huis
|
Ondermandaat aan senior adviseur woondiensten, of diens vervanger |
9 |
Het toepassen van de hardheidsclausule op grond van de HvW |
directeur van Het Vierde Huis |
Ondermandaat aan senior adviseur woondiensten, of diens vervanger |
HUISVESTINGSWET EN HUISVESTINGSVERORDENING (INTERN) |
|||
10 |
Het beschikken op verzoeken om een huisvestingsvergunning, als bedoeld in de Huisvestingsverordening Woudenberg voor geval de koopprijs ligt onder de koopprijsgrens |
vakspecialist |
Ondertekenings-mandaat directeur Omnia wonen of teamleider Bemiddeling & Beheer |
11 |
Het beschikken op verzoeken om een vergunning voor tijdelijke verhuur op grond van de Leegstandwet |
vakspecialist |
9. Realisatie en beheer, buitendienst en milieu
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
CIVIELE WERKEN |
|||
1 |
Opdrachten/werken aanbesteden overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
2 |
Uitvoering bestekken overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
3 |
Herstellen vernielingen openbare verlichting |
vakspecialist |
|
4 |
Besluiten op het wel of niet plaatsen en verwijderen van openbare verlichting |
vakspecialist |
|
5 |
Onderhoud deklagen/verharding van wegen, straten, pleinen en trottoirs overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
6 |
Besluiten in het kader van onderhoud wegbermen overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
7 |
Akkoordverklaring aan nutsbedrijven voor leggen van kabels en leidingen |
vakspecialist |
|
8 |
Periodieke routine-opgaven (CBS, GS, Rijk, etc) |
vakspecialist |
|
9 |
Besluiten in het kader van gladheidsbestrijding |
vakspecialist |
|
RIOLERINGEN |
|||
10 |
Uitvoeren besluiten ihk van onderhoud duikers, grachten, sloten, bermen en schouwsloten overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
11 |
Uitvoeren besluiten in het kader van rioolaansluitingen en ontstoppingen volgens gemeentelijk rioleringsplan en overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
12 |
Uitvoering gemeentelijk waterplan overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
VERKEER EN VERVOER |
|||
13 |
Het op basis van adviesaanvragen geven van advies en beslissen op toestemmingsaanvragen over ontheffingen exceptioneel transport aan het RDW |
vakspecialist |
|
14 |
Beslissen op aanvragen om ontheffing voor het houden van wedstrijden op de weg (artikel 10 juncto artikel 148 Wvw 1994) voor zover het betreft een wedstrijd binnen het grondgebied van de gemeente en over uitsluitend wegen onder beheer bij de gemeente |
vakspecialist |
|
15 |
Uitvoering besluiten in het kader van verkeersmaatregelen overeenkomstig de Wegenwet/Wegenverkeersreglement en Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
vakspecialist |
|
16 |
Verlenen van ontheffing op grond van artikel 123 Wegenverkeersreglement (WVR) |
vakspecialist |
|
17 |
Toekennen van invalidenparkeerplaatsen (inclusief het verkeersbesluit) |
vakspecialist |
|
18 |
Verlenen van ontheffing ingevolge Reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV) |
vakspecialist |
|
19 |
Uitvoering besluiten in het kader van verkeersmaatregelen overeenkomstig Wegenwet/Wegenverkeersreglement en besluit adm.bepalingen inzake het wegverkeer |
vakspecialist |
|
20 |
Aangaan onderhoudsabonnementen verkeersregelinstallaties overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
21 |
Uitvoering onderhoud/vervanging/bijplaats-ing straatnaam- en huisnummer- en verkeersborden overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
22 |
Uitvoering besluiten in het kader van onderhoud abri's |
vakspecialist |
|
23 |
Tijdelijke plaatsing of toepassen van verkeerstekens en het tijdelijk uitvoeren van maatregelen ogv art. 34 BABW |
vakspecialist |
|
24 |
Uitvoering van de in artikel 22 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen omschreven bevoegdheden |
Directeur RUD |
|
25 |
Uitvoering van de in artikel 7.5.11 en artikel 8.5 van het ADR omschreven bevoegdheden |
Directeur RUD |
|
26 |
Publiceren van verkeersbesluiten in de landelijke Verkeersbesluiten applicatie |
vakspecialist |
|
27 |
Ondertekening aanstelling verkeersregelaars en verkeersbrigadiers |
vakspecialist |
|
GROEN |
|||
28 |
Uitvoering bestekken overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
29 |
Beslissen en uitvoeren van noodkap van bomen |
vakspecialist |
|
30 |
Uitvoeren beleidsplannen: groen, landschap, bomen, begraafplaats, honden en verkoop groenstroken |
vakspecialist |
|
31 |
Weigeren/verlenen verzoek tot aankoop snippergroen/gronden |
vakspecialist |
|
BEGRAVEN |
|||
32 |
Vergunningverlening plaatsen grafsteen |
vakspecialist |
|
33 |
Controle naleving Wet op de Lijkbezorging |
vakspecialist |
|
34 |
Toewijzen van graven |
vakspecialist |
|
35 |
Uitvoeren begraafplaatsenadministratie |
vakspecialist |
|
GEMEENTELIJKE OBJECTEN |
|||
36 |
Uitvoering bestekken overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
37 |
Besluiten in het kader van onderhoud bruggen overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
38 |
Besluiten inzake onderhoud onroerend goed en monumenten overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
SPEELVOORZIENINGEN |
|||
39 |
Uitvoering bestekken overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
40 |
Uitvoeren besluiten inzake aanschaf en onderhoud speelvoorzieningen en zitbanken |
vakspecialist |
|
41 |
Aangaan onderhoudscontracten overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
BUITENDIENST |
|||
42 |
Ingebruikgeving roerende zaken (dranghekken en vlaggen) |
vakspecialist |
Teamleider buitendienst |
43 |
Besluiten ihk van onderhoud bermen overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
|
44 |
Aangaan contracten tav onderhoud machines overeenkomstig het geldende inkoop- en aanbestedingsbeleid |
vakspecialist |
Teamleider buitendienst |
45 |
Verrichten van acties n.a.v. van binnengekomen meldingen in het kader van de meldlijn Gemeente Woudenberg |
vakspecialist |
|
46 |
Directievertegenwoordiger van de effectieve werking van het VCA-veiligheidzorgsysteem van de buitendienst |
manager |
|
MILIEU / GELUID / BODEM |
|||
47 |
Verzoek aanvraag milieuvergunning in het kader van de Wet Milieubeheer (Wm) |
vakspecialist |
Zover aangevraagd in 2023 of eerder |
48 |
Doorzenden van ingediende bezwaren (Wm) |
vakspecialist |
|
49 |
Ingediende adviezeninspectie doorzenden (Wm) |
vakspecialist |
|
50 |
Registratie afvalstromen (Wm / prov. Verordeningen) |
vakspecialist |
|
51 |
Opdrachtverlening bodemonderzoek ogv wet Bodembescherming (Wbb) |
vakspecialist |
|
52 |
Doen van mededelingen in het kader van Wm |
vakspecialist en RUD |
|
53 |
Vaststelling hogere grenswaarde Wet geluidshinder |
vakspecialist en RUD |
|
54 |
Mededelingen/verzoek om advies aanvragen naburige gemeenten OW |
vakspecialist en RUD |
|
55 |
Ontheffing van het verbod op het storten en verbranden van afvalstoffen buiten een inrichting in het kader van de Wet Milieubeheer |
RUD |
|
59 |
Verlenen/weigering van ontheffing van verbod vuur te stoken en te roken in gebouwen |
vakspecialist |
|
60 |
Reageren op een melding conform het Besluit mobiel breken bouw- en sloopafval |
RUD |
|
61 |
Verlenen van een opdracht aan een deskundig bedrijf op het gebied van asbestsanering voor de onderstaande werkzaamheden: 1. onderzoek en metingen tijdens de brand; 2. onderzoek en metingen na de brand; 3. onderzoek en opruiming van asbest in de omgeving van de brand; 4. vegen en sproeien van wegen; 5. vrijgeven van het gebied na opruimen. |
Mandaat aan * hoofd Ondersteuning * teamleider omgevingsondersteuning |
Dit alles in het kader van het Asbestprotocol van Woudenberg (31/10/2005) |
10.Informatievoorziening
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
DOCUMENTAIRE INFORMATIEVOORZIENING |
|||
1 |
Verzenden van ontvangstbevestigingen en voortgangsberichten |
vakspecialist |
|
2 |
Verzorging archiefzaken volgens Archiefwet en voeren van correspondentie |
vakspecialist en medewerkers archief Eemland |
|
3 |
Vernietiging van archiefbescheiden welke naar een archiefbewaarplaats zijn overgebracht |
vakspecialist en medewerker archief en registratuur |
|
4 |
Vernietiging van archiefbescheiden welke niet naar een archiefbewaarplaats zijn overgebracht |
Gemeentesecretaris / algemeen directeur |
|
5 |
Correspondentie inzake subsidie prov.archief |
vakspecialist en medewerkers archief Eemland |
|
6 |
Beslissingen rondom toezending van informatie/uittreksel uit semi-statisch en statisch archief (ook verstrekken van inlichtingen) |
vakspecialist en medewerkers archief Eemland |
|
7 |
In ontvangst nemen van gerechtelijke stukken |
vakspecialist |
|
8 |
Aftekenen van pakbonnen |
vakspecialist |
|
9 |
Verzenden van raadsstukken/mededelingen correcties in commissies c.q. raadsstukken |
vakspecialist |
|
10 |
Onderhandse toezending van stukken |
vakspecialist |
|
COMMUNICATIE |
|||
11 |
Beantwoorden en afwikkelen van persvragen |
vakspecialist |
|
12 |
Verzorgen van perspublicaties |
vakspecialist |
|
13 |
Onderhouden van perscontacten |
vakspecialist |
|
14 |
Het bijhouden van aantekeningen in het Ereboek van de gemeente Woudenberg |
vakspecialist |
|
AUTOMATISERING |
|||
15 |
Aankoop en verkoop van hardware en software automatisering |
vakspecialist |
|
16 |
Aangaan onderhoudscontracten hardware en software |
vakspecialist |
|
17 |
Aankoop telecommunicatie/ telefoniesystemen |
vakspecialist |
|
18 |
Beslissingen inzake dienstverlening i.v.m. ICT |
vakspecialist |
WET KENBAARHEID PUBLIEKRECHTELIJKE BEPERKINGEN (WKPB) |
|||
19 |
Het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving |
vakspecialist |
|
20 |
Het uitgeven van inschrijfnummer en identificatienummers |
vakspecialist |
|
21 |
Het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie |
vakspecialist |
|
22 |
Het plaatsen van aantekeningen op het brondocument |
vakspecialist |
|
23 |
Het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie |
vakspecialist |
|
24 |
Het verstrekken van een bewijs van inschrijving |
vakspecialist |
|
25 |
Het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd |
vakspecialist |
|
26 |
Het op verzoek verstekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie |
vakspecialist |
|
27 |
Het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende perceel geen publiekrechtelijke beperkingen van toepassing zijn |
vakspecialist |
|
28 |
Het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties |
vakspecialist |
|
29 |
Het (doen) verstekken aan de landelijke voorziening |
vakspecialist |
11.Publiekszaken
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
GEMEENTELIJKE BASISADMINISTRATIE PERSOONSGEGEVENS
|
|||
1 |
Besluit tot weigering verstrekking van inlichtingen uit de basisregistratie personen (BRP) tbv belanghebbenden en derden ogv de Wet BRP, Wbp en Verordening gegevensverstrekking 2014 |
vakspecialist |
|
2 |
Besluiten tot verstrekken van gewaarmerkte documenten uit de basisadministratie personen (BRP) ten behoeve van belanghebbenden en derden |
vakspecialist |
|
3 |
Verklaring vestiging uit/vertrek naar buitenland |
vakspecialist |
|
4 |
Verklaring onder eed of belofte van gegevens mbt de burgerlijke staat |
vakspecialist |
|
5 |
Kennisgeving voorneming ambtshalve inschrijving |
vakspecialist |
|
6 |
Kennisgeving ambtshalve wijziging gegevens verblijfplaats en adres |
vakspecialist |
|
7 |
Oproepen voor het geven van inlichtingen |
vakspecialist |
|
8 |
Bewijs van Nederlanderschap |
vakspecialist |
|
9 |
Attestatie de Vita |
vakspecialist |
|
10 |
Besluiten in het kader van de jaarlijks uit te voeren Zelfevaluaties BRP en PNIK |
vakspecialist |
|
BURGERLIJKE STAND |
|
||
11 |
Bekendmaking te wijzigen openingsuren burgerlijke stand |
vakspecialist |
|
12 |
Kennisgeving van overlijden aan de Inspecteur der registratie en successie (dit is geen verplichting meer, maar mocht het zich voordoen, hierbij toch aangegeven) |
vakspecialist |
|
|
WAARDEDOCUMENTEN |
||
13 |
Uitreiking, onttrekking, inneming van reisdocumenten op grond van Paspoortwet |
vakspecialist |
|
14 |
Verantwoording rijks- en gemeenteleges waardedocumenten in zijn totaliteit. |
vakspecialist |
|
|
RIJBEWIJZEN |
||
15 |
Uitreiking, onttrekking, inneming van rijbewijzen ogv wegenverkeerswet |
vakspecialist |
|
|
VERKIEZINGEN |
||
16 |
Indeling stemdistricten volgens Kieswet en Kiesbesluit |
vakspecialist |
|
17 |
Aanwijzing stemlocaties volgens Kieswet |
manager |
Bij afwezigheid manager de vakspecialist |
18 |
Leden benoemen gemeentelijk en regulier stembureau volgens Kieswet |
manager |
Bij afwezigheid manager de vakspecialist |
19 |
Beslissen op verzoek van een kiezer die werkelijke woonplaats buiten Nederland heeft, om aan de verkiezing van de Leden van de Tw.Kamer deel te nemen (model D 3-1, D 3-2) ingevolge de Kieswet en het Kiesbesluit |
vakspecialist |
|
20 |
Verklaring van ondersteuning van een kandidatenlijst (Model H4) Volgens Kieswet en Kiesbesluit |
vakspecialist |
|
21 |
Kiezerspas (Model J7) volgens Kieswet en Kiesbesluit |
vakspecialist |
|
22 |
Beslissen op verzoek om aan de verkiezing deel te nemen in een stembureau naar keuze van de kiezer (Model K6) volgens Kieswet en Kiesbesluit |
vakspecialist |
|
23 |
Beslissen op verzoek om bij volmacht te mogen stemmen (Model L8) volgens Kieswet en Kiesbesluit |
vakspecialist |
|
24 |
Verstrekken van volmachtbewijs (Model L 11) volgens Kieswet en Kiesbesluit |
vakspecialist |
|
25 |
Verlenen van toestemming op verzoek om per brief te mogen stemmen (Model M3) volgens Kieswet en Kiesbesluit |
vakspecialist |
|
26 |
Weigering van toestemming op verzoek om per brief te mogen stemmen (Model M3) volgens Kieswet en Kiesbesluit |
vakspecialist |
|
BURGERZAKEN |
|||
27 |
Verklaring omtrent gedrag op basis van Wet Justitiële Documentatie |
vakspecialist |
|
28 |
Legalisatie van een handtekening |
vakspecialist |
|
29 |
Uitgeven legitimatiebewijs aan toezichthouders |
Vakspecialist |
|
GEVONDEN VOORWERPEN |
|||
30 |
Bewaring gevonden voorwerpen op grond van machtigingsbesluit 29 november 2006 |
vakspecialist |
12.Juridische zaken
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
BEZWAARSCHRIFTEN |
|||
1 |
Verzenden van ontvangstbevestigingen bij bezwaarschriften |
vakspecialist |
Bevoegdheid is in de verordening onafhankelijke commissie bezwaarschriften gedelegeerd aan de voorzitter van de commissie bezwaar-schriften. Deze mandateert zijn bevoegdheid aan de secretaris (vakspecialist). |
2 |
Verrichten van check op ontvankelijkheid en gelegenheid geven tot herstel van verzuim |
vakspecialist |
|
3 |
Verlangen van een schriftelijke machtiging |
vakspecialist |
|
4 |
Stukken toezenden aan gemachtigden |
vakspecialist |
|
5 |
Betrokkenen uitnodigen voor de hoorzitting |
vakspecialist |
|
6 |
Afzonderlijk horen van betrokkenen |
vakspecialist |
|
7 |
Afzien van horen van betrokkenen |
vakspecialist |
|
8 |
Achterwege laten van verzending van informatie |
vakspecialist |
|
KLACHTENBEHANDELING |
|||
9 |
Sturen van ontvangstbevestiging met vermelding van klachtprocedure |
vakspecialist |
|
10 |
Het op schrift stellen van mondeling ingediende klachten |
vakspecialist |
|
11 |
Bewaking voortgang op afdoening van klachten |
vakspecialist |
|
12 |
Beslissing tot het niet in behandeling nemen van een klacht |
vakspecialist |
|
PRIVAATRECHTELIJKE AANGELEGENHEDEN |
|||
13 |
Beslissingen over inhoud contracten betreffende verpachting en bruikleen agrarische percelen |
vakspecialist |
|
14 |
Beslissen over inhoud contracten betreffende verhuur en tijdelijk beheer van opstallen en/of grond |
vakspecialist |
|
15 |
Beslissen over inhoud te passeren notariële akten, vrijgave van depot of zekerheden, doorhalen hypotheek- en andere rechten, vestiging/wijziging/opheffing zakelijke rechten, kwalitatieve rechten, erfdienstbaarheden en overigen |
vakspecialist |
|
16 |
Opdracht verstrekken tot taxaties, begeleiding aan- en verkoop van grond en/of opstallen, verpachting agrarische percelen en uitvoering benodigde onderzoeken |
vakspecialist |
|
17 |
Opdracht verstrekken aan notaris betreffende te transporteren notariële akten en overige benodigde werkzaamheden |
vakspecialist |
|
18 |
Beslissen over notariële nota's zoals nota's van afrekening betreffende aan- en verkoop van grond en/of opstallen |
vakspecialist |
|
19 |
Beslissen omtrent doorhalen geldende notariële bedingen en/of toestemming betreffende verkoop sociale huur- of koopwoning |
vakspecialist |
|
20 |
Correspondentie inzake grondtransacties met makelaars en koper/verkoper |
vakspecialist |
|
21 |
Correspondentie inzake voorbereiding en uitvoering besluitvorming tav koop-, gebruiks-, huur-, pacht- en overige overeenkomsten |
vakspecialist |
|
22 |
Verstrekken feitelijke gegevens mbt bouwgrond en verkoop gemeentelijke grond en/of opstallen |
vakspecialist |
|
23 |
Bestelling materiaal Kadaster en Kamer van Koophandel |
vakspecialist |
|
PRIVACY |
|||
24 |
Alle handelingen die verricht moeten worden op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming t.b.v zowel de gemeente als Coöperatie De Kleine Schans |
vakspecialist |
|
WET OPEN OVERHEID
|
|||
25 |
Het beslissen omtrent de openbaarheid van documenten na een beroep op de Wet open overheid. |
vakspecialist |
|
OVERIG |
|||
26 |
Het onderhouden van de landelijke database Centrale Voorziening Decentrale Overheid |
vakspecialist |
13.Huishoudelijke dienst - gebouwenbeheer
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
HUISHOUDELIJKE DIENST/CENTRALE INKOOP |
|||
1 |
Aangaan overeenkomsten (incl. bestellingen) inzake inkoop schoonmaakartikelen, koffie, thee e.d. |
vakspecialist |
|
2 |
Aangaan overeenkomsten onderhoud binnenbeplanting |
vakspecialist |
|
3 |
Opdrachtverlening tot klein onderhoud gemeentehuis, inclusief bestellen en inkoop van materialen |
vakspecialist |
|
4 |
Aankoop kantoormachines |
vakspecialist |
Geen machines t.b.v. de automatisering |
5 |
Aangaan onderhoudscontracten kantoormachines |
vakspecialist |
|
6 |
Aangaan overeenkomsten inzake modellen, inbinden, vermenigvuldigen van stukken |
vakspecialist |
|
7 |
Aangaan abonnementen mobiele telefoons incl. aanschaf toestel |
vakspecialist |
|
8 |
Aankoop kantoormeubelen |
vakspecialist |
|
9 |
Opdrachtverstrekking huis-aan-huis levering publicaties |
vakspecialist |
|
10 |
Aankopen schrijf- en bureaubehoeften |
vakspecialist |
|
11 |
Aangifte doen van inbraak of vernieling/schade aan gemeentelijke eigendommen |
vakspecialist |
|
12 |
Bestellen catering |
vakspecialist |
14.Coöperatie De kleine schans
Nr. |
Omschrijving taak |
Gemandateerde |
Specifieke instructies |
INKOMENSVOORZIENING |
|
||
1 |
Ondertekenen van geldleenovereenkomsten in het kader van uitkeringsregelingen |
klantmanager |
|
2 |
Ondertekenen van hypothecaire geldleningen in het kader van bovengenoemde uitkeringsregelingen |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
3 |
Ondertekenen van budgetteringsovereenkomsten in het kader van de uitvoering Participatiewet |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
4 |
Ondertekening akten stille/bezitloze verpanding inzake alle uitkeringsregelingen |
klantmanager |
|
5 |
Indienen van verzoekschriften terugvordering en verhaal/civiel dagvaardingsformulier |
klantmanager |
|
6 |
Besluiten tot invordering voortvloeiende uit de hiervoor genoemde procedures |
klantmanager |
|
7 |
Afsluiten jaarlijkse aansluitovereenkomst c.a. met de SVB |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
8 |
Besluiten en beschikkingen inzake toekenning of weigering van uitkeringen c.q verstrekkingen krachtens: Participatiewet c.a. (incl. bbz 2004), I.O.A.W., I.O.A.Z., Verordening tegemoetkoming kosten kinderopvang Woudenberg, en de op deze regelingen van toepassing zijnde verordeningen en beleidsregels |
klantmanager |
|
9 |
Aangaan en ondertekenen van geldleenovereenkomsten in het kader van bovengenoemde uitkeringsregelingen |
klantmanager |
|
10 |
Aangaan van hypothecaire geldleningen in het kader van bovengenoemde uitkeringsregelingen, alsmede rangwisseling en royement van deze aktes |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
11 |
Verlenen van voorschotten op uitkeringen |
klantmanager |
|
12 |
Mededeling blokkering betaling uitkering |
klantmanager |
|
13 |
Uitvoering beslag op uitkeringen |
klantmanager |
|
14 |
Besluiten en beschikkingen inzake het opleggen of (gedeeltelijk) afzien van een administratieve boete |
klantmanager |
|
15 |
Kennisgevingen i.v.m. het voornemen tot boete-oplegging |
klantmanager |
|
16 |
Verklaringen zwijgrecht en verslaglegging in het kader van het horen i.v.m. voornemen boete-oplegging |
klantmanager, sociale rechercheurs Amersfoort |
|
17 |
Declaraties div. ministeries |
Ondertekeningsmandaat gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
18 |
Brief hersteltermijn/beschikking opschorting i.v.m. niet inleveren mutatieformulier |
klantmanager |
|
19 |
Brief termijn van orde |
klantmanager |
|
20 |
Opschortingsbeschikkingen uitkeringsregelingen en bieden van verzuimherstel |
klantmanager |
|
21 |
Besluiten en beschikkingen tot verrekening en/of beslag op uitkering i.v.m. terugvordering of boete-oplegging |
klantmanager |
Ondermandaat toegestaan aan (externe) consulent Werk & re-integratie) |
22 |
Besluiten tot aangifte Openbaar Ministerie i.v.m. geconstateerde fraude krachtens uitkeringsregelingen |
gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
23 |
Aangaan en ondertekenen van arbeidsovereenkomsten in het kader van re-integratie |
klantmanager |
|
24 |
Verzoek om onderzoek of externe adviezen (bijv. IMK, arbeidsongeschiktheid) |
klantmanager |
|
25 |
Besluiten tot verhaal/terugvordering van uitkeringen en voorzieningen |
klantmanager |
|
26 |
Indienen van verzoekschriften verhaal/civiel dagvaardingsformulier |
klantmanager |
|
27 |
Besluiten tot invordering voortvloeiende uit de hierboven genoemde procedures en de wet |
klantmanager |
|
28 |
Aangaan van minnelijke terugbetalingsregeling inclusief schriftelijke bevestiging |
klantmanager |
|
29 |
Aanmaning inzake verhaal en terugvordering |
klantmanager |
|
30 |
Brieven hersteltermijn tijdens aanvraagbehandeling en bieden van verzuimherstel |
klantmanager |
|
31 |
Beslissen op aanvraag invalidenparkeerkaart |
klantmanager |
|
32 |
Beslissen op aanvraag hulpmiddelen |
klantmanager |
|
SCHULDHULPVERLENING
|
|||
33 |
Bevoegdheid om te beslissen op een verzoek tot toelating tot de schuldphulpverlening |
directeur PLAN-groep |
Ondermandaat schuldhulpverlener PLAN-groep toegestaan |
34 |
Bevoegdheid om door middel van het aanbod van een bepaalde dienst invulling te geven aan een verzoek om schulphulpverlening |
directeur PLAN-groep |
Ondermandaat schuldhulpverlener PLAN-groep toegestaan |
35 |
Bevoegdheid om aan betrokkenen verplichtingen die samenhangen met de goede uitvoering van de aangeboden dienst op te leggen |
directeur PLAN-groep |
Ondermandaat schuldhulpverlener PLAN-groep toegestaan |
36 |
Bevoegdheid om een verzoek voor een specifieke dienst te weigeren |
directeur PLAN-groep |
Ondermandaat schuldhulpverlener PLAN-groep toegestaan |
37 |
Bevoegdheid om de hulpverlening zonder aanbod na intake te beëindigen |
directeur PLAN-groep |
Ondermandaat schuldhulpverlener PLAN-groep toegestaan |
38 |
Bevoegdheid om een schuldregeling te beëindigen |
directeur PLAN-groep |
Ondermandaat schuldhulpverlener PLAN-groep toegestaan |
39 |
Bevoegdheid om budgetbeheer te beëindigen |
directeur PLAN-groep |
Ondermandaat schuldhulpverlener PLAN-groep toegestaan |
40 |
Bevoegdheid om nazorg te weigeren |
Mandaat aan directeur PLAN-groep |
Ondermandaat schuldhulpverlener PLAN-groep toegestaan |
LEERPLICHT
|
|||
41 |
Alle bevoegdheden op grond van de leerplichtwet |
vakspecialist |
WMO
|
||||
42 |
Het in ontvangst nemen van een melding, het doen van een onderzoek en opstellen van een verslag en plan van ondersteuning |
directeur CDKS |
ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie toegestaan |
|
43 |
Het in behandeling nemen van een aanvraag voor een maatwerkvoorziening |
directeur CDKS |
ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie toegestaan |
|
44 |
Het toekennen van maatwerkvoorzieningen (WMO 2015), zoals overeengekomen wordt in een door de Coöperatie De Kleine Schans op te stellen Jaarplan |
directeur CDKS |
Ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie toegestaan;Opdrachtverlening tot €25.000,- aan directeur/Opdrachten hierboven aan gemeentesecretaris |
|
45 |
Het nemen van een beslissing op een aanvraag voor een maatwerkvoorziening |
directeur CDKS |
ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie toegestaan |
|
JEUGDWET
|
||||
46 |
Het toekennen van individuele voorzieningen (jeugdwet) zoals overeengekomen wordt in een door de Coöperatie De Kleine Schans op te stellen jaarplan |
directeur CDKS |
ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie toegestaan tot €25.000,- |
|
47 |
Het oordelen of een jeugdige of ouder jeugdhulp nodig heeft en het treffen van jeugdhulpvoorziening |
directeur CDKS |
ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie toegestaan tot €25.000,- |
|
48 |
Het overleggen met Save Midden-Nederland welke jeugdhulp is aangewezen bij de uitvoering van een door de kinderrechter opgelegde kinderbeschermings- of jeugdreclasseringsmaatregel |
directeur CDKS |
ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie toegestaan |
|
49 |
Aanvragen machtiging gesloten verblijf in het vrijwillig kader op grond van artikel 2.4 lid 1 juncto 6.1.8 jeugdwet |
college |
ondermandaat aan directeur Samen Veilig Midden Nederland |
|
50 |
Indienen verzoek bij de rechtbank op grond van artikel 6.1.8 jeugdwet om machtiging te verlenen om een jeugdige in een gesloten accommodatie te doen opnemen en te doen verblijven in vrijwillig kader en tot het voorbereiden van en de vertegenwoordiging in civiele procedures bij de rechtbank, het gerechtshof en de hoge raaf op grond van artikel 6.1.8 jeugdwet. |
directeur Save Midden-Nederland |
ondermandaat aan medewerkers SAVE (in het primair proces) toegestaan) |
|
51 |
Het beoordelen en indienen van een verzoek tot onderzoek bij de Raad voor de Kinderbescherming, als bedoeld in artikel 2.4 lid 1 van de jeugdwet. |
directeur Save Midden-Nederland |
ondermandaat aan medewerkers SAVE (in het primair proces) toegestaan) |
|
52 |
Andere gecertificeerde instelling, n.l. de Stichting William Schrikker Groep (WSG), Stichting Gereformeerde Jeugdbescherming (SGJB) en Leger de Heils Jeugdbescherming & Reclassering (LJ&R) t.b.v. taken als bedoeld in bovenstaande regels 45 en 46. |
Ondermandaat toegestaan aan vermelde andere gecertificeerde instelling |
|
|
53 |
Het bepalen welke jeugdhulp is aangewezen bij de uitvoering van een door de kinderrechter opgelegde kinderbeschermings- of jeugdreclasseringsmaatregel |
directeur CDKS |
ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie toegestaan |
|
54 |
Het oordelen en indienen van een verzoek tot onderzoek (VTO) of een kinderbeschermingsmaatregel nodig is bij de Raad voor de kinderbescherming. |
directeur CDKS |
ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie toegestaan |
|
55 |
Inzetten van passende jeugdhulp |
directeur CDKS |
Dit mandaat geldt m.u.v. art. 2.7 lid 4 Jeugdwet. Directeur CDKS is bevoegd om conform art. 10:9 Awb ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie te verlenen. |
|
56 |
Het indienen van een verzoek bij de kinderrechter om een machtiging, spoedmachtiging of voorwaardelijke machtiging te verlenen om een jeugdige in een gesloten accommodatie te doen opnemen en te doen verblijven in vrijwillig kader |
directeur Save Midden-Nederland |
Directeur Save is conform art. 10:9 Awb bevoegd om ondermandaat aan een medewerker Save te verlenen. |
|
57 |
Het bepalen of een voorziening op het gebied van jeugdhulp en verblijf niet zijnde verblijf bij een pleegouder nodig is in geval dat Save o.g.v. mandaat om machtiging kinderrechter vraagt/heeft gevraagd |
directeur CDKS |
Directeur CDKS is bevoegd om conform art. 10:9 Awb ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie te verlenen. |
|
58 |
Het doen van mededeling aan de Raad voor de kinderbescherming van het vervallen van de machtiging plaatsing in een gesloten accommodatie o.g.v. art. 6.1.12 lid 4 Jeugdwet. |
directeur CDKS |
Directeur CDKS is bevoegd om conform art. 10:9 Awb ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie te verlenen. |
|
59 |
Het bepalen of een voorziening op het gebied van jeugdhulp nodig is in geval dat om een voorwaardelijke machtiging kinderrechter wordt gevraagd |
directeur CDKS |
Directeur CDKS is bevoegd om conform art. 10:9 Awb ondermandaat aan maatschappelijk werker 2 binnen de coöperatie te verlenen. |
|
60 |
Het versturen van verzoeken tot Onderzoek (VTO'S) aan de Raad voor de Kinderbescherming en het ontvangen van Zorgmeldingen (ZOF'S) van de politie via Collectieve Opdracht Routeervoorziening (CORV) inzake de uitvoering van jeugdbescherming en jeugdreclassering |
directeur SAVE Midden-Nederland |
Directeur Save is conform art. 10:9 Awb bevoegd om ondermandaat aan een medewerker Save te verlenen. |
|
61 |
Het ontvangen van notificaties via Collectieve Opdracht Routeervoorziening (CORV) inzake de uitvoering van jeugdbescherming en jeugdreclassering |
vakspecialist |
|
|
62 |
In het kader van aantoonbare noodzaak subsidie te verlenen/overeenkomst aan te gaan voor behandeling zorg in het kader van de Jeugdwet, indien: Continuïteit van zorg bij een aanbieder die niet is gecontracteerd; Medische doorverwijzing; dit is volgens de Jeugdwet de legitieme route naar jeugdhulp; op basis van keuzevrijheid van de cliënt; Aanbod dat aantoonbaar noodzakelijk is en niet is ingekocht of onvoldoende voorhanden is |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
|
|
63 |
Het verrichten van alle benodigde publiekrechtelijke en feitelijke handelingen, waaronder alle subsidieverlenings-, bevoorschottings-, en vaststellingsbeschikkingen en feitelijke handelingen die nodig zijn voor het verlenen en vaststellen van subsidie namens zijn regio op grond van en overeenkomstig de Subsidieregeling VT-JB-JR Utrecht 2018 |
Mandaat en machtiging aan Portefeuillehouder Jeugd/WMO van de gemeente Amersfoort en zijn opvolger als regiovertegenwoordiger, bedoeld in artikel 1, onder p, van de Subsidieregeling VT-JB-JR Utrecht 2018 |
Onder de voorwaarde dat de portefeuillehouder respectievelijk de regiovertegenwoordigeroverleg met de vertegenwoordigers van alle colleges in de respectievelijke regio heeft voordat een beschikking tot subsidieverlening, subsidiebevoorschotting of subsidievaststelling wordt genomen, en de overige voorwaarden opgenomen in de Bovenregionale Samenwerkingsovereenkomst inzake VT-JB-JR die later in 2018 wordt aangegaan door de 26 betrokken colleges van burgemeester en wethouders worden nageleefd. |
|
64 |
Het verrichten van alle benodigde publiekrechtelijke en feitelijke handelingen ten behoeve van de Subsdietender Veilig Thuis en (preventieve) Jeugdbescherming en Jeugdreclassering |
Portefeuillehouder Jeugd, van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrecht en zijn opvolger |
Onder de voorwaarde dat de portefeuillehouder respectievelijk de regiovertegenwoordigeroverleg met de vertegenwoordigers van alle colleges in de respectievelijke regio heeft voordat een beschikking tot subsidieverlening, subsidiebevoorschotting of subsidievaststelling wordt genomen, en de overige voorwaarden opgenomen in de Bovenregionale Samenwerkingsovereenkomst inzake VT-JB-JR die later in 2018 wordt aangegaan door de 26 betrokken colleges van burgemeester en wethouders worden nageleefd. |
Bijlage 4: Inkoop en aanbesteding
Voor verdere uitwerking zie het inkoop- en aanbestedingsbeleid 2020 op de gemeentelijke website.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl