Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR401275
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR401275/1
Regeling vervallen per 19-10-2017
Mandaatregeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving de Kempen 2016 - Bladel
Geldend van 01-04-2016 t/m 18-10-2017
Intitulé
Mandaatregeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving de Kempen 2016 - BladelHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bladel en de burgemeester van deze gemeente;
ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft;
overwegende dat:
- ·
de taken en bevoegdheden op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving worden uitgevoerd door de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten (GRSK);
- ·
overwegende dat het ter bevordering van een efficiënte afdoening van zaken gewenst is gebruik te maken van mogelijkheden tot mandaat, machtiging en volmacht;
gelet op de Gemeentewet, afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en de overige toepasselijke wettelijke voorschriften en bepalingen;
b e s l u i t e n :
I.vast te stellen de volgende regeling:
MandaatregelingVergunningverlening, Toezicht en Handhaving de Kempen2016 - Bladel
II. te bepalen dat van deze mandaatregeling onderdeel uitmaken:
- ·
het mandaatregister (bijlage 1)
- ·
aanwijzing toezichthouders Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (bijlage 2)
- ·
aanwijzing Buitengewoon Opsporingsambtenaren (bijlage 3)
- ·
machtiging vertegenwoordiging bezwaar- en beroepsprocedures (bijlage 4)
- ·
machtiging Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant (bijlage 5)
- ·
aanwijzing toezichthouders Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant (bijlage 6)
- ·
mandaat heffen en innen leges (bijlage 7)
Artikel 1 Begripsbepalingen
1.In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
de gemeente: de gemeente Bladel
- b.
het college: burgemeester en wethouders van Bladel;
- c.
de burgemeester: de burgemeester van Bladel als bestuursorgaan en als vertegenwoordiger in en buiten rechte;
- d.
de gemeentesecretaris: de gemeentesecretaris van Bladel;
- e.
de raad: de gemeenteraad van Bladel;
- f.
mandaat: de bevoegdheid om namens het college of de burgemeester besluiten te nemen als bedoeld in artikel 1:3 Awb;
- g.
mandaatverlener: het college, dan wel de burgemeester;
- h.
medewerker: elke medewerker binnen zijn taakgebied, diens vervanger en degene die in opdracht van de afdelingsmanager de betreffende werkzaamheden verricht;
- i.
gemandateerde: de functionaris aan wie mandaat is verleend;
- j.
volmacht: de bevoegdheid om namens het college dan wel de burgemeester privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten;
- k.
teamcoördinator: coördinator van het team dat belast is met de desbetreffende taak;
- l.
machtiging: de bevoegdheid om namens het college dan wel de burgemeester handelingen te verrichten die geen besluiten zijn in de zin van artikel 1:3 Awb (mandaat) en geen privaatrechtelijke rechtshandelingen zijn als bedoeld onder i van dit artikellid (volmacht);
2.Indien in deze regeling gesproken wordt van mandaat en gemandateerde dan wordt hieronder voor de toepassing van deze regeling, ook verstaan volmacht en gevolmachtigde, dan wel machtiging en gemachtigde als bedoeld in het eerste lid van dit artikel, tenzij de aard van de uitgeoefende bevoegdheid zich daartegen verzet.
Artikel 2 Mandaat- en bevoegdhedenregister
De uitoefening van de bevoegdheden met betrekking tot mandaat, machtiging en volmacht, vermeld in het bij dit besluit behorende register, wordt opgedragen aan de daarbij vermelde gemandateerde, een en ander met inachtneming van de daarbij vermelde voorschriften, voorwaarden en bijzonderheden.
Artikel 3 Instructies
Op de in artikel 2 bedoelde opdracht zijn de volgende algemene instructies van toepassing:
- a.
De beslissing wordt voorbehouden aan het college van burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester indien:
- 1.
inwilliging van een verzoek zou leiden tot strijdigheid met ingezet beleid, met richtlijnen of met (wettelijke) voorschriften dan wel tot overschrijding van het budget;
- 2.
het zaken betreft ten aanzien waarvan de standpunten van portefeuillehouder, adviseur en/of gemandateerde over de te nemen beslissing uiteen lopen;
- 3.
de mandaatgever (college, respectievelijk burgemeester) dan wel de gemandateerde de wens daartoe te kennen geeft.
- b.
Bij het verlenen van mandaat, volmacht of machtiging worden daartoe ook begrepen alle voorbereidings- en uitvoeringshandelingen die bij de uitoefening van de bevoegdheid behoren.
- c.
De algemene gemandateerde bevoegdheden zijn uitsluitend van toepassing voor zover het het taakveld van VTH betreft.
- d.
Tot de gemandateerde bevoegdheid behoort in geen geval het beslissen op bezwaar of administratief beroep.
- e.
Onder het besluiten op een aanvraag om een vergunning, vrijstelling of ontheffing wordt tevens verstaan het wijzigen van een zodanige vergunning, vrijstelling of ontheffing.
- f.
De ondertekening van een ter uitvoering van het mandaat opgemaakt stuk geschiedt niet door het plaatsen van een handtekeningstempel, uitgezonderd het waarmerken van bij meldingen, ontheffingen, vergunningen en/of vrijstellingen behorende bijlagen.
Artikel 4 Ondertekeningsmandaat
- 1.
Een besluit dat in mandaat wordt genomen bevat ook het ondertekeningsmandaat.
- 2.
Een ter uitvoering van het mandaat opgemaakt stuk wordt als volgt ondertekend:
Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten, afdeling VTH de Kempen,
namens burgemeester en wethouders van Bladel, (handtekening van de gemandateerde)
(diens naam en afdeling c.q. team)
dan wel
Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten, afdeling VTH de Kempen,
namens de burgemeester van Bladel,
(handtekening van de gemandateerde)
(diens naam en afdeling c.q. team)
- 3.
In geval van ondertekeningsmandaat wordt tot uitdrukking gebracht dat de mandaatverlener de beslissing heeft genomen en wordt het stuk als volgt ondertekend:
Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten, afdeling VTH de Kempen,
overeenkomstig het door burgemeester en wethouders van Bladel genomen besluit,
(handtekening van de gemandateerde)
(diens naam en afdeling c.q. team)
dan wel
Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten, afdeling VTH de Kempen,
overeenkomstig het door de burgemeester van Bladel genomen besluit,
(handtekening van de ondertekeningsgemandateerde)
(diens naam en afdeling c.q. team)
Artikel 5 Vervangingsregeling
- 1.
Bij afwezigheid van de betrokken functionaris of persoon, aan wie bevoegdheden zijn gemandateerd, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door zijn plaatsvervanger.
- 2.
Daar waar de afdelingsmanager, de teamcoördinator of medewerker wordt aangewezen als gevolmachtigde, dan wel gemandateerde, is ook de meerdere in lijn bevoegd.
- 3.
De Afdelingsmanager Vergunningen, Toezicht en Handhaving wordt bij afwezigheid vervangen, zoals vermeld in het hierna opgenomen overzicht:
Vervanging van de afdelingsmanager, zoals bedoeld in lid 3
1e vervanger |
2e vervanger |
|
Afdelingsmanager |
TC Beleid/juridisch |
TC Vergunningen |
- 4.
Teamcoördinatoren vervangen elkaar bij afwezigheid, zoals vermeld in het hierna opgenomen overzicht:
Vervanging van de teamcoördinatoren, zoals bedoeld in lid 4
Gemandateerde teamcoördinator |
1e vervanger |
2e vervanger |
TC Vergunningen |
TC Toezicht en handhaving |
TC Beleid/juridisch |
TC Toezicht en handhaving |
TC Vergunningen |
TC Beleid/juridisch |
TC Beleid/juridisch |
TC Vergunningen |
TC Toezicht en handhaving |
Artikel 6 Gevolgen inwerkingtreding van wijzigingen in wet- en regelgeving
Indien het in werking treden van wetten en verordeningen gevolgen heeft voor het bij deze regeling behorende mandaatregister en deze wetten en verordeningen niet leiden tot een verandering van de inhoud en de reikwijdte van de in dit register toegekende bevoegdheden, worden de in het mandaatregister vermelde bevoegdheden geacht in overeenstemming met de artikelen van de bedoelde wetten en verordeningen te zijn toegekend.
Artikel 7 Inwerkingtreding en citeertitel
Deze regeling en de daarbij behorende bijlagen treden in werking op 1 april 2016.
Deze regeling kan worden aangehaald als “Mandaatregeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving de Kempen 2016 - Bladel”.
Vastgesteld in de vergadering van 29 maart 2016 en bekendgemaakt in het Gemeenteblad op 31 maart 2016.
Burgemeester en wethouders van Bladel,
de secretaris, drs. E.L.C.M. Mol
de burgemeester, mr. A.H.J.M. Swachten
Burgemeester van Bladel, mr. A.H.J.M. Swachten
Bijlage 1 Mandaatregister Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving de Kempen 2016 - Bladel
behorende bij de “Mandaatregeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving de Kempen 2016 - Bladel”, zoals die is vastgesteld op 29 maart 2016 en in werking is getreden op 1 april 2016.
Overzicht van bevoegdheden om binnen beschikbaar budget of krediet besluiten te nemen in naam van een bestuursorgaan (het college of de burgemeester) en om door een bestuursorgaan genomen besluiten namens dat orgaan te ondertekenen.
Nr. |
Regeling |
Bevoegdheid/handeling |
Bevoegd orgaan |
Volmacht, machtiging of mandaat aan |
Voorschriften, voorwaarden en bijzonderheden |
||
1. |
Verzenden algemene ontvangstbevestigingen |
College, Burgemeester |
M |
Met uitzondering van bezwaarschriften en klachten |
|||
2. |
Voeren algemene correspondentie die taakvelden van afdeling betreft, inclusief verstrekken van info/inlichtingen omtrent vastgesteld beleid, uit vastgestelde regelingen en voorschriften of van algemene aard |
College, Burgemeester |
M |
Correspondentie mag niet gericht zijn op enig rechtsgevolg |
|||
3. |
Ondertekenen van door het college of de burgemeester genomen besluiten |
College, Burgemeester |
TCHH, TCVG, TCB |
Mits een ontwerp van het besluit bij het voorstel is gevoegd en is geaccordeerd. |
|||
4. |
Voeren van correspondentie ter uitvoering van besluiten van raad, college of burgemeester |
College, Burgemeester |
TCHH, TCVG, TCB |
||||
5. |
Vaststellen inkoopstrategie |
College |
TCHH, TCVG, TCB |
||||
6. |
Aanvragen offerte waaronder mede begrepen: 1.verzorgen van (voor)aankondiging / publicatie van aanbesteding 2.verzenden nota van inlichtingen over een aanbesteding 3.verstrekken van (schriftelijke) informatie over uitslag gunning 4.afschrijven van een partij na uitslag gunning; 5.verzorgen van een publicatie van de gunning van de opdracht 6.opstellen van proces verbaal van aanbesteding 7.vaststellen programma van eisen 8.vaststellen (voorlopige) gunning |
College |
M: 1 t/m 6 AVTH: 7 en 8 |
Met inachtneming inkoopbeleid. Machtiging is niet voor Nationale of Europese aanbestedingen. |
|||
7. |
Het aangaan en ondertekenen alsmede het opzeggen en wijzigen van overeenkomsten/verplichtingen |
College, Burgemeester |
AVTH |
Met inachtneming inkoopbeleid en budgethoudersregeling GRSK |
|||
8. |
Verlenen van opdrachten tot het uitvoeren van werken en het leveren van diensten en materialen van bestaand (raam)overeenkomsten |
College, Burgemeester |
M |
Met inachtneming inkoopbeleid en budgethoudersregeling GRSK |
|||
9. |
Het aangaan en ondertekenen alsmede het opzeggen en wijzigen van huurovereenkomsten/ingebruikgevings-overeenkomsten/overige overeenkomsten |
College, Burgemeester |
AVTH |
Met inachtneming budgethoudersregeling GRSK |
|||
10. |
Indienen van aanvragen voor rijksbijdragen, voor zover daarmee geen financiële verplichtingen worden aangegaan waartoe niet is besloten |
College |
AVTH |
||||
11. |
Inzenden van declaraties voor provincie/rijk en het vragen van voorschotten |
College |
M |
||||
12. |
Aanvragen vergunning, ontheffing of vrijstelling ten behoeve van het uitvoeren van werken door of ten behoeve van de gemeente |
College, Burgemeester |
M |
||||
13. |
Doen van aanschrijvingen gericht op het aanvragen van vergunningen, ontheffingen en dergelijke, ingevolge wetten en verordeningen waarvan het primaat bij de afdeling berust, alsmede de naleving van de daaraan verbonden voorschriften |
College, Burgemeester |
M |
||||
14. |
Vertegenwoordiging in bezwaar- en beroepsprocedures |
College, Burgemeester |
M |
Er is een algemene machtiging aan met naam genoemde personen voor procedures bij de Rechtbank Oost-Brabant en de Raad van State |
|||
15. |
Indienen/intrekken bezwaarschrift bij ander bestuursorgaan |
College, Burgemeester |
M |
In overleg met poho |
|||
16. |
Indienen verweerschrift in bezwaar- en beroepsprocedures |
College, Burgemeester |
TCB |
||||
17. |
Verzenden van controlerapporten, 1e waarschuwingsbrieven en voornemen treffen van bestuursrechtelijke maatregelen n.a.v. controles toezicht |
College, Burgemeester |
M |
||||
18. |
Verlenen gedoogbeschikking |
College, Burgemeester |
M |
||||
19. |
APV, hoofdstuk 1, 2, 4, 5 |
Besluiten op aanvragen voor vergunning en ontheffing, alsmede het bevestigen van meldingen op grond van de APV voor de onderwerpen: gedrukte stukken, straatartiest, voorwerpen op of aan de weg, evenementen, exploitatie, sluitingstijd, exploitatie speelgelegenheid, exploitatie seksinrichting, handelsreclame, ter beschikking stellen en aanwezig houden van vuurwerk, incidentele festiviteit, geluidshinder, kamperen, parkeren reclamevoertuig, collecte, standplaatsen, snuffelmarkt en stoken van vuur, |
College, Burgemeester |
TCVG |
-Medewerker: bevestigen meldingen en verlenen vergunning/ontheffing, m.u.v. exploitatievergunning speelgelegenheid en seksinrichting -Ontheffing stoken van vuur: vooraf overleg BOA/toezichthouder. -Exploitatievergunning speelgelegenheid en seksinrichting in overleg met poho. |
||
20. |
APV, artikel 1:6 |
Intrekken of wijzigen vergunning of ontheffing |
College, Burgemeester |
TCVG |
|||
21. |
APV, artikel 2:59 |
Schriftelijke mededeling tot het aanlijnen en/of muilkorven van gevaarlijke honden |
College |
M |
|||
22. |
APV, artikel 2:15 |
Aanschrijving belemmerend uitzicht |
College |
M |
|||
23. |
APV, artikel 4:2 |
Aanwijzen collectieve festiviteit |
College |
TCVG |
|||
24. |
Awb, artikel 2:1 |
Verlangen van een schriftelijke machtiging van een gemachtigde |
College, Burgemeester |
M |
|||
25. |
Awb, artikelen 2:3 en 6:15 |
Doorzendverplichting bestuursorgaan |
College, Burgemeester |
M |
|||
26. |
Awb, artikel 3:6 |
Stellen termijn aan adviseur |
College, Burgemeester |
M |
|||
27. |
Awb, afdeling 3.4 |
Uitvoeren UOV |
College, Burgemeester |
M |
|||
28. |
Awb, artikel 4:4 |
Vaststellen aanvraagformulieren |
College, Burgemeester |
M |
|||
29. |
Awb, artikel 4:5 |
Gelegenheid geven tot aanvullen aanvraag |
College, Burgemeester |
M |
|||
30. |
Awb, artikelen 4:5 en 4:6 |
Buiten behandeling laten aanvraag |
College, Burgemeester |
M |
|||
31. |
Awb, artikelen 4:7 en 4:8 |
Aanvrager en derdebelanghebbende in de gelegenheid stellen om zienswijze kenbaar te maken |
College, Burgemeester |
M |
|||
32. |
Awb, artikel 4:14 |
Verlengen beslistermijn |
College, Burgemeester |
M |
|||
33. |
Awb, artikelen 4:18 lid 1 en 4:20 |
Vaststellen verschuldigdheid dwangsom bij niet tijdig beslissen en terugvorderen onverschuldigd betaalde dwangsom |
College, Burgemeester |
M |
|||
34. |
Awb, artikelen 5:21 en 5:32 en Gemw, artikel 125 |
Opleggen last onder bestuursdwang/ last onder dwangsom, besluiten op een verzoek om handhaving |
College, Burgemeester |
M |
In overleg met poho |
||
35. |
Awb, artikel 5:29 |
Bestuursdwang: besluiten tot bewaren en beheren van zaken die in het kader van de toepassing van bestuursdwang zijn meegevoerd |
College, Burgemeester |
M |
|||
36. |
Awb, artikel 5:30 |
Verkoop, overdracht en vernietiging van zaken die in het kader van bestuursdwang zijn meegevoerd en opgeslagen |
College, Burgemeester |
M |
In overleg met poho |
||
37. |
Awb, artikel 5:31a |
Beslissen op verzoek tenuitvoerlegging reeds aangezegde last onder bestuursdwang |
College, Burgemeester |
M |
In overleg met poho |
||
38. |
Awb, artikel 5:34 |
Dwangsom: besluiten omtrent opheffen, opschorten last; aanpassen dwangsom |
College, Burgemeester |
M |
In overleg met poho |
||
39. |
Awb, artikel 5:37 |
Besluiten tot invordering last onder dwangsom |
College, Burgemeester |
M |
In overleg met poho |
||
40. |
Awb, artikel 7:10 |
Opschorting, verdagen of verder uitstel van beslissing op bezwaarschriften |
College, Burgemeester |
M |
|||
41. |
Bag, artikel 2 |
Houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie, alsmede een gebouwenregistratie en een geautomatiseerde gebouwenregistratie |
College |
M |
|||
42. |
Bag, artikel 7 |
Zorgdragen dat de voorlopige en definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten beschikbaar is en in de gebouwenregistratie wordt opgenomen |
college |
M |
|||
43. |
Bag, artikelen 8 en 10, lid 1 onder b |
Uitvoering overige aangelegenheden Wet Bag: a.opmaken procesverbaal van constatering; b.opmaken schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet bag aangewezen brondocument. |
College |
M |
|||
44. |
Bag, artikelen 10, 32, 39, 40 en 41 |
Uitvoeren Wet Bag, met dien verstande dat nakomen gemeentelijke verplichtingen wordt bevorderd, met in begrip van inrichting processen, conformiteit gebruikte informatie-systeem en beveiligingsmaatregelen, alsmede het rapporteren over nakomen gemeentelijke verplichtingen. Binnen de reikwijdte van het mandaat wordt meer in het bijzonder uitvoering gegeven aan: a.het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers; b.het opstellen van ambtelijke verklaringen uitgezonderd die strekken tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeien uit een krachtens de Wet Bag aangewezen brondocument; c.bepalingen ter zake van het inschrijven van brondocumenten in adressen- en gebouwenregister; d.het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen, inclusief de verwerking daarvan; e.het op verzoek verlenen van inzage in adressenregister, gebouwenregister, adressenregistratie en gebouwenregistratie, alsmede het verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens |
College |
M |
|||
45. |
Bag, artikel 8 |
Vaststellen definitieve geometrie panden en verblijfobjecten, zoals bedoeld in artikel 7 BAG |
College |
M |
|||
46. |
Bag, artikelen 11, 14A en 15 |
Binnen de reikwijdte van het mandaat wordt meer in het bijzonder uitvoering gegeven aan: a.het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; b.het op basis van brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie conform de artikelen 14A en 15; c.opstellen verklaring ambtshalve correctie |
College |
M |
|||
47. |
Bag, artikel 14 |
Het zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie |
College |
M |
|||
48. |
Bag, artikel 31 |
Het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen |
College |
M |
|||
49. |
Bag, artikelen 37 en 38 |
Ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen, zoals bedoeld in artikel 37, en verzoeken, zoals bedoeld in artikel 38, inclusief de verwerking daarvan, zoals bedoeld in artikelen 31, 39, 40 en 41 |
College |
M |
|||
50. |
BABW, artikel 56 |
Aanstellen verkeersregelaars in het kader van evenementen |
Burgemeester |
M |
In overleg met politie |
||
51. |
Besluit bodemkwaliteit |
Uitvoeren Besluit bodemkwaliteit |
College |
M |
|||
52. |
Bodembescherming |
Doen van aanschrijvingen tot het verrichten van (nader) bodemonderzoek |
College |
M |
|||
53. |
Bouwbesluit, artikel 1.26 |
Afdoen van sloopmeldingen |
College |
M |
|||
54. |
Brandbev. |
Gebruiksvergunning brandbeveiligingsverordening |
College |
TCVG |
Verlenen door medewerker |
||
55. |
Bro, artikelen 1.2.1 en 1.2.2 |
Beschikbaar stellen digitale ruimtelijke plannen c.q. bekend maken van vindplaats instrumenten ruimtelijk domein aan landelijke voorziening |
College |
M |
|||
56. |
Bro, artikel 3.1.1 |
Zorgdragen voor overleg met besturen van betrokken gemeenten en waterschappen en met die diensten van provincie en Rijk die betrokken zijn bij de zorg voor de ruimtelijke ordening of belast zijn met de behartiging van belangen welke in het plan in het geding zijn |
College |
M |
|||
57. |
DHW, artikel 3 |
Besluiten op aanvraag vergunning tot het uitoefenen van een horeca- of slijtersbedrijf |
Burgemeester |
TCVG |
-Geen mandaat bij aanvragen met advies Landelijk Bureau BIBOB -Verlenen door medewerker |
||
58. |
DHW, artikel 31 |
Intrekken vergunning tot het uitoefenen van een horeca- of slijtersbedrijf |
Burgemeester |
TCVG |
|||
59. |
DHW, artikel 32 |
Schorsen vergunning tot het uitoefenen van een horeca- of slijtersbedrijf |
Burgemeester |
TCB |
In overleg met poho |
||
60. |
DHW, artikel 35 |
Besluiten op aanvraag tijdelijke ontheffing verstrekken alcoholhoudende drank |
Burgemeester |
TCVG |
Verlenen door medewerker |
||
61. |
Erfgoedverordening |
Uitvoering erfgoedverordening voor verlenen, weigeren, intrekken (omgevings)vergunning |
College |
TCVG |
Verlenen door medewerker |
||
62. |
Gebruiksbesluit |
Afdoening van meldingen |
College |
M |
|||
63. |
Luchtvaart, artikel 8a.51 |
Afgeven verklaring van geen bedenkingen op niet als luchtvaartterrein aangewezen terreinen |
College |
M |
|||
64. |
Naamgeving en nummer (adressen) |
Toekennen, wijzigen en intrekken van straatnamen en huisnummers |
College |
M |
|||
65. |
Telecom. wet, artikel 5.2 |
Besluiten over uitvoering van werkzaamheden |
College |
TCVG |
Verlenen door medewerker |
||
66. |
Telecom. wet, artikel 5.3 |
Besluiten over uitvoering werken |
College |
TCVG |
Verlenen door medewerker |
||
67. |
VOI, artikelen 2.2, 2.3, 2.4, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.5 en 6.2 |
a.verlenen vergunning b.aanvragen en melden instemmingsbesluit c.intrekken instemmingsbesluit d.intrekken vergunning op verzoek van de netbeheerder e.vaststellen formulieren of registratiesysteem f.verdagen beslistermijnen overleg |
College |
TCVG |
Verlenen door medewerker |
||
68. |
Wabo, artikel 2.1 lid 3 juncto bijlage II Bor |
Mededelen dat geen omgevingsvergunning is vereist |
College |
M |
|||
69. |
Wabo, artikelen 2.1, 2.2, 2.4, 2.5 en 2.6 |
Het beslissen op aanvragen op grond van de Wabo voor activiteiten als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo. |
College |
TCVG |
-Verlenen door medewerker -Bij zienswijzen TCVG |
||
70. |
Wabo, artikel 2.5 lid 5 |
Intrekken omgevingsvergunning 1e of 2e fase |
College |
TCVG |
|||
71. |
Wabo, artikel 2.25 |
Overschrijven omgevingsvergunning aan andere rechtspersoon |
College |
M |
|||
72. |
Wabo, artikel 2.26 H6 Bor |
Het vragen dan wel uitbrengen van advies |
College |
M |
|||
73. |
Wabo, artikel 2.27 juncto H6 Bor |
Het vragen van een verklaring van geen bedenkingen |
College |
M |
|||
74. |
Wabo, artikel 2.31 |
Wijzigen voorschriften omgevingsvergunning |
College |
TCVG |
|||
75. |
Wabo, artikelen 2.33 en 3.23 |
Intrekken omgevingsvergunning |
College |
TCVG |
3:23: Coördinatie met Waterwet bij IPPC-inrichtingen |
||
76. |
Wabo, artikel 3.3, 3.4 en 3.5 |
Aanhouden beslissing op aanvraag omgevingsvergunning |
College |
M |
|||
77. |
Wabo, artikel 3.9, lid 2 |
Verlengen beslistermijn aanvraag omgevingsvergunning |
College |
M |
|||
78. |
Wabo, artikel 3.10, lid 2 |
Toepassing artikel 3.1 of afdeling 3.4 Awb achterwege laten |
College |
TCVG |
|||
79. |
Wabo, artikel 3.18 |
Buiten behandeling laten aanvraag |
College |
M |
Coördinatie met Waterwet bij IPPC-inrichtingen |
||
80. |
Wabo, artikel 5.17 ism Gemw, artikel 125 en Awb, artikel 5:32 |
Besluiten om het bouwen, gebruiken of slopen van een bouwwerk te staken of voorzieningen te treffen, met inbegrip van het slopen van bouwwerken (stilleggen) |
College |
M |
Onder medewerker wordt hier verstaan: de aangewezen toezichthouders |
||
81. |
Wabo, artikel 5.19 |
Besluiten tot gehele of gedeeltelijke intrekking van een omgevingsvergunning of ontheffing |
College |
TCVG |
|||
82. |
Wabo, artikel 6.2 |
Onverwijld in werking laten treden |
College |
M |
|||
83. |
Wjg, artikelen 9 t/m 13 |
Opvragen van gegevens van Justitiële Documentatie |
College, Burgemeester |
M |
Mits vereist op grond van wettelijk voorschrift en voor zover het betreft aanvragen DHW. |
||
84. |
Wm, artikel 7.2 lid 1 sub b |
Beoordeling MER aanmeldingsnotitie |
College |
M |
|||
85. |
Wm, artikel 7.17 |
Besluiten inzake milieueffect-rapportageplicht |
College |
TCVG |
|||
86. |
Wm, artikel 7.26 |
Besluiten tot het verlengen van de advies/beslistermijn van milieueffectrapportageplicht |
College |
M |
|||
87. |
Wm, artikel 8.40 en 8.41 |
Afdoen van meldingen |
College |
M |
|||
88. |
Wm, artikel 8.42 |
Besluit tot opleggen nadere voorschriften |
College |
TCVG |
|||
89. |
Wm, artikel 10.63 lid 2 |
Besluiten op ontheffing voor het verbranden van afvalstoffen buiten inrichtingen |
College |
TCVG |
|||
90. |
Winkeltijdenwet/Winkel-tijdenverordening |
Besluiten op aanvraag vrijstelling of ontheffing |
College |
M |
|||
91. |
Wok, artikelen 1 juncto 3, 7c, lid 2 en 30b |
Uitvoeren Wet op de Kansspelen ten aanzien van: a.besluiten op aanvraag loterijvergunning; c.beoordelen melding klein kansspel; besluiten aanvraag aanwezigheidsvergunning speelautomaten |
College College Burgemeester |
M M M |
|||
92. |
WVW, artikel 148 |
Besluiten aanvraag ontheffing houden wedstrijd met voertuigen op de weg |
College |
M |
|||
93. |
WVW, artikel 149, lid 1, onder d |
Ontheffing bijzonder transport, landbouwvoertuigen en andere aangewezen wegverkeer |
College |
M |
Met uitzondering van bijzonder transport (RDW) |
||
94. |
WW, artikel 11 |
Besluiten op ontheffing van Bouwverordening |
College |
M |
|||
95. |
In het mandaatregister zijn de volgende afkortingen gebruikt:
Afkorting |
Omschrijving |
Afvalver. |
Gemeentelijke Afvalstoffenverordening |
AVTH |
Afdelingsmanager Vergunningen, Toezicht en Handhaving |
APV |
Algemene Plaatselijke Verordening van elke afzonderlijk gemeente |
Awb |
Algemene wet bestuursrecht |
BABW |
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
BAG |
Wet basisregistraties adressen en gebouwen |
BIZOB |
Bureau Inkoop en Aanbestedingen Zuidoost-Brabant |
Bodembescherming |
Wet bodembescherming |
Bor |
Besluit omgevingsrecht |
Brandbev |
Brandbeveiligingsverordening |
B |
Burgemeester van Bladel |
Budgethouder |
Afdelingsmanager/teamcoördinatoren aan wie door het college of het Dagelijks Bestuur van de GRSK de eindverantwoordelijkheid van een begrotingspost is toegewezen |
Budgetbeheerder |
Medewerker aan wie door de budgethouder het beheer van een begrotingspost is toegewezen |
College |
Het college van burgemeester en wethouders van Bladel |
DHW |
Drank- en Horecawet |
Gemwet |
Gemeentewet |
Luchtvaart |
Wet luchtvaart |
M |
Elke medewerker binnen zijn taakgebied, diens vervanger en degene die in opdracht van de afdelingsmanager de betreffende werkzaamheden verricht. |
Telecom. wet |
Telecommunicatiewet |
TC |
Teamcoördinator |
TCVG |
Teamcoördinator Vergunningen |
TCHH |
Teamcoördinator Toezicht en Handhaving |
TCB |
Beleidscoördinator Vergunningen, Toezicht en Handhaving |
VTH |
Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving |
VOI |
Verordening Ondergrondse Infrastructuur |
Wabo |
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
Wjg |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Wm |
Wet milieubeheer |
Wok |
Wet op de kansspelen |
Wro |
Wet ruimtelijke ordening |
WVW |
Wegenverkeerswet |
WW |
Woningwet |
Bijlage 2 Aanwijzing toezichthouders Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving
Burgemeester en wethouders en de burgemeester van Bladel
Gelet op artikelen 160, eerste lid onder d van de Gemeentewet, artikel 1:2, eerste lid onder f en g van de CAR-UWO en artikel 6:2 lid 1 van de Algemene Plaatselijke Verordening;
besluiten:
Binnen de grenzen van het grondgebied van de gemeente de volgende personen aan te wijzen als toezichthouder:
- -
Meneer H. Mollen
- -
Meneer R. van Bussel
- -
Meneer F. van Riel
- -
Meneer M. Jansen
- -
Meneer H. van Schijndel
Deze toezichthouders zijn belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens:
- -
de Algemene wet bestuursrecht, Algemene Plaatselijke Verordening, Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, Woningwet, Wet ruimtelijke ordening, Monumentenwet 1988, Wet milieubeheer, Bouwbesluit 2003 en 2012, Drank- en horecawet (voor de inrichtingseisen), Wet op de veiligheidsregio’s (brandbeveiligingsverordening), Wet bodembescherming, Waterwet, Besluit brandveilig gebruik bouwwerken (Gebruiksbesluit) en de Afvalstoffenverordening.
Aldus besloten door burgemeester en wethouders van de gemeente Bladel op 29 maart 2016.
Burgemeester en wethouders en de burgemeester van Bladel,
de secretaris, drs. E.L.C.M. Mol
de burgemeester, mr. A.H.J.M. Swachten
Bijlage 3 Aanwijzing Buitengewoon Opsporingsambtenaren
Burgemeester en wethouders en de burgemeester van Bladel
Gelet op artikelen 160, eerste lid onder d van de Gemeentewet, artikel 1:2, eerste lid onder f en g van de CAR-UWO, artikel 6:2 van de Algemene Plaatselijke Verordening, de beleidsregels Buitengewoon Opsporingsambtenaar, de Drank- en Horecawet en Regeling toezichthoudende ambtenaren Drank- en horecawet;
besluiten:
Binnen de grenzen van het grondgebied van de gemeente de volgende personen aan te wijzen als toezichthouder/Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) domein 1:
- -
Meneer R. van Bussel
- -
Meneer H. van Schijndel
- -
Meneer M. Pijs
Aldus besloten door burgemeester en wethouders en de burgemeester van Bladel op 29 maart 2016.
Burgemeester en wethouders en de burgemeester van Bladel,
de secretaris, drs. E.L.C.M. Mol
de burgemeester, mr. A.H.J.M. Swachten
Bijlage 4 Machtiging vertegenwoordiging bezwaar- en beroepsprocedures
Burgemeester en wethouders en de burgemeester van Bladel
Gelet op artikel 160, lid 1 onder f van de Gemeentewet:
besluiten:
Algemene machtiging te verlenen aan:
- -
Mevrouw K. Teurlincx
- -
Meneer F. van der Wiel
- -
Meneer D. van Schijndel
- -
Meneer mr. P. Bakermans
- -
Meneer B. Bierens
- -
Mevrouw N. Ansems
- -
Mevrouw S. Torres
- -
Mevrouw S. van den Boogaard
- -
Mevrouw S. Koops-Wormer
- -
Mevrouw M. Smits-Van Strien
om het college en de burgemeester te vertegenwoordigen in procedures van bezwaar, beroep en hoger beroep en in voorlopige voorzieningenprocedures bij (hoor)zittingen van:
- -
de Commissie Bezwaarschriften;
- -
de (voorzieningenrechter van de) Rechtbank Oost-Brabant;
- -
de (voorzieningenrechter van de) Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State;
- -
het (de voorzitter van het) college van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant;
- -
de Centrale Raad van beroep.
Aldus besloten door burgemeester en wethouders van de gemeente Bladel op 29 maart 2016.
Burgemeester en wethouders en de burgemeester van Bladel,
de secretaris, drs. E.L.C.M. Mol
de burgemeester, mr. A.H.J.M. Swachten
Bijlage 5 Machtiging Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant
Burgemeester en wethouders van de gemeente Bladel
Overwegende:
- -
dat de colleges van burgemeester en wethouders van 21 gemeenten en het college van Gedeputeerde Staten op 31 januari 2013 een gemeenschappelijke regeling hebben vastgesteld waarbij de Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant in het leven is geroepen;
- -
dat ingevolge de artikelen 3 en 4 van deze gemeenschappelijke regeling de uitvoering van gemeentelijke taken op het gebied van het omgevingsrecht worden overgedragen van burgemeester en wethouders aan het openbaar lichaam van deze omgevingsdienst;
- -
dat de gemeente, gelet op artikel 5 van deze gemeenschappelijke regeling, met de omgevingsdienst een dienstverleningsovereenkomst is aangaan ten behoeve van de uitvoering en de nadere invulling van deze taken;
- -
dat deze taken nader zijn en worden ingevuld in de werkprogramma's en de opdrachten voor incidentele verzoektaken, bedoeld in de dienstverleningsovereenkomst;
- -
dat het om redenen van doelmatigheid wenselijk is de directeur van de Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant te machtigen;
Gelet op artikel 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluiten:
- 1.
Aan de directeur van de Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant machtiging te verlenen om handelingen te verrichten die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn ten behoeve van vervulling van de opdracht aan de omgevingsdienst, zoals vastgelegd in de artikelen 3, 4, en 5 van de gemeenschappelijke regeling van 31 januari 2013, de dienstverleningsovereenkomst tussen de gemeente en de omgevingsdienst en de bij deze overeenkomst behorende werkprogramma's en bijzondere opdrachten.
- 2.
Dat de directeur machtiging kan verlenen aan onder hem ressorterende leidinggevende functionarissen.
Aldus besloten door burgemeester en wethouders en de burgemeester van Bladel op 29 maart 2016.
Burgemeester en wethouders van Bladel,
de secretaris, drs. E.L.C.M. Mol
de burgemeester, mr. A.H.J.M. Swachten
Bijlage 6 Aanwijzing toezichthouders Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant
Burgemeester en wethouders en de burgemeester van Bladel
Gelet op afdeling 10.1 Algemene wet bestuursrecht, artikel 59a Gemeentewet, de Gemeenschappelijke Regeling Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant,
Overwegende dat medewerkers die belast zijn met het toezicht in dienst zijn van de Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant,
besluiten:
De bevoegdheid tot het aanwijzen van toezichthouders, zoals bedoeld in artikel 5.11 Algemene wet bestuursrecht, belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens:
- -
de Algemene Plaatselijke Verordening, Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, Wet milieubeheer, Wet bodembescherming, Wet geluidhinder, Wet inzake de luchtverontreiniging, Wet ruimtelijke ordening, Woningwet, Monumentenwet 1988, Drank- en Horecawet, Natuurbeschermingswet 1998, Flora- en faunawet, Wet veiligheidsregio’s en de daarmee samenhangende Brandbeveiligingsverordening,
te mandateren aan de directeur van de Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant.
Aldus besloten door burgemeester en wethouders en de burgemeester van Bladel op 29 maart 2016.
Burgemeester en wethouders van Bladel,
de secretaris, drs. E.L.C.M. Mol
de burgemeester, mr. A.H.J.M. Swachten
Bijlage 7 Mandaat heffen en innen leges
Mandaat heffen en innen leges.
De heffingsambtenaar en invorderingsambtenaar van de gemeente Bladel besluiten dat genoemde medewerkers van VTH de Kempen zijn bevoegd namens hen op te treden bij het vaststellen van het verschuldigde legesbedrag (mandaat heffingsambtenaar) en het uitvoering van de invordering in eerste aanleg (invorderingsambtenaar).
Omschrijving |
Bevoegd bestuursorgaan |
Mandaat aan |
Titel 1 Tarieventabel, Algemene dienstverlening |
||
H 8 Vastgoedinformatie H 10 Gemeentearchief H 15 Winkeltijdenwet H 16 Kansspelen H 18 Telecommunicatie H 20 Diversen |
Heffingsambtenaar/ invorderingambtenaar |
M |
Titel 2 Tarieventabel |
||
H 2 Vooroverleg/beoordeling conceptaanvraag H3 Omgevingsvergunning H4 Vermindering H 5 Teruggaaf H 6 Intrekking omgevingsvergunning H 7 Wijziging omgevingsvergunning als gevolg van wijziging project H 8 Bestemmingswijzigingen zonder activiteiten 2.8.1, 2.8.1.1 en 2.8.1.2 H 9 Sloopmelding H 10 Archeologie H 11 Persoonsgebonden beschikking en in deze titel niet benoemde beschikking |
Heffingsambtenaar/ invorderingambtenaar |
M |
Titel 3, Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn |
||
H 1 Horeca H 2 Vergunningen op basis van de APV H 3 Prostitutiebedrijven H 4 Splitsingsvergunning woonruimte H 5 Leefmilieuverordening H 6 Brandbeveiligingsverordening H 7 In deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking |
Heffingsambtenaar/ invorderingambtenaar |
M |
Aldus besloten door de heffingsambtenaar en invorderingsambtenaar van de gemeente Bladel op 29 maart 2016.
de heffingsambtenaar, A.J. de Bruin
de invorderingsambtenaar, M.J. Wijnen-Sengers
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl